Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takajarrulevyistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takajarrulevyistä

    Menee täs ny pian kaikki levyt vaihtoon ja eteen ajattelin panna nuo Aten PowerDiscit. Taakse ihan tavalliset levyt. Mistä kannattas nuo takalevyt ostaa? Ku en ny aiva halvimpia sinne haluis laittaa mutta mitää erikoisuuksia niis ei tarvisi olla. Mikä mahtas olla marmorin hinta niille? Autohan on siis -98 B5 quattro.

  • #2
    Liekkö jotkut TRW:n levyt tarvikevaraosaliikkeestä riittää sitten? Hinta todennäköisesti noin 50 euroa kappale ja/tai alle riippuen miten neuvottelee hinnan.

    Comment


    • #3
      Alkuperäiset alle 60?/kpl. Tarvikkeet n.35?/kpl.

      Comment


      • #4
        Jokos topikin aloittaja kävi levyt? Itekin tässä samaa pohtinut kun pitää katsastukseen nuo vaihtaa. Motonetissä on ainakin halvat levyt, mutta jonkin verran moitteita niistä kuullut joten taidan niitä vältellä. Tällä hetkellä vaihtoehtoina alkuperäiset tai sitten slamitilta zimmermannin levyt 79,- (nähtävästi kappalehinta?)
        http://www.slamit.net/product_info.p...oducts_id=6135

        Comment


        • #5
          Huomenna tulee paikalliselta varaosaliikkeeltä, Fosterin levyt 70€/pari. Tarvikkeet siis. Toivottavasti ajaa asiansa. Palat laitan alkuperäset.

          Comment


          • #6
            Motonetistä voi hakea levyt huoletta, jos tärisyttävät niin ovat kierot joten käyt vain vaihtamassa uudet tilalle.

            Nimimerkillä: tänään asensin motonetin levyt sekä palat ja toimii (tosin en omaani)

            Comment


              #7
              Uutena täristävyyskö on se mittari jolla näkee onko levyt hyvät vai huonot :). Sanoisin että sellaisiin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan, jotka edes voivat täristää uutena.

              Comment


              • #8
                Eikö tuo slamitin hinta ole muka parille? Näin minä ainakin sen käsitin.

                Comment


                • #9
                  Uutena täristävyyskö on se mittari jolla näkee onko levyt hyvät vai huonot :). Sanoisin että sellaisiin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan, jotka edes voivat täristää uutena.
                  On niitä kalliitakin levyjä nähty jotka ovat uutena tärisyttänyt..... Ei se hinta aina tarkoita että olisi täydellistä tavaraa...

                  Comment


                  • #10
                    Voihan niitä huonoja kappaleita tosiaankin olla kalliimmissakin.

                    Mitenkäs tuo itse vaihtotoimenpide, onko miten hankala? En oo aikasemmin kuin rumpujarrujen kanssa joutunu pelailemaan mutta ainakin yksien netistä löytämieni ohjeiden perusteella ei pitäisi olla kovin vaikea homma?

                    Comment


                    • #11
                      Eihän siinä pitäis muuta erikoista olla kun satula ja kannake irti ja sit ainakin takana pitäis laakerit saada vanhoista levyistä pois ja takaisin uuteen ellei niissä niitä valmiina ole. Etupään levyjen vaihdosta ei oo B5:n kohdalta kokemusta.

                      Comment


                      • #12
                        Ja takasatulois mäntä kierretään takasin, ei mee painamalla. Myötäpäivään kierrät ja painat samalla ni homma hoituu. Katot vain ettei suojakumi lähde mukana pyöriin. Jos lähtee ni männän ja kumin väliin liukastetta. Ja liu'ut tarkistat että liikkuu hyvin, ja että liu'un suojakumi on ehjä.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla on edessä ate powerdisc jo toinen setti menossa ja takana foster tms. motonet takalevyt.

                          Ei ole mitään huomauttamista kummastakaan. Edessä on ainakin mukavasti jarrutustehoa joten mahtaa tulla seuraavatkin levyt samaan tyyliin.

                          Taakse tuntuu ainakin omasta mielestä olevan ihan se ja sama mitkä levyt laittaa kun ei oma käyttö ole niin kovin vauhdikasta täydellä kuormalla. Nuo takalevythän on ihan ylimitoitetut normaalissa liikenteessä ja kun etupää luullakseni kuitenkin enempi vaikuttaa niin satsaa mieluummin sinne.

                          Comment


                          • #14
                            Tänään hain nuo motonetin levyt taakse, jos ne vaan asiansa ajaa eikä oo kierot niin kyllä se minulle käy. Jarrupalojen kanssa oli vaan ihme sähläystä, ei myyjä meinannut sopivia paloja löytää. Antoi sitten seuraavanlaiset palat ja sanoi että tule vaihtamaan jos ei käy:

                            Tuote 22-1801
                            TRW-jarrup FiatVAG taka 1059
                            A4 Taakse ->2.97 (68mm korkea, Quattro m 2.97-> ) TRW-Lucas

                            Omasta mielestä nuo nyt pitäisi käydä, vai?

                            Comment


                            • #15
                              Nyt on tarvikelevyt ja alkup. palat vaihdettu taakse. Oikeella puolen oli melkosen kankeeta kiertää mäntää takasin vaikka muutamaan kertaan painelin sen pitkälle sylinteristä ja taas takas. Huomenna on tarkotus pemistää koko satula siltä puolen. Onko muuta vika mahdollisuutta ku et kumi ois vuotanu ja sitä kautta mäntä ruostunu? Ainaki yhtäkkiä kumi näytti ehjältä.

                              Comment


                              • #16
                                Itse kävin ostamassa biltemasta jarrutyökalun 13.90e ja männät meni sisää niinku kuuluu. En alkanut niitä sen enempää muulla paineleen. Laakkosella sanoivat ettei kyseistä työkalua saa mistään ja on parempi että ajan autoni pikahuoltoon koska he eivät voi lainata kyseistä työkalua.

                                Ainut mikä ihmetytti niin levythän ei ainakaan omassani ole millään kiinni vaikka laakkosella kertoivat olevan laakerikiristeiset.. Mahtaako ne tehtaalla hitsata nuo laakereihin kiinni? :D

                                Mutta 10minuutin homma kun on oikeat työkalut, suosittelen hakeen työkalun kun ei juuri mitään edes maksa.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäsis palois näytti olevan sellanen muovisuoja siinä kohtaa missä pala koskettaa satulaan. Ei ainakaa mätäne kiinni niin kauan ku se vain kestää siinä. Vanhat palat sai kirjaimellisesti paasata irti. Toki näihin uusiinki laitoin kuparitahnaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Laakkosella sanoivat ettei kyseistä työkalua saa mistään ja on parempi että ajan autoni pikahuoltoon koska he eivät voi lainata kyseistä työkalua.
                                    Pika huollon tunti taksa 110€ kuulemma täällä pk-seudulla, eli ihmekös tuo että suositteli menemään sinne.....
                                    Kannattaa melkosen skeptisesti suhtautua laakkosen tiskin puheisiin, tulee autoilu melko kalliiksi jos kaikki puheet nielee purematta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      kans tuli vaihdettua levyt ja palat taakse..motonet laatua..ihan ok oli osat.
                                      kans kinkes oikeanpuoleinen mäntä.
                                      otin ns.parempilaatuset palat=)
                                      eilen vaihdoin etujousen..

                                      Comment


                                      • #20
                                        jarrulevyt eivät monessakaan autossa ole millään muulla kiinni kuin rengaspulteilla jotka menevät jarru levyn läpi kierteilleen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vinkiksi tuosta syystä minulle on kerrottu, että kannattaa varoa ettei renkaan vaihdon yhteydessä jarrulevy irtoa pahasti ja sinne tipu roskaa väliin. Levy saattaa jäädä vähän vinoon ja aiheuttaa sitten tärinää jarrutuksessa ja epätasaista kulumista.

                                          Comment


                                          • #22
                                            jarrulevyt eivät monessakaan autossa ole millään muulla kiinni kuin rengaspulteilla jotka menevät jarru levyn läpi kierteilleen.
                                            Itseasiassa todella monessa autossa on yksi pieni M6 kierteellä varustettu ruuvi, joka on täysin turha.... Audin insinöörit tosin ovat tajunneet että se pikku ruuvi on turha.

                                            Vinkiksi tuosta syystä minulle on kerrottu, että kannattaa varoa ettei renkaan vaihdon yhteydessä jarrulevy irtoa pahasti ja sinne tipu roskaa väliin. Levy saattaa jäädä vähän vinoon ja aiheuttaa sitten tärinää jarrutuksessa ja epätasaista kulumista.
                                            Tuo on täysin totta, on siinä ihmettelemistä kun tärisyttää uusilla paloilla vaikka vanhat juuri toimi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kustannuksien karsimiseksi se vain audista on jätetty pois, markalla saa markan auton. Onhan sillä ruuvilla kumminkin selkeä funktio.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onhan sillä ruuvilla kumminkin selkeä funktio.
                                                Ainoa funktio sillä on silloin kun pistät rengasta paikoilleen, ei pyöri levy jos tarvii pyörittää rengasta. Pari kertaa tosin tullut kirottua kun ei ole sitä ruuvia siellä...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei, kyllä se myös pitää sitä levyä napaa vasten ettei sinne väliin pääse likaa kun vaihdetaan rengasta. Mikäli levy pääsee vahingossa pois paikoiltaan, on suht mahdoton putsata sitä rakoa ilman jarrujen purkua.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko tämä aiva normaalia uusilla levyillä ja paloilla? Tällä puolen on siis uudet liukutapit. Toinen puoli kulunu aiva tasasesti. En yhtäkkiä keksiny mitää järkevää syytä miks näin kuluu. Aattelin et pitäs täs vaihees jo tehdä jotaki jos jotain on vialla..

                                                    http://i288.photobucket.com/albums/l...okuva015-2.jpg

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuo on suht normaalia. Satula vetää ihan hiukan vinoon ja syö aluksi noin. Kyllä se siitä kohta ottaa kohta koko matkalta kiinni.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Olen itsekin ihmetellyt tuota levyn kiinnitysruuvin puuttumista Audeista. Se on tottakai kustannuskysymys, mutta ihmetyttää sikäli että Audeissa kuitenkin käytetään astetta järeämpiä (=kalliimpia) alustan komponentteja kuin vastaavankokoisissa volkkareissa.

                                                        E: Koska joku kuitenkin saivartelee, niin yhä enenevässä määrin alustan komponentit ovat toki samoja. Mielenkiintoista olisi tietää onko uusissa pikkukorisissa volkkareissa esim. ko. ruuvi vielä tallella, vaikka jakokin on jo 5x112 kuten isommissa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Itseäni ei häiritse yhtään tuo ruuvin puuttuminen, ja jos takkoja ollaan niin jokainen oma auto jossa on jarruja auottu niin ko. ruuvi on "unohtunut" välistä :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mikähän nyt mahtaa olla ku tuntuu takalevyt kuumenevan vaikka jarruihin ei koske? Ajoin toistakymmentä kilometriä jarruun koskematta ja silti takalevyt ei kättä kärsiny.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X