Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ne jouset kolisee siellä niiden madaltavien jousilautasten takia. Madallusjouset on sen verran vakiojousia lyhyemmät, niin pääsee heilumaan kun jousilautasta lasketaan. BTDT sillon kun vielä madallusjousien kanssa kikkailin.

    Comment


    • B7 qtro asennetut iskarit ja eibach jouset tuntuu väljältä

      Moikka,

      Hieman skeptinen olo tässä kun asensin alustaan TRW alkuperäisellä osanumerolla olevat iskarit johon tuli eibachin noin 25 - 30mm madaltavat jouset. Asennuksen jälkeen tuntuu mielestäni turhan löysältä tuo paketti.

      Jos painan kaiken painon käsillä siihen kolmio muotoiseen jousen yläosaan, pystyn painamaan sitä pakettia alas käsivoimilla että se irtoaa hieman siitä ylhäällä olevasta jousikumista.. Melko vaikea selittää, mutta pitäisikö tuon olla niin tiukka nippu ettei sitä pysty käsin painelemaan? En ole noita TRW pamppuja asennellu aikaisemmin, pituudet kyllä niissä on samat kuin muissakin.
      Viimeksi muokannut zeeliz; 28.2.2019, 19:20.

      Comment


      • Voimat siihen pakettiin tulee juuri päinvastoin, joten melko varmasti turha huoli. Kunhan jousi ei paketissa heilu irrallaan, niin kaikki on ok.

        Comment


        • B7 RS4 alustaa

          Minkälaista säädettävää alustaa on samanlaisen kulkineen omistajat vaihtaneet alkuperäisen alustan tilalle?

          Comment


            KW var3 olen tuollaiseen laittanu yhdelle asiakkaalle ja siitä tuli kyllä oikein hyvä ihan tehdasasetuksillakin. Jäykkä, mutta ei liian pintakova.

            Comment


            • Alusta hommattu.
              Viimeksi muokannut Jabandeer87; 13.6.2019, 21:36.

              Comment


                Mihinkä autoon olet alustaa hakemassa?

                Comment


                • Joo eli jousille etitään nyt kavereita...
                  Viimeksi muokannut Jabandeer87; 20.5.2019, 17:11.

                  Comment


                  • Homma jiirissä
                    Viimeksi muokannut Jabandeer87; 13.6.2019, 21:33.

                    Comment


                    • Mitäs kun noi b5 lautaset laittaa S-Line alustaan niin mitkä kumit lautasiin kuuluisi laittaa? Jätin omaan noi b5 kumit paikoilleen ja jäi vähän keulimaan niin olisko pitän noi b5 kumit jättää pois :)?

                      Comment


                      • Onko mitään mahollisuuksia saada b7 vakioalustaan mitään jäykkyyttä esim uusilla kallistuksenvakaajilla vai täytyykö alkaa harkitseen vaan eibachin alustaa tai vastaavaa?

                        Comment


                          Mun mielestä b7 quattron puskeminen väheni huomattavasti talvella kun taakse tuli rs4:n vakaaja. Jäykkyyttä sillä ei kyllä tainnut juurikaan tulla tai ainakaan takapuoli ei sitä havainnut.

                          Comment


                            S4 pitäs alusta laitella, mitäs settejä porukka laitellu? Jouset vaiko suoraan coilit? D2 ja BC coileja vähän jo kattelin, kokemuksia kaivataan.

                            Comment


                            • Coilit vaan suoraan, niin saa vaateriin ja haluamalleen korolle. Jousilla tuppaa jäämään keulimaan ja on kuitenkin liian korkea, kun nälkä kasvaa. :D BC:t oli omassa berttaseiskassa alla pari vuotta eikä mitään moitteita. Oma oli melko jäykkä/kova, mutta oli kyllä autokin niin sanotusti tontissa (maavara tais olla 3-4cm). Jousiahan noihin saa helposti vaihdettua sit, jos tuntuu liian jäykältä.

                              Comment


                                Toi keulimis ongelma vähän tossa mietitytti, eli BC:t tilaukseen, tarkotus ei oo ihan kenttään laskea :D

                                Comment


                                • Käykö nämä B7? Eli tarjoutuksena saada tuo keuliminen pois. Otetaan myös vinkkejä vastaan missä keski-suomessa onnistuu noiden asennus ?
                                  https://www.completos.fi/fi/tuote/al...vat-supersport

                                  Comment


                                  • Alustan osto olisi edessä ja ei oikein osaa päättää, että mitä rupeis alle laittamaan. Jääkö kiinteillä alustoilla keulimaan? kiinteä setti vaiko suoraan säädettävä? Paljoa madallusta en halua koska pitää suoriutua arkiajosta normaalisti. Aika traktorihan toi vakio alustalla on. Katellu tuota vogtlandin - 35 kiinteää jos haluis suht halvalla päästä, mutta mikäs säädettävä alta tonnilla kannattais hommata jos sellasen meinaa alle laittaa. Renkaina 225 40 18 ja -07 avant 2.0tdi quattro

                                    Comment


                                      Kiinteillä alustoilla jää yleensä keulimaan, eli madaltavien jousilautasten osto vielä edessä. Itse suosittelen joko BC Racingin V1 tai BR alustaa riippuen haluatko jäykkyyden säädön vai et. Kummastakin kokemusta monessakin eri Audissa, eikä pahaa sanottavaa.

                                      Comment


                                      • Mulla oli joskus vogtlandin säädettävä b6:ssa ja jäi ihan hyvä maku. Paljon parempi etenkin talviaikaan kuin v-maxxit yms. Ja reilusti huokeampi kuin tunnetummat merkit.

                                        Comment


                                          Mullakin oli B6 vogtlandin coilit eikä pahaa sanottavaa, ainoa miinus oli ettei perää ainakaan quattrossa saanut kovin alas. B7 oli taas AP coilit eikä nekään huonot olleet, näissä myös peräpään säätö loppui kesken.

                                          Comment


                                          • a4 b7 quattroon pitäisi saada alustasarja, onnistuukohan 500e budjetilla. Voi laittaa myös suoraa linkkiä sarjaan että tiedän mistä kannattaa tilata. Onko Jom blueline ihan paska, ainaki halvat oli :P

                                            https://www.completos.fi/fi/tuote/al...-fk-automotive
                                            https://www.completos.fi/fi/tuote/al...mm-mts-technik

                                            Onko noista esim mihinkään?
                                            Viimeksi muokannut Paavo96; 23.3.2020, 12:48.

                                            Comment


                                            • Haluatko vain madaltaa autoa vai onko säädettävyys ehdoton pakko?

                                              Viiden sadan budjetti säädettäviin on aika nihkeä kyllä. Iskarit tuntuu menevän noista halvemmista seteistä aika iloisesti. Vogtland on kuulemani mukaan suhteellisen hyvä hinta-laatu-suhteeltaan, ja ainakin tuolla brittien Audi-Sport-foorumilla kehuivat AP-Sportfahrwerken sarjoja.

                                              Jos haluaisin vain madaltaa, menisin tylsästi lyhyemmillä jousilla ja paremmilla iskareilla, esimerkiksi Eibachin valikoimasta. Varmasti pitemmän päälle kestävämpi ratkaisu.

                                              Comment


                                              • Jos kulmien suuntaus ja muutoskatsastuskin pitää mahtua tuohon budjettiin, niin sitten ei taida jäädä muita vaihtoehtoja kuin lyhyemmät vieterit. H&R:n jouset on itsellä toimineet hyvin ja autot asettuneet vaateriin. Vogtlandin säädettävä lienee osimoilleen tuon 500eur.

                                                Comment


                                                • B7 quattro 2.0tfsi ilmeisesti sport alustalla, madaltavat jousilautaset hakusessa...completoksella katoin mutta tekstissä oli "ei sovi sline/sport alustalle" onko tosiaan näin? Mistähän tuohon sitte sais?

                                                  Comment


                                                    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...quattro-s-line

                                                    Tuossa Piden b7:ssa ainakin sopinut sport-alusta ja madaltavat jousilautaset yhteen. Että siitä vaan ostamaan ja kokeilemaan.

                                                    Comment


                                                    • Terve. Autona Audi A4 B7 3.0TDi Quattro Sedan 176kw. Alla B12 Pro-kit ( Bilstein B8 iskarit+Eibach Pro-kit -30mm jouset). Auto jäi alustan vaihdon jälkeen keulimaan,joten pitäisi saada keulaa hieman alemmaksi. Mitat tällä hetkellä pyörän navan keskeltä kaareen: Etupää 34cm ja takapää 32cm. Autossa oli tehtaan sport alusta josta iskarit ja jouset tulivat tiensä päähän.

                                                      Sain kohtuuhinnalla tuon B12-alustan ja oletin hieman laskevan tai pysyvän ennallaan. Takapää pysyi suht samassa mutta keula nousi 2cm. Jotain vanhoja topiikkeja luin aiheesta,niissä suositeltiin madaltavia jousilautasia, mutta niitä ei taida oikein mistään olla saatavilla. Jousiakaan ei oikein ole tuohon malliin saatavilla, Eibachin Sportlineakaan ei saa tuohon koriin (45-50/35-40mm), HR:n jouset taas madaltaa kummastakin päästä sen -45mm,ei varmaan itse keulimiseen siis auta.

                                                      Kokemuksia,vinkkejä?

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja seagali Näytä viesti
                                                        Terve. Autona Audi A4 B7 3.0TDi Quattro Sedan 176kw. Alla B12 Pro-kit ( Bilstein B8 iskarit+Eibach Pro-kit -30mm jouset). Auto jäi alustan vaihdon jälkeen keulimaan,joten pitäisi saada keulaa hieman alemmaksi. Mitat tällä hetkellä pyörän navan keskeltä kaareen: Etupää 34cm ja takapää 32cm. Autossa oli tehtaan sport alusta josta iskarit ja jouset tulivat tiensä päähän.

                                                        Sain kohtuuhinnalla tuon B12-alustan ja oletin hieman laskevan tai pysyvän ennallaan. Takapää pysyi suht samassa mutta keula nousi 2cm. Jotain vanhoja topiikkeja luin aiheesta,niissä suositeltiin madaltavia jousilautasia, mutta niitä ei taida oikein mistään olla saatavilla. Jousiakaan ei oikein ole tuohon malliin saatavilla, Eibachin Sportlineakaan ei saa tuohon koriin (45-50/35-40mm), HR:n jouset taas madaltaa kummastakin päästä sen -45mm,ei varmaan itse keulimiseen siis auta.

                                                        Kokemuksia,vinkkejä?
                                                        Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta olen etsinyt tästä aiheesta tietoa ja jenkkilässä ovat laittaneet B5 lautasia osanumerolla 8D0 4121 03B jotka madaltaa 15-20mm. Heidän mukaan käy normi sekä s-line jousille.

                                                        https://www.ecstuning.com/b-genuine-...ch/8d0412103b/

                                                        Comment


                                                        • Käykö nuo b5 jousilautaset ainoastaan oem alustaan, vai käykö myös muihin? Esim kiintee ST -30mm satsi ja sitten lautaset eteen niin saisi vaateriin??

                                                          https://www.st-suspensions.net/produ...%5B162%5D&ag=0
                                                          Viimeksi muokannut Paavo96; 21.7.2020, 19:26.

                                                          Comment


                                                            Pitäisi käydä myös madallusjousien kanssa, yläpäähän ei muutu mihinkään.
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 29.7.2020, 10:11. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                            Comment


                                                            • Mutta mistä löytyy madaltavat jousilautaset 2,0 Quattro B7aan? Esim. ton ecstuningin jokainen vaihtoehto on "does not fit" kun laitan auton tiedot tuohon oikealla aukeavaan "Does this fit my vehicle?" valikkoon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X