Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katsastus ja neliveto jarrudynossa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Edelleen helppokatsastus.fi Lahdessa quattro ajettiin rullille.

    Comment


    • Ei o koskaan mun A8:sia ajettu jarrudynoon mun kolmen vuoden omistuksen aikana. Enkä ole asiasta mitään koskaan edes maininnnut.

      Comment


        Raahessa katsuri osas viimeviikolla sanoa, että on tulossa säädös/laki tjsp, että kaikki ajoneuvot ajetaan rullille vetotavasta riippumatta. En nyt millään muista ajankohtaa, mutta ei se kovin kaukana ollut. Tarkoittaa konttoreilla dynojen päivitystä.
        Tällä konttorilla onkin jo sellainen dyno, siinä ex-compeakin jarrutettiin jo pari vuotta sitten.

        Comment


        • haldex ajetaan rullille mutta quattroja ei
          Eli tätä ei ajeta rullille, vai ajetaanko sittenkin? ;)

          http://www.globalmarket.com/filestor...3639820414.jpg

          Comment


            Eikös tämä keskustelu ole taputeltu jo ajat sitten? Audin nelivedot voi ajaa rullille. Viskolla tai jollain muulla juntilla toimivat nelikot siellä hajoaa jos on hajotakseen. Tavalla tai toisella erikseen kytkettävät kuten torsen tai haldex ei ole moksiskaan.

            Comment


            • Raahessa katsuri osas viimeviikolla sanoa, että on tulossa säädös/laki tjsp, että kaikki ajoneuvot ajetaan rullille vetotavasta riippumatta.
              Toivottavasti mukaan mahtuu vielä poikkeukset, koska normaalilla yhden akselin rullalla ei vähiä poikkeukselista tekniikkaa käyttäviä autoja saada testattua. Munga on hyvä esimerkki, kiinteä keskiveto aina päällä ja duplex jarrut joka kulmassa. Vaatisi jokaisen pyörän alle rullan samaan aikaan. Mikäli tuollaista autoa rupeaa testaamaan nykyisillä akselikohtaisilla dynoilla mikä pyörittää saman akselin pyöriä eri suuntiin ja testaa kulma kerrallaan, tapahtuu erittäin äkkinäinen auton hyppäys pois dynosta kun jarruun kosketaan.

              Comment


                No varmasti poikkeuksia on tosiaan, joita ei edelleen rullilla testata.

                Comment


                  Asiasta viidenteen, onko saman jarrudynon tulokset vertailukelpoiset eri kerroilta? Vai vaikuttaako tuloksiin kuinka sitä poljinta painaa? Eli jos on vaikka takajarrujen arvot ollu 1,7kN ja seuraavalla kerralla 2,0kN niin kertooko toi et takajarrut on tehokkaammat, vai onko inssi vaan painanut jarruja lujempaa?

                  Comment


                    Sanoisin, että paperiin tulostetut arvot ovat numeroina mitä ovat eivätkä vertailukelpoisia.

                    Comment


                    • aika paljon riippuu rullan pidosta.

                      Eikös mr Sahlman saanut jonkun 5kN molemmille puolille, olikohan Risassa RS6 jarrupäivitys tehty, en muista? Mutta siinä on varmaan se maksimi mitä rulla voi yleensäkään pitää.

                      Comment


                        Samat rullat kyseessä molemmilla kerroilla, ja suurinpiirtein samanlaiset kelitkin.

                        Comment


                        • K1 Lotila tänään, ei rullia.

                          Comment


                          • K1 mäntsälä jarrut testattu ajamalla. A3 Haldex

                            Comment


                              Vajaa tunti sitte katsastin omani ja sanoin suoraa että aja rullille vain mut eipä setä ajanu :)

                              Comment


                                Kävin juuri oman ässän katsastamassa ja testasi jarrut ihan pihassa jarruttelemalla.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Natte Näytä viesti
                                  K1 Lotila tänään, ei rullia.
                                  Enpä ole itse koskaan lotilassa rullille ajanut. Viime katsastuksessa en edes tiennyt, että jarrut testattiin jossakin vaiheessa, vaikka olin kyydissä :) Lapussa luki, että oli testattu koeajolla tai mikä sitten termi olikin.

                                  Comment


                                  • K1 espoo vetää aina rullille.

                                    Comment


                                    • Tänää tuli Poris käytettyy Audi A4 1.8t quattro -98 K1 katsastusasemalla ja tuolla testattii jarrut vaa ajamalla. Oli toi auto jopa 1cm liia matala ni tarvii kuukauden kulues käydä näyttämäs autoo katsastusasemal. Oli tos sit yks alopallonivel väljä ja yks etupyöränlaakeri rikki ni noista se hylkäys tuli.

                                      Comment


                                        K1 lappeenranta ja ei ajettu rullille.

                                        Comment


                                          Mäntsälässä, siinä paremmalla konttorilla, eli Mäntsälän autokatsastuksessa ajettiin ässä ekana vuonna rullille, niin kuin tuolla aikaisemmin jo kirjoittelin, toisena vuonna taas ei ajettu.
                                          Perheen toinen nelikko, eli tuo A6 C4 ajettiin myös rullille. Jokaisella kerralla oli eri katsuri.

                                          Comment


                                          • Tänään Konalan K1 katsastuksessa oli insinööri käyttänyt S6:en rullilla. Eka kerta mun quattro omistuksen aikana (n. 10v).

                                            Hämmästys oli vaan suuri kun näin tarkastuskortissa numeroita, aikaisemmin ollu vaan maininta ajotestauksesta.
                                            Säikäytti myös, koska aikaisemmissa katsastuksissa ovat insinöörit maininneet ettei testata rullilla, koska voi hajota.

                                            O.T. Ei löytynyt huomautettavaa.

                                            Comment


                                            • Itse käytin viime torstaina Audin Tamperella Sarankulman K1 katsastuksessa. Kysyin että mites kun on jatkuvaneliveto ja katsastusmies totesi, että kyllä Torsen kestää rullille ajon mutta koska jatkuvat nelivedot on vapautettu pakollisesta rullille ajosta ja jarrutestista niin ei hän sitä tee. Jarrut testattiin ajamalla pihassa.

                                              Comment


                                              • Tänään vantaankosken katsastus, eka kerran oma quattro dynolle, huomasin vasta kortista. Kysyin katsastusmieheltä, meinas, että alle 6 km/h tunnissa, kun pyörii ei ongelmaa, sanoi dynon pyörivän 4 km/h. Toimii ainakin toistaiseksi.

                                                Comment


                                                • Aki ei se siitä johdu jossei toimis :)

                                                  Comment


                                                  • Väitän edelleen että jos neliveto hajoaa rullilla, ei se kestä quattro-kelejä ajellakkaan.

                                                    Comment


                                                      Ei testattu C4:n jarruja tänään dynolla, eli eroja varmasti konttoreiden välillä on.
                                                      Näissä vanhoissa tyhmissä quattroissa ei varmasti ole mitään ongelmaa ajaa sitä jarrudynossa, mutta miten noi uudet, joissa on jo elektroniikkaa enemmän säätämässä asioita?

                                                      Comment


                                                      • Ohjeistuksissa mainitaan, että suurimman osan nelivedoista voi ajaa kun sammuttaa auton, silloin ei elektroniikka häiritse.

                                                        Comment


                                                        • A4 b8 kävi pari viikkoa sitten ensimmäisessä katsastuksessaan. Elektroniikka ei oikein tuntunut tykkäävän käsijarrun testailusta rullilla, ennennäkemättömiä virheilmoituksia pimputteli FIS:issä... Ei tuntunut kovin mukavalta pelkääjän paikalla vaikka kehuja tuli autosta kaikin puolin...

                                                          Comment


                                                          • B8:ssa sähköinen käsijarru menee automaattisesti "dynotilaan" kun pelkästään takapyörät ovat rullilla. Eli ihan normaalia tuo pimputtelu, kunhan ei virheilmoitukset jää päälle testauksen jälkeen.

                                                            Comment


                                                            • OK, hyvä tietää. Rullille ajamista en osaa pelätä, kun on kaikki torsenit ajettu aina rullille K1-asemilla. Ei kai b8:n torsen NIIN paljon b7:sta eroa? Tämä on siis eka b8:ni.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X