Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 ajovalojen korkeudensäätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jos jollain sattunut jäämän vaikka vanhoista umpioista ko. palikat, niin voin ostaa pois

    Comment


    • #32
      Minulta voisi nuo hahlot löytyä. Laita kuva rikkonaisesta, niin osaan verrata.

      Comment


      • #33
        http://aijaa.com/o6EekM

        Laitan paremman myöhemmin, jos ei saa tarpeeksi selvää.

        E: lisäkuvia
        http://aijaa.com/wP2dle
        http://aijaa.com/1SXYjf
        http://aijaa.com/UOU2io
        Viimeksi muokannut twist; 25.9.2013, 08:14.

        Comment


        • #34
          Eipä paikallisissakaan purkaamoissa ollut tarjolla umpioita, joissa olisi ollut vastaavanlaiset hahlot,
          jos joku sattuisi tietämään onko samanlaista osaa esim. a3 tai a4 umpiossa?

          Comment


          • #35
            Äkkiä katsottuna näyttävät samoilta. Ovat vielä umpiossa kiinni, joten miten nuo kannattaa irrottaa, etteivät mene rikki?

            Comment


            • #36
              Eikös nuo ole vaan tuolla yhdellä ruuvilla kiinni, sen jälkeen vaan nostamalla pois?

              Comment


              • #37
                Mulla oli kanssa ne hahlot poikki molemmista ja taittelin metallisesta vannenauhasta uudet tilalle. Hyvin pelannu.

                Mä laitan omaa ongelmaa tähän samaan ketjuun, kun aika läheltä liippaa.

                Eli mulla on xenonien heijastimet palaneet niinkun näissä yleensä ja katsuri hylkäs noi valot.

                Uudet umpiot maksaa juurikin ton tonnin kpl eli ei tule hankinta edes mieleen.
                Tarvikkeena ei xenon umpiota saa, mutta esim. slamit myy noita facelift halogen mallisia valoja joka ilmeisesti täysin vastaava paitsi halogeenilla?

                Ajatuksena on nyt siis ostaa nämä tarvike umpiot ja laittaa ebaystä h1 kannalla olevat xenon polttimot tilalle ja rakennella näin uudet valot.

                Kysymys: Voiko tämä toimia näin vai olenko jättänyt jotain huomioimatta?

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja Huumori_ Näytä viesti
                  Mulla oli kanssa ne hahlot poikki molemmista ja taittelin metallisesta vannenauhasta uudet tilalle. Hyvin pelannu.

                  Mä laitan omaa ongelmaa tähän samaan ketjuun, kun aika läheltä liippaa.

                  Eli mulla on xenonien heijastimet palaneet niinkun näissä yleensä ja katsuri hylkäs noi valot.

                  Uudet umpiot maksaa juurikin ton tonnin kpl eli ei tule hankinta edes mieleen.
                  Tarvikkeena ei xenon umpiota saa, mutta esim. slamit myy noita facelift halogen mallisia valoja joka ilmeisesti täysin vastaava paitsi halogeenilla?

                  Ajatuksena on nyt siis ostaa nämä tarvike umpiot ja laittaa ebaystä h1 kannalla olevat xenon polttimot tilalle ja rakennella näin uudet valot.

                  Kysymys: Voiko tämä toimia näin vai olenko jättänyt jotain huomioimatta?


                  Oletan, että kyseessä on facelift -mallinen kolmonen, kun facelift -umpioita metsästät?

                  Fyysisestihän umpiot sopivat autoon, oli sitten kyseessä xenoneilla taikka halogeeneilla varustettu malli... En kuitenkaan suosittele kyseistä hankintaa, ensiksikin jo valokuvio on erilainen xenonissa ja halogeenissa. Ja niinkuin dumo jo aikasemmin mainitsikin, niin kyseinen yhdistelmä ei ole katulaillinen Suomessa.

                  Suosittelen kääntymään esim. Kalskeen Tepon puoleen, Speed-autoteilen varaosahaku antoi infon alkuperäistä xenon -umpiota metsästäessä mahdollisesta "tarvike" -vaihtoehdosta.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja Mikke_88 Näytä viesti
                    Oletan, että kyseessä on facelift -mallinen kolmonen, kun facelift -umpioita metsästät?

                    Fyysisestihän umpiot sopivat autoon, oli sitten kyseessä xenoneilla taikka halogeeneilla varustettu malli... En kuitenkaan suosittele kyseistä hankintaa, ensiksikin jo valokuvio on erilainen xenonissa ja halogeenissa. Ja niinkuin dumo jo aikasemmin mainitsikin, niin kyseinen yhdistelmä ei ole katulaillinen Suomessa.

                    Suosittelen kääntymään esim. Kalskeen Tepon puoleen, Speed-autoteilen varaosahaku antoi infon alkuperäistä xenon -umpiota metsästäessä mahdollisesta "tarvike" -vaihtoehdosta.
                    Tätä mä vähän pelkäsinkin että valokuvio on erilainen:/
                    Täytyypä sepolta asiasta kysäistä, että löytyiskö jotain.

                    Comment


                    • #40
                      Minulla oli hetken h1 xenon-muutossarja halogeeni-umpiossa A3:ssa. Vaikka valo on linssivalo, niin valokuvio oli todella epätasainen ("varjoja" & kirkkaita läikkiä). Tein sitten kokonaan uudet valot orkkis xenon-umpioihin laittamalla alkuperäisen projektorin tilalle bi-xenon -mallisen projektorin. Riittävän pieni projektori löytyi: http://www.theretrofitsource.com/index.php

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja sallinen Näytä viesti
                        Minulla oli hetken h1 xenon-muutossarja halogeeni-umpiossa A3:ssa. Vaikka valo on linssivalo, niin valokuvio oli todella epätasainen ("varjoja" & kirkkaita läikkiä). Tein sitten kokonaan uudet valot orkkis xenon-umpioihin laittamalla alkuperäisen projektorin tilalle bi-xenon -mallisen projektorin. Riittävän pieni projektori löytyi: http://www.theretrofitsource.com/index.php
                        No hitto toihan vois olla kanssa vaihtoehto. Joutuko tekee uusia kiinnityksiä vai kävikö suoraan vanhan paikalle?

                        Onko muuten ollu hyvät?

                        Tarvike umpioita löyty tepolta, mutta nekin on 650e kpl :/

                        Se suomen metallointi ab tekee myös niitä uudelleen pinnotuksia 185e umpiot, mutta 2-viikkoa pitää siihen varata aikaa.

                        Noi uudet projektorit vois olla siitä hyvä ettei tarvi talouden ainoaa autoa kahta viikkoa seisottaa, mutta katotaan nyt miten toteutan.

                        Comment


                        • #42
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...0&postcount=58

                          Eivät käyneet suoraan - tein adapterin. Muistaakseni myös lyhensin umpiosta niitä kierretappeja, joihin projektori tulee kiinni. Yhdessä illassa toteutin lopullisen projektin, mutta sitä edelsi kyllä useampi päivä suunnittelua, mittausta ja netin selaamista sopivan projektorin löytymiseksi (2,5" linssi sekä riittävän lyhyt rakenne).

                          Comment


                          • #43
                            Selvä juttu. Täytyypä itsekkin tilata ja toteuttaa.

                            Comment


                            • #44
                              Tuolta voisi löytyä valoja ja näyttäisi olevan aika edullisiakin: http://www.carkone.fi/Audi&tuote=03&goto=groups

                              Comment


                              • #45
                                Lainataas vanhaa topiccia. Elikkä omassa 8l s3:ssa topicin otsikon mukaista vikaa, kuskin puolella lähivalon xenon sekä pitkän h7 näyttävät molemmat alas. Umpion korkeudensäätömoottori irroittamalla selvisi että se moottorin karan vastakappale (valkoinen etusormenpään kokoinen kikkare) umpion sisältä halki, nose saatiin 2-komponenttiliimalla parsittua kasaan ja romut takasin kiinni umpioon sekä valot päälle. Lopputulos että eipä nouse valokeilat vieläkään. Oikeanpuolen umpion moottori pitää kyllä pientä surinaa kun valot laittaa päälle, mutta vasen mykkä. Kokeilin myös nostaa valoja umpion päällä olevasta säädöstä mutta eipä siitäkään tapahtunut mitään, pyörii kyllä ja tuntuu pieni vastus, vaan eipä valokeila nouse.

                                Elikkä mistäpäin vikaa nyt koittaisi haeskella, umpion sisältä vai esim. taka-akselin anturista ? Kopio vag-com-testerillä katsottiin vikakoodit, löysi kyllä xenonien ohjainboksin mutta koodeja ei antanut. Ja umpiot ovat siis tuon viestin #17 malliset.

                                Comment


                                • #46
                                  Kokeilin myös nostaa valoja umpion päällä olevasta säädöstä mutta eipä siitäkään tapahtunut mitään, pyörii kyllä ja tuntuu pieni vastus, vaan eipä valokeila nouse.
                                  Tämä mekaaninen yhteys pitäisi ainakin laittaa kuntoon.

                                  Otat tangon irti joko etu- tai taka-anturilta, kääntelet anturia eri asentoihin ja kuuntelet säätääkö moottorit. Ellei säädä niin yleismittarilla katsomaan umpion liittimestä.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X