Alustan vaihto alkoikin mukavasti. Eli mutteri puolelta meni toi pitkä pultti poikki. Noinkohan kestää ajelua korjaamolle noin? Meinasin kyllä lämmittämällä vielä koittaa lähtisikö.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6:sen olka-akseli
Collapse
X
-
Ei ole kierrettä. Lyömällä on riski, että pultin pää levenee sinne reikään ja jumittuu entistä kovemmin kiinni. Tuossa tapauksessa yrittäisin saada olkavarren irti ja prässillä se pultti läpi.
Comment
-
Ite oon porannut noita jo yhteensä 4kpl omista autoista pois tuollaisessa tilanteessa. Saa olla vain tarkkana, että pora lähtee suoraa menemään pultin suuntaan. Ensin 3-4mm terällä niin syvälle kuin terä yltää ja sitten 6-7,5mm terää niin kauan, että pultti lähtee pyörimään mukana, tai sitten tuurnalla hakkaamalla porarei´än pohjasta. Aina on irronnu ja porauskin osunut lähes aina suoraan ja keskelle pulttia :)
Tietysti helpompi prässillä laittaa voimaa oikeaan paikkaan, mikäli jaksaa irroittaa navan ja prässi on käytettävissä.
Comment
-
Täältä löytyy varmaan tietämystä Audien olka-akselien sopivuuksista keskenään? Eli ovatko kaikki alumiiniset olka-akselit identtisiä riippumatta vuosimallista tai tekniikasta? Meinaa olla ongelmia oikean osan löytämisessä, koska vaihtoehtoja on ainakin osanumeroiden mukaan aikalailla.
Itselleni Avant -06 B7 etuvetoinen. osanro. 8E0 407 253E.
Comment
-
Etka sanoo seuraavaa vastaavalle oikean puolen osalle (8E0407254E):
marked with:
8E0 407 242 G, J, D, B
8E0 407 258 F
"Ei-alumiinisia" on sitten 242 loppusista H, K, C, E ja 258 H
Eli samalla kaavalla voisi löytyä käypänen vasurin puoleinen, siitä kun ei ole kerrottu sen enempää. Heitä osanumeroa niin tarkastetaan käykö?
Comment
-
Elikkäs tuli tuossa pari päivää sitten vaihdettua kyseiseen Audiin kaikki etuylätukivarret ja kuskin olka-akseli. Tukivarsien pultit oli tuttuun tapaan lujassa, mutta muuten remppa meni ihan hyvin.
Kun auto oli taas kasassa, niin testilenkillä ratti oli oikealle puolelle tosi pahasti vinossa. Ei oikeastaan vetele tai puolla, mutta luistoneston valo vilkkuu kuivalla asfaltillakin. Eräs tuttu sanoi, että ei ainakaan hänen kokemuksien mukaan noin pahasti pitäisi mennä suuntaukset pieleen tuosta remontista. Mietin sitten vaan, että onko tässä tullut joku kämmi tehtyä?
Tein kaikki työvaiheet ohjeiden mukaisesti ja olka-akselit näyttivät olevan ihan identtisiä, kun niitä tarkasti yritin syynätä. Oli purettu samanlaisesta b6 Audista. Voiko alapallojen holkeissa olla eroja, joka selittäis tämmöisen oireen?
Comment
-
Ei ole eroja b6-mallisarjan eikä b7:n holkeissa tai olka-akseleissa (poislukien laakeripesä?), eikä se niistä alapalloista pitäisi johtua. Miten tarkkaan mittasit raidetangonpään kierteet ennen vanhan olka-akselin purkamista? Kyllä tuon aurausten säädöllä pitäisi korjaantua.
E. Noilla tiedoilla se kuskinpuolen raidetangonpää on jäänyt liian 'pitkäksi'. Vähän samanlainen kävi kun tuohon pikkukakkoseen vaihdoin tukivarsia ja vaihdon jälkeen ratti vinossa ja auraukset pielessä vaikkei raidetangonpäihin koskenutkaan.Viimeksi muokannut vV8m5; 16.10.2020, 20:33.
Comment
-
Comment