Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Boksin vaihto ja ajoneston koodaus S4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Boksin vaihto ja ajoneston koodaus S4 B5

    Auton boksi takkuili taas tänään ja pimeni kesken ajon. Boksia koputtelemalla sain sen käyntiin ja hain kotoa varaboksin mukaan. Yritin löytää haulla täältä noita koodausohjeita boksin vaihtoon, mutta en niitä kuitenkaan löytänyt. Ross-Techin sivuilta löytyi tällaiset ohjeet Immo-2:seen:

    The immobilizer will prevent the car from running without a matching key microchip. There is a symbol in the instrument cluster showing a key inside a car. If a new (or different ECU) is installed in the vehicle, the immobilizer will prevent the car from running and will cause the symbol to flash. Here is the procedure to introduce a new ECU to the instrument cluster. This must be performed each time ECU's are exchanged. This does not apply to installing a "chip" in the same ECU that is already aligned with the car.

    Immo-3 knows your car's VIN. Access 17-Instruments (or separate 25-Immobilizer on vehicles that are set up that way) and look at the first "Extra" field.

    If you see something like: "Immo-ID VWZ7Z0W0648696" You've got Immo-2 (or maybe even Immo-1 in earlier non-US models).

    If you see something like "WVZKB58001H231169 VWZ7Z0W0648696" You've got Immo-3. The first 17-digit string is the VIN. The second 14-digit string in the Immo-ID.
    1. Install the new ECU in the car
      [Select]
      [17 - Instruments]
      [Adaptation - 10]
      Leave channel at "00"
      [Read]
      [Save]
    2. [Done, Go Back]
      [Close Controller, Go Back - 06]
      [Exit]
    3. Turn ignition OFF for 15 seconds. Start vehicle.
    Onko nämä oikeat ohjeet ton ajoneston koodaukseen B5:ssa?

    #2
    On, IMMO kakkoselle.

    Comment


      #3
      En ole vaihtamassa ecua, mutta paremminkin hankkimassa.

      Olen tekemässä moottori swappia 2.8(aah)--> 2.7bit(agb). Korina toimii coupe quattro -93.

      Tässä yrittänyt opiskella ja etsiä sopivaa ecua, koska sellainen vielä puuttuu.
      Osanumero eculle on 8D0 907 551 ja erilaisia loppukirjaimia onkin sitten paljon :)

      Tarkoitus on jättää coupen alkuperäinen mittaristo ja virtalukko paikoilleen. Eli ajoneston poisto tulee väkisinkin eteen.

      Onnistuuko tuo ajoneston koodaus ja ecun naittaminen autooni oli loppukirjain mikä/mitkä tahansa?

      Esimerkiksi kauppoja olen hieronut 8D0907551A ecusta jossa olisi jo valmiiksi apr stage 2 ohjelma.
      Viimeksi muokannut settari; 2.11.2016, 17:41.

      Comment


        #4
        Onnistuu.
        Jos vastaan tulee 8D0 551 ilman loppukirjaimia, niin kierrä kaukaa.

        Comment


          #5
          Mikä siinä mättää?

          Comment


            #6
            Tuo kyseinen ecu on siis Jenkkien Californiassa ollut käytössä ja sisältää käsittääkseni asiallisen softa. Tuo on myyjän mukaan manuaali askilliskillisesta peräisin, tiptronicin sijaan.

            Vielä mietityttää että jos softa on tehty Jenkkien ilmastolle ja 91 oktaaniselle niin toimiiko täälä ihan samalla tavalla?
            Laajakaistalambdojen kalibroinnista tuli tämä mieleen.

            Onnituuko tuo ajoneston koodaus "pöydällä", jos lähettäisin sen Porkkikselle vai täytyykö olla autossa kiinni ja obd portin kautta?

            Comment


              #7
              91 jenkki on meidän 95 joten et tee softalla "mitään".
              APR:n kohdalla tuo softa saattaa muutenkin erota kun on USA markkinoille. Kyllä se toimii, mutta ei niin hyvin kuin eurooppaan tarkoitetut.
              Eli ei kannata sen takia ECU:a ostaa jos saat muualta halvemmalla. Sitten noissa jenkki ecuissa saattaa olla jotain muitakin hörhellyksiä, mitä euromalleissa ei ole. Toki softamies osannee niitä poistaa. Lähinnä jotain päästöasioita. Eikö B5S4 ole siellä vielä karvan mopompi kuin meillä yms.

              Comment


                #8
                Onnistuu irtoecuun.

                Olen vähän samaa mieltä Jeren kanssa tuosta, mutta en halunnut sanoa sitä ääneen kun on kaupallisia intressejä aiheeseen. Autan mielelläni siis säätöjen kanssa joka tapauksessa on se boksi mikä hyvänsä.

                551 ilman kirjaimia on sangen erilainen niin raudaltaan kuin softaltaan. Selkeästi joku alkusarjan/protosarjan purkki. Yhteen olen törmännyt ja siihen autoon tuli sitten C boksi tilalle..

                Comment


                  #9
                  Tuota vähän epäilinkin, ettei jenkkilän ecut välttämättä toimi niin hienosti. Täälä foorumilla törmää aika usein C tai D loppuisiin. Ne ilmeisesti ainakin tehty pohjolan oloihin.

                  Jenkeissä näitä on vain tarjolla enemmän ja vielä kohtuu hintaan. Ei taida kuitenkaan loppupeleis tulla edullisemmaksi jos joutuu uudelleen softata, oli sitten vakio tai virisoftalla varustettu ecu kyseessä.
                  Viimeksi muokannut settari; 3.11.2016, 18:23.

                  Comment


                    #10
                    Ja D ennemmin kuin C. Jos multimappia haluaa.

                    Comment


                      #11
                      Saako noita muita toimitoja esim. launch Controllia ja Flat Shiftiä tuon multimapin lisäksi ainoastaan tuohon D kirjaimen ecuun?

                      Comment


                        #12
                        551 C saa launch yms mutta ja multimapinkin oikeastaan mutta ei multifuelia.

                        Comment

                        Working...
                        X