Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronicin öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ja suodattimen vaihto samalla jos ei ole tietoa sen edellisestä vaihdosta.

    Comment


    • Sain ensimmäisen tarjouksen, 689€. Sisältää tuon huuhteluöljynvaihdon sekä suodatinsarjan kaikkine töineen. Mitäs mieltä hinnasta? Itse pidän vähän hintavana.....

      Comment


        Mistä kysyit tarjouksen? Mites tuo mainittu Tammer-auto tai Öljypiste? Jälkimmäisellä ainakin on BG-laitteisto.

        Comment


        • noin. 540€ Öljypisteellä koneellinen vaihto, kemiallinen pesu ja suodatin vaihdettuna. 6hp vaihteistoon.

          Comment


          • Tarjous oli Epilän autohuollosta. Tammerauto tarjosi ei-oota, öljypiste ei vielä mitään....

            Comment


            • Ylöjärvellä Pirkanmaan Autopalvelu tekee myös. Lisäksi tietysti ET-Autotech kannattaa tottakai kysyä, laitteet löytyy, taitaa aika monikin foorumilainen käyttää palveluja. Viialassa myös Akaan Ajoneuvopalvelu tuntee konsernin laitteet, en tiedä löytyykö huuhtelulaitteita.

              Foorumilla on erikseen myös ketju Pirkanmaan hyvistä koetuista korjaamoista, siellä voisi jatkaa oikean paikan kyselyä, niin pidetään tämä ketju itse öljynvaihtoon liittyvänä.

              Audi korjaamoja & leimakonttoreita Tampereella
              Viimeksi muokannut teuska; 1.3.2019, 11:02. Perustelu: Lisätty linkki toiseen keskusteluketjuun

              Comment


              • Onko Turun alueelta suosituksia huoltamosta, jolla on asiantuntemusta 6hp28 tipin öljyn ja suodattimen vaihdosta, vai pitääkö ajaa vielä vähän isommalle kirkolle pullan luo?

                Comment


                • Piikkiössä kävin syksyllä vaihtamassa Korjaamopalvelu Tammella.

                  Kaveri osaa hommansa, on vaihdellut ennenkin eikä ollut ongelma kun tilasin Saksasta öljyt, suodattimen jne ZF:n alkuperäissatsina.

                  Comment


                    Oliko Tammella vaihteistoöljyn huuhtelulaitteet?

                    Comment


                    • ZF:n ohjeiden mukaan menee käsittääkseni ihan ilman laitteita ja turbiinista saa tavarat ulos ihan pyörittämällä jos varaa jokusen litran ylimääräistä.

                      Tärkeämpää on että se tehdään oikein, oikeissa lämpötiloissa, jne.

                      Comment


                        Juu, ZF:n ohjeiden mukaan ei käytetä laitteita, mutta ei myöskään vaihdeta kaikkia öljyjä, ehkä vähän yli puolet öljyjen kokonaistilavuudesta. Mitä meinaat sillä, että turbiinista pyörittämällä öljyt ulos?

                        Comment


                        • Turbiiniin jää aina vanhaa öljyä, pahimmillaan litratolkulla, ellei sitä pyöritetä välillä vaihdon yhteydessä.

                          Esim. Volvon 12L huutelun yhteydessä 5L on pelkkää huuhtelua varten, välillä auto käyntiin ja turbiini pyörimään. Jos joku "huuhtelulaite" -firma tekee asian toisin, niin epäilisin ammattitaitoa. Todella moni firma joka vaihtaa laitteella öljyt ei edes ota öljypohjaa auki ja vaihda suodatinta (6HP:ssahan öljypohja *on* suodatin ;) ), joka on kuitenkin se paikka mikä kerää kaiken irtoavan p*skan sieltä laatikosta...

                          Mutta jokainen taplaa tavallaan, tietty. Itsellä ei ole valittamista näin >6kk jälkeen operaatiosta (autolla ajettu nyt hieman yli 200tkm).

                          Comment


                            ZF taitaa sanoa että vaihtoväli on öljylle riippuen mallista 80-120tkm. Mutta kun sillä romulla on vedetty jo 200tkm, niin se huuhtelu on aika perusteltua, kun vaihtoväli on ylitetty vähintään 60tkm. En näe järkeä jättää sinne vanhaa sotkemaan uutta. Ja se kytkimistä irronnut skeida myös tulee huuhtelulla paremmin ulos, kun kierrätetään uutta öljyä paineella järjestelmässä ja imetään se sitten ulos.
                            Ja tosiaan vaihdetaan suodatin samalla.

                            Comment


                            • Mitä "pajaa" suosittelette Lahdessa A6 2.7bit tipin öljyjen vaihtoon huuhtelulla? Toki voi sitä kauemmaksikin ajaa, jos hinta/laatu täsmää.

                              Comment


                              • Öljypiste Launeella.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 30.3.2019, 00:06. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                Comment


                                • Nyt päästään jatkokysymykseen: onko Turun seudulla huoltamoa, joka tekee tuon vaihdon huuhtelulaitteilla?

                                  Comment


                                    Ystävällisesti käyttää hän googlea ja löytää esimerkiksi tämän;
                                    https://rengasturku.fi/huolto/.
                                    Tai sitten Oilpoint Turku (Orikedonkatu 8 20380 Turku).
                                    Viimeksi muokannut vV8m5; 30.3.2019, 13:10.

                                    Comment


                                      Olikos tätä kukaan 4F:ään laittanut näillä ohjeilla ilman mitään huuhteluita?

                                      https://webcat.zf.com/index.asp?Coun...teile_info.asp

                                      Omassa autossa on merkintä öljynvaihdosta 240 tkm kohdalla (ei tarkempaa tietoa) ja nyt menee 300 tkm rikki, joten voisi tehdä vaihdon. Kaikki pelaa muuten hyvin, mutta varsinkin nopeissa tilanteissa pikkuvaihteilla tuntuu turhan hitaalle tuo laatikko. Ehkä huonompaan suuntaan mennyt, tai sitten vain psykologista. Joskus vaan kestää luokkaa pari-kolme sekuntia, että kick-downista lyö pienemmän vaihteen ja tapahtuu yleensä yhtään mitään. Ja pikkuvaihteilla joskus vähän nykäisee, mutta suuremmilla pelaa tosi pehmeästi.

                                      Comment


                                      • Otapas varovasti ja katso tarkemmin sopivuudet autoihin.

                                        ZFllä on tuossa nyt jotain vikaa, kun väittävät saman suodattimen käyvän B7 A4 2.0T ja esim C7 A6 3.0BiTDI. B7 en varmaksi tiedä mikä 6HP? vaihteisto on käytössä, mutta A6 BiTDI on jo 8HP vaihteistolla. Tarjoaa cataloogi valitettavasti tuota 8HP vaihteistoa melkein joka malliin.

                                        Samaan vipuun menin itse joskus vuosi takaperin ja aika hyvin screenshotien ja muiden avulla koitin ZFlle kertoa että virhe järjestelmässä. Vastauksena lähinnä pätemistä kuinka he tietävät ja ovat erehtymättömiä.

                                        Todennäköisesti lähemmäs pääsee varaosanumeroilla 1071.298.027 (suodatin +öljyt) tai 1071.298.039 (pelkkä suodatinsarja)
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut teuska; 3.4.2019, 01:27. Perustelu: Siirretty Tapatalkin järkälemäinen kuva liitteeksi

                                        Comment


                                          Sori, miun virhe. Laitoin vahingossa tuon väärän linkin, jota Spareto tarjosi. Piti laittaa tuo siun numero.

                                          https://webcat.zf.com/index.asp?Coun...teile_info.asp

                                          https://www.ebay.de/itm/ZF-Olwechsel...IAAOSwNxlbLNNW

                                          Comment


                                          • Terve. Saisiko jostain vielä automaattilaatikon öljypohjan tiivistettä? Turun vw autosta ja v-wauhtipisteestä kysytty ja ilmotti että ei oo eikä enää valmisteta alkuperästä ja tarviketta. Audi a8 4.2 quattro 4-lovinen 1994. Se tiiviste on 6 kulmainen ja talon muotoinen. OEM 018 321 371.Netin syövereistä löyty jotain mutta ei oo kuvia niin ei uskalla tilata.

                                            Comment


                                              Esim. http://speed-autoteile.fi/
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Sparetosta näyttäs saavan kittejä, missä ilmeisesti suodatin ja tiiviste. esim:

                                                https://spareto.com/products/100249-...ion-oil-change

                                                Voihan tuon tehdä semmosesta tiivistepaperiarkistakin. Tai laittaa jotain tiivistemassaa.

                                                Comment


                                                • https://www.automatic-berger.de/ZF-Z...-Oil-Pan-84-up
                                                  Mahtaako toi olla oikea? Se tiiviste ei oo tasainen vaan on sellanen kohollaan oleva mikä menee öljypohjan uraan

                                                  Comment


                                                  • Jaa se onkin tuommonen kuminen tiiviste. Mikset tilaa tuolta Automatic Berger:ltä?

                                                    Comment


                                                    • Sain tiivisteen jo speed-autoteilestä.

                                                      Comment


                                                      • Moro, mites toi A6 C6 tiptronicin öljymääärän tarkistus, auto käynnissä vai sammuksissa? Öljyn lämpötila piti olla 30-45'c..

                                                        Comment


                                                          Aina käynnissä, koska turbiini ottaa oman määränsä öljystä.

                                                          Comment


                                                          • Laatikko (vm 03 a4 b6 2.5tdi) vaihtaa silloin tällöin hieman töksähtelevästi, ensimmäinen homma varmaankin öljyjen vaihto? Huuhtelemalla tai pesemällä ilmeisesti ainoat järkevät vaihtoehdot, mutta kysymys kuuluukin että missä järkevintä hinnan/laadun suhteen suorituttaa kyseinen toimenpide keski-pohjanmaan alueella? Saako näin vanhaan laatikkoon jonkinlaista ohjelmaa, sellaisestakin mahdollisuudesta kuullut puhuttavan?

                                                            Comment


                                                              Jos laatikkoon ei ole öljyjä hetkeen vaihdettu, niin sekin kyllä kannattaa tehdä, mutta töksähtelevä käytös saattaa johtua myös väsyneestä MAF:sta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X