Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F ruoste

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vieras
    Guest replied
    Kyllä toi 130 on tehtaan jäljiltä. Minäpä varmistan noi tehtaaspeksit paksuudelle.

    Leave a comment:


  • elvis
    vastasi
    oulussa korvattiin 07 loppuvuoden mallissa 70 prosenttia, vedoten auton ikään . Työn laatu alaarvoista. Valittaessani melkein millin kynnyksestä keskellä kylkeä minulle todettiin, että sehän on se teippiraja.

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Automaalaus on oma lajinsa, mutta teollisuushommissa olen tottunut siihen että edellytetään kalvopaksuutta 80+ myytä. Käytännössä paksuus pyörii siinä sadan myyn molemmin puolin. Toki autotehtaalla varmaan prosessia kontrolloidaan merkittävästi tiukemmin, joten on mahdollista että speksi on esim. 80-100µm. Tällöin tuo 130µm voisi teoriassa olla uudelleenmaalattu, joskin maalia on laitettu silloin varsin säästeliäästi.

    Leave a comment:


  • Lasso
    vastasi
    Ok. Omassa autossani maalipaksuudet olivat 90-130µm välillä eri puolilla autoa ja eräs huoltoneuvoja päätteli tästä, että autoa on maalattu jälkikäteen. Tänään kävin toisella huoltoneuvojalla, joka oli edellisellä käyntikerralla lomalla, joka hän teki viralliset paperit Audille. Katsotaan minkälainen vastaus sieltä tulee. Noihin maalipaksuuksiin viittaamalla ei kyllä voi väittää, että pintaa olisi maalattu.

    Leave a comment:


  • time39
    vastasi
    Muistaakseni mittari näytti 120 eli oli alkuperäisessä maalissansa.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Heitän ulkomuistista, että luokkaa 200-300 myytä. Jälkikäteen maalatut yli 400 reilusti.

    Leave a comment:


  • Lasso
    vastasi
    Muistatko Tim minkälaisia maalinpaksuuksia mittailivat autosta? Minkälaiset maalipaksuudet Audeissa normaalisti on?

    Leave a comment:


  • time39
    vastasi
    Ostin itselleni 2006 vuoden A6 Avantin joulukuussa autoliikkeestä jolloin mittarissa oli 224tkm.
    Tietojen mukaan auto olisi uitettu saksasta vuonna 2010.
    Huomasin tuossa kevään tullessa ja autoa pestessä että apparin ovesta listan kohdalta rupesi maali lohkeilemaan isoina palasina pois.
    Tuon jälkeen rupesin vähän googlettelemaan asiaa ja huomasin, että muillakin ollut samaa ongelmaa ja päätin ottaa yhteyttä audi centeriin aluksi.
    Audi centeristä vastattiin nopeasti ja pyysivät käymään VW Centerin korikorjaamolla kuvauttamassa auton oven.
    Tuossa heinäkuun alussa kävin näyttämässä mittasivat maalipinnan paksuuden ja ottivat kuvat ja lähettivät tehtaalle tuolloin oli mittarissa 236tkm.
    Tänään soitin VW ja kyselin tilannetta ja tehtaalta oli tullut vastaus että tehdas kustantaa jokaisen oven maalauksen jossa näkyy virheitä 100%.
    Ei voi olla kuin tyytyväinen! :)

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Merkillistä, viime vuonna -06 Hollannin tulokas meni niin että min maksoin 30% korjauksesta.
    Toissa vuonna -05 Suomiauto jossa ei huoltokirjaa, 300tkm mittarissa, meni 100% ympärimaalaus.
    Kokeileppas uudestaan.

    Leave a comment:


  • valtato
    vastasi
    Maalipinnan takuu 3v ja koskee myös sinkkisulkeumia. Näin minulle kerrottiin Audicenter Oulussa. Mutta puhkiruostumistakuu 12v ja ruosteet ovat korjanneet vanhempiinkin autoihin takuuseen. Eli jos löydät ruostetta, niin silloin voivat tulla takuun myötä vastaan.

    Leave a comment:


  • Jopi69
    vastasi
    Omassa autossa takaluukussa sinkkisulkeumia, yksi puhki saakka. Samassa kohtaa kuin vastauksessa #189 eli rekisterikilven molemmin puolin.

    Käytin A6 farmaria Herttoniemen Audilla. Vuosimalli 2009, ajettu 108 000 kilometriä, Suomiauto.

    Ei vastaantuloa.

    Takuuajan jälkeinen vastaantulo on päättynyt ko. ikäisestä autosta, vastauksessa kerrottiin.

    Kun luen tätä ketjua, en näe logiikkaa auton iällä ja valmistajan vastaantuloilla.
    Viimeksi muokannut Jopi69; 3.6.2015, 08:49. Perustelu: Vuosimalli ja linkitys edellisiin kirjoituksiin

    Leave a comment:


  • buzz
    vastasi
    Ainakin tuo etulokarihomma näyttää vähän samalta kuin A4 B8:eissa. Ei toi korjaannu pelkästään maalaamalla kun kyseessä lienee suunnitteluvirhe. B8:issa maali lähtee samalla tavalla kun huopasisälokari pääsee hankaamaan peltiä vasten ja tuo maalin irtoilu/ruostuminen lähtee sieltä sisältäpäin. B8:ihin on olemassa tehtaan korjausohje jolla homma korjaantuu. Tuohon kaareen laitetaan B8:issa massa joka suojaa lokaria hankaumalta ja sisälokarikin vaihdettiin päivitettyyn ilmeisesti parempaan versioon.
    Nimim. Ex-B8:sta korjattiin etulokarit kahteen otteeseen marmorilla takuuseen.

    Leave a comment:


  • TPL
    vastasi
    Olisi pitänyt uskoa varoittelut Olarin VW-centerin työn laadusta. Toissa kesänä korjautin ruostevauriot takuuseen. Vuodessa helmat menivät etukaarien takaosasta vähintään yhtä huonoon kuntoon kuin auton seitsemän ensimmäisen vuoden aikana. Viime kesänä korjautin samassa paikassa kolarivaurion jossa mm. vaihdettiin uusi takapuskuri. Samalla helmat maalattiin uudelleen. Nyt, vajaa 10kk uudelleenmaalauksesta, helmat ovat tämän näköiset:
    Click image for larger version

Name:	WP_20150515_001[1].jpg
Views:	1
Size:	97,1 Kt
ID:	1625424
    Massa ja maali on irti pitkälle helman puolelle saakka.

    Lisäksi uusitusta takapuskurista ovat maalit lähteneet molemmilta puolilta näin:
    Click image for larger version

Name:	WP_20150515_002[1].jpg
Views:	1
Size:	81,5 Kt
ID:	1625426

    Liikkeen mukaan kaikki on normaalia kulumista eikä mene takuuseen. Kannattaisiko kysyä kuluttajaneuvojan mielipidettä?

    Edit: sorateillä en ole ajanut juuri yhtään.
    Viimeksi muokannut TPL; 18.5.2015, 11:21. Perustelu: Lisätty kommentti sorateistä

    Leave a comment:


  • MrMicke
    vastasi
    Vastuu voisi olla sillä, joka ei ole vienyt autoa hoitoon hyvin pian tapahtuman jälkeen. Viivyttelyllä menettää vuoronsa lopullisesti.

    Leave a comment:


  • e61D
    vastasi
    1. omistaja uudesta asti saksalainen lääkäri, joka ei ymmärtänyt autoista mitään... Kyllä se jälki vastapuolessa on sellainen että luukku on suljettaessa päässyt painumaan liian syvälle. Kenellä sitten lie vastuu jos on lukko/stoppari väärin säädetty...

    Leave a comment:


  • elexter
    vastasi
    No kyllä se hieman myös asiakkaan vastuualueeseen kuuluu jos 5 vuotta on auton paneelit hangannut toisiinsa. Toisaalta jos kerran luukun välykset on kunnossa, niin eikös kosketus tarkoittane, että luukun väliin on jossain vaiheessa jäänyt jotain ulkopuolista materiaalia?

    Ja siis pääasiallisesti se korjaus mitä näihin on tehty koskee nimenomaan sinkkiongelmaa. Tuon sinkkiongelman aiheuttama ruostuminen on melko selkeästi tunnistettavisa kuluman tms. aiheuttamasta maalipinnan puhkeamisesta.

    Leave a comment:


  • e61D
    vastasi
    Merkiiliikkeestä tuli bumerangi takaluukun alakulman ruostetäplästä kun takuukorjausta kyselin. Syyksi kerrottiin että auto on jo 5,5-vuotias! ja puskurissa on samalla kohtaa hankauma. WTF? Omistajanhan ei tarvitse kytätä hankaako luukku johonkin, vaan eikö nuo tarkisteta merkkihuollossa ja koritarkastuksissa. Luukun korivälykset on kunnossa, mutta oisko stoppari säädetty liian syvälle, en tiedä. Autossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, 2. omistaja. Niin, autohan on ikäloppu a6 vm.11/09.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Samat massat siellä on kuin suomiautoissakin.

    Vaimon avant kävi ottamassa tuomion. Takuu maksaa 70% koko potista johon kuuluu ovet, kynnykset ja takaluukku. Jäähän siitä omaa maksettavaa vielä, mutta tuleepahan tehtyä. Otan vielä sisälokarit irti ja katson mitä sieltä löytyy, menee sitten samaan konkurssiin. Auto tuotu Hollannista.


    Edit: 2006 ja ajettu 218tkm
    Viimeksi muokannut Vieras; 26.6.2014, 21:28.

    Leave a comment:


  • MMT76
    vastasi
    Moro tuli hankittua elämäni ensimmäinen Audi muutama viikko sitten.Malli Audi A6 avant 3,0 tdi quattro s-line vm 2006 ajettu 205000km.Auto tuotu Espanjasta missä se on koko elämänsä viettänyt.Osaisiko joku sanoa minkälaiset ruostesuojat kyseisessä autossa on tehtaalta tullessa vai täytyykö minun laitattaa jotkut massat esim pohjaan kun auto on nyt käytössä pohjoismaisissa olosuhteissa talvi/Pakkanen/Suola ym ym

    Leave a comment:


  • Tilitantti
    vastasi
    Tulipa putsattua ovien alalistat.

    Listan ja oven väli oli täynnä hienoa hiekkaa/tiepölyä, joka oli kerrostunut tiiviiksi. Mäski oli tukkinut listan liukukiskot niin täyteen, että kuskin ja vänkärin listoja piti liikutella hyvä tovi edestakaisin, jotta lista tuli riittävästi eli muutaman sentin taaksepäin irti lähteäkseen. Takaovien listat lähti helposti, sillä kiskot olivat puhtaammat...olisi kannattanut aloittaa niistä.
    https://picasaweb.google.com/1049923...65664628099842

    Ruostetta ei löytynyt, mutta nuo pikkuiset metallitapit varmasti kutsuvat ruostetta ajan oloon. Lisäksi pikkukivet hakeutuvat listan ja oven väliin ja hankaavat maalipintaa. Suojamuovikalvo on estänyt hiertymistä hieman.
    https://picasaweb.google.com/1049923...66230610589298
    Myös ovikotelon sisälle oli kertynyt hiekkaa.

    Vahasin listan alla olevan maalipinnan ennen takaisin laittoa, parempiakin aineita suojaukseen varmaan olisi hyvä käyttää.

    Leave a comment:


  • Marc Franck
    vastasi
    Tähän liittyen päivitystä hiukan... Vein eilen auton maalaamoon (ei siis maahantuojan takuun piikkiin kuitenkaan) ja siellä ihmeteltiin maalarin kanssa näitä kupruja. Hän oli myös ällistynyt, miten ihmeessä maahantuoja pesee kätensä kun selkeästi maalin alta on ruvennut ruoste puskemaan läpi.

    Samassa huomattiin takakontin lasin reunoilla molemmin puolin ruostetta, joita ei tässä vaiheeessa ryhdytä maalaamaan. Todnäk lähetän kuvat niistä (ja näistä aiemmistakin kupruista) suoraan Audi Centerille ja kysyn heidän näkemyksen maahantuojan vastuusta, kun ei todellakaan ole normaalia tuo ruostuminen eikä nuo kontin sisäpinnoilla olevat ruosteet ainakaan ole "ulkopuolisen tekijän esim kiveniskun aiheuttamia vaurioita" kuten Jkl Autotarvikkeella todettiin. Alla vielä kuva tuosta kontin ulkopinnan kuprusta... (kuva näköjään kääntyy väärinpäin, mut näkeehän tuosta olennaisen)
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Marc Franck; 4.6.2014, 09:51. Perustelu: kuvan kääntelyä

    Leave a comment:


  • -Eemeli-
    vastasi
    Mulla oli omassa juuri tuon näköiset kynnyskotelot. Meni kyllä mutinoitta takuukorjauksena.

    Leave a comment:


  • Marc Franck
    vastasi
    Meikäläisellä näyttää takaoven alta kynnyskotelo tältä. Kyselin merkkiliikkeestä, meneekö maahantuojan piikkiin (166tkm ajettu) ja sain suuri vastauksen, että on kiveniskemistä tms. ulkoisen tekijän aiheuttamia. Ei siis mene takuuseen. Ihmettelen kovasti, kuka on onnistunut polkaisemaan kolme pientä kivenmurua saman oviaukon kynnyskotelon maalipinnan läpi, muissa ovissa kun ei ole mitään...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • buzz
    vastasi
    A6 4f ruoste

    Joo tuonne sisälokarien taakse kyllä kertyy kompostia muihinkin malleihin, ja myös muovisisälokarillisiin. Tässä rouvan ex A3 8L ja niinikään kuuden vuoden aika kertynyt komposti
    http://i3.photobucket.com/albums/y61..._wheel_arc.jpg

    Tässä putsattuna, ei löytynyt ruostetta silloin tuostakaan
    http://i3.photobucket.com/albums/y61...rc_cleaned.jpg

    Leave a comment:


  • Tilitantti
    vastasi
    Tuli putsattua sisälokarien takaa kuuden vuoden aikana hankittu maanomistus. Ei pahimmasta päästä, mutta tuo huovan taakse muodostuva "kuppi" kerää paskaa kiitettävästi. Ruostetta en löytänyt mistään, vaan puhdistuksen jälkeen paljastui ehjä maalipinta.
    https://picasaweb.google.com/1049923...21951110046930

    Saa nähdä miten käy ovilistojen kanssa, nekin pitää kesällä käyttää auki.

    Leave a comment:


  • Murtsi
    vastasi
    Omani (05/06, 255 tkm) on parhaillaan hoidossa nyrkkipajalla. Ei mennyt takuuseen, kun oli todennäköisesti jonkun kaupanteon yhteydessä säädetty purkkafixaus pohjalla.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Tuskimpa tältä kukaan pysty siihen vastaamaan oikein, joten ei muuta kuin marmorille tekemään reklamaatiota.

    Leave a comment:


  • Munkkiniemen Kreivi
    vastasi
    Menisikö vuoden 2005 4F vielä koritakuuseen? Muuttoauto joululta -12 ja täysi merkkiliikkeen huoltokirja. Ovet pilkuilla ja kontti kukkii.

    Leave a comment:


  • Victor
    vastasi
    Sattuu juu, mut pitäis kokeilla huolella ennen kuin tulee tänne huuteleen... :) Kyllä noi S6:n listat menee niihin kiinnitysnastoihin myös keskiosastaan eli ei jää roikkuun pelkkien ruuvien varaan. Kiitos kuitenkin vinkistä ja avusta!

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Semmosta sattuu =) Siinä kun ei taida olla noilla listoilla keskellä kiinnitystä ollenkaan varsinaisesti niin kanattaa laittaa vaikka sen valkean osan päälle kaksipuoliteippiä ettei ole pelkästään päätyruuvien varassa. Jos siellä yksikin nasta on niin luulisi kestävän, kunhan ei repsota keskeltä.

    Leave a comment:

Working...
X