Ja muistakaa, ettei mikrokuituliinojen kanssa saisi käyttää huuhteluaineita. Jos muiden vaatteiden seassa pesee, niin pesupussissa. Niihin liinoihin tarttuu helposti nukka muista vaatteista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Nykyään noita halpoja erityyppisiä kodinpuhdistukseen ym. tarkoitettuja mikrokuituliinoja saa todella halvalla alle euron kpl hintaan. Itse suosin näitä paljon ja likastuttuaan ämpärissä fairyvedessä pyöräytän ja huuhtaisen vedellä, parin käyttökerran jälkeen nämä raaskiikin heittää jo pois ja uutta tilalle. Halpahallit,Tokmannit ym kannattaa käydä lävitse jos näitä haalii.
Comment
-
Juhana, mites putsaat koneen hiontasienet. Harjaa vasten ajo ja sit... ?
Ite olen pessyt homman jälkeen kanssa fairy vedellä.
Comment
-
Fairyvedessä huuhtelen ja puristelen niin kauan ettei niistä tuu hirveesti enää vahaa/aineita. Sitten kunnon huuhtelu perään ja puristus kuivaks. Silloin tällöin viskaan myös pesukoneeseen pyörimään. Nyt alkaa megun punainen laikka vähän antamaan periksi. On sillä varmaan 8-9 autoa vedetty ja pari kertaa pesty.
Mirkan abralonia en oo pessy mitenkään. Huuhdellu vaan vedellä. Eipä sitä oo kyllä hirveesti tarvinnutkaan. Abralonia kun ei maaliin voi edes käyttää ( tai ainakaan mä en oo sillä perus maaleja edes ajatellu hiovani), niin eipä se pienestä lakan hiomisesta edes likastu. Ei tolla megun koneella ylipäänsä maalia/lakkaa kovin paljon irti edes lähde. On vähän turhankin hellävarainen.
Nyt on vähän alkanu kuumotaan toisen koneen hommaaminen ens kesäks. Epäkesko Flex vähän polttelis, mutta jos se on suurinpiirtein yhtä hellävarainen kuin tuo megun kone, niin taidan ostaa rotaryn megun kaveriks.
Comment
-
Tuli väännettyä nyt tämä aikaisemmin mainittu setti:
1. fairy Pesu
2. Claybar
3. Pesu
4. Carlack68 Nano Systematic Care
5. Collinite 845
6. Collinite 915
On kyllä melkoinen ero AGhen ja muuhun. Tuntuu että pysyykin ku ei meinannu esim. tuo 845 lähtee edes sormista pois. Melkosta tököttiä.
Pitemmän päällehän tuon vasta näkee kestääkö talven riemut.
Comment
-
En pese liukkarilla ollenkaan. Ainoastaan carlackin shampoolla. Ennen vahausta fairyllä. Kyllä se glymikin jotenkin pysyy (paitsi se aqua-sheisse, joka ei kestä kunnolla edes yhtä peua), mutta kun olet kokeillut niin sitten huomaat sen eron. Glymiä ei montaa kertaa tartte pestä, niin ei se semmosina pikkusormen pään kokoisina pisaroina enää helmeile. Samoin se kiilto katoaa aika nopeasti ellei käytä jotain detailereita. Nyt ei oo tarvinnu detailereihin enää koskea. Säämiskällä kuivaus riittää ja taas se kiiltää, kuin vasta vahattu.
Comment
-
Glymiä ei montaa kertaa tartte pestä, niin ei se semmosina pikkusormen pään kokoisina pisaroina enää helmeile. Samoin se kiilto katoaa aika nopeasti ellei käytä jotain detailereita. Nyt ei oo tarvinnu detailereihin enää koskea. Säämiskällä kuivaus riittää ja taas se kiiltää, kuin vasta vahattu.
Comment
-
Tuli sitten hommattua tuota Glymin ökyvahaa. Täytyy kyllä sanoa, että lopputulos on aivan loistava. Kiiltää, kiiltää ja kiiltää. Paska ei tartu mitenkään kiinni, vähän kun pölyäkin tulee, niin mikrokuituliinalla kun vain huiskaisee, niin taas on auto kuin olis juuri vahattu. Suolainen hinta aluksi epäilytti, mutta lopputulos on sen mukainen. Mielestäni oli vielä suht helppo levittää, kunhan välillä kostutti sitä levityssientä, JA ON MUUTEN RIITTOSAA TAVARAA. Suht kevyt myös hangata sillä mukana tulevalla liinalla, kunhan kääntelee usein ja "ravistaa" vahajäämät pois. Ei voi muuta todeta, kuin että hintansa arvoinen tuote. Melkein alkoi harmittaa, kun auton maalipinta ei ole niin huippukunnossa, että vaha pääsisi täysin oikeuksiinsa, mutta tämäkin vääryys tullaan pian korjaamaan ;D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Juice|| Näytä viestiTuli sitten hommattua tuota Glymin ökyvahaa. Täytyy kyllä sanoa, että lopputulos on aivan loistava. Kiiltää, kiiltää ja kiiltää. Paska ei tartu mitenkään kiinni, vähän kun pölyäkin tulee, niin mikrokuituliinalla kun vain huiskaisee, niin taas on auto kuin olis juuri vahattu. Suolainen hinta aluksi epäilytti, mutta lopputulos on sen mukainen. Mielestäni oli vielä suht helppo levittää, kunhan välillä kostutti sitä levityssientä, JA ON MUUTEN RIITTOSAA TAVARAA. Suht kevyt myös hangata sillä mukana tulevalla liinalla, kunhan kääntelee usein ja "ravistaa" vahajäämät pois. Ei voi muuta todeta, kuin että hintansa arvoinen tuote. Melkein alkoi harmittaa, kun auton maalipinta ei ole niin huippukunnossa, että vaha pääsisi täysin oikeuksiinsa, mutta tämäkin vääryys tullaan pian korjaamaan ;D
Lisäten vielä että tuon samanlainen pinta ja ominaisuudet tulee muillakin vahoilla, eivätkä maksa kuin puolet tuosta.
Tämän kerroin sen takia, että ei nyt kukaan mene turhaan rahojaan syytämään tuohon aineeseen kun saman tuloksen ja jopa pidemmän keston saa puolta halvemmalla.
Comment
-
Tämän kerroin sen takia, että ei nyt kukaan mene turhaan rahojaan syytämään tuohon aineeseen kun saman tuloksen ja jopa pidemmän keston saa puolta halvemmalla.
Comment
-
Sen on huomannut, että meneppä joskus arvostelemaan Autoglymin vahoja niin tuntuu, että siitä syttyy kolmas maailmansota.
Omasta mielestä Glymin vahat oli todella hyviä kymmenen vuotta sitten, mutta tänä päivänä lähes jokainen marketista saatava vaha tarjoaa saman kiillon ja keston kuin Glymi ja vieläpä huomattavasti edullisempaan hintaan.
Autoglymin HD waxia en ole koittanut, mutta jos purkin hinta Suomessa on lähes 70e ja Collinite 915 maksaa 25e ei tarvitse montaa kertaa miettiä kummalla vahalla autonsa vahaa.
Comment
-
Eikähän näihin vahahommiin ole jo tässäkin aiheessa moneen kertaan todettu, että joku tykkää jostain ja toinen toisesta...pääasia, että itse on tyytyväinen.
Tärkeintä ei ole vahan merkki millä vedät sen viime silauksen vaan se miten pohjat vahausta varten on tehty. Huonolle pohjalle on hyvälläkään vahalla vaikea saada hyvää lopputulosta. Pohjien tekoon claybarit on osoittautunu hyviksi ja ovat oikein käytettynä hellempiä kun hiovat vahat.
Ammatikseen autoja fiksaavat käyttävät usein Prestan tuotteita...sellaista pitäisi kokeilla joskus. Nyt menossa eri vahojen kokeilu...aina kun purkki loppuu, niin vaihdan eri merkkiin.
Comment
-
Prestan pesu- ja myllytysaineet on ihan hyviä mutta vahat ei ihan yhtä vakuuttavia lähinnä kestonsa puolesta.
Esim. Prestan Best wax vs. megun NXT 2.0:
- pinelinepesu, shampoopesu, claybar ja pesu ennen levitystä
- vahattu katto 50/50, ei näkyvää eroa kiillossa
- tämä syyskuun/08 alussa ja säälimättä pesetetty koneessa 1-2krt/kk
- maaliskuu/09 NXT:llä vahatulla osalla vesi helmeilee iloisesti kun Presta oli jo täysin antautunut.
Oma auto olisi tarkoitus vahata sunnuntaina. Konepelti ja katto pitää vetää Menzernan P203:lla kun naarmut ovat senverran syviä ettei Megun #80:llä kesällä myllyttäessä lähtenyt. Muuten Saappi on naarmuton.
- Poorboys White Diamond Glaze koneella
- Pohjavahaksi Megun #16
- päälle Dodo Juicen Diamond White
Jaarli on oikeassa että pohjat ratkaisee lopputuloksen mutta se ihan viimeinen kiilto ja syvyys saadaan kunnon vahoilla esiin. Kuvitteellisena esimerkkinä kaksi prikulleen samanlaista (ja maalipinnaltaan samankuntoista) Audia vaikkapa metallihohtotummansinisenä. Molemmat liuotinpesty, shampoopesu, claybarkäsittely ja pesu. Vahaksi ihan sama mitä laitetaan esim. Meguiars NXT 2.0, Collinite 845/476, Carlack niin tässä vaiheessa näyttää pirun hyvältä.
Mutta toiseen auton levitetään vielä kerros ihan puhdasta vahaa (eli ei fillereitä ja hiovia ainesosia) Dodo Juice, Chemical Guys Butter Wet Wax tai vaikkapa Glymin HD niin näyttää vielä paremmalta. Ero on ihan selvä kun autot olisi vierekkäin mutta tavallinen kaduntallaaja ei jurikaan eroa huomaisi jos näkisi autot eri aikaan.Viimeksi muokannut Maikki; 16.10.2009, 07:29.
Comment
-
Omasta mielestäni Prestan vahat ovat kestoltaan aika heikkoja, juuri tuo best wax ja paint sealant ovat olleet yllättävän kehnoja.
Prestan hionta-aineista käytän ainoastaan tarvittaessa karkeampia aineita (600-1200 karkeus, esim. ultra cut) mutta muuten turvaudun Menzernan tuotteisiin. Juuri tuo p203 on todella hyvä "yleis" aine kiilloituksiin, näkee heti tuloksen. Prestan Ultra cut light jättää "silikonimaisen" pinnan, joka ei kerro koko totuutta.
Vahat tulevat tällä hetkellä Pro:lta, Yellow wax toimii mielestäni hyvin kun pohjat ovat kunnossa.
Comment
-
Tänään tuli pestyä isänmaasedimentit nelkun pinnasta, ensin isommat painepesurilla + mieto Solmaster AS-40 seos, sitten kunnollinen fairypesu lammasrukkasella. Huomenna olisi tarkoitus jatkaa claybar - pesu - carlack68 nano - collinite 476 niin saisi talvi tulla.
Talvipyörät pesin ja puunasin jo viime viikolla ennen allelaittoa ensin audi original vaha ja päälle poorboys wheel sealant.
Comment
-
Ruåtsinlaiva sai edellämainitun käsittelyn pintaansa Dodoa lukuunottamatta kun loppui vähän aika kesken. Pitännee viikolla vetää kerros päälle.
#16 on uskomattoman helppotöinen vaha ja kiiltokin on lievästi sanottuna kohdillaan. Saa nähdä on kesto niin hyvä kuin maailmalla foorumeilla kehutaan.
White Diamond Glaze antoi myös hyvän lisän kiiltoon. helpompaa ainettaa levittää ja kiillottaa tuskin on olemassa kun koneella pehmeällä laikalla pienellä nopeudella pyyhkäisee pintaan ja mikrokuituliinalla pyyhkii jämät pois.
Comment
-
-
Duke: Normisettiä ;)
Ruåttinlaiva sai kerroksen Austintaciousia päällensä. Sitä on ihan liian helpolle tottunu noitten vahojen kanssa kun tuntui kamalan vaivalloiselta levittää ja kiillottaa. Wetlook kyllä parani pelkkään #16:een verrattuna.
Pitää ottaa kuvia huomenaamulla kun on valoisaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko S. Näytä viestiMitäs täällä suositeltaisiin mattapintaisen vanteen pintaan? Tekeekö glymin HD tai kulta hallaa?
Comment
-
Eipä tuota sealeria välttämättä colliniten alla tarvitse jos ajatuksena on käydä auto ensin litellä läpi ja collinite päälle.
Litestä ei ole kokemusta mutta Lime Primestä on ja kuuluu tuotteisiin joista en luovu. Yhdestäkään Dodon tuotteesta ei ole huonoja kokemuksia itsellä.
Hevosmiesten tietotoimisto osasi kertoa että Oulunseudulta rupeaa saamaan Dodo Juicen, Poorboysin, Chemical Guysin, Lake Countryn jne kamoja tammi-helmikuussa
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiTuli väännettyä nyt tämä aikaisemmin mainittu setti:
1. fairy Pesu
2. Claybar
3. Pesu
4. Carlack68 Nano Systematic Care
5. Collinite 845
6. Collinite 915
On kyllä melkoinen ero AGhen ja muuhun. Tuntuu että pysyykin ku ei meinannu esim. tuo 845 lähtee edes sormista pois. Melkosta tököttiä.
Pitemmän päällehän tuon vasta näkee kestääkö talven riemut.
Autolla on ajettu vahauksen jälkeen n. 7000km tuon jälkeen järkyttävissä olosuhteissa (pitkää matkaa joka viikko koko syksy/talvi loskapaskassa ja joitakin kertoja suolausautonkin ohi ropissu suolat kylkeen)
Ainoana miinuksena suola ja muu roina on jäänyt näkyviin vahan pintaan. Lähtee pois kyllä vahan mukana, mutta näyttää toistaiseksi melko karulle kun ruskeita rantuja konepellissä jääny vahaan kiinni. Pitäs pestä vahat pois ja tehdä käsittely uudestaan että saa noi moskat pois.
Comment
-
Täältä saa collinitet halvemmalla, kuin mistään muuata. Toimituskin on suht nopea. Oon tilannut tuolta tuon paketin ja pari kaveriakin tilasi samasta paikasta saman setin.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...#ht_1048wt_941
Comment
-
Mitään mainostamatta totean että oli tuohon lappeenrannan ad varaosamaailmaan tullu hyllyyn meguiarsin tuotteita. Vielä kun pääsis niitä ostamaan puhumattakaan kokeilemaan! Pitäs olla kesä ja mökillä, kylmää kaljaa koppa vieressä.
Comment
Comment