Eli 2 vaihteella kaasu pohjaan lämpimällä koneella, veto jatkuu ihan hyvin 5000rpm asti, sitten jää siihen ja tuntuu kuin olis rajoittimessa?? 2/3 kaasulla kun ajaa 5000rpm, ja sitten kaasu pohjaan vetää ihan loppuun 7000rpm asti.. 4 vaihteella taisi veto loppua n. 4000rpm kohdalla..
En tiedä koska alkanut, nyt kun pakkaset hellitti ensimmäistä kertaa tuli kokeiltua. Muuten auto käy suht tasasesti, tyhjäkäynti on ehkä hieman korkea heiluu 900-1000 välissä, yleensä hiukan alle 1000. Normaalissa ajossa toimii ihan ok, ei nyi eikä kauheasti seilaa kierrokset.
Onko siellä jotain turvaohjelmaa jossa olis ko. ominaisuuksia? mikä vois laukaista tollaset oireet?
Sitten jarruihin liittyvä kysymys samaan:
Auton kun käynnistää, niin yleensä ei tule (!) merkkiä, tyhjäkäynnillä ei syty valo, heti kun lähtee liikkeelle=kierrokset nousee alkaa piipata valoa. Kesällä merkkiä ei ollut, keväällä oli ja syksyllä/talvella se on palanut melkein taukoamatta. Tässä tilanteessa jarrut toimii moitteetta, mutta valo palaa, mikä vois ton valon antaa? liian alhainen paine, joku rikki,tehostin? pommi vaihdettu, letkuja.
Lähes joka kerta kuitenkin jarrupoljin täristää, kovalla pakkasella ja sateella erityisesti. Tärinällä tarkoitan sitä: polkimeen kun koskee, se tärisee voimakkaasti, kun polkimen painaa pohjaan, se on aluksi kova ja painuu hitaasti pohjaan ja tärisee, pohjassa tärinä loppuu, ilmattu on, ei pitäisi siitä olla. Poljinta kun pitää pohjassa hetken, tärinä loppuu, polkimen kun nostaa rauhallisesti ei se tärise ja tuntuu ja toimii niinkuin normaalisti, usein tärinä kuitenkin palaa nopeasti.. Auton lämmettyä tärinä usein poistuu..
Nopea polkimen painallus ja poljin on aluks kivikova, tästä poljin alkaa painua pohjaan ja jarrut jarruttaa.
Tässä vähän onkelmia :D jos taas jotain vikoja sais korjattua, jarrut tosiaan vaivanneet jo 1.5 vuotta, osia vaihdettu, välillä toiminut, aina vika eli tärinä palannut, tärinällä en tarkoita absien tärinää, tärinä on paikallaan ollessa, ja myös liikkeessä, ei tarvitse jarruttaa kun poljin tärisee.
Kiitoksia jos apua löytyis!
En tiedä koska alkanut, nyt kun pakkaset hellitti ensimmäistä kertaa tuli kokeiltua. Muuten auto käy suht tasasesti, tyhjäkäynti on ehkä hieman korkea heiluu 900-1000 välissä, yleensä hiukan alle 1000. Normaalissa ajossa toimii ihan ok, ei nyi eikä kauheasti seilaa kierrokset.
Onko siellä jotain turvaohjelmaa jossa olis ko. ominaisuuksia? mikä vois laukaista tollaset oireet?
Sitten jarruihin liittyvä kysymys samaan:
Auton kun käynnistää, niin yleensä ei tule (!) merkkiä, tyhjäkäynnillä ei syty valo, heti kun lähtee liikkeelle=kierrokset nousee alkaa piipata valoa. Kesällä merkkiä ei ollut, keväällä oli ja syksyllä/talvella se on palanut melkein taukoamatta. Tässä tilanteessa jarrut toimii moitteetta, mutta valo palaa, mikä vois ton valon antaa? liian alhainen paine, joku rikki,tehostin? pommi vaihdettu, letkuja.
Lähes joka kerta kuitenkin jarrupoljin täristää, kovalla pakkasella ja sateella erityisesti. Tärinällä tarkoitan sitä: polkimeen kun koskee, se tärisee voimakkaasti, kun polkimen painaa pohjaan, se on aluksi kova ja painuu hitaasti pohjaan ja tärisee, pohjassa tärinä loppuu, ilmattu on, ei pitäisi siitä olla. Poljinta kun pitää pohjassa hetken, tärinä loppuu, polkimen kun nostaa rauhallisesti ei se tärise ja tuntuu ja toimii niinkuin normaalisti, usein tärinä kuitenkin palaa nopeasti.. Auton lämmettyä tärinä usein poistuu..
Nopea polkimen painallus ja poljin on aluks kivikova, tästä poljin alkaa painua pohjaan ja jarrut jarruttaa.
Tässä vähän onkelmia :D jos taas jotain vikoja sais korjattua, jarrut tosiaan vaivanneet jo 1.5 vuotta, osia vaihdettu, välillä toiminut, aina vika eli tärinä palannut, tärinällä en tarkoita absien tärinää, tärinä on paikallaan ollessa, ja myös liikkeessä, ei tarvitse jarruttaa kun poljin tärisee.
Kiitoksia jos apua löytyis!
Comment