Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ylimaalaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    artelliauto.ee

    Comment


    • #32
      kesäl ois tarkotus ylimaalata oma kulkine ja hinta pyörii 1000-1500 riippuen maaleista ja mite pahasti on ruosteet läpi menny :)

      Comment


      • #33
        Kunnollisen keskikokoisen auton pohjatyö ja maalaamistarvikkeiden kustannus on pelkästään alkaen semmoinen 600euroa, aina tonniin asti jos on kalliimpi metalli/helmiäs maali. Oma 80 Avant oli suht lommoton ja ruosteeton yksilö, olin purkanut kaikki paitsi luukut irti kopasta itse (lasit lukkomekanismit sun muut oli irti). Semmoinen 50työtuntia oli maalaamolla mennyt pohjiin ja maalaamiseen, vaikka lähtökohta oli hyvä eikä maalaamolla mennyt aikaa kuin max tunti luukkujen irroittamiseen ja muihin purkutöihin.

        Että tosta kun laskee hintaa, niin jokainen varmasti ymmärtää että tonnilla ei autoa maalauteta kunnolla. Mikäli joka paikassa fuskataan, niin sitten onnistuu. Poikkeuksena tietenkin koulujen maalautuksen missä ei välttämättä tarvitse työstä maksaa.

        Comment


          #34
          Kyllä oma valinta taitaa kuitenkin päätyä jonnekkin automaalaamoon. Puran auton palasix niin pitkälle kun on tarve.

          Kyseisen maalaamon kaveri manaili juurikin tuota mikajn mainitsemaa asiaa että tarvikkeiden hinnat on karrannut tähtiin.

          Ehkä tuo hinta saadaan sorvattua jos todella päätän auton siellä maalauttaa.

          Onko siinä sitten mitään järkeä kun maalaus maksaa puolet auton arvosta... sitä en tiedä.

          Comment


            #35
            Audini alkoi kukkia katolta kattokaiteiden vieressä olevien listojen vierstä. Marmorilla tutkivat asian ja totesivat auton olevan alkuperäisessä maalissa. Eivät olleet törmänneet A6 kohdalla tällaiseen aiemmin.

            Tehtiin reklamaatio ja maahantuojalta tuli parissapäivässä vastaus: Kustannuksista 30% jää itselle ja maahantuoja maksaa 70%. Korjausarvio avantin katon maalauksesta pyörryttävä 2000 euroa.

            Jos takaluukun ylälipan maalaa samalla, niin tonttu lisää... Takalasi pitää irrottaa ja sen tiiviste on entinen => koko lasi menee hylkyyn. Uusi takalasi tiivisteineen on noin 300 euron luokkaa.

            Comment


            • #36
              tuttu maalari ja tarvikkeista alennusta :) onne blinbling helmiäis värit vaa kalliita kyl..

              Comment


                #37
                pta: Hieman haiskahtaa virtsalta silmässä... 2ke katon maalauksesta on aika hurja hinta, samoin kuin tonni lisää takaluukun lipasta. Äkkiä laskettuna katon maalaukselle jää maksettavaa 600e, jolla voisi oletettavasti ~maalauttaa sen katon muutenkin.
                Takalasi on liimalla eikä siinä ole mitään tiivistettä, ehjänä irroitetun lasin voi liimata takaisin ilman ongelmia. Pelkän takalasinlipan maalauksen takia sitä lasia ei tarvitse irroittaa, ellei alta puske ruostetta.

                Comment


                  #38
                  Kyllä mulla ainakin takaluukku maalattiin takalasi paikallaan, miksei se lasin yläpuolinen osuus onnistuisi samalla tavalla kuin mulla alapuolisen osuuden maalaus? B6 avantin takaluukku muiden (vakuutusyhtiön) maalausten lisäksi 200€.

                  Comment


                  • #39
                    Onkos nyt kellään ollut pk-seudun suunnalta ylimaalauksia työn alla?
                    Mitähän hinta luokkaa on hommat olleet?

                    Omasta luultavasti teetän ainakin takapuskurin kylkien alaosien kanssa kuntoon. Vasen etulokasuoja on siisti, mutta oikea lokasuoja kuplii huolella joten siitä se ajatus sitten lähti. Persaukisena auton vaihto ei tule kysymykseen ja tuolla jatketaan joten jospa ois sitten isomman projektin aika. Tästä alkaa tulemaan jo vähitellen harrastepeli ja joskus jopa juniorille ensimmäinen auto. Yhteistä latua takana 11 vuotta ja 190tkm joten ei tällä enää taida olla arvoa kun itselleni :D

                    Comment


                    • #40
                      Miten karhealla hiomapaperilla lähtisitte hiomaan, kun tarkoitus olisi saada vanha lakkapinta pois muoviosalta ja käyttää vanhaa maalia pohjamaalina? Tähän asti on tullut maalailtua vain ennestään maalaattomille osille.

                      Comment


                        #41
                        Miksi se lakkapinta pitää saada kokonaan pois? Aika mahdoton keissi.

                        Comment


                        • #42
                          Paljonko sitä tulisi hioa? En tosiaan tiedä tämän tyyppisestä maalauksesta hirveästi.

                          Comment


                            #43
                            No, oliskohan parempi jättää tuossa kohdin räpeltämättä. Lukeutuu kategoriaan "tarttis vähän tietää".. ;)

                            Comment


                            • #44
                              Maalus on yksinkertaisimmillaan sitä, että väri purkista päälle. Sit taas jos haetaan hyvää ja kestävää maalipintaa, niin melko paljon huomioitavia asioita.

                              Korjausmaalauksessa yleensä vanha lakkapinta hiotaan mataksi jollain 600-1000 paperilla (kuivahionta tai märkähionta on mieltymys kysymys). Vanhaa lakkapintaa ei kannata hioa pois, jos vanha on kunnolla kiinni. Jos taas vanha lakka on lohkeillut jo ennestään irti olsisi se hyvä poistaa kokonaisuudessaan, jotta uusi lakka pystyy tarttumaan tukevaan alustaan.

                              Jos vanah lakkapinta hiotaan pois, menee myös vanha väri jostain kohtaa puhki melko suurella todennäköisyydellä. Värimassaa on yleensä huomttavasti ohuempi kerros kuin lakkaa. Muoviin asti jos hioo, niin pohajlle muovitartunta.

                              Jos vanhaa maalipintaa on jo omatoimisesti maalailtu jollain tuntemattomalla maalilla, olisi hyvä vetää vanhojen maalien päälle jokin eristävä pohjamaali, jottei uuden maalikerroksen liuotimet kiehauta vanoja pois. (Voin meinaan kertoa, että ei ole mukavaa, kun kaikkien pohjatöiden ja maalaamisen jälkeen huomaa, että maalipintaan alkaa nosuta kuplia.)

                              Tuossa nyt muutamia huomioitavia asioita. Maalaaminen ja pohjien teko ei sinäänsä ole vaikeaa, mutta väärillä aineilla ja menetelmillä voi kyllä saatta osan sellaiseen kuntoon, ettei ammattilainenkaan sitä enää korjaa.

                              Comment


                                #45
                                Taitaa olla aika tekemätön paikka pelkkä lakan uusiminen ja eiköhän pienemmällä työllä selviä, kun maalaa vaan uusiksi pohjia myöten.

                                Comment


                                • #46
                                  Haulla etsein aihetta, mutta löytyi vaan spesifioituja keskusteluita eri maalauskohteista ja ongelmista.

                                  Aloitan kysymällä vuonna 1989-1990 käytetyistä maaleista Volkkareissa. Johtuen siitä että maalaan Jettani ihan justiinsa.

                                  Onko tuon ikäisissä käytetty jotain liukkarin kanssa reagoivia maaleja (esim. thermoplastiset maalit)? Vesimassa olisi ongelmavapaampi, mutta haluan käyttää liuotinohenteista massaa matalamman maalauslämpötilan johdosta. Vesimassa kuivuis ikuisuuden..

                                  Comment

                                  Working...
                                  X