Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

korjattu:täyskiihdytys, kierrokset rajottuu 5000rpm, auto s6 vm95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • korjattu:täyskiihdytys, kierrokset rajottuu 5000rpm, auto s6 vm95

    Eli 2 vaihteella kaasu pohjaan lämpimällä koneella, veto jatkuu ihan hyvin 5000rpm asti, sitten jää siihen ja tuntuu kuin olis rajoittimessa?? 2/3 kaasulla kun ajaa 5000rpm, ja sitten kaasu pohjaan vetää ihan loppuun 7000rpm asti.. 4 vaihteella taisi veto loppua n. 4000rpm kohdalla..

    En tiedä koska alkanut, nyt kun pakkaset hellitti ensimmäistä kertaa tuli kokeiltua. Muuten auto käy suht tasasesti, tyhjäkäynti on ehkä hieman korkea heiluu 900-1000 välissä, yleensä hiukan alle 1000. Normaalissa ajossa toimii ihan ok, ei nyi eikä kauheasti seilaa kierrokset.

    Onko siellä jotain turvaohjelmaa jossa olis ko. ominaisuuksia? mikä vois laukaista tollaset oireet?

    Sitten jarruihin liittyvä kysymys samaan:

    Auton kun käynnistää, niin yleensä ei tule (!) merkkiä, tyhjäkäynnillä ei syty valo, heti kun lähtee liikkeelle=kierrokset nousee alkaa piipata valoa. Kesällä merkkiä ei ollut, keväällä oli ja syksyllä/talvella se on palanut melkein taukoamatta. Tässä tilanteessa jarrut toimii moitteetta, mutta valo palaa, mikä vois ton valon antaa? liian alhainen paine, joku rikki,tehostin? pommi vaihdettu, letkuja.

    Lähes joka kerta kuitenkin jarrupoljin täristää, kovalla pakkasella ja sateella erityisesti. Tärinällä tarkoitan sitä: polkimeen kun koskee, se tärisee voimakkaasti, kun polkimen painaa pohjaan, se on aluksi kova ja painuu hitaasti pohjaan ja tärisee, pohjassa tärinä loppuu, ilmattu on, ei pitäisi siitä olla. Poljinta kun pitää pohjassa hetken, tärinä loppuu, polkimen kun nostaa rauhallisesti ei se tärise ja tuntuu ja toimii niinkuin normaalisti, usein tärinä kuitenkin palaa nopeasti.. Auton lämmettyä tärinä usein poistuu..

    Nopea polkimen painallus ja poljin on aluks kivikova, tästä poljin alkaa painua pohjaan ja jarrut jarruttaa.

    Tässä vähän onkelmia :D jos taas jotain vikoja sais korjattua, jarrut tosiaan vaivanneet jo 1.5 vuotta, osia vaihdettu, välillä toiminut, aina vika eli tärinä palannut, tärinällä en tarkoita absien tärinää, tärinä on paikallaan ollessa, ja myös liikkeessä, ei tarvitse jarruttaa kun poljin tärisee.

    Kiitoksia jos apua löytyis!
    Viimeksi muokannut mirace; 10.4.2007, 10:14.

  • #2
    Auton vuosimalli? Ilmeisesti manuaalilootalla?

    Eli vikakoodit lukuun aluksi. Sitten kannattaa miettiä, onko vaihteistoöljyt koska vaihdettu? Jos ovat kovin vettyneet... Mikäs kytkimen kunto on? Onko lastutettu? Voishan tuo bensansaannistakin johtua, jos lastu temppuilee..

    EDIT: Otan silmän kätöseen enskerralla ja lukasen otsikon kunnolla ;)

    Comment


    • #3
      otsikossa olikin, mutta 1995 vuosimallia, manuaalilaatikolla. Kaikki litkut on vaihdettu perään laatikkoon yms. On lastutettu. Vikakoodeja ei vielä pääse lukemaan, pitäis ens viikolla keritä. Kun ei omaa vagcommia ole tullut toistaseks hankittua.

      Comment


      • #4
        Jos jarrupoljin painuu ihan lattiaan asti, niin pääsylinteri on sökö. Ilmeisesti vitoskoneella tuo auto?

        Comment


        • #5
          Onko varma, että paineakussa typen paine on oikea ja akku on ehjä (onko orggis vai CAC?), tuo täristäminen on pumpun "latausta" jolloin paineakun pitäisi lataantua ja tehostuksen toimia.

          Comment


          • #6
            Paineakku, eli pommi on vaihdettu uuteen tepolta tilattuun kesällä, vika ei merkittävästi parantunut, kesällä vikaa kun ei kauheasti ollut.. Sellasta oon miettiny voisko hydraulipumppu vedellä viimesiään joka paineistaa pommia? Paineakku oli samannäkönen kun vanhakin, musta möhkäle :)

            Comment


            • #7
              Asiaa selvittelin lisää, tarkin vikadiagnoosi johon olen päässyt: kaasu pohjassa kiihdytys, ahdot nousee ihan ok täysiin, kun kierrokset pääsee 5000rpm, kierrokset jää siihen rauhallisesti vähän niinkuin diesel autossa kun rajotin tulee vastaan. Ahdot laskee rauhallisesti pudoten alipaineen puolelle ja jää siihen, samaten kierrokset jää junnaan 5000rpm, päästäiskö sieltä joku kalvo paineet tietyssä pisteessä pois??
              Joku ohjelmallinen varo juttu?
              mitään suhahdusta tai muuta nopeaa paineen laskua ei kuulu eikä tapahdu..

              Comment


                #8
                Ihan hatusta vetäen, olisiko cruise controlissa joku häikkä?

                Comment


                • #9
                  Ihan tuli mieleen tämmöinen pieni vinkki kun jatkuvasti tunnut ongelmien kanssa painiskelevan... LMS tarjoaa asiantuntevaa palvelua ja tokkopa tarvitsee turhaan osia ostella ja vaihdella.
                  Yhteystiedot löytyvät www.lmsracing.fi

                  Comment


                  • #10
                    ei tossa ole cruisea.

                    ei niitä ongelmia nyt kai niin paljon oo ollu, ja tähän asti ne on kaikki selvinny.. pikkusen susi auto tuli ostettua sen myönnän, mutta onneks ne viat on siitä saanu korjattua..

                    Comment


                    • #11
                      Jarru ongelmaan saattaisi auttaa tehostimen vaihto. Itsellä saman oloinen vika korjaantui tehostimen vaihdolla. Välttämättä ei kannata vaihtaa käytettyyn..

                      Comment


                      • #12
                        jos veto loppuu 5000rpm niin missä ahdot heiluu?
                        onko vakio ahtimet? jos ahtimet on vaihdettu niin voi ilma määrä nousta korkeaksi joten menee syötön katkolle.
                        tällöin meno loppuu kuin seinään.

                        audi liike tarkistaa mielellään vikakoodin maksaa 10e aikaa menee 5min ja saat listan mikä mättää tyhjentää myös listan.

                        vaihda tehostimen pumppu

                        Comment


                        • #13
                          kävin laakkoselta vikalistan hakemassa/luetuttamassa:
                          01-moottorin elektroniikka
                          mtm motor 2601

                          02 vikamuistin lukeminen

                          65535 000
                          ohjainlaite viallinen, arveli laakkosella että liittyis lastuun??

                          00544 035
                          ahtopaine ylittänyt maksimiarvon satunnainen

                          00515 020
                          hall-anturi g40
                          virhe perussäädössä
                          satunnainen

                          65535 000
                          ohjainlaite viallinen

                          00513 003
                          moottorin käyntinopeusanturi -g28
                          ei signaalia.

                          Tommoset tuli moottorista eikä jarruista ollu ilmeisesti herjannu mitään... ei ainakaan vikalistassa ole... toi hall vika ja käyntinopeusanturi, liittyykö lastuun vaiko rikki?

                          Tehostin tilauksessa ja sen vaihdan seuraavaks, toi hyytyminen ei sinänsä oo ongelma normaalissa ajossa, 2/3 osa kaasulla ei hyydy, pelkästään täydellä kiihdytyksellä,mitä nyt ei tuu tehtyä..

                          Comment


                          • #14
                            haulla löyty jo hukkaporttiin liittyvä vastaavilla oireilla, sen tarkistus siis seuraavaks..

                            Comment


                            • #15
                              00544 035
                              ahtopaine ylittänyt maksimiarvon satunnainen

                              tämä katkaisee syötön! eli meno loppuu siihen.

                              Comment


                              • #16
                                00544 035
                                ahtopaine ylittänyt maksimiarvon satunnainen

                                Mulla anto b5:nen a4:nen saman koodin, eikä meno katkennut. Johtu vain ja ainoastaan lastusta ja johtui siitä, että ahtopaine arvo oli yli vakion. Mene ja tiedä sitten mitä se tässä kyseisessä yksilössä meinaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Hallin vika voi johtua esim. hyppänneestä jaosta. Tarkastukseen.
                                  G28 koodi tulee aina, jos ei ole ollut käynnissä kun koodeja on luettu. Ahtovuodot ja n75:sen toiminta kanssa tarkastukseen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei meno suoranaisesti lopu, kierrokset jää paikalleen, eikä kiihdy enempää, saman vauhdin kyllä pitää, Tuosta jaosta tuli sellainen mieleen, eli kun vaihdettiin hihna, siellä oli alkuperäiset merkit, mutta hihna oli 1 hampaan sivussa suhteessa alkuperäiseen merkkiin ja siinä oli punaisella merkitty kohta.. On vahvasti sellainen muistikuva, että lopuks pitkän pähkinnän jälkeen laitettiin tuohon alkuperäiseen merkkiin, autossa on lastu, jostain lueskelin, että ajoitusta saatettais muuttaa lastun asennuksessa??? Pystyykö tuon 1 hampaan verran muuttamaan muuten kuin hihnaa siirtämällä?? Pitää auto viedä muutenkin päästömittauksiin, samalla ajattelin josko ne sais siellä säädettyä...

                                    Ajossa siis huomasin vasta nyt keväällä tuon 5000 rajoittumisen, se on siis jos suoraan 2 vaihteella polkasee kaasun pohjaan, jos ajaa kierrokset valmiiks ylemmäs, silloin myös kiihtyy pitemmälle, eli ei toi 5000rpm ilmeisesti mikään rajoitus ole muuten kuin ahtojen puolelta`?

                                    Voisko näillä asioilla olla yhteyttä? huomenna pitäis tutkia tarkemmin ja vaihtaa se tehostaja jarruihin...

                                    Muuten ajossa en oo huomannu mitään outoa verrattuna ennen hihnanvaihtoa, ei sahaa yhtään enempää, kulutus suht sama, käy tasasesti, mitä nyt pientä aaltoilua tyhjäkäynnillä, sitä oli kyllä ennenkin..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllähän sen pitäis kierroksia ottaa rajoittimelle asti ilman ahtojakin. Eihän ne niitä kierroksia määrää. Kiihtyy silloin vain huonommin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo ei todellakaan muuteta lastutuksen yhteydessä jakopään ajoitusta.

                                        Muuten kuulostaa melko erikoiselta. Ei siis oikeasti kierrä tuossa tilanteessa yhtään yli 5k? Enpä ole moiseen törmännyt.

                                        Vaihda N75, jumittava aiheuttaa yliahtoa. Voit myös tehdä portille painetestin eli kokeile jollain välineellä imeä portin vapaasta ylänipasta. Toki voi myös avata portin kannen ja visuaalisesti tutkia portin kalvon kunnon.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei kierrä jos on kaasu pohjassa, auton ahtomittari putoaa nolliin(0.6) eli alipaineelle, ja kierrokset junnaa tuossa 5000, ei tipu eikä nouse. Tää ominaisuus on tullut siis talven aikana, jolloin ei oo tullu täys kiihdytyksiä kyllä edes kokeiltua.. mutta huomenna puran tuon hukkaportin, ilmeisesti ihan silmällä näkee jos siellä on jotain rikki?

                                          Tuolta lueskelin tt 710n by passista, että pitäis olla sama kuin n75, eli voisinko semmosen ruuvata tohon s6 kiinni? Jos hinta on alle 50e niin sehän on melkein ilmanen :D
                                          Viimeksi muokannut mirace; 16.3.2007, 12:32.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Siellä on kalvo. Paina samalla kantta alas, kun otat muttereita auki. Se on jousikuormitteinen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eli eikö kierrä kytkin pohjassakaan kuin 5000?
                                              Tuo 710n loppuinen on by-pass venttiili, eikä N75. Näitten N75:ten hinnat pyörii 100? hujakoilla.
                                              Viimeksi muokannut Sleepy2; 16.3.2007, 13:45.

                                              Comment


                                                #24
                                                3b passatissa 1.8t koneella oli santyylistä vikaa, kierrokset nousi nätisti n.3500rpm asti sitten alko pauke, nykiminen ja ahtopaineen terävät nyläykset välillä 0,3-1,0bar, autton vaihdettiin sytytyksenvahvistin, tulpat, puolat, pakosarjan tiivisteen, lambda ja ilmamassamittari. Loppujenlopuksi syyksi paljastui uusi mutta viallinen ilmamassamittari jonka ostin tarvikeliikkeestä, joten onko ilmamassamittari tarkastettu??

                                                Comment


                                                • #25
                                                  siis kiertää kytkin pohjassa ihan normaalisti, kiertää loppuun asti normaalisti jos ei ole kaasu pohjassa=täysi ahtaminen, 2/3 kaasulla kiihtyy normaalisti, ahdot jää alle 1 barin niin ei onkelmaa, sama jatkuu läpi vaihteiden, 4 vaihteella esim rajoittuu jo alle tuon 5krpm, eli ahdot nousee liikaa, sitten joku, ohjelma? laskee ahdot kokonaan pois, ja samalla jää kierrokset siihen kohtaan missä ahdot on "hävinny", kaasu pois ja takas ja taas meno jatkuu..

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Volkkari pelas myös paikallaan kierrättämällä ihan rajoittajalle asti, liikkeellä ollessa alko nuo ongelmat.
                                                    Passat antoi tuollaista vikakoodia
                                                    00561 - Mixture Adaptation
                                                    14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

                                                    Tuon n75 venttiilistä voi mitata vastusarvon tai tarjota sille suoraan 12V ja katsoa pelittääkö!

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      huomenna pääsen testaan iskältä toista venttiiliä, josko olis siitä kiinni, äsken kun ajoin, tuntu et vähän pitemmälle päästi, olisko talven aikana jumittunu ja nyt alkais pikku hiljaa toimia? noh pääsen kuitenkin toisella venttiilillä kokeilemaan toimivuutta.. Jos olis vaikka sen toiminta hidastunu, eikä toimi kunnolla.

                                                      huomenna pitäis vaihtaa myös jarrutehostin, oli tullu oikee kaveri postissa, siihen tulipellin ja tehostajan väliin kun tulee se tiiviste, sitä ei laakkosella tampereella vaihteeks ollu, niinkuin ei niillä o mitään hyllyssä!!! plus tosi nuiva palvelu, kuitenkin, eikös tuo ole vaan pellin ja tehostajan välissä, periaatteessa tärinää estämässä ettei hankaa metallimetallia? eli siihen vois itse leikata tiivistelevystä uuden?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Arvatenkin.
                                                        Laita sitten se jakohihnan jakokin kohdalleen, eiks joo?
                                                        Sekin voi aiheuttaa ongelmaa...saattaisi kunnolla vedättäessä säätää ennakkoa niin paljon, että nakutustunnistin pienentää automaattisesti ennakkoa->pamauttaisikohan jopa hukkaportin auki samalla.Tiedäppä sitten???

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Noniin, eli jarrut on saatu vihdoin kuntoon, tehostimen vaihto ja muuttu ihan eri autoks!!! Ei täristä, eikä hälyyttele, PS. olis 90% varmuudella täysin toimiva pommi myynnissä.. Eli ei uuden pommin vaihto auttanut mitään ja ikää on reilu 10v autolla, eli pommi varmaan ihan tikissä... Edellisellä omistajalla auto oli seissy yli vuoden, vois selittää tiivisteiden kuivumista yms. tehostajassa, kaikki muutkin tiivisteet on joutunu vaihtaa tosta...

                                                          Kiihdytyskin toimi jo, mutta taas sitten menee varoohjelmalle... Jako siis laitettiin siihen oikeaan merkkiin, ei punaisella jälkikäteen lisättyyn merkkiin, eli pitäis olla jaon kunnossa!!! muuten ei aiheuta mitään oireita ajossa, paitsi täys kiihdytys.. Ehkä pientä aaltoilua välillä tyhjäkäynnillä, n75 varmaan seuraavaks uusiks kun ei kovin kallis kuitenkaan ole... Iskällä oli luonnollisesti väärää mallia eikä sopinu tohon testiä varten...

                                                          Kyllä siitä vielä kalu tulee :D

                                                          Oli kyllä tuon tehostimen vaihto vittumaisin tohon autoon tehty homma...! 4 mutteria mutta niin pirun vittumaisesti syvällä...
                                                          Viimeksi muokannut mirace; 26.3.2007, 23:34.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eli viat ratkenneet:

                                                            Jarruista jos sanoinkin, eli jarrutehostimen vaihto korjasi tärinä viat, ja poljin muuttui muutenkin normaaliksi!

                                                            5000 rpm rajoittuminen johtui sitten maf-->turbo letkun repeämisestä, letkuklemmarin juuresta oli murtunut, ollut ilmeisesti kauan jo murtunut, mutta nyt oli vääntynyt paikaltaa niin että näki selkeän reiän..

                                                            Tuon letkun kun korjas alkoi meno taas ihan normaalisti maistua :)

                                                            Samalla testasin ja putsasin sen n75 ja toimi ilman onkelmia.

                                                            Kiitoksia kaikille jotka jakso auttaa :D
                                                            Viimeksi muokannut mirace; 10.4.2007, 10:13.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X