Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Toinen takarengas alkaa vastustamaan peruutettaessa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Onko kukaan kaivellut juurisyytä näille koko ajan kytkeytyneenä oleville haldex kytkimille?

Mulla siis S3 -00 jatkuvasti neliveto päällä. Vain irroittamalla sulakkeen saa kytkimen aukeamaan. Ei vikakoodeja. Olen purkanut ohjainyksikön ja yrittänyt putsata säätöventtiiliä, ei apua. Ei vikakoodeja.

Vika kuitenkin lienee sähköisellä puolella, kun muuttuu etuvetoiseksi sulakkeen irroituksella. Käytetty perä haldexeineen saksasta 500 - 700€, ja tämä nyt saattaa olla viisain ratkaisu, mutta kiinostaisi tietää olisiko joku perannut tätä ongelmaa tarkemmin.

Ei oikein olisi intressejä kovin kalliisiin remontteihin, kun auto on myyntiin päätymässä. Tai sitten täytyy myydä rikkinäisenä...

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Temeko Näytä viesti
      oletteko löytänyt vikaa? Mulla itesellä a3 saman tyylinen vika se vaan tekee sitä myös eteenpäin ajettaessa kun tarpeeksi jyrkkään kääntää. ja oon itse alkanut kallistua tohon haldexin ohjaus yksikköön. kaikki anturit on ainakin mitattu ja vikaa ei sieltä löytynyt. mutta vika loppu sillä kun otin ton haldex pumpun johdon irti.
      Meillä alkoi rouvan A3 2012 tekemään samaa öljynvaihdon jälkeen. Töpselin irroitus auttaa.

Olisiko mahdollisesti öljynvaihdon yhteydessä päässyt epäpuhtauksia järjestelmään, vai suosiolla ohjainyksikön metsästykseen?
      Muita mahdollisia vikakohteita en ole selvittänyt.

Öljynvaihto tehtiin liikkeessä ja viat alkoi sen jälkeen...

Comment

Mulle tuli kokonaan uusi perämöykky, kun löytyi ilmeisesti täysin ajamaton "kohtuu" hintaan.

Mitään suoranaista vikaa ei haldexista löytynyt. Päällimmäinen epäilys on, että sitä limaista töhnää on liian paljon väärissä paikoissa. Koitin sitä öljynvaihdon yhteydessä huuhdella pois, mutta ilmeisen huonolla menestyksellä, kun sitä oli löytynyt aika reippaasti vielä purkamisen yhteydessäkin. Kyse on kirkkaasta töhnästä, joka esim. öljyä vaihtaessa tulee klimppeinä ulos. Jos harrastus intoa riittää, niin ehkä voisi kokeilla purkaa ja pestä haldexin.

https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...93#post1982393

Ohjaimen vikaa ei ole myöskään 100% pois suljettu. Alkuperäinen ohjain on tallessa, tosin koska sen kunnosta ei ole varmuutta, niin eipä se taida paljon diagnosoinnissa auttaa. Jos haluaa kokeilla, niin saa kyllä lainaksi. Solenoidikin pitäisi löytyä, jos sen vaihtoa haluat kokeilla.

e: jos päädyt testaamaan eri osilla, niin selvittele, että mitkä (vai kaikki) on vaihtokelpoisia. En muista enää, kuinka tämä meni.

e2: Tämä lanka liittyikin omalta osaltani 8L:ään. Tämä viesti ja tuo linkki liittyy -11 vuosimallin 8P ässään.
        Viimeksi muokannut nomoreford; 24.6.2025, 07:33.

Comment

Working...
        X