Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajovalojen myllytys / kiillotus / hionta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Ostat metritavarana ja kalvotat itse, melko helppoa muotoilla vaimokkeen hiustenkuivainta apuna käyttäen. Näin tein tuon oman rotjakkeen kanssa, vaikka lasia ovatkin :)

    Melkein voisi uusiinkin autoihin jo heti oston jälkeen rullailla Lamin X:ää valoihin. Suomen tie olosuhteet tuntien ja nyky umpioiden muovisuuden myös. Säilyisi varmastikkin kauemmin kirkkaina ja valoteho näin parempana..
    Viimeksi muokannut Drunkenmunky; 14.10.2011, 16:10. Perustelu: turhaa? pohdiskelua lisätty

    Comment


    • #62
      Mistäs olette halvimmalla hommanneet Lamin-X:ää metritavarana...?

      Comment


        #63
        Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
        Onko C5 facelift umpiot eri kokoiset kuin pre-faceliftin valot? Lamin-X tuotelistalta löytyi A6 02-04 vuosimalliin suojakalvoa muttei vanhempiin.
        kyllä ovat.

        Comment


        • #64
          Ois tuossa itelläki eessä tuo valojen kiillotus ja sitten päälle laitan tuon lamin X kalvon sen pikkasen tummentavan. Mitä ainetta tuohon kiillotukseen kannattais hommata, oisko tuo Megun Headlight Restoration Kit hyvä?

          Comment


            #65
            Tuolta itse 2 vuotta sitte tilasin. Tai sitten katselee tästä jälleenmyyjää.

            Comment


              #66
              Mitenkähän hyvin tuo Lamin-X sitten suojaa UV-säteilyltä, ei ainakaan sillä ominaisuudella juuri mainosteta. Toinen vaihtoehtohan olisi säännöllisin väliajoin levittää jotain suoja-ainetta. Liekkö tuolla Megun Heavy Duty -kitillä saisi kestävämmän hyödyn, kun siinä jokin suoja-ainekin tulee mukana.

              Laittelehan Antti sitten kokemuksia lueattavaksi, itselläkin olisi tarkoitus tässä ennen talvea operoida nuo umpiot.

              Comment


              • #67
                Alkuperäinen kirjoittaja Murre Näytä viesti
                Mun toinen umpio on hiottu Laakkosella n.2kk sitten, joten odottelen tuloksia. Kovasti varottelivat umpion haalistumisesta, mutta käyttivät jonkin tapaista "vahaa" ilmeisesti hionnan jälkeen.
                Vielä en ole havainnut oleellista muutosta, mutta katsellaan kesän jälkeen.

                Samaa asiaa myös kertoi paikallinen maalari, joka samoja hiontoja myös tekee. Mutta on riippuvainen ihan täysin materiaalista kertoman mukaan. Mene ja tiedä sitten..
                Nonniin, nyt kesä on mennyt ohi ja kyseinen hiottu umpio vaatii uudelleen käsittelyn. Sameaksi on mennyt :(

                Comment


                  #68
                  Osaakos joku sanoa minkäkokoinen pala Lamin-X universaalia tarvitaan, jotta saa C5:n valot teipattua? Eli paljonko tarvitaan harjoittelu- tai työvaraa? Riittäisikö 30x60? Tai saisko 80x60 palasta kahdet? Tuo olisi aika lähellä yksien valmiiksi leikattujen hintaa.

                  Hiomapaperit tuli hommattua ja rohkenen kokeilla tuota fiksausta. Mites se kakstonnisen jälkeinen loppukiillotus. Mulla olis kotona Autoglymin Paint Renovatoria ja sitten Super Resin Polishia. Olisko noista siihen kiillotukseen? Renovator?
                  Viimeksi muokannut Ipsi; 20.10.2011, 09:38.

                  Comment


                    #69
                    Tulipahan juuri tehtyä omaan tämä käsittely. Tosin jäi kaivelemaan kun ei löytynyt K-raudasta kuin 1200 santapaperia. Täytyy jostain hommata vielä 2000 ja ehkäpä jopa 3000 jotta saa paremman jäljen. Sen verran tuosta jäi kuitenkin hiomajälkiä vielä. Tai sitten en vain tarpeeksi kiillottanut.

                    Mutta asiaan. Hionnat hoitui 400 -> 800 -> 1200 veden kanssa. Sitten kiillotukseen Meguairsin PlastRX sekä pari eri laikkaa. Ensikertalaiseksi olen suht tyytyväinen jälkeen. Tosin kunhan saan nuo hienommat santapaperit vielä jostain, niin viimeistelen vielä työn. Mitään vahaa/suojaa en valoihin laittanut. Katellaan miksi muuttuu ajan saatossa.

                    Ja vielä kuva. Oli ehkä jo aihetta tehdä jotain noille valoille :)
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut RistoEe; 29.10.2011, 17:43. Perustelu: Kirjotus asun parantelua

                    Comment


                      #70
                      Mikäli vesihioit 400:lla ei ole mikään ihme että hiomajälkiä jäi. Mun mielestä kannatta suoraan aloittaa vähintään 800:lla jottei tarvitse hioa lasia puhki saadakseen hionta skraaduja pois.

                      1200:lla kuivahiomalla paranee lopputulos jo huomattavasti, sitten myllytys päälle.
                      Viimeksi muokannut hoff4; 29.10.2011, 22:28.

                      Comment


                        #71
                        Yhdet umpiot aikanaan hioneena totesin hyvään tulokseen riittävän 1600 ja 2000 vesihiomapaperit. Riippuuhan se tietenkin naarmujen syvyydestä mutta niillä pärjäsi ihan hyvin, käsipelillä hioin ja käsin kiillotin.

                        Comment


                          #72
                          Oli sen verran huonossa kunnossa, kuten kuvasta näkyy, että aattelin 400 alottaa. Täytyy tosiaan metsästää hienompaa paperia viellä jostain ja käsitellä uusiks. Onhan nuo jo nyt huomattavasti paremmat, mutta parannettavaa tosiaan on.

                          Comment


                            #73
                            Saat hioa pelkällä 2000:lla melko pitkään mikäli aiot saada vesitetyllä 400:lla aiheutetut skraadut häviämään.

                            Aloituskuvan perusteella kuivahionta pelkällä 1200:lla olisi piisannut + myllytys, mutta harjoittelu opettaa.. ;))
                            Viimeksi muokannut hoff4; 29.10.2011, 19:05.

                            Comment


                              #74
                              Mistäs noita hienompia papereita saa? K-raudat ei ainakaan tällä suunnalla myy, siellä loppuu tuohon 1200.

                              Comment


                                #75
                                Ainakin automaalia myyvistä liikkeistä, joskaan niitä ei enää nykyään PK-seudulla kait kovin montaa ole.

                                Comment


                                • #76
                                  Motonetistä on ainakin ennen saanut, ja löytyy ihan samasta hyllyistä kuin muutkin hiomapaperit.

                                  Comment


                                    #77
                                    Kiitoksia vinkeistä. Täytynee yrittää motonetistä, kun on sinne muutenkin asiaa.

                                    Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
                                    Aloituskuvan perusteella kuivahionta pelkällä 1200:lla olisi piisannut + myllytys, mutta harjoittelu opettaa.. ;))
                                    Juu, jos ei muuten opi, niin kantapään kautta :D Oisko tosiaan tuo 1200 riittänyt pelkästään? Omasta mielestä oli aika huonossa kunnossa kuitenkin.

                                    Comment


                                      #78
                                      Ellei välttämättä halua jynssätä pelkästään ajanvietteen vuoksi kannattaa mielummin aloittaa kiilloitus puuhissa liian hienolla kun kovin karkealla paperilla.

                                      Edelleen, paperin vesitys ~puolittaa paperin karkeuden.

                                      Comment


                                        #79
                                        Ok. Täytyy muistaa ens kerralla :)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Milläs aineella ja välineillä sekä miten olette tuon kiillotuksen suorittaneet?

                                          Comment


                                            #81
                                            Prestalla ainakin on ihan oma aine sitä varten. Headlight Restoration Kit tjmsp.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Itse tein Fareglan G10 hionta tahnalla ja tuli hyvä.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Käykö siihen kiillotukseen joku vaahtomuovilaikka akkuporan kärkeen, vai vaatiiko jotain hc-välinettä siihen hommaan? Rasselituppo ja väkevät ranteet?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Eipä siinä käsinkään liian kova homma ole. Eikä ole vaaraa palamisesta.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Itse kokeilin meguiarsin "heavy duty" headlight restoration kittiä ja tulos oli hyvä.

                                                    Pääkallopissapojanneste samentaa lasit uudestaan...

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Itse käytin Meguairsin PlastRX:ää (netistä luin että ois samaa ainetta kuin PlastX). Ja ainakin parin päivän jälkeen on viellä pysyny kirkkaina umpiot.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Miulla olis jere sitä meguairsin kiillotusainetta ja sen tykötarpeet ylimääräsenä. Saat halvalla sen kun en sitä käytä.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kuinkas paljon olette tuonne umpion sisään lorauttanut tislattua vettä? Siis tarkoitan sitä, että pitääkö uittaa oikein kunnolla. Kyseessä on B6 xenon+ umpio.
                                                          Ja tuosta fairysta, kuinka paljon uskaltaa laittaa tuo tislatun veden sekaan?

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Laiskuus voitti ja tuli delegoitua umpioiden myllytys osaavalle. Autofix1 Oulussa hoiti homman kotiin ja hintaa tuli muiden töiden (pesu, vahaus jne) lisäksi noin 20e/umpio. Kuvia ei ole valitettavasti tarjolla, mutta lopputulos on erittäin hyvä ja lähtökohta jotakuinkin samanlainen kuin Riston kuvissa, yli 300tkm ajetut umpiot kuitenkin kyseessä.

                                                            Nyt siis nähtävästi täytyisi jollain tapaa suojata nuo, mahdollisesti Lamin-X:llä. Tai sitten jotain vahaa pyyhkäistä sillointällöin, se vain ei suojaa kiveniskuilta.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Niin ja haloogenien hellä lämpö tekee temput eli ihan mitä tahansa ei kannata laittaa. Kalvot varmaan kaiken järkevin ratkaisu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X