dodii tuli uusi auto vaihdettua s2 avant -93 ABY jne..audin tekniikka mulle ihan uutta. soiva peli muuten mutta tyhjäkäynti ns.humppaa eli sahaa hieman edes takaisin lisäksi tasesta ajosta kun polkasee pedaadaalia niin empii ja nykäsee hieman ennen kuin kiihtyy...mistähän rupeisin hakee vikaa?? auto muuten orkinelli paitsi vapari suodin kiinni.vaihto ehtoja mitä tulee eka mieleen olis: lamba,ilmamäärämittari,alipaine vuoto,dumppi??? max ahtopaine pitäis kai olla 1.1bar tuntuu ettei nosta sinne asti.mittarina on nyt joku halppis autogauge
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.2 20v turbon tyhjäkäynti
Collapse
X
-
makestAvainsanat: Ei mitään
-
jos haluat ihan halvimmasta vaihtoehdosta lähteä niin ekana kannattaa putsata kaasuläppäyksikkö ja tyhjäkäyntiventtiili.
Tossa iässä kieltämättä lambda voi olla jo hidastunut muutenkin, että vaihdon jälkeen bensan kulutus todennäköisesti laskee.
Ja tietysti painetesti kannattaa tehdä, kun ei kerran ahdot meinaa nousta.
-
makest
Ja ISV:n putsaus myös listalle
mikäs tää on ?? tosiaan onko olemassa netissä huoltoohjekirjaa tai saako tälläistä ostettua mistään?
Comment
-
makest
-
makest
tyhjäkäynti heittää kokoajan n.200-300 kiekan väliä silleen et mittarista ei kunnolla näe mutta kuulee kyllä..pienemmillä vaihteilla ei sitten tule täysiä ahtoja vai?? ei ole 6:la viitsinyt loppuun asti kierrättää käy kortin päälle ;)
Comment
-
tyhjäkäynti heittää kokoajan n.200-300 kiekan väliä silleen et mittarista ei kunnolla näe mutta kuulee kyllä..pienemmillä vaihteilla ei sitten tule täysiä ahtoja vai??
Pienillä vaihteilla ei ahtopaineet vaan ehdi oikein nousemaan ennenkuin kierrokset jo tapissa. Ymmärtääkseni ahtopaineita ei sinänsä ole mitenkään rajoitettu pikkuvaihteilla. Ei vaan kerkeä paineet nousta koneen kierrosten mukana.
Minun auto antaa täydet paineet jo kakkosella, jos Motronicilta osaa pyytää oikein (lähettää paineanomuksen kirjallisena ja kolmena kappaleena hyvissä ajoin). Kolmosella paineet nousevat jo helposti maksimiin. Auton matolaatikko on kylläkin syönyt hieman anabolisia steroideja, joten eroa saattaa olla.
Ahtopaineiden heräämistä voi tutkia vaikka näin: Aja tasaista vauhtia nelosella n. 3000rpm kierroksilla. Sitten kaasu pohjaa ja samalla katselet mittarista miten paineet nousee. Täydet paineet pitäisi olla päällä ennen 4000rpm kierrosten saavuttamista, jos kaik ok.
Comment
-
Johtunee ennemmin siitä, että hitaasti kaasua painamalla kierrokset on jo 4000+ rpm, kun kaasu on pohjassa. Tällöin vakioahdin ei yläkierroksilla enää suuria paineita anna. Tavoiteahtopainekartta lastulla on ahtimen pienuudesta johtuen tehty niin, että maksimipaineet on keskikierroksilla ja ylhäällä niitä sitten aletaan rajoittamaan.
Comment
-
Johtunee ennemmin siitä, että hitaasti kaasua painamalla kierrokset on jo 4000+ rpm, kun kaasu on pohjassa.
Comment
Comment