Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetokoukku A4 B6 2003 Quattro

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Minulla polttimovahti tunnistaa polttimon "trailer" etuliitteellä, eli tunnistaa. Erona tosin, että mulla on alkuperäinen koukku.

    Comment


      #62
      Omassa on joku Kovilin toimittama Westfalia-kopio, mikä asennettu Laakkosella auton Suomeentulon jälkeen. Sen kanssa osaa myös FIS ilmoittaa trailer-etuliitteellä polttimoilmoitukset.

      P.S. Ihan vehkeestä kun suolavellissä ajon jälkeen syksyisin ja kuivalla hiekkatiellä ajon jälkeen kesäisin se vahti piipittelee silloin tällöin olemattoman kärryn valoista. Joka ainoa kerta meinaa säikähdyksestä livahtaa lusikallinen housuun. Oon viiden vuoden aikana tarvinnu abaut kaks kertaa vetää kärryä ja joka vuosi se polttimovahti on muistutellut olemassaolostaan.

      Comment


        #63
        Kyllä omanikin -03 tammikuussa käyttöönotettu A4 jälkiasenteisella jagerin sähkösarjalla hyvin osasi kertoa mikä poltin kärryssä oli hapan.

        Comment


          #64
          Kukas velikulta osaisi kertoa sen perimmäisen kysymyksen, eli minkälainen koukku millaisella johtohässäkällä käy. Mielellään tietysti faktiivista tietoa =)

          a4 -03 tdiq avant

          Comment


            #65
            Myyjä osaa kertoa omasta valikoimastaan mikä käy. Kyllä tuon ikäiseen pitäisi löytyä vielä koukku valmistajalta, kuin valmistajalta, joiltakin jopa kaksi vaihtoehtoa(irroitettava ja kiinteä). Ja sähkösarjat joko koukun tekijältä, tai esim. Jaegerin.

            Tai sitten tekee niin kuin itse b6:seen tein, eli seurasin ebayta ja ostin saksasta purkuautosta ehjän orginalin ja sähkösarjan saksan verkkokaupasta.

            Ne hyvä ohjeet tee se itse asennukseen löytyy foorumilta.

            Comment


            • #66
              Minulla on sedanissa kovilin koukku ja ihan asiallinen peli se on. Sähkösarjaksi tarjottiin kolmattasataa maksavia hässäköitä ja se sitten jäi siltäerää. Tuo Kovilin kiinteä koukku irtoaa kaksi 12(tai 14) mm pulttia irrottamalla suht helposti, mut itselläni ei ainakaan ole tarvetta koskaan koukkua irrottaa.

              Andrelle kiitos vahvistuksesta että noihin on tosiaan kytketty koukkuja takavaloista "ryöstämällä". Minun tapauksessani kytkentä tapahtunee niin, koska autossa ei ole muuta ajotietokonevarustusta kuin mini-check(jos sitä näissä noin kutsutaan). Kyseessä lienee jonkinsortin neekerivarustus. Rasiaksi laitoin laadukkaan metallisen ja piuhaksi SABin kaapelia, joten pitänee askarrella johdotuksista loputkin itse.

              Comment


                #67
                Itelläkin ois kohta puolii vetokoukun tilaus ja asennus edessä ja ryöstöhommilla näyttäs onneksi menevän mullakin. Minkäslaisia on nämä Andren mainitsemat diodipurkit? :D

                Comment


                  #68
                  Ne on jotain vetokoukun valmistajan johtosarjaan kuuluvia purkkeja.

                  Comment


                  • #69
                    vetokoukun sähköt

                    Elikkäs vetokoukun pistorasiasta on pimeenä vasen käyttövalo, vilkku ja jarruvalo.
                    Rasia tsekattu kaikki ok , kaivoin autosta esiin moduliboxin. Näytti olevan joku Jaeger CFC malli. Oisko kenelläkään kokemusta samasta ongelmasta. Kannattaako rueta uutta boxia tilaamaan vai voisko yrittää koodata joteski uudestaan?

                    Comment


                      #70
                      Ei nyt viitsi uutta ketjua aloittaa oman kysymyksen takia, joten postaan jatkoksi tähän.

                      Tuli eilen asennettua Vetokoukku A4 B6 avant,tiin. Vetokoukku tuli ostettua b6 avantista vuosimallista ei varmuutta hintaa johtoineen 80€ ihan ok hinta koukulle ja sähköille.

                      Ongelmia tuli asennuksen aikana kun tuli todettua että vetokoukun pultinreiät eivät täsmää takapuskurin kolarisuojien reikien kanssa. Eli ne 4 pultin reikää jotka ovat runkopalkissa joista menee pultit alkuperäisen kolarisuojan läpi.

                      No löytyi myös 2kpl jotain varauksia runkopalkista, jotka oli peitetty teipillä. Nämä olivat melkein vetokoukun pultinreikien kohdalla. Jäivät noin 10mm-15mm päähän eli ei voinut sieltäkään pultata koukkua kiinni. Näillä rei’illä ei myöskään ollut teräs?-levy vahvistuksia runkopalkissa, kuten kolarisuojan pulttien kohdalla on.

                      No loppuratkaisu oli se että tuli porattua 4kpl reikiä runkopalkkiin ja vetokoukun runkoon. Eli 2 pulttia per puoli. Näistä rei’istä sitten m17 8.8 pultit läpi, pultteihin prikat molemmille puolille ja mutteriin punaista ruuvilukitetta. Laitan liitteeksi vielä muutaman kuvan.

                      Hieman jäi itseä epäilyttämään että kestääköhän tuo nyt sitten sen 750kg kärryn vedon ja jarrutuksen aiheuttamat voimat?




                      Comment


                        #71
                        Hieman jäi itseä epäilyttämään että kestääköhän tuo nyt sitten sen 750kg kärryn vedon ja jarrutuksen aiheuttamat voimat?
                        Kestänee se, samalla tavalla nuo kotimaiset jälkiasenteiset koukut asennetaan, kahdella pultilla puolelleen. Olikohan mulla tossa purku-b6:ssa M16 pulteilla.
                        Pultin leikkausjännityksenhän tuosta pystyy laskemaan ja vertaamaan pultin murtolujuuteen. Mulla oli jossain taulukkokin noille pulttien leikkausjännityksille...

                        E. En muista vetokoukun valmistajaa, mutta asensin kaverin b6 farkkuun tuon purkuaudin koukun ja koukun runkoon tartti vaan porata reiät uusiin kohtiin niin sopi runkopalkkiin.
                        Viimeksi muokannut vV8m5; 1.7.2018, 20:47.

                        Comment


                        • #72
                          m17 8.8 pultit
                          M16 pulteilla
                          Itsekin joskus koukkuja asentaneena veikkaan että nyt meni kyllä metsään, millaisilla pulteilla oikeasti olette koukun kiinnittäneet? Kuvasta päättelisin kymmenenmillin pulteiksi ?

                          Comment


                            #73
                            Aivan. Eli siis m10 kierre 8.8 lujuusluokitus. Kestääkö?

                            Kanta taisi olla 17.


                            Edit: Noin 2 640 kg leikkausjännitystä pitäisi kai tuon pultin kestää ennen kuin katkeaisi. Eli näiden tietojen varassa pitäisi 750kg pysyä menossa mukana ilman ongelmia.
                            Viimeksi muokannut Peerless; 2.7.2018, 16:28. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                            • #74
                              Alkuperäinen kirjoittaja Josape86 Näytä viesti
                              Elikkäs vetokoukun pistorasiasta on pimeenä vasen käyttövalo, vilkku ja jarruvalo.
                              Rasia tsekattu kaikki ok , kaivoin autosta esiin moduliboxin. Näytti olevan joku Jaeger CFC malli. Oisko kenelläkään kokemusta samasta ongelmasta. Kannattaako rueta uutta boxia tilaamaan vai voisko yrittää koodata joteski uudestaan?
                              Ootko tarkistanut ratin alla olevat johtosarjaan kuuluvat 2 sulaketta?
                              Itsellä oli joskus myös toinen puoli pimeänä ja syynä palanut sulake.

                              Comment


                              • #75
                                Vetokoukku on nyt asennettu sedan-Quattroon ja edessä on johtosarjan asennus. Mistä löydän auton takavalojen johdinvärit, siis sähkökaavion? Tarvitsee selvittää oikealta ja vasemmalta vilkkujen, takavalojen ja jarruvalojen johtimien värit.


                                Jussi

                                Comment


                                  #76
                                  Ilmeisesti olet tekemässä johdotuksia ryöstöliittimillä?
                                  Jännitteenilmaisimella / testerikynällä tai yleismittarilla saat mitattua liittimen päästä mihin nastaan kulloinkin tulee virta ja tällä keinolla selvitettyä johdinten värit (vasen vilkku päälle ja mittaus jne.).

                                  Viimeksi muokannut Killeri; 19.6.2019, 17:03.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Juu, vaan edelleen kaipaan johdinvärejä.

                                    Comment


                                      #78
                                      Ja ne johdinvärit saat selville, kun mittaat mihin liitinnastaan kulloinkin tulee virta ja katsot minkä värinen johto siellä on just sen nastan persiissä.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Kyllä ihan eka kerralla ymmärsin mitä kerroit ?. Annetaan muillekin mahdollisuus vastata originaaliin kysymykseen.
                                        Kiitos kuitenkin vastauksestasi.

                                        terveisin nimim. "elektroniikan kanssa reilut 40 -vuotta pulannut".

                                        Tässä linkki muillekin.

                                        http://files.inbox.lv/ticket/folder/...6e3c244dd279d2
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 19.6.2019, 17:00. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Värit löytynee Haynesin korjausoppaasta tai ELSAsta tai erWin-portaalista.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X