Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 takajarrut lämpenee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Nojoo, kiitos vaan...
    Jos joku osaisi sanoa onko etu- ja takajarruille eri piirit tai jotain muuta mistä tämä voisi johtua? ABS, tehostin? En ainakaan löytänyt pohjan alla mitään kuormantunnistinta tms. mikä voisi oireilla. Kyseessä siis avant ja tehdasmadallettu -20mm (ei nyt varmaan liity mihinkään?).
    Tosiasia on siis se että takajarrut ovat nyt paljon herkemmät kuin etujarrut. Etujarruissa ei todennäköisesti mitään vikaa koska jo ennen takajarruremppaa yllätyin kuinka hyvin jarruttaa.
    Pitääkö nyt vielä purkaa ja putsata etujarrut kuitenkin?

    Jaa laakerit (nyt vasta näin Mattsin vastauksen), verstaalla katsottiin ja kokeiltiin eikä laakereissa yhtään väljää.
    Viimeksi muokannut Miku; 3.3.2016, 08:10. Perustelu: Uusi vastaus

    Comment


      #32
      Ei siellä nyt montaa vaihtoehtoa ole jos takajarrut laahaa.

      - Satulan mäntä tai käsijarrumekanismi jumissa. Osa missä käsijarruvaijeri on kiinni, palautuuko se 0-kohtaan? Ja onhan satulat asennettu siten että männät on kieritetty pohjaan, asennettu paikalleen ja jarrua pumppaamalla tunto palautettu, ei käsijarrua vetämällä?

      - Satulan liukutapit jumittaa

      - Palat jumittaa. Liukupinnoissa kuoppa tai palat liian ahtaat ja eivät pääse kevyesti liikkumaan.

      Mutta nämähän on jo pois suljettu? Jos kulman tunkkaa ylös niin pyöriikö rengas suht kevyesti? Käyppä ajamassa lenkki ja yritä olla jarruttelematta ja kokeile onko levy kuuma.

      Comment


      • #33
        Yritin b7:aan ruveta vaihtamaan taakse levyjä & paloja. Juutuubista kattelin videoita ja näytti ihan suoraviivaiselta. Pian ilmeni kuitenkin pari ongelmaa ja päätin lyödä paketin toistaiseksi kiinni.

        Ongelma 1: satulan alempaa 13mm pulttia ei saanut irti kun siinä on se käsijarrusydeemi edessä. En tiedä millä sen saa pois, kai sielä takana on pultti jolla se käsijarruhärpäke irtoaa/löystyy. En uskaltanu siihen koskea, kun en tiedä mitä tapahtuu. Neuvoja?

        Ongelma 2: Ostin motonetista hienon jarrumäntätyökalun, MTX Automotive Jarrumäntätyökalu VAG/Ford/Alf

        76-5142
        tämä ei kuitenkaan tuntunut sopivan jarrumännän päähän. Onkohan tämä työkalu pienemmille jarruille (jarrumännälle)? Tässä on 1KW 288mm takajarru. Tuntuu, että sen työkalun kupin pitäis sopia sen männän pään ympäri, mut ei se mennyt. Muistaaks kukaan jarrumännän halkaisijaa k.o. jarruissa? Ei tullut siinä v#tutuksessa mitattua. V#ttu! ?

        Otan neuvot ja vinkit kiitollisena ja nöyränä vastaan. ?
        Viimeksi muokannut Killeri; 14.6.2020, 21:21. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

        Comment


          #34
          Kokeilit kääntää työkalusta kupin toisinpäin?

          Comment


          • #35
            Siinä oli valmiiks se isompi kuppi, mittasin että sisähalkaisija on 40mm, ja mitä netistä kaivelin niin 1KW 288mm jarruissa on 41mm mäntä. :( Ei kai se toisinpäin kääntäminen auta, kun se pää on vielä pienempi? Kattelin videoista, että se mäntä kiertyis ihan kärkipihdeillä, ku laittaa pihdinpäät vaan niihin männän koloihin... siis jos mäntä on vielä hyvin liikkuva.

            BTW, oliskohan siinä satulan alapultin ja käsijarrun välissä silti tarpeeksi tilaa pultin avaamiseen. Eihän sitä pulttia tarvi sillä kohdalla ulos vetää, riittää kun saa pois jengalta. Jos ei mahdu, niin voiko sen käsijarruvaijerin vaan irrottaa, niin että sen saa kotikonstein vielä takaisin paikalleen?
            Viimeksi muokannut Killeri; 15.6.2020, 21:31. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


            • #36
              Päivitystä... sain jarrut laitettua. Oikean takajarrun kuumenemisen syyksi paljastui se, että palojen pidikehelyt oli hiukan vääntyneet ja sitten luistaneet palojen ja levyn väliin ja sielä leikkautuivat kiinni. Olivat sitten lujassa satulanpidikkeessä. Jarrumäntä meni sisään kärkipihdeillä, motonetin työkalulla sai paiskata vesilintua. Jarruvaijeria ei tarvinnut irrottaa satulan alapultin tieltä (pitäis, jos pultin haluaa vaihtaa). Jarrulevy (288mm) mahtui 1kw jarruista ulos irrottamatta satulanpidikettä. Pidikkeen pultit oli niin kurassa/ruosteessa, ettei speksin hex menny sisään... pitäis saada auto ylös jos sen haluais irti, sokkona liian vaikeeta. Mut, but.. all is well. :)

              Comment

              Working...
              X