Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 alustasarja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 alustasarja

    Säädettävää alustasarjaa olen ostamassa, mutta ajattelin viisaammilta vielä kysyä neuvoja minkä merkkinen alustasarja kannattaisi ostaa?

    KW:n oon sulkenu pois vaihtoehdoista hinnan takia, hakusessa joku vähän halvempi mutta hyvä alustasarja. Ja FK:n sarjoista oon kuullut huonoja kokemuksia.

    Onko kokemuksia JOMin coil-over setistä http://www.autovaruste.net/content/f...2832/2832.html

  • #2
    KoniSport löytyy omasta ja on ollut hyvä ja sopivan jämäkkä ajettava..

    Comment


    • #3
      Minulla oli A4:ssa (b5 avant) FK: sarja eikä mitään ongelmia.

      E36 BMW:ssä minulla oli FormelK:n sarja joka myös oli ihan ok. Paremman tuntuinen kuin FK A4:ssa. Ei niin kova. FormelK:ta saa hyvinkin edullisesti. http://www.formelk24.de/ Jos oikein ymmärrän niin A4:seen sarjan ( FormelK-Nr. 0130025) saa alle 300€:lla.

      Comment


      • #4
        Mikä FK:n sarja Rustyllä ollut?
        Viimeksi muokannut okkim; 18.6.2017, 23:58. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment


        • #5
          Sarja oli AK (tai AKX), numerosarjaa en muista. Korkeussäätö oli edessä ja takana.

          Comment


          • #6
            Mulla on tuo Jomin sarja kutosessa, ei kannata suomesta ostaa kun suoraan www.jom.de saat tuon sarjan vähän yli 300 euroa, kotiovelle kannettuna. Mulle tuli parissa viikossa eikä ainakaan vielä moitittavaa, noin reilu 15 tkm ajanu tuolla. Fk:n kiinteä -40 oli passatissa ja ihan ok alusta. Supersport toisessa passatissa eikä tippunu takaa ollenkaan.

            Comment


            • #7
              Onko kuinka jäykkä alusta tuo Jomi verrattuna alkuperäiseen?
              Viimeksi muokannut okkim; 18.6.2017, 23:58. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


              • #8
                Varmista sitten että on hyllyssä tavara, monessa noissa firmoissa laittavat tilauksen menemään kun tilaat ja silloin menee sama aika kun itse tilaisit +ottavat tuon pari sataa välistä. Ei tuo liian kovan tuntuinen kyllä ole, omaan makuun juuri sopivan jämäkkä. Jos käyt Kajaanissa niin saa käydä ihmettelee. Säätövaraa tuossa kyllä on ainakin riittämiin. Noita orkkis iskari jousi sarjoja löytyisi parikin sarjaa.

                Comment


                  #9
                  Minulla on nyt FK:n Highsport säädettävä alusta omassa autossa, eikä ole valittamista ollut. Hyvän tuntuinen ajaa, eikä kilise tai kolise.

                  Joissakin FK:n seteissä on takapäästä kuulunut kolinaa, johtuu ilmeisesti jousien kierteiden yhteen hakkaamisesta. Minulla on niiden yläpäässä suojus, ilmeisesti uudempaa tuotantoa.

                  Comment


                  • #10
                    Joo nyt lähti JOMi tilaukseen. Soitin autovarusteelle suoraan ja sinne tulee ens viikon alusta varastoon ja pitäs olla heti puolessa välin viikkoo mulla sarjan. Hinta tosiaan oli autovarusteen sivuilla 511e, mutta soitin sinne niin sarja olikin tarjouksessa ja vain 349e! + rahdit (ja kyllä, se säädettävä alustasarja).

                    Eli eipä tuosta kovin suuri menetys tule vaikka olisikin heikko sarja, mutta samapa se on kun on vuoden takuu ja luulen että minun ajoihin välttää tuo kun ei olla radalle menossa.

                    Comment


                    • #11
                      Sama täällä soitin aamusta ja laittoin tilaukseen saman satsin...
                      Saapa nähä miten käy,mutta kokeilemalla se selviää:)

                      Comment


                      • #12
                        välttää tuo kun ei olla radalle menossa.
                        Nimenomaan arkiajossa laatu tulee mielestäni esiin,etenkin talvella...Kyllä kivikova radalla toimii

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja mozhi Näytä viesti
                          Joo nyt lähti JOMi tilaukseen. Soitin autovarusteelle suoraan ja sinne tulee ens viikon alusta varastoon ja pitäs olla heti puolessa välin viikkoo mulla sarjan. Hinta tosiaan oli autovarusteen sivuilla 511e, mutta soitin sinne niin sarja olikin tarjouksessa ja vain 349e! + rahdit (ja kyllä, se säädettävä alustasarja).

                          Eli eipä tuosta kovin suuri menetys tule vaikka olisikin heikko sarja, mutta samapa se on kun on vuoden takuu ja luulen että minun ajoihin välttää tuo kun ei olla radalle menossa.
                          Joko on JOMi tullut? Kokemuksia?

                          Comment


                          • #14
                            Ei oo vielä tullut, tuntuu kestävän, JOMilla kuulemma jotain toimitusvaikeuksia. Ens viikolla ilmeisesti pitäs saapua alustasarjan mulle.
                            Täytyy sitten kertoa kokemuksia kun niitä vain ensin saadaan.
                            Viimeksi muokannut okkim; 18.6.2017, 23:59. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                            • #15
                              Mitäs muuta kannattaa vaihtaa säädettävän alustasarjan vaihdon yhteydessä?

                              Puslia yms kumeja..?

                              Comment


                              • #16
                                Iskunvaimentimien varsien suojakumit jos ne ovat rispaantuneet.

                                Comment


                                • #17
                                  Niitä pohjaanlyöntikumeja joudut modaamaan lyhyemmiksi, ellei tule uusia sarjan mukana.

                                  Eipä siellä nyt mitään semmoista juuri ole, että samalla työllä menisi.

                                  Suosittelen rasvaamaan sen ylätukivarsien liitospultin huolella. Liekkiä saanee irroitukseen (50/50 todennäköisyys) käyttää->saattavat ylätukivarsien pallonivelien suojakumit kärvähtää->ylätukivarret uusiksi->Autio.net myy halvalla (AVK:n viressä) mutta jos on joskus aikeissa vaihtaa kaikki tukivarret niin suosittelen tilaamaan valmiiksi tämmöisen

                                  Maksaa vaivan melkein jo siinä, jos pyöränkulmien säädössä raidetangonpäät ei aukea->liekkiä->vulkanointi vaarassa->vaihtoon huonolla tsäkällä

                                  Comment


                                  • #18
                                    Iskunvaimentimien varsien suojakumit?

                                    Minkäslainen systeemi näissä on siellä iskarin yläpäässä? Jotain yläpään kumilaakeria? häääääää...

                                    Sarjaks tulee FK highsport ja niistä pohjaanlyöntikumeista en vielä tiedä kun ei ole sarja vielä saapunut. Mutta niitä saa näköjään ostettuakin muutaman kympin hintaa ellei tule mukana..

                                    Tuosta ylätukivarren irroittamisesta on sen verran kokemusta että toiselle puolelle tuli vaihdettua ja olihan se pultti kireessä, mutta ilman lämpöä selvittiin. :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      ^no sittenhän se puoli on helppoa kauraa nyt =)

                                      Niin siis se iskarin varsikumi (jota ainakin takana audeissa käytetään), on semmoinen muovipalje mikä estää paskan menon systeemiin.

                                      Ei niitä "jäykempiä ja lyhennetylle iskarille" tarkoitettuja suojakumeja tarvi ostaa, sahaa vaan vanhat puoliksi tms.Pääasia että siellä on jotain mikä ottaa yyberpomput pois.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Terve taas.

                                        Näyttääkös tämä setti siltä että sopisi profiilin autoon?

                                        http://img117.imageshack.us/my.php?i...0081193ab7.jpg

                                        http://img55.imageshack.us/my.php?image=fksdettvct9.jpg

                                        Eikös tuosta takaiskareista ainakin puutu ne kierrelautaset joilla korkeutta säädetään?
                                        Viimeksi muokannut Jumppakuutio; 9.8.2008, 14:21.

                                        Comment


                                          #21
                                          Näyttäis sopivalta. Ja kyllä puuttuu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Saakos noihin kierrelautasia jostain valmiina ostettua?

                                            Vai täytyykö käyttää rosteria sorvin kautta.
                                            Viimeksi muokannut Jumppakuutio; 9.8.2008, 14:21.

                                            Comment


                                            • #23
                                              JOM sarjasta kokemuksia??
                                              Miten pelanneet talvella jne..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ajattelin lainata tätä topikkia ja kysästä, että käykö tämä alustasarja myös vuoden -96 A4 B5:seen? Sivuilla näyttäisi korimalli olevan sama B5, mutta vuosilla 2/1999-11/2000.

                                                Myös kokemuksia GTS:n alustasarjoista otetaan mielellään vastaan. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itsellä GTS:n joku sportti-alusta 30/30 madaltava on toiminut hyvin vuoden verran. Matalaprofiilisilla renkailla tosin pientä pintakovuutta havaittavissa, mutta se nyt onkin varmaan ihan normaalia (kai). Tyytyväinen olen alustaan ollut, vaikkakin toimituksessa vaikeuksia sillon olikin... Esim. jousilautasia etsittiin Saksasta valmistajan toimesta kahteen eri otteeseen ja vieläkin tuli väärät, lopuksi vanhoista iskareista sorvattiin lautaset irti ja laitettiin takaisin ajoon. :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Itselle aikoinaan ainakin kerrottiin että takaiskarit ovat erit ennen ja jälkeen 2/99.

                                                    Ilmeisesti kiinnitys on jotenkin erinlaiset.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itselläni on ollut nyt tuo JOM:in sarja kohta vuoden ja hyvin on pelannu,sopivan pehmeä eikä ole semmonen kivijyrä..

                                                      Ainoa miinus on,että kun hiljaa ajaa pikku töyssyistä niin kuuluu sellaista pientä kolinaa.En ole saanut sitä vielä paikallistettua ja se ilmeenty heti alustan vaihdon jälkeen,ei siinä ei huomannu katsastuksessakaan,että mitään olisi mennyt väljäksi.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        töyssyistä niin kuuluu sellaista pientä kolinaa
                                                        90% todennäköisyydellä iskarien ylämutterit eivät ole tiukassa. järeä pulttipyssy käteen ja sillä kiinni. etu tai takapäähän jompaankumpaan saa kiristettyä ilmankin muistaakseni, mutta toinen pää vaatii kompuraa.
                                                        edit_ siis se mutteri mikä kiristää jousilautasen ja jousen paikalleen iskarinvarren päässä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Itsellänikin jäi Konin alustasarjan asennuksen jälkeen tuo tärpätti-A4:n kolisemaan kuskin puolelta edestä. Purin iskaripaketin jo auki 2 kertaa, mutta en saanut pulttimopolla ilmeisesti vieläkään riittävän kireälle mutteria vaikka jousen jännitys oli puristettu kokonaan pois jousilautaselta...

                                                          Vähän ahtaaseen paikkaan ovat tuon mutterin laittaneet, kun ei oikein mikään muu kuin hylsy sinne sovi. Ei pääse pitämäään iskarin varresta vastaan kun vääntää.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jos jollain on irrallinen b5 etuvedon sedanin vakio takaiskari niin voisiko mitata kuvan osoittaman leveyden. Itsellä kun on vakiossa leveämpi tuo kohta kuin uudessa iskarissa. Ei saa yläpäätä koottua oikein. Muuttuuko tuo yläpäänkiinnitys jossain vaiheessa? Myyjäliikkeen mukaan pitäisi sopia. Auto on vuosimallia -96
                                                            http://s684.photobucket.com/albums/v...rent=vmaxx.jpg
                                                            Viimeksi muokannut Ju_Ke; 4.5.2009, 19:40.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X