Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetokoukku A4 B6 2003 quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vetokoukku A4 B6 2003 quattro

    Pitäisi saada vetokoukku, tarvittava sähkösarja ja näiden asennus B6-koriseen A4:ään (vm 03). Missä mahtaisi onnistua halvimmalla niin, että osaisivat vielä homman tehdäkin pääkaupunkiseudulla tai sen tuntumassa...?

    Edullisia pelkkien osien ostopaikkojakin kuulisin mielelläni.

    Huomenna ajattelin soitella ja kysellä hintatasoa, mutta jos jollakulla olisi vetokoukkuvirityksistä jo kokemusta.
    Attached Files

  • #2
    Nostetaanpa topikki ylös.
    Samainen ongelma, avanttiin vetokoukun tarve. Onko ehdotuksia?

    Comment


    • #3
      Westfalia.
      Edit: http://www.atoy.fi/westfalia/sivu_1.htm

      Comment


        #4
        Kovililla on kans, hintaa noin 450 ? johtosarja 230 ?

        Comment


        • #5
          Iskällä on Westfalia :D eli se ei näy yhtään kun koukku on pois ja sähköpistoke taittuu kanssa puskurin taa piiloon, alumiinikoukku. Orkkis koukku siis.

          Comment


            #6
            Joo westfalia nyt on koukkujen rolls royce mutta ei tuo Kovilikaan yhtään näy ja hinta on puolet Westfaliasta. Ja toimivuus on ainakin uutena (en ole käytettyä päässyt testailemaan) virheetöntä.

            Tuo johtosarjan asennuhan on varsin kinkkinen noihin can väylällä varustettuihin takavaloihin. Joutuu purkamaan varsin reilusti.

            Comment


            • #7
              http://www.audi.de/audi/de/de2/neuwa...sstattung.html
              Ja siellä näkyy pieni vetokoukun kuva jota klikkaamalla aukeaa toinen pieni kuva, siitä näkyy miten Westfalia roikkuu asennettuna. Ilmeisesti Kovil on tuonnut uuden sukupolven? Ennen niistä on jotain näkynyt aina. Hinta on kyllä Kovilin puolella.

              Comment


                #8
                Ilmeisesti Kovil on tuonnut uuden sukupolven? Ennen niistä on jotain näkynyt aina.
                Tuohon malliin Kovil on aina ollut näkymätön. Viimeksi eilen esitellyt asiakkaalle tuollaisen toimintaa.

                Comment


                  #9
                  Mulla on Westfalian irtokoukku kiinni autossa. Koukun ollessa irroitettuna, mistään ei huomaa autossa olevan vetokoukkua:) Puskurin alareunassa tosin on asennusaukko koukkua varten, mutta se ei näy muuten kuin auton alle kurkkimalla.

                  Comment


                    #10
                    A4 -03/04 korimalla ja vetokoukku

                    Ostaa huitasin auton, Audi A4 1,8t Avant -03. Samanlainen löytyypi täältä.

                    No täälä puhutaan ja puhistaan A4 B5 ja A4 B6(tarkoittanee korimallia?? vrt. Golf II tai Golf IV) ja sun muista merkinnöistä. Olen koittanut tässä etsiskellä viikon verran, mutta tuloksetta. Mikäs on minun autoni korimalla tai tyyppimerkintä? Oliskos jossain infoa näistä merkinnöistä?

                    Toinen ongelma, vetokoukku pitäsi saada näppärästi, mutta mistä? Onkos oulun seudulla jokin mesta mitä suosittelette?

                    Kiitos ja anteeksi

                    Comment


                    • #11
                      Mitään en osaa tuosta vetokoukusta sanoa mutta autosi on B6.
                      B5, B5 facelift ja B7.

                      Edit: Voidaan käyttää myös merkintöjä 8D (B5, myös facelift), 8E (B6) ja onkohan B7 sitten 8F?
                      Viimeksi muokannut A6tonen; 12.3.2007, 13:14.

                      Comment


                      • #12
                        B7 on facelift eli 8E.

                        Comment


                        • #13
                          Ahaa, jotain vanhaa artikkelia luin jossa tuota aprikoitiin kun B7 oli tulossa.
                          Mistä nuo merkinnät oikein juontaa, käytetäänkö noita Bx-merkintöjä virallisesti missään? Menee nyt vähän harhaan jos uusi on sekä B7 että 8E.
                          Vai miten noita pitäis tulkita, millä perusteella numerointi muuttuu?

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä oman käsytykseni mukaan tuo 8E on nimenomaan B6 korimalli..

                            Comment


                            • #15
                              Itse viimeviikolla päädyin samanlaiseen ja siihen myös oli vetokoukku hankittava. Päädyin Kovilin toimittamaan irroitettavaan koukkuun, josta ei irroitettuna näy mitään ulospäin, eli jää kokonaan puskurin taakse piiloon.

                              Suositushinta koukulle ja johtosarjalle oli hieman yli 800? + asennus n. 4 tuntia

                              Koukkua jo kerran käytinkin ja ihan toimivalta vaikuttaa, helppo irroittaa ja kiinnittää.

                              Comment


                                #16
                                http://www.audifans.com/twiki/bin/vi.../AudiPlatforms
                                Täällä on hyvä taulukko noista korimalleista.

                                Comment


                                • #17
                                  Sekä B7 että B6 ovat 8E alkuisia. Jos merkintää vielä tarkennetaan niin 8E2xxx tarkoittaa B6 sedania, 8E5xxx B6 avanttia, 8ECxxx B7 sedania, 8EDxxx B7 avanttia. Kyseinen numerosarja löytyy huoltokirjan etusivulta.

                                  B7 on tullut 2005 alusta alkaen runkonumerosta 8E-5-400001, eli omasi on varmuudella B6.

                                  Mitä taas vetokoukkuihin tulee niin kurkkaappa täältä. Siellä on pääasiassa juteltu avantista, mutta aika hyvin se pitänee kutinsa myös sedin tapauksessa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    8E on pohjalevyn malli.
                                    Do di, asia kirkas minulle. Kts.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vetokoukun sähköjen aktivointi

                                      Pystyykö A4 B6 vetokoukun sähköjä kytkemään päälle vag-comilla vai pitääkö käyttää merkkihuollossa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Sähköt pitäisi B6 kopassa toimia ainakin osittain ilman mitään koodauksia.
                                        Koodaus onnistuu VCDS;llä, ei tarvita merkkikorjaamoa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ainakin itse kun aikanaan Jägerin sarjan laitoin, ei tarvinnut mitään koodailla (B6 -2003).

                                          Comment


                                          • #22
                                            Auto on vm.2004 ja ainakin merkkiliikkeen mukaan vm.2005 alustalla. Eli ei käynyt sama sähkösarja kuin muihin B6 korisiin. Ei tosin vielä asennettu uuttakaan mutta tuossa pöydällä se odottaa, ja kuulemma vaatii jo koodauksen. Onko tarkempia ohjeita tuohon koodaukseen tai tietoa miten se tapahtuu. Kaverilta löytyy vehkeet millä tehdä kun vaan tietäisi että mitä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ex auto oli B6 avant-05 ja Jägerin sarja tuli myös asenneltua. Ei tarvinnut koodata.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Sarja ei ole jaeger vaan joku muu joka liitetään auton sähkökeskukseen kuskin jalkatiloissa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sainkin jo sarjan kytkettyä ja toimii valot mutta luistoneston varoitusvalo palaa kokoajan. Näin sanoivat kyllä audillakin että jää palamaan ja pitää koodata koukku käyttöön että saa sammumaan. Nyt jos jollakin olisi tietoa kuinka sen saa vag-comilla päälle.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nämä on kummia. Ammatin puolesta olen laitellut mersuihin ja volkkareihin pääasiassa koukkuja. Kaikissa kovilin tai bosalin koukuissa on ohjeessa maininta että koodaus vaaditaan mutta kertaakaan en ole sitä joutunut tekemään. Kai sekin koukku vielä tulee joka sen vaatii.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllähän sen Jaegerinkin jouduin kytkemään väylään kuskin jalkatilassa ja tietenkin sähkösyötön sille varatulle paikalle sulaketaulusta. Jännä homma miten nämä vaihtelee.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Muistelisin että Central electronics 09 - codingin keskimmäinen luku nollasta ykköseksi.

                                                        Oiskohan niin että pitää autolle ilmoittaa tuo vetokoukun asennus vaikka ilmankin toimisi, jos on sellaisia varusteita jotka tuosta tiedosta hyötyy esim. peruutustutka.

                                                        Edit: tuolla on jonkinlaista koodausohjetta http://wiki.ross-tech.com/wiki/index..._%288EC/8ED%29
                                                        Viimeksi muokannut sakarivo; 28.8.2011, 09:42.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Menee juurikin noin, että jotkin varusteet vaativat tiedon kärrystä toimiakseen sen kanssa oikein. Niitä varten pitää koodata. Kaikissa ei moisia varusteita ole. Joissain kait luistonestokin ymmärtää tarvittaessa sopeuttaa ohjelmansa kärryn vetoon. Jos ei koodaa, toimii kuten ennenkin, mutta "kärrymode" jää uupumaan.

                                                          Eli ei se koodamatta jättäminen mitään ongelmia välttämättä aiheuta. Jää vain mahdollisia ominaisuuksia uupumaan.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Muistaakseni koodauksen jälkeen ei piippaa peruutustutka kärryn kanssa peruuttaessa ja auton takasumuvalo ei syty jos on kärry perässä.

                                                            Havainnot -04 octaviasta (sumuvalo)
                                                            A4 B7 -07 (peruutustutka)

                                                            Sumuvalosta en kyllä tiedä onko tuo vika vai ominaisuus... :-)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X