Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 100/a6 alustasarja topic(+rengas asiaa madallukseen liittyen)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Se kuormantunnistinkaan ei kai ollut pakollinen, mutta jos se on siellä, sen pitää toimia.

    Comment


    • #62
      Lähtökohtaisesti ongelma on siinä, että c-neljään ei tietääkseni saa ostettua suoraan kynätolppia oikein mistään, vaan ne pitää aina valmistaa/valmistuttaa olemassa olevista. Joustintukien hitsaaminen on lain mukaan kiellettyä, joten jos haluaa lain mukaan mennä niin tolpat pitäisi lähettää johonkin alan firmaan tehtäväksi.

      Comment


      • #63
        Periaatteessa noi säädettävät etutolpat pystyy kyllä tekemään ilman hitsausta. :)

        Comment


        • #64
          Niin pystyykin. On vielä kokeilematta, mitä inssi sanoo kierteytetystä..

          Comment


          • #65
            Juu, tai holkitetusta. 55:nen kierreholkkihan tohon istuu kohtuu napakasti.

            Comment


            • #66
              Tolpassa on minusta ihan liian vähän materiaalia kierteyttämiseen. Eihän sitä holkkia siihen tosiaan pakko hitsata ole, voi laittaa vaikka lämpösovitteella.

              Comment


              • #67
                Finlexistä löytyi tämmönen 1992.
                Akseliston muutokset

                1. Vaihdettavan akseliston on oltava vähintään saman akselimassan omaavasta autosta. Vetävän akselin on oltava vähintään saman tehoisesta autosta.

                2. Mahdollisesti tarvittavat uudet tukivarsien kiinnikkeet tai akselisto kokonaisuutena on voitava kiinnittää luotettavasti auton runkopalkkeihin tai vastaaviin tukeviin kotelopalkkeihin.

                3. Omavalmisteisia tukivarsia tai muita akseliston osia voidaan hyväksyä käytettäviksi vain poikkeustapauksissa ja vain, jos niiden toimivuus ja lujuus on luotettavasti selvitetty.

                4. Muutoskatsastuksessa on esitettävä luotettava selvitys hitsausaineista ja hitsaustyöstä. Hitsaussaumat on esitettävä viimeistelemättöminä.

                Comment


                • #68
                  Onko ihmisillä kokemuksia jäykemmästä vakaajasta takana urssissa? Vakio löytyy, mutta sisempi takanen yhä hukkaa pitoa.

                  Comment


                  • #69
                    Jos ongelma on taka-akselilla huono pito, niin takavakaajan jäykistäminen vain pahentaa asiaa. Pidon lisäämiseksi takana pitää takapään jousia tai vakaajaa pehmentää, tai vastaavasti etupäässä jousia ja/tai vakaajaa jäykistää. Tai sitten laittaa lukko, eli tasauspyörästön luistonrajoitin.

                    Comment


                    • #70
                      Auto kävi sen verran nosturilla että tiirasin iskareiden juuret, mutta nesteet oli kaikissa tallessa. Iskarit on bilsteinit joten nehän saa vaikka huollettuakin. Oisko alle 10 vuotta ollut nuo alla...Taitaa olla nuo FK:n jouset kuolevuneet ajan saatossa. Eli uutta jousta alle tai säädettävää tolppaa. Onhan suomessa se kisa-autojen tolppien valmistaja, liekkö sen edukkaampi kuin FK? Jos nyt tosiaan minkä vaan saa alle leimattua niin BC/eibach linjallehan sitä mennään.Talvi aikaa miettiä...auto seisonnassa huomisesta lähtien joten rassaillakkin ehtii.
                      Viimeksi muokannut VWarre-00; 9.1.2016, 00:05.

                      Comment


                      • #71
                        http://www.rallyracefin.fi/

                        Suosittelen.

                        Comment


                        • #72
                          Olikos jollain näitä K.A.W jousia alla? Millä vaihtoehdolla alla, 55/35 vai 55/.. vaihtoehdossa oli pelkät etujouset tässä vain.
                          http://www.tuningstudio.de/product_i...limousine.html 55/..

                          Jääkö perä ylös vai keuliiko millä spekseillä mitä tekee.
                          Oma on etuveto, liekkö eroa sitten nelikkoon miten seisoo...
                          Viimeksi muokannut VWarre-00; 24.11.2015, 14:47.

                          Comment


                          • #73
                            Itsellä oli joskus V8 -koneiseen tarkoitetut 55/35 jouset V6 100:n alla. 55 siis tarkoittaa etupään madallusta ja 35 takapäätä. Omasta mielestä oli hyvässä asennossa. Maavaraa jäi sieltä tunkkausraudoista se 8 cm.

                            Comment


                            • #74
                              Saakos rallyracesta ns. "Tüv" lapun, jotta auton voi muutosleimata asennetulle alustalle?

                              Vai meneekö noi omavalmistepykälän mukaan?

                              Comment


                              • #75
                                55mm edessä noilla kaw jousilla on sopiva, juuri se 8cm jää alle tilaa ja ei keuli. Takana on hr:n jouset ja korkeus on ok.
                                Talven tullen aliohjauskin on poistunut ongelmista. Osin vaikuttanee varmaan kesällä takakiekkojen leveys, +3cm eteen verrattuna.

                                Comment


                                • #76
                                  Kiitos vastauksista!

                                  Kysymys, paljos H&R pudottaa takaa?
                                  Alla nyt FK:n jouset, (kuvassa) http://tinyurl.com/nfl323m
                                  Mutta saisi pudota peräpää vielä 2cm enemmän. Oisko taakse 45mm pudottavia tai jousilautasella säädettävää jousta tiedossa joltain valmistajalta?

                                  Edit 2: tälläinen tuli vastaan: http://www.completos.fi/fi/tuote/alu...4-tuv-hyvaks-t
                                  GT:in iskareilla toimitetaan. Liekkö rahalle ihan vastinetta...

                                  Onko Oululaisilla c4 harrastelijoilla näitä tolppa työkaluja?
                                  Se etupään iskarin pultin jatko ja jousen puristimet?
                                  Auton kävin pukeille jo nostamassa, jos kohta alkaisi irrotteleen.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Jos tuollaiset KAW:n 55/35 jouset hommaisi niin voiko niitä käyttää/kannattaako niitä käyttää vakioiskareiden kanssa, vai onko pakko hommata ns. sportti iskarit?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Noilla 55/35 jää perä hieman ylös keulaan nähden ainakin c4 v8. Ja mun makuun on kyllä aavistuksen liian matalakin etupäästä. Hyvillä teillä ok, mutta kun joudun jonkin verran näitä perhanan hiekkateitä ajella.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Jos tuollaiset KAW:n 55/35 jouset hommaisi niin voiko niitä käyttää/kannattaako niitä käyttää vakioiskareiden kanssa, vai onko pakko hommata ns. sportti iskarit?
                                        Kyllä se kannattaisi samassa vaihtaa bilsteinit tilalle, Cup Kit tyyliin tehdä.
                                        Kuiten ne lyhemmät on eli iskaritkin menee pohjempaan.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Noilla 55/35 jää perä hieman ylös keulaan nähden ainakin c4 v8. Ja mun makuun on kyllä aavistuksen liian matalakin etupäästä. Hyvillä teillä ok, mutta kun joudun jonkin verran näitä perhanan hiekkateitä ajella. 24.11.2015 16:13
                                          Totta, tuossakin on tuo mittatilaus puskuri edessä, hyvin on höylätty kuitua tiehen. Ja roiskeläpät edessä on alle 4cm maasta. Tästä syystä alankin kallistua 40/40 sarjaan H&R:lltä. Takaa sit lautasilla ylös jos keulii. Saan kuiten sen alemmas kuin tällä hetkellä näillä, ehkä.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ite saanu just sellasen kuvan, että 40/40 sarja jäis keulimaan. En tiiä miten paljon eroa noilla madallussarjoilla on nelivedon ja etuvedon kanssa, ainakin pakoputki menee korkeammalla etuvedossa kun nelivedossahan se on yksi ensimmäisiä maahan ottajia.

                                            Näin mä vähän arvelinkin, ettei vakioille kannata noita laittaa. Harmi sikäli kun autossa olis melkein uudet vaiko jouset ja iskarit alla, mutta turhan traktori niillä. Onko näihin etuvetoihin jotain hyviä sarjoja tiedossa millä tulis kohtuu matalaksi, mutta kuitenkin ns. käyttöauto korkeuteen, vielä mielellään siten että iskarit ja jouset tulisi pakettina?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Ebaystä KW Variant 1 Inox :)
                                              Eikun tuossa yllä on Weitecin sarja GT:n tolpilla, n 560e. Entiä miten tolpat tehty mutta siinä on valmiit lyhyet tolpat jotenkin toteutettu. Isoa tolpan juurtahan tuossa kuvassa ei ole....
                                              Bilstein + H&R kuten thuppulla avantissa 30/30mm?

                                              Comment


                                              • #83
                                                Vähän on vaan suolanen hinta vielä tuo 560e. Onkohan kellään näistä kokemusta: http://www.ebay.com/itm/Sportfahrwer...JVc74Q&vxp=mtr ? Ebaystä sais myös KAW:n 55/35 setti iskareilla vähän vaille 500e hintaan. Onko kellään jolla on samanverran edestä ja takaa pudottava sarja auto suorassa tai keula alempana vai keuliiko aina ilman muita muutoksia?

                                                Ja kun tosiaan sellanen sarja pitäis olla joka olis kuitenkin mukava matka ajossakin eikä pompottaisi tai olisi liian kova.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Ite heitin alle vain jonku ebay.de halvimman madallusjousisetin. Syy siihen oli että kaikki iskarit kunnossa. Vaihdetaan sitte kaikki kun nuo iskarit pettää.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Jos on hyvät iskarit ja ihan pientä madallusta hakee niin turha sinne mitään koko pakettia on vaihtaa, vaan pelkät jouset. Itellä olis ylimääräisenä avantti urssin Weitec:in jousisarja. Luultavasti joku -40mm..? Hieman keuliva oli näilläkin kunnes siirsin jousilautasia 20mm alemmas, tuosta näkee "stancen".

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Halpahan tuo on. Mut tuo että miten se on tehty epäilyttää. TA technixpox pompottaa aina.

                                                      Taitaa oma kelkka kaatua tonne Eibach jousien suuntaan, 35/30mm
                                                      Sen verran pitää varoa noita v**un hidastetöyssyjä 55mm madaltavilla kun ei ole tuota panssariakaan vielä keulassa. Ja parkkihalliin saa laskeutua varovasti ja nousta.
                                                      Viimeksi muokannut VWarre-00; 29.11.2015, 20:40.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Itse olen alustan osia tilannut esim. www.alufelgenland.de sekä www.n2o-tuning.com. Alufelgenlandista näytti saavan esim. Lowtec alustaa iskareineen alle 300€, oli myös -55/45 tarjolla.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Miksi kukaan ei tilaa Bilstein b12 prokittiä, kun ebaysta saa 600€ rahdin kanssa. Tarksitin bilsteinin web catalogista Urssille sopivan numeron ja sillä löytyy offroadmeisteriltä. Vahvistin vielä viestillä, kun pyysivät auton tiedot, ja pistin bilsteinin pumppujen numerot myös. 2 viikkoa kesti että Eibachilta saivat jouset, kertoivat jo tilausvaiheessa ja nyt ne on matkalla. Netistä olen ymmärtänyt ettei Eibach prokittiä ole enää Urssiin ja noin halpa setti niin mitä lie tulee, mutta ei tuohon pitäisi tulla muuta pumppua kuin B8 sprintit. Olen ihmetellyt miksi edes harkitaan jotain nonteccejä ja noname iskareita melkein samaan rahaan. Varmaan saan jotain aivan muuta kuin haluan, taitaa olla liian hyvää ollakseen totta, mutta katsotaan.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Eipä tässä monikaan ole vielä mitään tilaillut kun ei tiedä mitä tarvii.
                                                            Jos itellä iskarit, lie ne b8:sit on ehjänä ni ei tarvi tilata. Ja itellä etuveto, eri painoluokassa mennään kuin quattrot. FK jouset on vissii itellä kuolevunna kun näky pohjaan lyöneen ihan huolella.(maalit pois kierteistä)
                                                            Mutta katoin tuon B12 Pro Kit, quattrolle on saatavana.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Etuiskarit on r5 siiselillä samat vetotavasta riippumatta, vain taka iskarit on nelikossa tymäkämmät. Takapään stancen voi passata sorvaamalla jousilautasen lukitus renkaalle uuden uran sopivaan kohtaa, toki vain jos lautanen on mallia irtonainen.

                                                              Omassa on eibachin pro kitti biltein iskareilla niin perä jäi liian ylös vakio lukitus uralla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X