Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aurauskulmat - Camber

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
    Ujosti voisin arvata, että RS3:n pyöränkulmat on tehtaalta aika hyvät.
    Ehkä yleiseen käyttöön ja vakiokorkeudessa. Ainakin Evo on sata kertaa parempi ajaa nyt kuin tehtaan jäljiltä, vaihdettu säädettävä alusta ja alusta säätöjä hieronut yksi Suomen rallimestareista...Vielä paksummilla vakaajilla sais vieläkin tiukemmaks, mutta saattaa siinä jotain sit jo menettääkin.

    Alkuperäinen kirjoittaja "Mr.Crossfire
    E: niin, pyöränkulmat on hyvät niin kauan kun auto on tehdaskorkeudessa.
    Juurikin näin, madalluksella ne muuttuu ja ne kannattaa joko säätää tehtaan arvoihin tai vähän omaan käyttöön paremmin sopiviksi.

    Alkuperäinen kirjoittaja "Mr.Crossfire
    Mikäli kuitenkin otat paikkoja auki, niin otahan vähän valokuvia pyöräntuennasta tänne ihmeteltäväksi. Itseäni kiinnostaa alapallonivelen ja olka-akselin kiinnityskohdan toteutus erityisesti.
    Joo, pitää räpsiä kuvia kunhan saan ensin auton ja sit alustan muutokset onkin se ensimmäinen rojekti.
    Kyllähän nuo camberit saa etuvedoissakin säädettyä, ainakin edestä. On kyllä kumma jos jossain RS-tason laitteessa ei ole säätöjä tai ainakin pitäs jotenkin ne sinne saada.

    Comment


      #32
      En nyt löytäny muutakaa ketjua niin kysästääs täällä. Onko b8:ssa edessä camberin säätöä minkäänlaista? quattro kysessä vaikka tuskik sillä nyt mitään väliä on

      Comment


      • #33
        Ei ole varsinaista cambersäätöä, apurunkoa mallailemalla tasataan keskelle, osuu ohjearvoihin jos osuu. Säädettäviä ylätukivarsia noihin myydään n. 400-500e hinnalla.

        Comment


        • #34


          Tuli teetettyä alustan vaihto ja samalla vähän jämäkämmät hieman madaltavat (35mm) jouset. Nyt kun vein nelipyöräsuuntaukseen, niin väittivät ettei onnistu säätäminen kohdilleen, joten mitä ostan asennettavaksi tai kenen puoleen käännyn jos haluan asian vain hoidettavan kuntoon muutoskatsastusta varten? Ohessa mittaus- ja säätöraportti.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut Killeri; 17.10.2019, 19:07.

          Comment


            #35
            Kysy Terholta, Mäntsälään ajaa mukavasti nelostietä. http://www.terhonpaja.fi/

            Comment


            • #36

              Eibahilta löytyy säätöosia camperin säätöön, https://www.eibach.fi/tuotteet.php näyttäisi Audi 80; -91-96 vm osat etupään camper säätööön olevan:" 5.81260K(bolt)" jolla säätöä saadaan: -1.75 degree to +1.75 degree. Hintaa ei osille valitettavsti löydy netistä, mutta A4 avantin tukivarsikyselyyn vastasivat saman päivän aikana, kysely lomakkeen kautta: https://www.eibach.fi/yhteystiedot.php .

              Jos jollakulla on ylimääräisiä tai purkuautossa A4 1.8T 2005 avantiin säädettäviä etutukivarsia niin voi tarjota, juuri tuohon camper säätöön - madallukseen liittyen...


              Ja vielä, että maailmalta löytyy osia: https://store.034motorsport.com/ ja tuolla "Vintage Audi" :) osiossa näkyi joitakin Audi 80/90 osia.
              Viimeksi muokannut Killeri; 20.10.2019, 11:42. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


              • #37
                Itse laitoin tässä syksyn aikana omasta A5 Coupesta käytännössä koko alustan uusiksi jokaista puslaa ja tukivartta myöten. Ja samalla asensin KW Street Comfort alustan ja KW:n tukevamman kallistuksevakaajasetin. Ekalla säädöllä etupään camberit jäi niin paljon negatiiviselle että arvot näytti punaista. Muistaakseni n. kaksi astetta oli camberit / puoli. Ratkaisin ongelman siten että tilasin saksasta Mapcon säädettävät ylätukivarret:
                https://www.youtube.com/watch?v=HXG2BcVceAg

                Näillä eväillä sai etupään camberit toivottuun yhteen asteeseen. Ja samoin takapään myös yhteen asteeseen. Nyt auto kulkee suoraan ja vetelemättä kuin juna vaikka alla on 255-leveät 19" kumit.

                Comment


                • #38
                  Itse käytin tuon TTS:n kaupanteon jälkeen nelipyöräsuuntauksessa myyjäliikeen laskuun, kun siinä kaupanteon aikaan oli ratti vähän vinossa. Etupään cambereita eivät kuitenkaan saaneet ihan rajojen sisään. Tuossa liitteenä kuva säätölapusta. Autossa on BC Racingin korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alusta. Kannattaiskohan tuohon nyt jotain säädettäviä tukivarsia tms. alkaa hankkimaan?
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    Olikos se nyt niin, että A4 B7 quattron keulasta säädetään camber ja caster kulmat apurunkoa liikuttamalla? Perästähän taisi löytyä säädöt ihan tukivarsien sisäpäistä ihan perinteiseen tyyliin. Tuli käytettyä edestä kelkka alhaalla, niin pitäisi löytää Savonlinnan alueelta varmasti osaava paja.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 5.5.2020, 10:38. Perustelu: Viesti siirretty tähän ketjuun.

                    Comment


                      #40
                      Ei näissä camberia pysty varsinaisesti säätämään jos ei ole epäkesko-puslia tai säädettäviä ylävarsia. Eikä casteriinkaan voi vaikuttaa apurunkoa siirtämällä. Apurungon keskittämällä saa vaan puolitettua camber-kulman tai siis tasattua molemmat puolet.
                      Viimeksi muokannut Killeri; 5.5.2020, 10:37. Perustelu: Aiheet yhdistetty, kiitos vinkistä!

                      Comment


                      • #41
                        Kävin säädössä ja kattelin raporttia. Ei tainnu mennä ihan putkeen?


                        Sanottiin että autossa ei ole säätöä tuon korjaamiseen???
                        Viimeksi muokannut Killeri; 19.7.2021, 15:57. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                        Comment


                          #42
                          Tuo on se pystyakseli tuo caster. Tuo on silleen aika hyvin hollilla kuitenkin. Ei kai normiautoissa kovinkaan usein tuota pysty säätämään.

                          Comment


                            #43
                            Käytin 8P S3:n pyöränkulmien säädössä. Nyt kun jälkeenpäin katselin, niin omiin lähteisiin verrattuna lapussa on eri ohjearvot. Ennenkuin reklamoin pajalle, niin pystyisikö joku varmistamaan virallisista lähteistä mitkä ovat oikeat arvot.

                            Auto on siis vm. -11 S3 alustan PR koodi on UB5.

                            Oikeiksi olettamani arvot ovat.

                            Etu auraus 10' ±10'
                            Taka auraus 25' ±10'
                            Taka Camber -1° 20' ±30'

                            E: Ongelma oli meikäläisen ulkoluku taidossa. Lapussa olikin ensin takapää ja alapuolella etupää. Tulkitsin siis lappua väärin. Nuo ovat oikeat kulmat ja samat oli myös lapussa.
                            Viimeksi muokannut nomoreford; 3.8.2022, 07:30.

                            Comment


                            • #44
                              Yritin hakea, mutta en etuvetoiseen löytänyt tietoja, niin mitkä on vakiokorkuisen A6 4F 2006:n pyöränkulmien ohjearvot?
                              Ja onko etuvetoisessa säätömahdollisuutta takana, kun jos ei ole, niin ei viitsi turhaan maksaa nelipyöräsuuntauksesta?
                              Viimeksi muokannut Killeri; 16.12.2022, 07:41. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                              Comment


                                #45
                                Pitäisi olla myös etuvetoisissa takapäässä säätömahdollisuus. Tuosta voi alustakoodilla katsoa pyöränkulmien ohjearvot.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X