Kyseessä -96 mallin 4.2 quattro ja ABSien kanssa olis pientä painia..
Eli helmikuun pakkasilla marketin pihassa parkkiruudusta peruutellessa kuului kolme piippiä ja syttyi mittaristoon keltainen ABS-merkkivalo ja näytössä alkoi vilkkumaan punainen jarrujärjestelmän varoitusvalo.
Sammutin auton ja sitten uudestaan käymään,vika oli sillä kuitattu sillä kerralla...
Sen jälkeen vika onkin ilmennyt useasti,usein jo kun auto on startattu ja kun saa liikkeelle jo alkaa pimputus,joskus tuntuu värinä polkimessakin ja tuntee kun ABS-pumppu surahtaa ja tietää että taasen se valo syttyy ja kuuluu varoituspiippaukset...jos ajaa esim.bussipysäkille ja sammuttaa auton ja starttaa uudestaan ja lähtee baanalle saa ajaa vaikka kuinka pitkään,kunnes,tullaan taajamaan ja ajellaan hissunkissun ja käännytään ja jarrutellaan niin taas alkaa pimputtaa...
Auto oli nyt korjaamolla jossa autolla tehtiin koeajoa läppäri/AutoCom kytkettynä ja seuraavanlaista vikakoodia tuli aluksi esille:
283
-Etuvasen renkaan nopeusanturi
-Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
-katkonainen
290
-Renkaan nopeusanturi taka vasen
-Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
-katkonainen
285
-Etuoikea renkaan nopeusanturi
-Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
-Jatkuva
Uudestaan koitettuna koeajolla tuli ainoastaan ilmoitus:
290
-Renkaan nopeusanturi taka vasen
-Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
-Jatkuva
Tämän jälkeen tilanne oli se että kun autolla lähti ajamaan pärähti varoitukset heti ilmoille ja kotona tein seuraavan toimenpiteen, foorumilta saadusta vinkistä...:
Otin konehuoneesta ABS-boxin liittimen irti ja suihkutin boxin ja liittimen napoihin WD-40:ä ja takaisin kiinni:
Nyt keltainen ABS-valo jää heti palamaan kun auton starttaa ja kun jarrua painaa ja lyö vaihteen päälle tulee ne 3 piippiä ja syttyy punainen varoitusvalo..
No,otin akun miinuskaapelin n.puoleksi tunniksi irti,suihkutin ABS-Boxin liittimiin jotain elektroniikkaliittimien puhdistusainetta..?,mutta mutta,ei vaikutusta...ensimmäisenä tulee mieleen että voiko ABS-boxi ottaa itseensä jos sen liitinriviin suihkauttaa WD-40:tä?
Kertokaa te viisaammat Audistit mikä nyt riivaa,tarvittaessa saa tehdä täydentäviä kysymyksiä ongelman tiimoilta..
Eli helmikuun pakkasilla marketin pihassa parkkiruudusta peruutellessa kuului kolme piippiä ja syttyi mittaristoon keltainen ABS-merkkivalo ja näytössä alkoi vilkkumaan punainen jarrujärjestelmän varoitusvalo.
Sammutin auton ja sitten uudestaan käymään,vika oli sillä kuitattu sillä kerralla...
Sen jälkeen vika onkin ilmennyt useasti,usein jo kun auto on startattu ja kun saa liikkeelle jo alkaa pimputus,joskus tuntuu värinä polkimessakin ja tuntee kun ABS-pumppu surahtaa ja tietää että taasen se valo syttyy ja kuuluu varoituspiippaukset...jos ajaa esim.bussipysäkille ja sammuttaa auton ja starttaa uudestaan ja lähtee baanalle saa ajaa vaikka kuinka pitkään,kunnes,tullaan taajamaan ja ajellaan hissunkissun ja käännytään ja jarrutellaan niin taas alkaa pimputtaa...
Auto oli nyt korjaamolla jossa autolla tehtiin koeajoa läppäri/AutoCom kytkettynä ja seuraavanlaista vikakoodia tuli aluksi esille:
283
-Etuvasen renkaan nopeusanturi
-Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
-katkonainen
290
-Renkaan nopeusanturi taka vasen
-Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
-katkonainen
285
-Etuoikea renkaan nopeusanturi
-Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
-Jatkuva
Uudestaan koitettuna koeajolla tuli ainoastaan ilmoitus:
290
-Renkaan nopeusanturi taka vasen
-Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
-Jatkuva
Tämän jälkeen tilanne oli se että kun autolla lähti ajamaan pärähti varoitukset heti ilmoille ja kotona tein seuraavan toimenpiteen, foorumilta saadusta vinkistä...:
Otin konehuoneesta ABS-boxin liittimen irti ja suihkutin boxin ja liittimen napoihin WD-40:ä ja takaisin kiinni:
Nyt keltainen ABS-valo jää heti palamaan kun auton starttaa ja kun jarrua painaa ja lyö vaihteen päälle tulee ne 3 piippiä ja syttyy punainen varoitusvalo..
No,otin akun miinuskaapelin n.puoleksi tunniksi irti,suihkutin ABS-Boxin liittimiin jotain elektroniikkaliittimien puhdistusainetta..?,mutta mutta,ei vaikutusta...ensimmäisenä tulee mieleen että voiko ABS-boxi ottaa itseensä jos sen liitinriviin suihkauttaa WD-40:tä?
Kertokaa te viisaammat Audistit mikä nyt riivaa,tarvittaessa saa tehdä täydentäviä kysymyksiä ongelman tiimoilta..
Comment