Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ihan on hyvä ohje ensin ruuvaa alustan alas ja sit madaltaa lisää. Näin mä oon noiden kaa tehny...
    Ja en mä tero sinuna edes laittais sitä lautasta sinne kjousen alle joudut ottaa pois kuitenki...

    Comment


      :D Heh, saas nähdä. Odotellaan nyt että ne vannekset ensin kerkiää tänne pohjolan perukoille, ja säädellään sitte oikiaan korkoon.

      Comment


      • Niin joo tosiaan eihän ne bebsit ollu menossa alle. Sittenhän sitä ei tosiaan kannatakaan olettaa suoraan saavansa aika hollille. Mutta siellä takapäässä sillä eibachin avaimella pidetään vaan säätölautasta paikallaan ja pitkällä kuusioavaimella pyöritetään räikän kanssa sitä koko kierreosaa alajousilautasen reiän kautta. Huomattavasti nopeempaa ja kevyempää kuin yrittää pyörittää sitä säätömutteria.
        Veikkaan että Tero ei voi ottaa lautasta pois kokonaan kun sillä on sillon varmaan kumi kiinni kaaressa, jos entiseen tyyliin mennään =) Mutta just niinkuin Eetukin meinasi, niin heitetään tuntumalta kohtuu alas ja lasketaan siitä vielä sopivaan kohti. Ja on se itseasiassa helpompi säätää alhaalta ylös, kun alhaalla jousi on perä nostettuna löysemmässä ja tiukkenee kun puristuu ylöspäin säädettäessä.

        Eibachissa ei ole minulla mitään muuta huonoa sanottavaa kuin että avanttiin saisi takajousi olla vähän jäykempi että kantaisi paremmin kuormaa painumatta hirveästi läjään.
        Viimeksi muokannut LauriJT; 1.12.2013, 17:04.

        Comment


        • Onko kenelläkään käytännön kokemusta/tietoa että paljonko on eroa b5 lautasten ja supersportin lautasten madalluksen välillä. Asensin keväällä supersportin lautaset ja keula tipahti minun makuun hieman liikaa (30mm). Jos vaihtaisn ne b5 lautasiin niin saisinko keulaa sentin tai kaksi ylöspäin? Kyseessä b6 ja -20mm sportalusta.

          Comment


          • teoriassa kyllä. Tommosen löysi google nopella vilkaisulla visuaaliseksi esimerkiksi.

            http://www.audizine.com/forum/showth...rches-on-B6-S4

            Comment


            • Teoriatietokin taitaa tässä tapauksessa auttaa :) Kyllähän tuo näyttäisi madaltavan puolisen tuumaa, mikä voisi olla ihan sopivasti. Pitänee laittaa tilaukseen ja jumpata vielä jouset kertaalleen.

              Tässä Dwarnerin linkin kuvassa: https://www.dropbox.com/s/xwwu20h9g0887pu/lautaset.jpg
              lautasen rakenne näyttää kuitenkin samalta supersportinlautaseen verrattuna.

              Comment


              • Tuollaista eroa siinä pitäis kai olla
                http://i4.photobucket.com/albums/y13...n/IMG_0882.jpg

                http://i4.photobucket.com/albums/y13...n/IMG_0889.jpg

                MacPhersonit tippuu suunnilleen 1:1 alaspäin (tai ylöspäin) kun osia vaihtelee.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja ahonen Näytä viesti
                  Onko kenelläkään käytännön kokemusta/tietoa että paljonko on eroa b5 lautasten ja supersportin lautasten madalluksen välillä. Asensin keväällä supersportin lautaset ja keula tipahti minun makuun hieman liikaa (30mm). Jos vaihtaisn ne b5 lautasiin niin saisinko keulaa sentin tai kaksi ylöspäin? Kyseessä b6 ja -20mm sportalusta.

                  Mulla oli molemmat pöydällä vierekkäin ja n. 5mm niissä on korkeuseroa. Lisäksi supersportit on vähän jämäkämpää tekoa.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viesti
                    Mulla oli molemmat pöydällä vierekkäin ja n. 5mm niissä on korkeuseroa. Lisäksi supersportit on vähän jämäkämpää tekoa.
                    Onkohan mulla ollut sitten korottavat lautaset paikoillaan tuossa, kun ennen keula oli sentin perää ylempänä. :)
                    Ja nykyään 2 senttiä alempana, eli vähän liikaa. Ainakin sentti pitäisi saada ylemmäs.

                    Comment


                    • Silläkin saa hienosäädettyä 5-10mm että leikkaa kovaa kumilevyä jousilautasen ja jousen alakumin väliin.ei se paketti siitä mihkään karkaa. (Tampereen Etran jämäpalaosastolta löytyy)

                      Tai jos on tig tms vehkeet niin juottaa lautasen alle jotain koroketta. Ainakin B6 alkuperäiset on alumiinia

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                        Eibachissa ei ole minulla mitään muuta huonoa sanottavaa kuin että avanttiin saisi takajousi olla vähän jäykempi että kantaisi paremmin kuormaa painumatta hirveästi läjään.
                        Tuo on todettu omassakin käytössä todeksi, itse kun joudun välillä kuljettamaan työkaluja ja muuta kuormaa kyydissä niin tuntuu että ottaa herkästi kaareen kiinni. Tosin ensikesänä takaa otetaan kaikki irti mitä saa satsista, edellisenä kerta oli vielä 5mm kierrettä näkyvissä.

                        Comment


                        • Huutelen tänne kun ei viitsi omaakaan keskustelua tehdä..
                          Huomenna olisi tarkoitus käydä noutamassa BC Racingin BR coiloverit kaupasta, meneeköhän nuo katsastuksessa läpi vai ei? Auto johon ne ollaan laittamassa alle on A3 8L (-99).

                          Comment


                          • Kesä lähestyy, kuume nousee...

                            Alustasarjaa on tullu tässä jonkun aikaa pohdiskeltua nykyiseen kikottimeen (B7 2.0TFSI q).


                            Searchia käytetty, mutta ei ole löytynyt oikein kirjoituksia koskien kokemuksia Bilsteinin/Eibachin B12 -setistä (pro-kit/sportline) bertta-seiskassa.

                            Olisi kiva kuulla kyseisen alustasarjan nykyisiltä tai entisiltä omistajilta mitä mieltä ovat kokonaisuudesta?

                            Comment


                            • Osaakohan kukaan sanoa, sopivatko nämä Bonrathin lautaset omaan B7 ajokkiini? Tulisi puolet halvemmalla kuin jos jm techiltä tilaisi.
                              http://bit.ly/1cSqxUa

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja KeimoEK Näytä viesti
                                (B7 2.0TFSI q).


                                Searchia käytetty, mutta ei ole löytynyt oikein kirjoituksia koskien kokemuksia Bilsteinin/Eibachin B12 -setistä (pro-kit/sportline) bertta-seiskassa.
                                Luitko tämän viestiketjun jo läpi ?

                                Itselläni Eibach Pro-Kit jouset + Eibach B8, olen muistaakseni kommentoinut alustan toimivuudesta tähän topiikkiin jo aiemmin.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viesti
                                  Luitko tämän viestiketjun jo läpi ?

                                  Itselläni Eibach Pro-Kit jouset + Eibach B8, olen muistaakseni kommentoinut alustan toimivuudesta tähän topiikkiin jo aiemmin.

                                  Kyllähän tää topikki on selailtu useampaan kertaan ja haettu vaikutelmia.

                                  Saksalaisilta foorumeilta kyllä saanut hyvän käsityksen kokonaisuudesta, mutta olisi ollut kiva lukea vähän laajempia kokemuksia ja käytännön esimerkkejä täältä routavaurioiden luvatusta maasta.

                                  Mielessä on kanssa käynyt Konin keltaset...

                                  Comment


                                  • Muistin osakseen väärin, kommenttini oli toisaalla, tässä kopsu:

                                    'Mulla on 'rakennettu' B-12 Pro Kit eli erikseen ostetut Eibach Pro-Kit jouset ja Bilstein B8-iskarit, nämä laitettiin alk.p. S-Line-alustan tilalle ja meno muuttui tasaisemmaksi, siinä missä alk.p. alusta oli mukavan kova kaupunkinopeuksissa niin sen kovat jouset olivat liian pintakovat moottoritielle, eli kaikki nypytys tuli läpi ja auto oli (etenkin keula) 'rauhaton' vertikaalisesti, Eibach:in jouset antavat tuon 'pienen kohinan' anteeksi eli keula pysyy suht vakaana.

                                    Itse tykkään tästä uudesta set up:ista kovinkin.'

                                    Comment


                                    • ainoa negaatio eibacheissa on että ne tankatessa takapää tippuu melkein silmissä. toki se sitten tulee takaisin mukavuutena normiajossa.

                                      ja mulla etupää tippui ehkä hiukan reilusti, piti jousilautasia vähän muokata.
                                      audin kuuluu keulia jos jompikumpi on pakko valita. jousien vaihdon jälkeen joku voisi sanoa että oli balanssissa, mä totesin että keula liian alhaalla.

                                      Comment


                                      • Oot oikeassa, etenkin se takapää on pehmiä, jopa liiankin, itse kun ajelen 80% yksin/ tyhjällä perällä/ ilman vararengasta B-) niin en ole kokenut ongelmaksi kun itse toiminta on enempi kuin mieleiseni.

                                        Comment


                                        • Jep. Normikäytössä oikein mukavat.
                                          Eipä tuolla niin väliä ole kuin jossain lapinreissulla, kun on auto aivan täysi. Toisaalta ei kyllä isoimmissakaan 9-tien heitoissa ollut mitään ongelmaa 215/55 R16 kumeilla ja ET35 vanteilla. Tyhmän näköinen vaan kun on lähdössä lentoon raskaalla kuormalla.
                                          Camberit jotain -1.15*

                                          "Ongelmaanhan" on myös toinen ratkaisu, ilmajousitettu A6 :)
                                          Viimeksi muokannut kontio; 13.3.2014, 15:52. Perustelu: tyhmä lause pois

                                          Comment


                                            Ja kolmas on tietenkin ilmajouset B6-en alle

                                            Comment


                                            • Juu varmaan 5k€ riittäis... 150€ Eibacheilla pystyy ehkä just ja just elämään tuon pehmeyden kanssa ;)

                                              Comment


                                                Onko kenelläkään muulla alkanut auto tärisemään madalluksen yhteydessä? Eli siis auto varustettu automaatilla ja paikalla ollessaan, d tai s asento päällä tekee tätä.

                                                Oma tärrää jo pienen madalluksen jälkeen ja pahenee mitä alemmaksi laittaa.
                                                Viimeksi muokannut Jannuz; 15.3.2014, 12:06. Perustelu: Vähän selkeytetty:)

                                                Comment


                                                • Ja siis automaalilla paikalla ollessa veto päällä.
                                                  Luin kolmesti enkä ymmärtänyt lausetta?

                                                  Comment


                                                  • kysympä täältä onko kellekkää muulle sattunu samanlaista tapausta, kun tänään käytin leimalla oman B7 niin alko inssi napisemaan alustasta, että on -30mm madallettu eikä oo tuv papereita.. Autossa siis s-linen alusta mikä ollut tehtaalta lähtien. Viime katastuksessa ei mitään sanomista.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Kassu Näytä viesti
                                                      Autossa siis s-linen alusta mikä ollut tehtaalta lähtien. Viime katastuksessa ei mitään sanomista.
                                                      Ei tuossa pitäisi oleman nokan koputtamista, itse korvasin tuon -30 mm. S-Line-alustan vastaavalla -30 mm. Eibach:in tuotteella ja se ( kaikenmaailman väännöistä riippumatta :-/ ) vaatii muutoskatsastuksen.

                                                      Comment


                                                      • Niin kai se on lähinnä se osien vaihtelu, sinänsä Tontsan kohtalo oli arvattavissa.

                                                        Jos joku tehdasvalmiista s-line (tms) alustasta napisee niin lyö sille huoltokirjan varustesivusta ja ETKAsta (partscat) kopion vaikka ihan vinoilun kannalta. Laskekoot sieltä sitten erivärisiä viivoja jousesta jos huvittaa.

                                                        Comment


                                                        • Jm techiltä ja kuulemma tehtaalta bonrathin lautaset loppu. Mistähän löytäisin kiekot tähän hätään? Pakko saada tuo keuliminen kuriin.

                                                          Comment


                                                          • edit_ linkitin vahingossa ylälautasen. ebaystakin ne alalautaset on tiukemmassa.

                                                            mutta Audi B5 unten federteller on taikasana jos etsii.

                                                            Comment


                                                            • B7 madallus

                                                              Tuossa vaan on ongelmana se kun ei ole varmuutta, mitkä sopivat omaan kulkineeseen. Tuo s-line -alustakin ilmeisesti sotkee asiaa =)

                                                              Edit: eikö ne madaltavat yleensä mene sinne tolpan yläosaan? En ole ihan täysin perillä näistä hienouksista.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X