Menee täs ny pian kaikki levyt vaihtoon ja eteen ajattelin panna nuo Aten PowerDiscit. Taakse ihan tavalliset levyt. Mistä kannattas nuo takalevyt ostaa? Ku en ny aiva halvimpia sinne haluis laittaa mutta mitää erikoisuuksia niis ei tarvisi olla. Mikä mahtas olla marmorin hinta niille? Autohan on siis -98 B5 quattro.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Takajarrulevyistä
Collapse
X
-
Jokos topikin aloittaja kävi levyt? Itekin tässä samaa pohtinut kun pitää katsastukseen nuo vaihtaa. Motonetissä on ainakin halvat levyt, mutta jonkin verran moitteita niistä kuullut joten taidan niitä vältellä. Tällä hetkellä vaihtoehtoina alkuperäiset tai sitten slamitilta zimmermannin levyt 79,- (nähtävästi kappalehinta?)
http://www.slamit.net/product_info.p...oducts_id=6135
Comment
-
Vieras
Uutena täristävyyskö on se mittari jolla näkee onko levyt hyvät vai huonot :). Sanoisin että sellaisiin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan, jotka edes voivat täristää uutena.
Comment
-
Uutena täristävyyskö on se mittari jolla näkee onko levyt hyvät vai huonot :). Sanoisin että sellaisiin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan, jotka edes voivat täristää uutena.
Comment
-
Ja takasatulois mäntä kierretään takasin, ei mee painamalla. Myötäpäivään kierrät ja painat samalla ni homma hoituu. Katot vain ettei suojakumi lähde mukana pyöriin. Jos lähtee ni männän ja kumin väliin liukastetta. Ja liu'ut tarkistat että liikkuu hyvin, ja että liu'un suojakumi on ehjä.
Comment
-
Mulla on edessä ate powerdisc jo toinen setti menossa ja takana foster tms. motonet takalevyt.
Ei ole mitään huomauttamista kummastakaan. Edessä on ainakin mukavasti jarrutustehoa joten mahtaa tulla seuraavatkin levyt samaan tyyliin.
Taakse tuntuu ainakin omasta mielestä olevan ihan se ja sama mitkä levyt laittaa kun ei oma käyttö ole niin kovin vauhdikasta täydellä kuormalla. Nuo takalevythän on ihan ylimitoitetut normaalissa liikenteessä ja kun etupää luullakseni kuitenkin enempi vaikuttaa niin satsaa mieluummin sinne.
Comment
-
Tänään hain nuo motonetin levyt taakse, jos ne vaan asiansa ajaa eikä oo kierot niin kyllä se minulle käy. Jarrupalojen kanssa oli vaan ihme sähläystä, ei myyjä meinannut sopivia paloja löytää. Antoi sitten seuraavanlaiset palat ja sanoi että tule vaihtamaan jos ei käy:
Tuote 22-1801
TRW-jarrup FiatVAG taka 1059
A4 Taakse ->2.97 (68mm korkea, Quattro m 2.97-> ) TRW-Lucas
Omasta mielestä nuo nyt pitäisi käydä, vai?
Comment
-
Nyt on tarvikelevyt ja alkup. palat vaihdettu taakse. Oikeella puolen oli melkosen kankeeta kiertää mäntää takasin vaikka muutamaan kertaan painelin sen pitkälle sylinteristä ja taas takas. Huomenna on tarkotus pemistää koko satula siltä puolen. Onko muuta vika mahdollisuutta ku et kumi ois vuotanu ja sitä kautta mäntä ruostunu? Ainaki yhtäkkiä kumi näytti ehjältä.
Comment
-
Itse kävin ostamassa biltemasta jarrutyökalun 13.90e ja männät meni sisää niinku kuuluu. En alkanut niitä sen enempää muulla paineleen. Laakkosella sanoivat ettei kyseistä työkalua saa mistään ja on parempi että ajan autoni pikahuoltoon koska he eivät voi lainata kyseistä työkalua.
Ainut mikä ihmetytti niin levythän ei ainakaan omassani ole millään kiinni vaikka laakkosella kertoivat olevan laakerikiristeiset.. Mahtaako ne tehtaalla hitsata nuo laakereihin kiinni? :D
Mutta 10minuutin homma kun on oikeat työkalut, suosittelen hakeen työkalun kun ei juuri mitään edes maksa.
Comment
-
Laakkosella sanoivat ettei kyseistä työkalua saa mistään ja on parempi että ajan autoni pikahuoltoon koska he eivät voi lainata kyseistä työkalua.
Kannattaa melkosen skeptisesti suhtautua laakkosen tiskin puheisiin, tulee autoilu melko kalliiksi jos kaikki puheet nielee purematta.
Comment
-
jarrulevyt eivät monessakaan autossa ole millään muulla kiinni kuin rengaspulteilla jotka menevät jarru levyn läpi kierteilleen.
Vinkiksi tuosta syystä minulle on kerrottu, että kannattaa varoa ettei renkaan vaihdon yhteydessä jarrulevy irtoa pahasti ja sinne tipu roskaa väliin. Levy saattaa jäädä vähän vinoon ja aiheuttaa sitten tärinää jarrutuksessa ja epätasaista kulumista.
Comment
-
Onko tämä aiva normaalia uusilla levyillä ja paloilla? Tällä puolen on siis uudet liukutapit. Toinen puoli kulunu aiva tasasesti. En yhtäkkiä keksiny mitää järkevää syytä miks näin kuluu. Aattelin et pitäs täs vaihees jo tehdä jotaki jos jotain on vialla..
http://i288.photobucket.com/albums/l...okuva015-2.jpg
Comment
-
Olen itsekin ihmetellyt tuota levyn kiinnitysruuvin puuttumista Audeista. Se on tottakai kustannuskysymys, mutta ihmetyttää sikäli että Audeissa kuitenkin käytetään astetta järeämpiä (=kalliimpia) alustan komponentteja kuin vastaavankokoisissa volkkareissa.
E: Koska joku kuitenkin saivartelee, niin yhä enenevässä määrin alustan komponentit ovat toki samoja. Mielenkiintoista olisi tietää onko uusissa pikkukorisissa volkkareissa esim. ko. ruuvi vielä tallella, vaikka jakokin on jo 5x112 kuten isommissa.
Comment
Comment