Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C7 madaltaminen/vanteen sopivuus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Eikös toi madaltavat jousilautaset eteen oo muutenkin erikoisjuttu, eri korimallien osia yhdistelemällä keksitty juttu mistä tehty tüning-osia. Madallusjousia vaan ostamaan.

    Comment


      #32
      Taka-akselin rakenne on sellainen, ettei siellä mitään jousilautasia olekaan. Jousen tukikumeista siivun pois veistämällä voisi saada millejä pois. Ehkä.

      Eli uutta alustaa vaan hankkimaan.

      Comment


      • #33
        Mitä alustaa porukka suosittelee a6c7 sedanii 14vm
        rehti rauta-alusta mieles budjettisyistä..

        Comment


        • #34
          Auto vaihtui 4F —> 4G:hen sama madallus jumppa edessä. Nyt vakio alusta 19 tuuman vanteilla. Säädettävät coilit tilattu ja 3vko toimitus aika. Merkki suositeltu Vogtland. Täytyy laittaa hieman infoa kuvien kera miten tämä etenee kun palikat saapuu. Myös 20 vanteet on hakusessa vielä.

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
            Taka-akselin rakenne on sellainen, ettei siellä mitään jousilautasia olekaan. Jousen tukikumeista siivun pois veistämällä voisi saada millejä pois. Ehkä.

            Eli uutta alustaa vaan hankkimaan.
            Itse olen miettinyt juurikin että onkohan takajousien tukikumeista mahdollista ottaa tavaraa pois(en oo tutustunu kumien muotoon tarkemmin),perä kun jää h&r:n jousisarjalla vähän liian ylös.
            Kunnon säädettävällä sarjallahan molemmat päät saa kohdalleen, mutta onko kellään kokemuksia edeltävästä toteutuksesta??

            Comment


            • #36
              Moi,

              Minulla autona A6 C7.5 3.0tdi quattro ja alustana 1BE, eli ilmeisesti tehtaan sport-alusta -20mm vakiosta. Nykyiset vanteet 20" ja ajomukavuus hyvä, mutta ei haittaisi vaikka hieman alemmas saisi.
              Millä tätä kannattaisi lähteä ratkomaan? Kannattaako vakioiskareiden kanssa katsella pelkkiä jousia, vai kannattaako vaihtaa suoraan jouset ja iskarit molemmat?
              Mikä merkki / sarja on todettu toimivaksi?

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja Micco81 Näytä viesti
                Auto vaihtui 4F —> 4G:hen sama madallus jumppa edessä. Nyt vakio alusta 19 tuuman vanteilla. Säädettävät coilit tilattu ja 3vko toimitus aika. Merkki suositeltu Vogtland. Täytyy laittaa hieman infoa kuvien kera miten tämä etenee kun palikat saapuu. Myös 20 vanteet on hakusessa vielä.
                nyt viimein saatiin alusta vaihdettua ja vanteet asennettua. Vanteet löytyi englannista merkkiä inovit ja malli turbine. Todella mukava ajettava ja ei mikään kivireki.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut Micco81; 11.7.2020, 19:54.

                Comment


                • #38
                  A7 S-line '17 kaipaisi hieman päivitystä vanteiden osalta.
                  https://www.tuningdesign.net/product...et-black-magic
                  Mahtuukohan nuo pyörimään alla, ja onkos sillä nyt väliä että edessä ja takana on eri levyiset vanteet ja renkaat?

                  Comment


                    #39
                    Mahtuu varmasti, menee 21":tkin heittamalla. Mutta suosittelen ostamaan joka nurkkaan saman levyiset vanteet, niin ei tartte sen kummemin pelata rengaskoolla, etta saa saman halkaisijan renkaat. Halkaisijassa suositellaan maksimissaan kulutuspinnan verran eroa, Audin virallinen suositus muistaakseni max. 3% ero.

                    Comment


                    • #40
                      Tatte: Mulla 10.5x20 joka nurkassa. Menis 11x20 kanss helposti..

                      Comment


                      • #41
                        Roger, kiitos tiedosta. 10x20 on hakusessa, sitten alkaa kokeilu oikeasta ETstä ja renkaan profiilista.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 25.9.2020, 20:14. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                        Comment


                          #42
                          Moro
                          Olis aika alkaa kattelemaan kesävanteita tohon 4g bitdi normi jarruilla ja ilma-alustalla. Concave vanteet hakusessa mutta onko noi jarrut sitten esteenä isommalla concavelle?
                          9.5 tai 10 levee ja 20" mutta et en ole varma mikä tohon menis. Vinkkejä?

                          Comment


                            #43
                            Jos sinä concavea haluat, niin ei voi kyllä sanoa ET:n suhteen oikein mitään, sovittamishommiksi menee BiTDI:ssä. Vaikkei ole concaveakaaan, niin silti vanteiden sopivuus on tapauskohtaista, satula on niin epäkiitollisen mallinen. Audin OE-vanteistakin voi jotkut 17" mahtua alle, mutta kaikki 19" ei, puolien sisäpuolen kaarevuus keskiöstä vanteen kehälle on se mikä merkkaa sopivuudessa.

                            Comment


                              #44
                              FL avanttiin menee 10,5" et 45 tai jos varmana haluaa pelaa 10" et 45 jokakulmaan. Etujarrujen kanssa voi olla bitdi:ssä tekemistä. 10,5" voi olla että ihan pystykumia ei enää kande laittaa sekä voi olla campereiden kanssa pelaamista. 10" et40 menee kanssa, mutta sitten saa vähä soveltaa madalluksen että campereiden kanssa, eikä kannata pystykumista hakkapeliittaa käyttää :)

                              Comment


                                #45
                                Joo kattelinki että satulat on melko ulkonevaiset/paksut joka tuo oman haasteen vanteisiin niin kuin tossa b8 s4:kin. Ei auta kuin alkaa kattelemaan internetistä kuvia ja tietoja =)

                                Comment


                                • #46
                                  Onko kellään kokemusta millä spekseillä 22” vanteet mahtuu pyöriin kyseisessä autossa. Aikomus ois laittaa 10” leveänä, 35/40 et:llä. Rengastus kokoa 265/30-22. Meneeköhän pahasti pieleen?
                                  Auto on Allroad C7.
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 3.2.2022, 07:26. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Hauskaa päivää.

                                    Osaisiko joku täällä kertoa meneekö ko. autoon 225/55 r18 renkaat alle? Eli ylikokoinen rengas. Olisi siis 27mm (4%) orkkista isompi? Taitaa olla vakio koko C8 korissa.

                                    Koko internetti on kairattu läpi niin suomen kuin ulkomaan kielellä tuloksetta. Yksi Puolalainen kuva löytyi missä ko. rengaskoko alla, mutta eipä paremmin tietoa, että raapiiko missään kohtaa kaariin.

                                    Toiveissa olisi saada vähän enemmän kumia niin ajomukavuuden, kuin ulkonäönkin takia alle, mutta talvirenkaissa haluttaisi leveys pitää tuossa 225:dessä, niin vaihtoehtoja ei juuri 18” vanteelle muita ole.

                                    Comment


                                      #48
                                      Kyllähän se sinne varmasti vakio alustalla mahtuu ja pyöriikin. Ulkonäöllisesti en osaa sanoa miltä näyttää. Allroadilta ilman levikkeitä?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Noniin. Homma viimein valmis. Muillekkin siis tiedoksi, jos joku vastaavaa suunnittelee, että allehan ne mahtuu ja pyöriikin.

                                        Tilaa jäi vielä reilusti kaariin. Kaikissa ääriasennoissa ja joustoissa menee vähintään käsi väliin.

                                        Se, että näyttääkö maasturilta, niin jokainen tuomitkoon itse. Omaan silmään nuo istuu kuin suutarin sormi sian perseeseen. Ja minulle nuo pappakyydit kyllä maistuu :)

                                        Eli vanteet on 18x8” et42 ja renkaat 225/55-18 vakio alusta.
                                        Viimeksi muokannut AutoPatu; 2.11.2023, 07:16.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X