Ilmeisesti olkavarren pitkä pultti ei irronnut? Jätä suosiolla paikalleen jos et jaksa liotella tunkeumanesteellä sitä irti. Ota ylätukivarret sisäpäästä irti niin pääset helpommalla. Takapäässä auttaa kun otat iskarin alapään irti niin saat painatettua tukivartta alaspäin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F:n madaltamisesta?
Collapse
X
-
Madaltavat jousilautaset
Onko vakioalustoissa ollut erilaisia jousilautasia?
Laitoin viime keväänä Eibachin -30mm jouset ja keulimaan jäi kuten muillakin. Omissa iskunvaimentajissa oli pyöreät jousilautaset.
Näyttää nuo madaltavat jousilautaset kaikki olevan samaa mallia kuin aloitusviestissä ja yhdet sellaiset ostinkin kaverilta, jonka kutoseen ne eivät passanneet. Ei passanneet minunkaan autoon. Iskunvaimentajan putki on muutaman millin liian ohut noille lautasille, ei asettunut napakasti kuten pitäisi.
Onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uudet lautaset ja metsästää niihin sopivat iskarit?
Comment
-
Tuli hankitua eBaystä tällainen jousisarja omaan kulkineeseen (A6 4F5 2.0T FSI)
http://www.ebay.com/itm/290846514292...%3AMEBIDX%3AIT
Odotin auto tippuvan hieman enemmän, mutta alkuperaiseen verrattuna tippui kyllä vähintään tuon luvatut 50/40mm
Korkeus nyt kaariin, takana 365mm ja edessä 355
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja meizzzi Näytä viestiKatselinkin juuri rekisteriotteesta, että 355mm edessä ja 350mm takana on omassa mitat vanteen keskipisteestä mitattu muutoskatsastuksessa.
Isolla kuormalla auto keulii aina joten jousilautaset voisi kiinnostaa. Minulla vakiotolpat.
Iskarit pitäisi uusia myöskin.
Comment
-
Lainataan aihetta kun täällä on aktiivista keskustelua... :) Onko tullut vastaan muita korkeussäädettäviä sarjoja 4f:n kuin nämä jousilautastasella säädettävät? BC Racingillä taitaa ainakin olla joskaan niissä ei ilmeisesti ole katsurille kelpaavaa tuv lappua, mutta onko muita valmistajia lapuilla tai ilman joilla tuo säätö hoidetaan rungon pituutta muuttamalla eikä jousilautasta siirtämällä?
Comment
-
Täällä päässä on kova arpominen käynnissä alustan kanssa. Huollossa ilmeni, että toinen takajousi on murtunut poikki, joten tuli ajankohtaiseksi alustan päivitys.
Harkinnassa joko H&R -40mm jouset (hinta Suomessa reilut 300€) tai Eibach pro street S säädettävä alusta (ebaysta nopealla vilkaisulla hinta reilut 900€). Toki molempiin tulee päälle asennustyöt, nelipyöräsuuntaukset ja muutoskatsastus... Ihanan kallista :)
Mutta mitä raati mieltä, kumpi järkevämpi? Toivottavasti ajan ko. autolla vielä jokusen vuoden, eli panostus siinä suhteessa olisi oman ajonautinnon kohentamista. Onko joku clubiveljistä valmis/halukas alustan vaihtoprojektiin korvausta vastaan (Keski-Suomessa)? Itse en osaa, en ehdi eikä ole välineitä, eli jonkun firman kautta asennus menee muutoin.
Comment
-
Säädettävä alusta, mikäli et halua että perse raahaa keulaa alempana vuoden kuluttua. Toki tuota voisi ennakoida valitsemalla vaikkapa 30/50 madaltavat jouset mikäli sellaisia tuohon autoon löytyy. Säädettävän saa kuitenkin just eikä melkein kohdilleen nyt ja tulevaisuudessa kun jouset pikkuhiljaa taas kuolleentuvat.
Comment
-
-
Osaako joku kertoa mitä eroa on A6 C6 Avant 2.0 tfsi etuveto ja A6 C6 Avant 3.0 tdi quattron alustassa jousien ja iskarien osalta ? Sen tiedän että jouset ovat massoiltaan tehty kestämään eri kuormaa , mutta onko jousien tai iskarien kiinnityskohdat samat entä niiden sijainti / kulma ?
Alustasarjaa etsimässä ja tarjottu nelivedon sarjaa, mutta ei uskalla ostaa ennen kuin tietää käykö se.
Comment
-
Onkohan tuossa vm. 2010 A6 Avant 3.0TDI:ssä S-Linen alustassa SACHSin iskarit? Pitäisi iskarit uusia, niin mietin, että laitanko tarvikkeena Sachsin sportti iskarit vai hommaanko marmorilta alkuperäiset? Vai onko jotain hyviä ehdotuksia? Pompottaa, seilaa ja hyllyy auto siihen malliin, että jotain pitäisi tehdä.
Comment
-
Madaltavien jousilautasten tilalle voisi myös korottaa perääkin alkuperäisillä osilla mitä nyt nettiä onnistuin penkomaan. Osanumero: 8E0 512 145 ja nämä ovat 13mm korotukset, joten eibach keuliminen voisi tuolla rauhoittua sopivasti (Sikäli jos -30mm madallus riittää). Hintakin on halpa vrt. noihin Lift kitteihin.
Täällä lisää keskustelua mistä bongasin, "hanging ass":http://www.motor-talk.de/forum/haeng...l#post30253811
Kokemusta ei ole kun suunnitelmat vaihtuivat.
Comment
-
Ei ole muuten ihan läpihuutojuttu enää tuo alustasarjan muutoskatsastus. Omaan A6:een olen laittanut Eibachin korkeussäädettävän alustasarjan. Piti nyt muutoskatsastaa se katsastuksen yhteydessä. Trafin uusien sääntöjen mukaan pitää olla nelipyöräsuuntausraportti mukana, jossa kaikki mahdolliset mitat pitää olla kohillaan jnejne. Kysyin ennen katsastusta onko nyt kaikki liput ja laput kunnossa, oli kuulemma, saman tien kun olin maksanut katsastuksen+muutoskatsastuksen insinööri ilmoitti että katsastus ei tule menemään läpi koska camber arvoissa on liikaa heittoa. Katsasti auton ilman mitään huomautuksia ja muutoskatsastuskin on kunnossa, lukuunottamatta noita camber arvoja. Katsastus keskeytetty ja leimat saisi papereihin kun veisi uuden nelipyöräsuuntausraportin, jossa arvot kunnossa. No ongelma on ettei noita saa mitenkään säädettyä kohdalleen. Ammattimies, joka tekee noita suuntauksia päivittäin, sanoi että arvot eivät mene tehtaan toleranssiin oikeastaan ikinä, vaikka olisi alkuperäinen alusta.
Kiitos Trafi.
Mitä tässä nyt voi tehdä.. Kai se pitää vaihtaa alkuperäinen alusta autoon ja katsastaa uudestaan... Eihän tässä ole vielä mennyt ku ~1500e kankkulan kaivoon. Muuta en ois halunnu ku säätää auton alustan siihen korkeuteen mihin itse haluan. Se nyt ei vaan nykysuomessa enää näköjään onnistu.
Comment
-
Onko kenelläkään Eibachin Sportline madallusjousia A6 alla? 50/40 madallusta lupailee. Taidan päätyä siihen, kun ei pinkka riitä koko alustasarjaan. Pakko saada lähemmäs maata. Vaihdoin tänään 17" vanteista 19" vanteisiin ja nyt hävettää ajella! Audi Monster Truck...
Comment
Comment