Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 cabrioon peräkoukkua? Onnistuuko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B6/B7 cabrioon peräkoukkua? Onnistuuko?

    Onko mahdollista asentaa S4 B6/B7 koppaiseen cabrioon vetokoukkua? Maahantuoja ainakin ilmoitti, ettei heidän kauttaan onnistu. S5 cabi kuulemma onnistuisi.

  • #2
    Mulla on ainakin A4 B7 cabissä tehtaan asentama irroitettava koukku, onko ässä mallissa sitten joku ero miksei saisi.
    Mutta onhan se koomisen näköistä avolla vetää peräkärryä, ainakin katto alhaalla.

    Comment


    • #3
      Jami, kiitos. Hyvä tietää tuo, että sinulla on jo B7 quattro cabissa koukku. Onko tosissaan rakenteissa niin paljon eroa S4:n osalta, vai olisko vain helmoissa etc.

      Olisiko jollain umpikoppaista S4:ää, jossa koukku?

      Itselläni tarve saada 4 henkinen perhe ja tavarat kyytiin lomamatkoille ja ei ole mahdollista pitää kahta autoa. Katto olisi silti kiva saada kesällä (ja miksei talvellakin.. ;) auki!

      Comment


      • #4
        Omassa ex B7 S4:ssa oli tehtaan irroitettava koukku.

        Comment


        • #5
          En tiedä onko b7 cabriossa joku hyväksyntä juttu, mutta b6 s4 yleensä ei ole koukulle hyväksyntää, käytännössä siihen menee a4 koukku. B7 s4 taas on ainakin umpikoppana koukulle hyväksyntä ja niillä saa laillisesti jo jotain vetääkin. Käytännössä kun asiaa kysyin katsurilta b6 tapauksessa, vastaus oli että erikseen kun vetopaino ei ole nolla vaan tyhjä, se tarkoittaa laskennallista maksimikuormaa. Sitä, miten se lasketaan, en muista. Tässäkin kannattaa muistaa että se oli yhden katsurin lausunto ja toinen saattaa olla toista mieltä.

          Comment


          • #6
            S4 B6 cabriossa on pulttikiinniteiset lattarautaiset korijäykisteet jotka tulee varapyöräkotelon keskelle kiinni, lähtee jostain helmojen takapäästä ja on myös pultattu taka-apurunkoon kiinni. Etupäässä samanlaiset jotka menee korista apurunkoon. Liekö umpikorisissa olla moisia? Olisiko ne sitten syynä etteikö saisi laittaa koukkua?

            Comment


            • #7
              En kyllä näe kuvista katsomalla rakenteellista syytä, etteikö B6/B7 cabiin saisi koukkua... hyväksynnät sitten erikseen.

              Itse olen westfalian irroitettavan A4 B6 sedan koukun asentanut:
              B6 avant S-line puskuriin
              B6 S4 puskuriin

              Hienoinen ~20mm ero vetokuulan etäisyydessä puskuriin on mallien erolla.

              Missään noista ei ole ollut mekaanisesti mitään asennusta vaikeuttavaa. Puskurin alahelmasta on tietenkin koukkuosalle ja pistokkeelle joutunut huomaamattoman palan leikata. Jos pistokkeen osalta ei halua puskuria lainkaan leikkoa, niin pistoke kannattaa asentaa toisen äänenvaimentimen kannakkeeseen kiinnittämällä. Suurin työ on can-sähköjen vetäminen virallisiin johtokanaviin A-pilarille saakka.

              Cabin rakennekuvat
              B6 A4 cab

              B7 RS4 cab rear bumper

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                Käytännössä kun asiaa kysyin katsurilta b6 tapauksessa, vastaus oli että erikseen kun vetopaino ei ole nolla vaan tyhjä, se tarkoittaa laskennallista maksimikuormaa. Sitä, miten se lasketaan, en muista. Tässäkin kannattaa muistaa että se oli yhden katsurin lausunto ja toinen saattaa olla toista mieltä.
                Yleensä täysin tyhjät pv- ja yhd.massat tarkoittaa sitä, että ne on unohdettu merkata rek.katsastuksessa, koska poikkevat normaalista etenemisjärjestyksestä. Tuon ikäisessä ne pitäisi näkyä otteella nollana ja valmistajankilvessäkin jollain tavalla yhd.massan kohdalla (tyhjä tai sama kuin kok.massa) ellei vetäminen ole sallittu.

                Joskus kauan sitten kertoimet meni vetotavan mukaan niin, että nelivedolla sai vetää 1,5 x auton paino tjsp.

                Comment


                • #9
                  Mulla ei tosiaan entisessä lukenut noissa kohti mitään, siksi katsurikin sanoi että eipä se nollakaan ole. B7 hyväksyntä ei kelvannut kun huvikseen kysyin ja b6 ei hyväksyntää tule saamaan virallisesti. Eli hyvin pystyi kuormaa vetämään mutta jos olisi tarkkaan selvää ottanut niin ei saisi vetää mitään.

                  Comment


                  • #10
                    Koukun saa asentaa vaikei mitään saisi vetääkään. Siihen ei vaan saa kytkeä mitään pyörätelinettä isompaa ;)

                    Comment


                    • #11
                      Vilkaisin mobile.de:stä nopeasti, B6:sena oli A4 monta missä koukku, mutta ei yhtään S4:sta, yksi ässä oli B7 korista koukulla, ehkä sun täytyy nyt päivittää auto...

                      Samat korijäykkärit on B7:ssa, mitä ikinä ne sitten siellä jäykistää, ei ainakaan pystysuuntaista voimaa, kun ne kädellä liikkuu.

                      Comment


                      • #12
                        Mielenkiintoista tietoa kaikilta, kiitos. Tod. näköisesti asentaminen siis saattaisi onnistua ja sitten pitää vaan leikkiä tyhmää, jos poliisit pysäyttää.. :) Katsastukseen muistaa vaan irrottaa, jos tulee ensimmäisellä kerralla hylsy...

                        Comment


                        • #13
                          Eipä ne katsastuksessa minullekaan mitään sanoneet vaikka koukun näkeekin. Eihän ne tiedä mihin sitä käytetään.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
                            S4 B6 cabriossa on pulttikiinniteiset lattarautaiset korijäykisteet jotka tulee varapyöräkotelon keskelle kiinni, lähtee jostain helmojen takapäästä ja on myös pultattu taka-apurunkoon kiinni. Etupäässä samanlaiset jotka menee korista apurunkoon. Liekö umpikorisissa olla moisia? Olisiko ne sitten syynä etteikö saisi laittaa koukkua?
                            Noita näkee aika monessa avoautossa. Jollainhan sitä korin vääntöjäykkyyttä pitää lisätä, kun umpikatto ei ole tukemassa. Saabissa (9-3) ei moista näkynyt, mutta Pösössä vastaavasti reilusti isompi :D

                            Comment

                            Working...
                            X