Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 avant alusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C4 avant alusta

    Mitenkä on käypikö tuohon c4 avanttiin tuo c4 100:en alusta? Entäs minkä kokoset vanteet mahtuu pyörimään alla?

    #2
    Kyllä käy!

    Renkaan ulko halkaisijahan ei muutu vanteen koon mukaan niin omien mieltymysten mukaan vanteen halkasija mutta, -40mm madalluksella menee hyvin 9" levee vanne ETllä 30 q:ssa mutta jos on etuveto niin silloin pitää olla takana säädettävä panhard tanko jottei ota rengas kuskin puolelta kaareen kiinni!

    Comment


    • #3
      Hienoa. Meinas jo rueta kyrsimään ku ei taho tohon a6:een alustoja erikseen löytyä.. Mistäs minä tuommoisen panhard tangon löydän?

      Comment


        #4
        Varmaankin tehtävä itse, esimerkiksi soveltaen vanhaa ja toimivaa raidetangonpätkää.

        Comment


          #5
          Minulta on jääny tuo tanko jo ylimääräiseksi joten voisin siitä luopua jos tarvitset!

          Comment


          • #6
            Enpä löytäny haulla tietoja tästä asiasta joten tehäänpä topicci. Itellä on tommone quattro c4 avant. Mitä eroa tämän alustalla on etuvetoseen? Etuvetosen alustasarjat on niin paljon halvempia, ei kuitenkaa viitti umpimähkää tilata?

            Comment


              #7
              Iskarit sopii päikseen mutta quattrossa on takaiskarit vaimennukseltaan luokkaa kovemmat koska perä on painavempi. Sama pätee jousiin. Eipä niissä nyt isoja hinta eroja ole mitä nyt parin vuoden taakse muistelen. Sarja kumpiinkin tullut ostettua, jouset+iskarit.

              Comment


              • #8
                Joo näin on mutta tatechnixiltä ei löydy sarjaa nelikkoon. Ja kun katsastukseen olis iskareita vaihdettavana niin se on sama laittaa koko sarja. Kertokaa toki jos tiedätte jonkun alle 500e sarjan? Vielä parempi jos korkeussäädettävä olis.

                Comment


                  #9
                  Halvalla saa ylensä paskaa. Korkeus säädettävä tehdään auton omiin tai vastaaviin tolppiin, tolppaa muokkaamalla. Hinnat varmaan sun budjetin verran/kpl.

                  Comment


                  • #10
                    http://slamit.net/product/4909/weite...-quattro-avant

                    Weitecin satsi alle 500e, siitä että miten hyvä/laadukas on niin en tiedä.

                    Comment


                    • #11
                      Tatechnixiltä pyysin tarjouksen niin sanoivat että etuvetosen alusta 320€. Korkeus säädettävä esim A6 alle 400e http://kauppa.completos.fi/Published...e=EVOGWAU03_13 Nuita ei vaa ole c4 malliin. Onhan se varmaan kivireki ajaa tommonen alusta mutta halvemmaksi se tulee ku ostaa uudet vakioiskarit?

                      Comment


                        #12
                        Itselläni on kw korkeussäädettävä satsi autossa alla ja radalla testattu toimivaksi. Arki ajossa hieman pinta kova oli alkuun mutta nyt puolen vuoden jälkeen sekin ominaisuus hävinnyt. Vanhalla toimivalla orkkis kokoonpanolla tuli kaarteissa kyytiläisellä pako kauhu, että täähän kaatuu kohta, mutta ei enään tahdo niiata yhtään edelliseen verrattuna. Hintaa tuolle tuli 1100€ ja toimitus/valmistus (vanhat tolpat saksaan) kesti 3vko.

                        Comment


                          #13
                          Ainiin ja kaverilla on nuo TA-technicksin coiloverit golf mk3 ja hyvin nekin on toiminu radalla sekä kadulla nyt 1,5 vuotta, ei väsymistä havaittavissa

                          Comment


                          • #14
                            Itse olen myös etsinyt säädettävää alustaa C4 diesel avant quattroon. Ei oikein ole löytynyt. Mulla on Eibachin madallusjouset ja jäykkyyssäädettävät iskarit takana, on aika kovat ajaa.

                            Comment


                            • #15
                              Eipä niitä C4-korisiin taida olla muun merkkistä korkeussäädettävää tarjolla kuin KW. Etupäähänhän se säätö toteutetaan siihen jousijalkaan ja KW:n tapauksessa se tarkoittaa että annat ne vanhat jousijalat sinne ja saat sieltä modatut tilalle. Joku suomalainenkin firma voisi nuo toteuttaa tai jopa itse, mutta lailliset ne sitten ei ole. Taakse korkeudensäätö olisi tosi helppo toteuttaa itsekin.

                              http://forums.quattroworld.com/a6100/threads/557.phtml

                              Osta Juuso* minulta eteen sopivat iskarit? http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=Sachs
                              Viimeksi muokannut Rusty; 19.1.2012, 07:54.

                              Comment


                                #16
                                Ei varmaan alustasarjat C4 koriin ainakaan yleistymään päin ole, koska aika vanhasta mallista kuitenkin on kyse.

                                Ehkä toi Weitec on ainoa vaihtoehto tossa budjetissa.
                                Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tohon Eibach+Bilstein B8? yhdistelmään.

                                Comment


                                • #17
                                  Onkos Puuhapete miten kova tuo alusta sulla? Täällä kainuussa tiet on ainakin siinä kunnossa et hampaat tippuu suusta tuolla mun alustalla :) Ja toisekseen huomannut että auto alkanut rämisee ja nitisee aivan tautisesti, melkein kuin vanhalla ladalla ajelisi. Mut kesällähän asia tietty on toisin jos vaan hyvä asfaltti. En tiedä mikä vaikutus olisi jos kokeilisi muita iskareita, mulla tais jotku konit olla. Ja tuossa oli viel se et 1be alustaa kun laskee nii joutuu sorvaa iskarin yläpäähän enemmän säätövaraa, meni nimittäin renkaat kaput sisälaidoista viime kesänä.
                                  Voi olla hyvän hintainen tuo KW:n tapaus. Liekkö kukaan koskaan kysynyt?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ja tuossa oli viel se et 1be alustaa kun laskee nii joutuu sorvaa iskarin yläpäähän enemmän säätövaraa, meni nimittäin renkaat kaput sisälaidoista viime kesänä.
                                    Sama se minkä C4:sen alustaa laskee, edestä loppuu aina säätävara kesken camberille. Jopa vakio jousillakin joissakin yksilöissä säädöt jo tapissaan jotta saa camberit kohdalleen. Omissa autoissa olen vinkulla ajanut ne säätö reijät niin pitkiksi kun ne vaan voi ajaa ja samalla alustalla mitä Petrillä kaikki alustan arvot kohdillaan. Eikö tuo mitenkään kovalta noilla bilsteineillä tunnu vaikka huonojakin teitä joutuu pakosta ajeleen, Konit vaan taitaa olla pikkasen jämäkämmät sit varmaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Joo mulla ei siis tullut vingutettua ja camberit jäi edessä siten vähän sinne päin.

                                      Toi vakio alusta on varmaan uudehkonakin vähän lullamainen, ja tällä nykysellä yhditelmällä siihen tuli sellanen uuden nykyauton fiilis.
                                      Eli jämäkkä, muttei silti mikään rata-alusta. Eli voi ajaa suojatiekorotuksien yli rajotusten mukaan,eikä mitenkään isommasti pompauta.
                                      Noilla 40 kesärenkaillakin kesti huoletta ajaa korotuksista.

                                      Noilla 55 sarjan talvikumeilla se on oikeastaan mukavan pehmee maantiellä.

                                      Comment


                                        #20
                                        T.E.T tuossahan ylempänä lukee tuo kw korkeussäädettävän alustan hinta aiemmassa kommentissani, eli korkeus säädettävä maksoi sen 1100€ sisältäen modauksen, jouset ja iskarit. Us-partsin kautta hommasin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Katohan ku oon puusilmä, niinpäs näkyy olevan :) Pitänee kokeilla eri iskareilla viel tuota autoo.

                                          Comment


                                            #22
                                            Onkos kukaan vaihdellu jäykempiä puslia 100 c4 tukivarsiin ? Jos on niin mimmoisia ?

                                            Comment


                                              #23
                                              En ole kyllä missään törmännyt jäykempiin esim. polyuretaanisiin. Apurunkoihin, ainakin takapäähän on saatavana polyuretaanisia puslia. Mulla on apurungoissa puslat "lentokonealumiinia" tai jotain hyvintyöstettävää kuiteski.

                                              Comment


                                                #24
                                                Huomaako eroa normi pusliin verrattuna ajossa ?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Etupäässä huomasi hyvin kun vaihdoin paskat orkkikset uusiin orkkiksiin ja siitä taas sitten alumiinisiin kaikkien muiden puskien ja tukivarsien ollessa jo uusia. Ajossa ei huomaa mitään muuta kuin suuntavakavuuden parantuneen.

                                                  Takapäästä en osaa sanoa mitään kun samalla uusin kaikki tukiarsien ja perän puslat. Muutos oli todellakin raju parempaan päin mutta siihen olisi jo melkein yksinäänkin riittäny pelkät tukivarsien puslatkin.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Powerflexiltä löytyy nykyään, on vaan listattu t44 alle: http://www.powerflex.co.uk/products/...29-2661/1.html

                                                    Tuosta tukivarren sisäpään puslan sopivuudesta en tosin ole varma, näyttää vähän erikoiselta mutta kyllähän se voi periaatteessa sopiakin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tämä oli kiinnostavaa. Olin ihan unohtanut et typ44:lle oli olemassa näitä powerflexejä jota ehkä vois soveltaa C4:een. Ei kukaan sattumoisin oo sovittanut noita sisäpään puslia C4:een?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Jos joku katsoo nuo mität tuosta c4 sisemmästä puslasta niin voin mennä sitä selvittelemään huomenna us-partsiin kun on sinne asiaa muutenkin.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Olis tallissa yks irrallinen urssin tukivarsi, mutta pääsen vasta töiden jälkeen sitä ihmettelemään.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jos siitä tarvittavat mitat saat niin voin kaveria infota tiskille jos se löytäis oikean kokoiset puslat sisäpäähän, kallistuksen vakaajan puslia alatukivarteen tuossa jo äsken käsissä pyörittelin ja kovin samoilta näytti mitä c4 alustasta löytyy.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X