Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Brembo jarrut - varaosanumerot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Itse ostin AD:lta etupalat. Ihan hyvin pelanneet ajossa. Reilu 40 euroa maksoi sarja.
    Kyseessä nuo pikkujarrut.

    Comment


      #92
      Asiaan liittyen... missäs täällä Tampereela on kunnon pulttiliike?

      Tarviais 25mm x 5mm pultteja 10.9 lujuudella. Tulis noihin etujarruihin.

      Comment


        #93
        Mihis siinä noin pieniä tarvitsee?

        http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/
        Tuolta löytyy 12.9 kuusikolona.
        Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.7.2008, 22:50.

        Comment


        • #94
          adaptereihin?

          Comment


            #95
            Aika pienet pultit pasilla :d

            Aikanaan metsästelin noihin rs2:sen kannakkeisiin ja satuloihin pultteja ja puoli suomea kyseltyäni ostin tepolta orkkis osana.

            Vai tietääkö joku kaupan mistä saa kappaleittain hienokierteisiä kovia kuusiokolopultteja?

            Comment


              #96
              Keskiöhatun ja levyn väliin. 10 kpl. per levy. Ei satuloihin. En tarkentanut väsyksissäni tarpeeksi :)

              Esa! Löysin noita pultteja entiseltä työpaikalta. Tosin XZN-kannalla. En just nyt muista mistä niitä jäi. Voi olla jonkun japsimoottorin apulaitteitten kiinnityksistä? Tai moottorintuennoista?

              Kiitoksia Ari. Eivät oikein työkaveritkaan tienneet, mistä saa "erikoisempia" , kun kuulema kunnolla ei mukamas sais muka mistään?

              Joo, ne onkin 6 mm halkaisijaltaan nuo levyjen pultit ja 12.9 kovuudella. 20 kpl maksoi 4 euroa.
              Viimeksi muokannut RS2; 2.7.2008, 15:03. Perustelu: viestit yhdistetty,taas...

              Comment


                #97
                Vai tietääkö joku kaupan mistä saa kappaleittain hienokierteisiä kovia kuusiokolopultteja?
                Itse ostin paikallisesta pulttiliikkeestä.

                Comment


                • #98
                  Oman kokemukseni mukaan noita 12,9-pultteja pitäisi välttää, ovat nimittäin usein niin kovia etteivät kestä mitään taivutusta. Katkeamisen jälkeen niitä on erittäin vaikea porata pois varsinkin pikateräsporilla. Valitettavasti 10,9:n pultteja ei tahdo saada sopivia.
                  Erinomainen aine jarrun osiin ja muihinkin vaativiin koneen osiin on maraging-steel. Kyseinen aine on käytännössä ruostumaton, lujuudessa päästään helposti lukemaan 1600N/mm2, lisäksi aine on sitkeää(Ni 18,5%). Aine on erittäin kallista ja osathan pitää sitten koneistamossa teettää.
                  Tässä Stenin luettelossa muitakin hyviä aineita:
                  http://epaper01.mmd.net/reader/?issu...4e0e1f825526;7

                  Comment


                    #99
                    Tuo maraging eli martensiittivanhennettu teräs ei varauksetta käy kaikkiin koneenosiin. Tiedossa on ainakin yhdet kannenpultit jotka eivät kestäneet, ja muistan lukeneeni että joittenkin (kytkin?)akseleitten kanssa olisi myös ongelmia ollut. Sitä en tiedä mikä ominaisuus/rasitus aiheuttaa murtumisen. Mahtaako vaatia jonkinlaista lämpökäsittelyä tms.

                    Comment


                    • Niin millähän aineella ne kannenpultit sitten korvattiin? Omia kokemuksia kyseisestä aineesta on ollut esim. työstökoneiden kiristysholkkien kynsissä. Kyseisessä paikassa takeet väsyy ja murtuu, nuorrutusteräkset taas ei kestä. Toinen paikka vetoruuvina muovikoneen muotin aukaisussa(kuuma vääntävä, hakkaava paikka). Kolmas hiomakoneen teränpitimen kiinnitysruuvina (pienet ruuvit hiomapölyssä).
                      Aineista vähän infoa lisää:
                      http://www.steelforge.com/metaltidbits/maraging.htm

                      Comment


                        Tiedoksi sitten, jos ei ole kirjoiteltu asiasta aiemmin. Brembon irtohupullisissa levyissä on nuo vastaholkit sitten erimittaisia.

                        Tämä pultin metsästys lähti siitä, kun levyt löystyivät pari kertaa keskiöistään. Ja kiristin niitä, jolloin pultit venähti ja yksi katkesi.

                        Porschen offsetilla olevissa hupuissa oli oikean pituiset vastaholkit. Nuo toiset holkit, jotka olivat Audi RS2 offsetin hupuissa ovat 3mm. liian pitkät ja ne pohjaavat just silloin, kun kiristät pultit keskiöihin.

                        Holkit voi tosin lyhentää, mutta laitoin 993 TT:n holkit.kierreosakin on pitempi niissä.

                        Pulttien mittahan on 6x25 mm. Kuusiokolo pultti tulee sitten niistä reijistä läpi, joten laipallinen kuusikanta pultti pitää olla ja 8.8 lujuus riittää.
                        Viimeksi muokannut RS2; 7.7.2008, 21:16. Perustelu: Tiedoksi

                        Comment


                          Osaako kukaan neuvoa mistä muualta kuin Tepolta ja marmorilta sais rs2 jarruhin pölytiivisteitä? Ongelmana on tietysti se, ettei Tepolta tai marmorilta saa pelkkiä pölytiivisteitä , vaan tulee kaikkee muuta kuten männät yms. tai näin ainakin marmorilla.

                          Pölysuojien numerot olis 20487244 (36mm) ja 20487248 (44mm).

                          Satulassa on numero: 20458400

                          Comment


                            Painin saman ongelman kanssa aikanaan ja päädyin sitten ostamaan mäntineen koska ei tosiaan mistään löytynyt. Porscheltahan voit tietty kysyä myös.

                            Comment


                              Porschen valikoimista poimittuna 176eur kaikki 8 mäntää tiivisteineen.

                              Comment


                              • vanhaan thrediin varaosanumeroa helpottamaan PET hakuja / tarkistuksia (kerätty tänne S2 foorumilta):

                                996-351-425 & 996-351-426 Front Calipers 996 C2, C4, Boxster S...

                                Piston Sizes 36 & 40mm

                                40mm Piston Repair Kit... No 951.351.917.01 Cost £12.35 for Each Caliper.
                                36mm Piston Repair Kit... No 951.351.917.00 Cost £12.35 for Each Caliper.
                                Damper Pad.. No. 996.351.088.01 £18.80 Each & you need 2 Per Caliper.
                                Pad Retaining Springs, Bolts & Clips.. No. 996.352.959.01 £20.00 This Pack Does Both Calipers.
                                Pistons Are NOT available separately From Porsche...

                                996-352-421 & 996-351-422 Rear Calipers...

                                Piston Sizes 28 & 30mm

                                30mm Piston Repair Kit... No. 951.352.917.01 Cost £8.65 for Each Caliper.
                                28mm Piston Repair Kit... No 951.352.917.00 Cost £9.90 for Each Caliper.
                                Damper Pads..
                                30mm No. 964.352.096.00 £7.40 Each & you need 2 Per Caliper.
                                28mm No. 964.352.096.01 £7.40 Each & you need 2 Per Caliper.
                                Pad Retaining Springs, Bolts & Clips.. No. 996.352.959.01 £20.00 This Pack Does Both Calipers.
                                Pistons Are NOT Available separately From Porsche...

                                996-351-429 & 996-351-430 GT2/GT3 C4 Turbo Front Calipers...

                                Piston Sizes 38 & 44mm

                                44mm Piston Repair Kit... No. 928.351.917.00 Cost £12.35 for Each Caliper.
                                38mm Piston Repair Kit... No. 951.351.917.00 Cost £14.65 for Each Caliper.
                                Damper Pad.. No. 996.351.089.00 £18.80 Each & you need 2 Per Caliper.
                                Pad Retaining Springs, Bolts & Clips.. No. 996.351.959.30 £ For got to get this one.. This Pack Does Both Calipers.
                                Pistons Are NOT available separately From Porsche...


                                996-352-425 & 996-351-426 Rear Calipers... These Calipers are the same size as the 996-351-425/426 but have smaller pistons and the transfer pipes & Bleed Nipples are in the opposite holes. AFAIK

                                Piston Sizes 28 & 30mm

                                30mm Piston Repair Kit... No. 951.352.917.01 Cost £8.65 for Each Caliper.
                                28mm Piston Repair Kit... No 951.352.917.00 Cost £9.90 for Each Caliper.
                                Damper Pads..
                                30mm No. 964.352.096.00 £7.40 Each & you need 2 Per Caliper.
                                28mm No. 964.352.096.01 £7.40 Each & you need 2 Per Caliper.
                                Pad Retaining Springs, Bolts & Clips.. No. 996.352.959.01 £20.00 This Pack Does Both Calipers.
                                Pistons Are NOT Available separately From Porsche...

                                Comment


                                  Motonetista saa halpaa "talvipalaa" Ibizan Bremboon numerolla 22-1818 27.90 €

                                  Comment


                                    Onko tämän hetkistä tietoa, että löytyykö tuohon Ibizan Bremboon mistään tiivistesarjaa ?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X