Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Brembo jarrut - varaosanumerot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Brembo jarrut - varaosanumerot

    muistin virkistämiseksi:

    Seat Ibitza Cupra R / Cupra 99-01 from Seat ETKA

    Calipers
    Left: 6KL 615 123
    Right: 6KL 615 124
    Price 152?/kpl

    Carriers:
    6KL 615 421
    25?/kpl

    Discs (305x28, 4x100):
    6KL 615 301
    75?/kpl

    Carrier Bolts
    6KL 615 143 A
    27?/kpl

    brake pads Seat
    6KL 698 151

    ATE
    13.0460-4964.2

    LUCAS
    GDB1513

    #2
    No ainakaan eteen ja taakse ei samoja satuloita laitella, nuo ovat vain etusatulat + muut rekkulat. Takana on mäntien koon oltava pienempi, ja siellä on se käsijarru, joka tuottaa ongelmia.

    Comment


      #3
      Vasen ja oikea on erilainen että ilmausruuvi on aina ylhäällä. Muuten toinen satula pitäisi olla navan takana ja toinen edessä :)

      Nuo Ibizan satulat ovat oiva budjettipäivitys. Kannattaa vannevalinnoissa olla sitten tarkkana. 314 levy kanssa ei kovin moniin 16" mahdu! Satuloissa ei ole ulkoista linjaa puolelta toiselle vaan sisäinen kanava joka suurentaa satulaa tuon vannesopivuuden suuntaan kriittisesti.

      Comment


        #4
        A4 on sitten huomattavasti painavempi kuin ibiza, joten ongelmia tiedossa katsastuksessa jos siihen niitä suunnittelit.

        Comment


        • #5
          Millaset hinnat on Leon Cupran vastaaville osille?

          Eikö noi Ipitsan satulat ole pienemmät ku ne Leonin? Onko Leonin vastaavat kuin JR-setissä?

          Comment


            #6
            JR setti = Ibiza.

            Leonin satulat tuplahinta + palat. Ibizan satuloiden mukana tulee palat.

            Comment


            • #7
              Saako noihin ibitzan satuloihin jostain sopivaa kiinnitysrautaa millä ne sais kiinnitettyä näihin 312mm levyihin, vai täytyiskö sellainen sitte teettää jossain? Vai onko tollasesta budjetti satulapäivityksestä yleensäkään mitään hyötyä, et jos levyjen halk. ei muutu?

              No eipä oo kyllä toi satulahinta paha jos siinä on palatkin mukana, kun eikö jo pelkät palatkin oo jo suht hintavat...A3:seen ostin joskus pelkät etupalat ja ne makso muistaakseni 70?.

              Comment


                #8
                Tuolla on ne kannakkeet "carriers". Voi vaatia työstöä suuntaan tai toiseen.

                Ei taida 70 eurolla saada paloja sellaisiin satuloihin, joissa kyljessä lukee brembo.

                Comment


                • #9
                  Nyt hommasin tollaset cupra ibizan satulat mitkä ajattelin laittaa näihin vakiokokoisiin levyihin ja tarttis sitten vielä jostain hommata sopivat kannakkeet. Eli onko joku yrittänyt saada noita Seatin satulan kannakkeita sopimaan, vai kannattaako vaan suosiolla teettää jossain pajalla uudet kannakkeet?
                  Levyn kivisuojana voi ilmeisesti käyttää tota ibizan suojaa...vai onko näin?

                  Comment


                  • #10
                    Mulla on noi ibizan brembot b6:a.vakio levy muistaakseni 25mm paksu ja noi on tarkotettu kai 28mm levylle.No b5:n s4 (30mm)zimmerman levyt istuu suoraan eikä satulasta tai levystä tarvinnu sorvata.Teetin adapterit ja putki työt alajärven autotekniikas ja maksoi jotai 250e.

                    KYSEES oli a4.Mut eikö ne Ibizan adapterit käy s3 suoraan?

                    Comment


                      #11
                      Ibizan adapterit ovat mielestäni niin halvat että yhden moisen voi ostaa ihan vaan testimielessä.

                      Comment


                      • #12
                        Täytyy melkein testata sitä Ibizan adabteria ekaks, kun tolla hinnalla ei niitä tosiaan teetä.

                        Miten muuten jarruletkut? Onko tossa Ibizassa teräspunosletkua, et voiko nekin hommata Seatin tiskiltä? Ja mikä noissa pulteissa voi maksaa noin paljon (27e/kpl), eikö riitä jos haen pulttikaupasta vaan jotkut tarpeellisella lujuudella olevat pultit?

                        Onko tosta jotain haittaa, kun noi on tarkoitettu sille 28mm levylle ja mulla on se 25mm? Tällä 5x100 pulttijaolla ei taida konsernin tuotteissa olla muita vaihtoehtoja, vai mikä siinä Cupra Leonissa mahtaa olla?
                        Aika väljältä satula siinä levyn päällä tuntui, mut kai niissä männissä nyt sen verran ylimääräistä liikkumavaraa on...

                        Comment


                        • #13
                          En tiä pomppaako männät pihalle ku palat ja levyt alkaa olla finaalis? he he..

                          Comment


                            #14
                            Leonissa lienee 5x100, mutta sen levyt on yli 320mm eli sorville olisi ehkä töitä pienentää levyjä vähän.

                            RS2:n vastaavat pultit maksaa alle 3e/kpl joka ei todellakaan ole paha hinta, koska pulttikaupatkin ryöstää epästandardeista nousuista tavallisesti vastaavasti.

                            Comment


                            • #15
                              S4 b5 on 321mm muistaakseni.Ainoo haittapuoli et pala ei syö noin sentin matkalta sisäpintaa.

                              Comment


                              • #16
                                Kävin nyt pistämässä kannakkeen tilaukseen...tai toivottavasti sieltä nyt sellainen tulee, kun varaosamyyjä löysi kyllä tolla Tommyn laittamalla numerolla jonkun osan minkä nimi on "kannake", mut ei osannut sanoa mihin osa kuuluu, eikä edes sitä mihin autoon se on...

                                28? tämä mystinen osa maksaa...

                                Comment


                                  #17
                                  ihan oikealta osalta kuulostaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lisätään vielä kuva noista Bremboista...

                                    kuva

                                    Comment


                                    • #19
                                      kysytään vielä varmuuden vuoksi valmiiseen topikkiin.. Sopiiko nuo s4 ufojen tilalle, siis ibizan satulat + a8 levyt + kannakkeet seatista(pientä viilausta) + mukana tulevat palat? Vituttaa tuo tärinä jo niin paljon että pakko tehdä jotain noille jarruille.. Mikä ero bremboilla on sitte hp2 jarruihin verrattuna?

                                      Comment


                                      • #20
                                        kysytään vielä varmuuden vuoksi valmiiseen topikkiin.. Sopiiko nuo s4 ufojen tilalle, siis ibizan satulat + a8 levyt + kannakkeet seatista(pientä viilausta) + mukana tulevat palat? Vituttaa tuo tärinä jo niin paljon että pakko tehdä jotain noille jarruille.. Mikä ero bremboilla on sitte hp2 jarruihin verrattuna?

                                        Minäkin tahtoisin tietää. Ufoille olisi keksittävä vaihtoehto ja kun on sisäänajetut Konit tolpissa niin en haluaisi koko tolppia vaihtaa ja jarrutehoakin saisi olla lisää.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kummasti auttaa ensiapuna muutama satasen vauhdista tehty täysjarrutus ja huolellinen jäähdyttely.

                                          Comment


                                          • #22
                                            ei auta enää.. on todella heikolla hapella nuo jarrut.. vaihteilla enimmäkseen enää viitsii jarrutella.

                                            Comment


                                              #23
                                              Seatin kannake ei tuohon kyllä suoraan sovi, ei edes sinne päin. Eräs listaveli on kyllä moiseen yhdistelmään special kannaketta aikeissa protoilla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                niinpä tietenkin.. Jospa tämä listaveli soisi meidän muidenkin tietoon kuvat kun saa sen tehtyä...
                                                Olisi kuitenkin vielä kohtuu hintainen päivitys jarruihin

                                                Comment


                                                  #25
                                                  hieman OT: itselle vaihdettiin HP2:et pari viikkoa sitten, ufot lähti :-))). Niko hankki jostain koko setin tolppineen päivineen. Jos tarvitsette vanhoja ufoja, voi käydä hakemassa pois.

                                                  Minkälaisia vaihtoehtoja (järkevän hintaisia) löytyisi todella jumittavien takasatuloiden korvaamiseksi?

                                                  EDIT: Tolpat saa ostaa sellaisinaan tai HP2 satuloiden kera.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Saako kysyä mitä tolpat maksoivat? Tai mitä koko setti maksoi? Mulla on jo satulat, levyt ja palat.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tosiaan. Mulla on vankka aikomus valmistaa moisia kannakkeita pari kourallista. Jos hyvin menee, vois heinäkuun lopulla olla jotain valmiinakin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ufon napasovitus taisi sitten olla suurempi kuin 314x30 levyssä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tommy, amatööri kysyy tarkennuksia. Tarkoittaako tuo siis sitä, että UFOn navasta pitää sorvata jotain pois, että ko. levy mahtuu paikoilleen? Vai että johonkin jää jotain väljää? Onko tuo napasovitus se 'paksumpi' koholla oleva osa levyä, joka on siinä keskellä? Siis se mistä pultataan levy kiinni.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No eilen meni sitten järki ja itsehillintä ja ostin A6 2.8 quattron tolpat, satulat, navat ja levyt. Konin iskari on sama tuossa tolpassa 86-2149Sport kuin nyt alla oleviin V8 tolppiin myydään.

                                                            Samoin jousi käy sama ja kaikki muukin on plug och play. Myyjä oli laittamassa niitä S4:seen Ufojen tilalle ja lupasi avustavansa asennuksessa V8:iin.

                                                            Silmämääräisesti levy näytti hiukan isommalta kuin UFOT, mutta nyt tarvitaan vain tieto, että mikä on kokoero milleissä.

                                                            Itsehillintä siis petti täysin ja en tajunnut mitata levyjä, ennen osto/myynti-tapahtuma oli ohitse. :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X