Automatic = comfort oletuksena, ja vaihtaa automaattisesti dynaamiselle, jos algoritmin mielestä ajetaan kovaa.
Dynamic = vähän matalampi peruskorkeus ja moottoritieajon pudotusprofiili.
Toi basic setting on VCDSllä vähän kikkailua, koska siinä ei ole mitään ohjattua toimintoa, joka säätää kaikki arvot oikeassa järjestyksessä. Ecussa ei itsessään siis ole mitään ohjattua toimintoa, vaan on ohjelmointisofta hoitaa säätö järjestyksen. Eritoten jos mitään toimivaa perusarvoa ei ole, välillä menee hankalammaksi. ODISissa se on aika suoraviivainen juttu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja koitap Näytä viestiSiinä mainitaan että "Field-[4] will display the current pressure Note: System will time out after 60 seconds, the procedure maybe repeated as necessary to achieve the desired system pressure."
Mistä voin tietää että kuinka monta kertaa tuo prosessi pitää toistaa? En tiedä mitään ohjearvoja paineille. Osaako järjestelmä lopettaa kompressorin jurnuttamisen kun haluttu paine on viimein saavutettu?
Mitä adaptaatioon tulee, niin ei sillä ole väliä missä moodissa jousitus on, eikä sitä tosiaan pysty edes vaihtamaan. Auto nostaa itsensä oikeaan korkeuteen (mikäli siis kaikki on kunnossa että se pystyy sen tekemään) kun adaptaation aloittaa ja pyytää sitten mittailemaan korkeudet.
Leave a comment:
-
Ei noita eri modeja taida saada tosiaan valittua, kun ei ole adaptaatiota tehty. Mä taisin vastaavassa tilanteessa tehdä vaan korkeuden adaptoinnin uudestaan niillä kaaresta mittaamillani arvoilla.
Joku 7-9 bar ne pussit vaatii normaalitilanteessa painetta. Eli jos painesäiliössä on esim >10 bar painetta, niin sillä järjestelmä tasailee jo vähän matkaa nurkkia. Toki laittaahan se itsestään sitten kompuran käyntiin, jos näyttää että on tarvetta.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja koitap Näytä viestiMittailin vielä paineanturin G291 käyttöjännitettä. Jos paineanturin otti irti ohjainboksilta, niin boksilta lähti tasainen 5V, mutta kun anturin kytkee kiinni niin jännite kyykkäilee välillä. Eli taitaa olla tuossa se vika kuitenkin.
Täytin ilmasäiliön ja jousipussit Ross-Techin ohjetta noudattaen: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...eding/Charging
Siinä mainitaan että "Field-[4] will display the current pressure Note: System will time out after 60 seconds, the procedure maybe repeated as necessary to achieve the desired system pressure."
Mistä voin tietää että kuinka monta kertaa tuo prosessi pitää toistaa? En tiedä mitään ohjearvoja paineille. Osaako järjestelmä lopettaa kompressorin jurnuttamisen kun haluttu paine on viimein saavutettu? Tuo 60 sekunnin aikaraja taitaa olla vain kompressorin lämpenemistä ajatellen.
Kaikki jousituksen vikakoodit poistui, paitsi tietysti se, että adaptointia ei ole tehty. Jostain lukemani tiedon mukaan jousitus pitäisi asettaa "Automatic" asentoon kalibrointia varten. Ongelma on, että minulla on jäänyt "Comfort" mode päälle ja lisäksi tunkkausmoodi päälle ja vikakoodin ollessa päällä valinnat ovat harmaana eikä niitä pääse muuttamaan. Onko jokin keino pakottaa jousitus automaatille vai voinko tehdä kalibroinnin Comfort-modessa ja tunkkausmoodi päällä ja tämän jälkeen mahdollisesti pääsen muuttamaan valintoja ja teen sitten uudelleen ohjeen mukaan?
https://www.ross-tech.com/vag-com/ca...elcontrol.html Tuo Ross-Techin ohje ei kyllä mainitse, että jonkin tietty moodi pitäisi olla valittuna, mutta aika puutteellisia ohjeita nuo on muutenkin.
EDIT: löysin jostain ulkomaiselta foorumilta vinkin: Delete all the related DTCs, than make adaptation with the factory values instead of the measured! Tätä varmaan uskaltanee kokeilla? Jos vaikka tuon jälkeen antaisi jousituksen valinnat MMI:lle taas näkyviin..
Viimeksi muokannut koitap; 3.11.2021, 21:49.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Touareg/Cayenne puolella ei mitenkään poikkeuksellisen harvinainen vika että suspension control modulessa murtuneita juotoksia ja samat ohjainlaitteethan näissä on kaikissa. Mahtaisko se Audissakin sijaita samassa paikassa tavaratilan oikeassa sivussa verhoilujen takana. Kannattaa käydä loopin ja kolvin kanssa läpi jos vaikka niin helpolla tulis kuntoon.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tamariinii Näytä viestiAudi Q7 4L 2009 potilaana, ilma-alustan kompressorin lämpöanturi temppuilee, antaa vikakoodia 06EC. Kuitenkin anturin resistanssi on ihan terveen oloinen (17kohm@20c) muilta foorumeilta löydettyjen resistanssien perusteella ja liittimetkin terveen näköiset. Pitäisi saada mitattua myös eculta tuo resistanssi jotta voisi haarukoida vian sijainnin (liitin, johto, itse anturi kuitenkin). Onko kenelläkään tallessa kytkentäkaviota tuollaiseen tai mistä sellaisen löytäisin?
Autoon on jo vaihdettu alustaan komponenttia vaikka kuinka edellisen omistajan aikaan ja minulla ollessa tuo valo on palanut koko ajan ja kalibrointi pitäisi tehdä järjestelmään, ei anna sitä tehdä ennen kuin viat on kuitattu ja viimeinen vikakohde (kalibroinnin puuttumisen lisäksi) on tuo lämpöanturi.
Vaihdettu on jo pari pussia ja venttiililohko sekä kompressori edellisen omistajan aikaan. Itse vaihdoin vielä vuotavan paineilmasäiliön jolloin vikakoodi vuodosta poistui ja toimilaitetestit menee läpi kaikki ja testerillä auto nousee ja laskee kuten pitää.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
Leave a comment:
-
Tänään sitten tuli viesti auto kunnossa. Oli pitänyt ajaa yli 140 km/h ja valinnat korkeuden suhteen mahdollisia sen jälkeen. Huomenna täytyy enemmän testailla. Onko tuo mahdollista edes mennä noin? Ihmettelen.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Dave63 Näytä viestiTakapussin vuodon takia vein korjaamolle. Saivat vaihdettua, sekä myöskin etuanturin rikki ja sekaisin koko alustan säädön. Heräsi kysymys, jos jättää vaihtamatta tunkkausasentoon eli paineet pussukoihin. Akun irroitus? Nosturilla sitten ilmaan koko auto, niin työntääkö pyöriä niin alas että anturit mahdollisesti vioittuu? Auto oli ehjä sinne vietäessä. Alusta säätyi eri asentoihin jne. Nyt sitten Kuopion Audille vievät auton hinurilla.
Auto ymmärtää olevansa nosturilla, jos kaikki nousee kerralla tai toteaa, että mitään ei ole tehtävissä säädöllisesti.
Pussien tyhjennys ja täyttö onnistuu ohjelmallisesti VCDS:llä tms.
Anturia tuskin rikki saa, mutta ainut tulee mieleen, että jos ovat tehneet kalibroinnin väärin niin, että ollaan joskus ajossa yli anturin alueen. Itse ahnehdin "tontittamisessa"(huijaamalla alemmaksi) ja teki sen, että yksi nurkka meni ajossa vikatilaan ja samalla ilmeiseti koetti säätää loppuun asti ja viimein kompura oli lämpörajalla sekä paineakut tyhjät ja auto pohjaanlyöntikumien varassa(vauhtia se 80km/h:-)). Tien varressa virrat pois ja päälle ni nousi ongelmitta. Uusi kalibrointi korkeammalle ja homma kunnossa.
Leave a comment:
-
Ohessa kuva venttiilin rakenteesta. Löytyy SSP 246 (A& Air Suspension).
Kirjoittelin tästä modesta muutama vuosi sitten pitemmät ohjeet jos muitakin kiinnostaa. Kiinan iskareilla (Arnott, Miessler jne) vaikutus on paljon voimakkaampi.Viimeksi muokannut ttenhunen; 2.11.2021, 08:47.
Leave a comment:
-
O-rengasta en mitannut koska otin vaan hyllystä sopivan, mutta se on jotain 20x2 mm. Tuo osa on ~22.75 mm halkaisijaltaan ja noin 15 mm korkea.
Leave a comment:
-
Mitkähän ovat tuohon uraan tulevan alkuperäisen O-renkaan mitat?
Pitäisi sorvailla itsellekin tuollaiset palikat. Mitkä ovat tuon lieriön ulkohalkaisijat ja korkeudet? O-rengasuran voin tehdä sitten sen mukaan mitä rinkuloita tallilta löytyy tai sitten alkuperäisen mitoilla.
Leave a comment:
-
Minun auton iskarit on varmaankin jo aika lopusssa niin suurta eroa en huomannut. Täytyy nyt ajella enemmän ja ihmetellä. Olisi sen ilmapussin päänkin voinut tulpata, mutta tekemällä nuo tulpat pääsin helpommalla kun ei ollut sopivia pultteja.
Leave a comment:
-
Mulla muutoksen huomasi vaikke se nyt kivirekeä autosta tehnytkään. Tein reiän ja kierteet ihan siihen nipan holkkiin. Mutta tuosta ei sitten olekaan paluuta entiseen. Tulppasin ilmapussin ilman tuota letkua.
Leave a comment:
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tamariinii Näytä viestikytkentäkaavio siis haussa, ei etene muuten. Anyone? Jostakin piuha poikki ja/tai maissa mutta kun ei tiedä ecun pinnijärjestystä niin hankala tutkia
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tamariinii Näytä viestiAudi Q7 4L 2009 potilaana, ilma-alustan kompressorin lämpöanturi temppuilee, antaa vikakoodia 06EC. Kuitenkin anturin resistanssi on ihan terveen oloinen (17kohm@20c) muilta foorumeilta löydettyjen resistanssien perusteella ja liittimetkin terveen näköiset. Pitäisi saada mitattua myös eculta tuo resistanssi jotta voisi haarukoida vian sijainnin (liitin, johto, itse anturi kuitenkin). Onko kenelläkään tallessa kytkentäkaviota tuollaiseen tai mistä sellaisen löytäisin?
Autoon on jo vaihdettu alustaan komponenttia vaikka kuinka edellisen omistajan aikaan ja minulla ollessa tuo valo on palanut koko ajan ja kalibrointi pitäisi tehdä järjestelmään, ei anna sitä tehdä ennen kuin viat on kuitattu ja viimeinen vikakohde (kalibroinnin puuttumisen lisäksi) on tuo lämpöanturi.
Vaihdettu on jo pari pussia ja venttiililohko sekä kompressori edellisen omistajan aikaan. Itse vaihdoin vielä vuotavan paineilmasäiliön jolloin vikakoodi vuodosta poistui ja toimilaitetestit menee läpi kaikki ja testerillä auto nousee ja laskee kuten pitää.
Leave a comment:
-
Takapussin vuodon takia vein korjaamolle. Saivat vaihdettua, sekä myöskin etuanturin rikki ja sekaisin koko alustan säädön. Heräsi kysymys, jos jättää vaihtamatta tunkkausasentoon eli paineet pussukoihin. Akun irroitus? Nosturilla sitten ilmaan koko auto, niin työntääkö pyöriä niin alas että anturit mahdollisesti vioittuu? Auto oli ehjä sinne vietäessä. Alusta säätyi eri asentoihin jne. Nyt sitten Kuopion Audille vievät auton hinurilla.
Leave a comment:
-
A6 4F ilma-alustalla ja kaikki toimii, mutta etutolpan pölysuoja (haitarikumi) on rikki/poikki. Onko syytä huoleen ja voiko tuon pelkän suojakumin vaihtaa?
Arnottin tolpilla on ajettu n. 90tkm
Vara-osa esim täältä https://www.aliexpress.com/item/32998052282.htmlViimeksi muokannut tomhelenius; 29.10.2021, 07:34.
Leave a comment:
Leave a comment: