Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 -96 ABS-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 -96 ABS-ongelma

    Kyseessä -96 mallin 4.2 quattro ja ABSien kanssa olis pientä painia..
    Eli helmikuun pakkasilla marketin pihassa parkkiruudusta peruutellessa kuului kolme piippiä ja syttyi mittaristoon keltainen ABS-merkkivalo ja näytössä alkoi vilkkumaan punainen jarrujärjestelmän varoitusvalo.
    Sammutin auton ja sitten uudestaan käymään,vika oli sillä kuitattu sillä kerralla...
    Sen jälkeen vika onkin ilmennyt useasti,usein jo kun auto on startattu ja kun saa liikkeelle jo alkaa pimputus,joskus tuntuu värinä polkimessakin ja tuntee kun ABS-pumppu surahtaa ja tietää että taasen se valo syttyy ja kuuluu varoituspiippaukset...jos ajaa esim.bussipysäkille ja sammuttaa auton ja starttaa uudestaan ja lähtee baanalle saa ajaa vaikka kuinka pitkään,kunnes,tullaan taajamaan ja ajellaan hissunkissun ja käännytään ja jarrutellaan niin taas alkaa pimputtaa...
    Auto oli nyt korjaamolla jossa autolla tehtiin koeajoa läppäri/AutoCom kytkettynä ja seuraavanlaista vikakoodia tuli aluksi esille:

    283
    -Etuvasen renkaan nopeusanturi
    -Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
    -katkonainen
    290
    -Renkaan nopeusanturi taka vasen
    -Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
    -katkonainen
    285
    -Etuoikea renkaan nopeusanturi
    -Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
    -Jatkuva

    Uudestaan koitettuna koeajolla tuli ainoastaan ilmoitus:
    290
    -Renkaan nopeusanturi taka vasen
    -Oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri
    -Jatkuva

    Tämän jälkeen tilanne oli se että kun autolla lähti ajamaan pärähti varoitukset heti ilmoille ja kotona tein seuraavan toimenpiteen, foorumilta saadusta vinkistä...:
    Otin konehuoneesta ABS-boxin liittimen irti ja suihkutin boxin ja liittimen napoihin WD-40:ä ja takaisin kiinni:
    Nyt keltainen ABS-valo jää heti palamaan kun auton starttaa ja kun jarrua painaa ja lyö vaihteen päälle tulee ne 3 piippiä ja syttyy punainen varoitusvalo..
    No,otin akun miinuskaapelin n.puoleksi tunniksi irti,suihkutin ABS-Boxin liittimiin jotain elektroniikkaliittimien puhdistusainetta..?,mutta mutta,ei vaikutusta...ensimmäisenä tulee mieleen että voiko ABS-boxi ottaa itseensä jos sen liitinriviin suihkauttaa WD-40:tä?
    Kertokaa te viisaammat Audistit mikä nyt riivaa,tarvittaessa saa tehdä täydentäviä kysymyksiä ongelman tiimoilta..

    #2
    ABS ongelmien kanssa painiessa täytys melkeen olla käytettävissä vag-com tai muu koodien lukulaite. Muuten on tosi vaikee arvailla mistä se millonkakin valittaa.
    Mutta koska alunperin oli noin monesta anturista vikaa niin melkeen se sinne absboksille viittaa. Olisko saanu joskus vettä?

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
      ABS ongelmien kanssa painiessa täytys melkeen olla käytettävissä vag-com tai muu koodien lukulaite. Muuten on tosi vaikee arvailla mistä se millonkakin valittaa.
      Mutta koska alunperin oli noin monesta anturista vikaa niin melkeen se sinne absboksille viittaa. Olisko saanu joskus vettä?
      Vaikea sanoa että onko saanut vettä,pikemminkin oli sen näköinen että sinne on joskus muistettu suhauttaa liitinriviin jotain voitelua,minkäänlaista hapettumaa ei ollut havaittavissa.
      Etupyörien ABS-anturit korjaamolla saatiin puhdistettua mutta taka-anturit oli niin kireässä ettei rikkomatta saa irti.
      Jotenkin ei vaan jaksa uskoa anturivikaan koska tosiaan ilmoitteli aluksi noin montaa vikaa.
      No,ei luovuteta,vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan:)

      Comment


      • #4
        Sellainen seikka unohtui mainita että samana päivänä,hetkeä ennen kun ABS-vika ekan kerran ilmeni,auto lirautti ehkä noin desin öljyä allensa,pakkasta oli n.25 astetta ja suoraan kylmänä lähdin autolla motarille ja n.10km ajon jälkeen kun pysähdyin haistoin "palaneen käryä".
        Muutama tippa oli lumella ja pyyhin pohjapanssarin kohdan josta öljy oli tullut ja sen koommin öljyä ei tippunut.
        Myöhemmin selvisi että öljy oli tullut etuperästä,vuoto tapahtui vain tuon kerran,ja öljyä lisättiin puuttuva n.2dl
        Tällä ei varmasti voi olla tekemistä tuon ABS-vian kanssa,sattuipa vaan erikoisesti että heti öljyvuodon jälkeen alkoi ABS-häiriköinti...

        Comment


          #5
          Yhen tommosen joskus kolvasin ja tais olla aika hapettunu boksi sisältä, samassa tapauksessa oli myös molemmat etuanturit johdoista rikki.

          Comment


          • #6
            Tarkista että se abs boxin liitin on kunnolla kiinni, näyttää usein että se on paikoillaan mutta se takapää ei kuitenkaa ole oikeassa paikassa! Itse jouduin ottaa ajovalon irti, että sain laitettua liittimen kunnolla paikoilleen.

            Comment

            Working...
            X