Onko mahdollista asentaa S4 B6/B7 koppaiseen cabrioon vetokoukkua? Maahantuoja ainakin ilmoitti, ettei heidän kauttaan onnistu. S5 cabi kuulemma onnistuisi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 cabrioon peräkoukkua? Onnistuuko?
Collapse
X
-
-
Jami, kiitos. Hyvä tietää tuo, että sinulla on jo B7 quattro cabissa koukku. Onko tosissaan rakenteissa niin paljon eroa S4:n osalta, vai olisko vain helmoissa etc.
Olisiko jollain umpikoppaista S4:ää, jossa koukku?
Itselläni tarve saada 4 henkinen perhe ja tavarat kyytiin lomamatkoille ja ei ole mahdollista pitää kahta autoa. Katto olisi silti kiva saada kesällä (ja miksei talvellakin.. ;) auki!
Comment
-
En tiedä onko b7 cabriossa joku hyväksyntä juttu, mutta b6 s4 yleensä ei ole koukulle hyväksyntää, käytännössä siihen menee a4 koukku. B7 s4 taas on ainakin umpikoppana koukulle hyväksyntä ja niillä saa laillisesti jo jotain vetääkin. Käytännössä kun asiaa kysyin katsurilta b6 tapauksessa, vastaus oli että erikseen kun vetopaino ei ole nolla vaan tyhjä, se tarkoittaa laskennallista maksimikuormaa. Sitä, miten se lasketaan, en muista. Tässäkin kannattaa muistaa että se oli yhden katsurin lausunto ja toinen saattaa olla toista mieltä.
Comment
-
S4 B6 cabriossa on pulttikiinniteiset lattarautaiset korijäykisteet jotka tulee varapyöräkotelon keskelle kiinni, lähtee jostain helmojen takapäästä ja on myös pultattu taka-apurunkoon kiinni. Etupäässä samanlaiset jotka menee korista apurunkoon. Liekö umpikorisissa olla moisia? Olisiko ne sitten syynä etteikö saisi laittaa koukkua?
Comment
-
En kyllä näe kuvista katsomalla rakenteellista syytä, etteikö B6/B7 cabiin saisi koukkua... hyväksynnät sitten erikseen.
Itse olen westfalian irroitettavan A4 B6 sedan koukun asentanut:
B6 avant S-line puskuriin
B6 S4 puskuriin
Hienoinen ~20mm ero vetokuulan etäisyydessä puskuriin on mallien erolla.
Missään noista ei ole ollut mekaanisesti mitään asennusta vaikeuttavaa. Puskurin alahelmasta on tietenkin koukkuosalle ja pistokkeelle joutunut huomaamattoman palan leikata. Jos pistokkeen osalta ei halua puskuria lainkaan leikkoa, niin pistoke kannattaa asentaa toisen äänenvaimentimen kannakkeeseen kiinnittämällä. Suurin työ on can-sähköjen vetäminen virallisiin johtokanaviin A-pilarille saakka.
Cabin rakennekuvat
B6 A4 cab
B7 RS4 cab rear bumper
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiKäytännössä kun asiaa kysyin katsurilta b6 tapauksessa, vastaus oli että erikseen kun vetopaino ei ole nolla vaan tyhjä, se tarkoittaa laskennallista maksimikuormaa. Sitä, miten se lasketaan, en muista. Tässäkin kannattaa muistaa että se oli yhden katsurin lausunto ja toinen saattaa olla toista mieltä.
Joskus kauan sitten kertoimet meni vetotavan mukaan niin, että nelivedolla sai vetää 1,5 x auton paino tjsp.
Comment
-
Mulla ei tosiaan entisessä lukenut noissa kohti mitään, siksi katsurikin sanoi että eipä se nollakaan ole. B7 hyväksyntä ei kelvannut kun huvikseen kysyin ja b6 ei hyväksyntää tule saamaan virallisesti. Eli hyvin pystyi kuormaa vetämään mutta jos olisi tarkkaan selvää ottanut niin ei saisi vetää mitään.
Comment
-
Vilkaisin mobile.de:stä nopeasti, B6:sena oli A4 monta missä koukku, mutta ei yhtään S4:sta, yksi ässä oli B7 korista koukulla, ehkä sun täytyy nyt päivittää auto...
Samat korijäykkärit on B7:ssa, mitä ikinä ne sitten siellä jäykistää, ei ainakaan pystysuuntaista voimaa, kun ne kädellä liikkuu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viestiS4 B6 cabriossa on pulttikiinniteiset lattarautaiset korijäykisteet jotka tulee varapyöräkotelon keskelle kiinni, lähtee jostain helmojen takapäästä ja on myös pultattu taka-apurunkoon kiinni. Etupäässä samanlaiset jotka menee korista apurunkoon. Liekö umpikorisissa olla moisia? Olisiko ne sitten syynä etteikö saisi laittaa koukkua?
Comment
Comment