Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6:sen olka-akseli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alustan vaihto alkoikin mukavasti. Eli mutteri puolelta meni toi pitkä pultti poikki. Noinkohan kestää ajelua korjaamolle noin? Meinasin kyllä lämmittämällä vielä koittaa lähtisikö.
    Attached Files

    Comment


    • #32
      No nyt sitten pultin pääkin on jo poikki.. Perkl... No ei auta kun porata se sieltä pois. Onkos tuossa olkavarressa mutterin puoleisessa päässä kierrettä? Ajattelin vaan että olisiko se mahdollista saada lyömällä pois sisältä?

      Comment


      • #33
        Ei ole kierrettä. Lyömällä on riski, että pultin pää levenee sinne reikään ja jumittuu entistä kovemmin kiinni. Tuossa tapauksessa yrittäisin saada olkavarren irti ja prässillä se pultti läpi.

        Comment


          #34
          Ite oon porannut noita jo yhteensä 4kpl omista autoista pois tuollaisessa tilanteessa. Saa olla vain tarkkana, että pora lähtee suoraa menemään pultin suuntaan. Ensin 3-4mm terällä niin syvälle kuin terä yltää ja sitten 6-7,5mm terää niin kauan, että pultti lähtee pyörimään mukana, tai sitten tuurnalla hakkaamalla porarei´än pohjasta. Aina on irronnu ja porauskin osunut lähes aina suoraan ja keskelle pulttia :)
          Tietysti helpompi prässillä laittaa voimaa oikeaan paikkaan, mikäli jaksaa irroittaa navan ja prässi on käytettävissä.

          Comment


          • #35
            Kuskin puoli saatu laitettua. Poraamalla tosiaan viimein lähti. Toinen puoli yhtä tiukassa mutta ajattelin käydä huomenna korjaamolta kysymään jos vaihtavat repsikan tolpan ennen kuin rupean sitä pulttia katkomaan. Heillä kuitenkin paremmat laitteet.

            Comment


            • #36
              Täältä löytyy varmaan tietämystä Audien olka-akselien sopivuuksista keskenään? Eli ovatko kaikki alumiiniset olka-akselit identtisiä riippumatta vuosimallista tai tekniikasta? Meinaa olla ongelmia oikean osan löytämisessä, koska vaihtoehtoja on ainakin osanumeroiden mukaan aikalailla.
              Itselleni Avant -06 B7 etuvetoinen. osanro. 8E0 407 253E.

              Comment


                #37
                Etka sanoo seuraavaa vastaavalle oikean puolen osalle (8E0407254E):
                marked with:
                8E0 407 242 G, J, D, B
                8E0 407 258 F

                "Ei-alumiinisia" on sitten 242 loppusista H, K, C, E ja 258 H

                Eli samalla kaavalla voisi löytyä käypänen vasurin puoleinen, siitä kun ei ole kerrottu sen enempää. Heitä osanumeroa niin tarkastetaan käykö?

                Comment


                • #38
                  No nyt on saatu alusta vaihdettua. Kyllä siinä kesti sellaiset 16h mutta osat löysivät paikoilleen. Ainut harmitus että perää ei jomilla saa kovinkaan alas..
                  Laitetaan yksi kuvakin vekottimesta.
                  Attached Files

                  Comment


                    #39
                    Näppärän näkönen. Huutaa kyllä imo kromisia peilejä...

                    Comment


                    • #40
                      Kaitz lähtikö tuo toisen puolen pitkäpultti ilman vittuilua pois vai käytitkö jossain pajalla sen aukasuttamassa?

                      Comment


                      • #41
                        No ensin katkesi se pultinpää, mutta laitoin sitten prikkoja sinne mutteri puolelle ja sitä kautta vedätin pihalle. Kokonaan sitä ei saa vedätettyä ulos mutterilla kun kierre loppuu kesken mutta lyömällä lähtee loput kun ei sinne hirveitä jää.

                        Comment


                          #42
                          Saa sen vedettyä kokonaan mutterilla, kun välillä laittaa lisää prikkoja sen alle.

                          Comment


                          • #43
                            Miten nuo prikat auttaa siihen läpi vetämiseen, ei nyt ajatus kulje... Pääasia että sait sen pois sieltä, osaa olla synkkä remontinkohde kun noita joutuu aukomaan!

                            Comment


                              #44
                              Siten että mutteri pysyy koko ajan kierteen alueella, kun pultti tulee ulommas. Muutenhan se menee kierteiden loppuun, eikä sillä pysty vetämään pulttia ulommas.

                              Comment


                              • #45
                                On tuon kyseisen pultin irroitus ihan anuksesta, jos siitä pultista katkeaa molemmat päät!!!

                                Comment


                                • #46
                                  Juu niinhän se on. Itselle kävi kuskin puolella juuri niin ja sitten menikin 10h poraillessa ja naputellessa. Mutta kyllä se sieltä lopuksi lähti.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Elikkäs tuli tuossa pari päivää sitten vaihdettua kyseiseen Audiin kaikki etuylätukivarret ja kuskin olka-akseli. Tukivarsien pultit oli tuttuun tapaan lujassa, mutta muuten remppa meni ihan hyvin.
                                    Kun auto oli taas kasassa, niin testilenkillä ratti oli oikealle puolelle tosi pahasti vinossa. Ei oikeastaan vetele tai puolla, mutta luistoneston valo vilkkuu kuivalla asfaltillakin. Eräs tuttu sanoi, että ei ainakaan hänen kokemuksien mukaan noin pahasti pitäisi mennä suuntaukset pieleen tuosta remontista. Mietin sitten vaan, että onko tässä tullut joku kämmi tehtyä?
                                    Tein kaikki työvaiheet ohjeiden mukaisesti ja olka-akselit näyttivät olevan ihan identtisiä, kun niitä tarkasti yritin syynätä. Oli purettu samanlaisesta b6 Audista. Voiko alapallojen holkeissa olla eroja, joka selittäis tämmöisen oireen?

                                    Comment


                                      #48
                                      Ei ole eroja b6-mallisarjan eikä b7:n holkeissa tai olka-akseleissa (poislukien laakeripesä?), eikä se niistä alapalloista pitäisi johtua. Miten tarkkaan mittasit raidetangonpään kierteet ennen vanhan olka-akselin purkamista? Kyllä tuon aurausten säädöllä pitäisi korjaantua.

                                      E. Noilla tiedoilla se kuskinpuolen raidetangonpää on jäänyt liian 'pitkäksi'. Vähän samanlainen kävi kun tuohon pikkukakkoseen vaihdoin tukivarsia ja vaihdon jälkeen ratti vinossa ja auraukset pielessä vaikkei raidetangonpäihin koskenutkaan.
                                      Viimeksi muokannut vV8m5; 16.10.2020, 20:33.

                                      Comment


                                        #49
                                        Joo ratti jää kyllä vinoon jo 1/4 kierrosta pielessä olevasta raidetangon päästä.

                                        Comment


                                          #50
                                          Eihän se raidetangon pää ole väärällä puolella ?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ok, kiitos näistä tiedoista. Pitää siis seuraavaksi varata aika suuntaukseen.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X