Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B9 19" renkaat ja vanteet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B9 19" renkaat ja vanteet

    Potilaana siis A4 b9 avant quattro (2016/ S-line);

    Vanteeksi meinasin GMP Atom 8,5x19” (et 35) ja kysymys kuuluu, meneekö s-line alustalla (oisko -15-20mm alle normin) renkaaksi 255/35 19 vai mennääkö suosituksella 245/35 19. Tuo leveämpi olisi vaan hiukka isompi halkaisijaltaan ja siksi täyttäisi mukavammin kotelon noilla spekseillä?
    A5 suositellaan 19” 255, toki et luokkaa 30 ja RS4 onkin sitten 20” 275 et 20-25 ja onhan noilla molemmilla jo isompi halkaisijakin, joten luulisi mahtuvan 255/35 19 et.35 8,5x19 pyörimään?
    Viimeksi muokannut Jusatu; 8.4.2021, 15:26.

    #2
    Omaan vastaavaan 2016 vuosimallin S-line-alustalla varustettuun B9 farkkuun hommasin juuri A5 spekseillä olevat 8,5 x 19” ET32 vanteet ja rengastuksena juurikin 255/35-19. Mahtuu pyörimään mukisematta.

    Comment


      #3
      Mahtuu mahtuu.. Tässä on kaikenlaista rengas/vanneyhdistelmää nyt kokeiltu ja ajeltu A4 B9 2016 sedan quattrossa (toistaiseksi vielä vakiosport -alustalla, joten lienee n 1cm korkeampi kuin S-line. Tällä hetkellä 20", 9" leveä GMP Italy Paky, ET25 kokeeksi (on A5.n pienimpiä ET.ta), renkaat tosin leveydeltään vain 245/30, 20" jolloin gummi jää reilusti lokarin sisään ja kokonaisuudesta tulee tosi hyvä kun tiputtaa tästä vakiosportista keulaa 2cm ja perää n. sentin..

      Omia mielipiteitä: jos vanne on 9" leveä, yhtään pienempi ei voi olla tuo ET kuin 25, muuten tulee jo liian ulos. 19"/20" koossa 8,5" /9,0" vanne ok ja kaikki ET.t väliltä 35-30 on aivan nappiin ja ehdottomasti 255/35 (ei yhtään ohuempaa gummia), muuten jää lokariin rakoa jo ylöskin aikalailla, B9.ssa on niin suuret pyörän kotelot,,

      Jopa hieman tästä suurempaa ylikoko- gummia ovat kokeilleet (245/40 19" & 245/35 20") olisi hyvännäköinen, täyttää hyvin ja mahtuu pyörimäänkin jos ei överi-pieni ET, mutta välitys menee ainakin 7v S-Tronicissa jo aikalailla persauksilleen (+mittarivirhe), alunperinkin liian harva seiska-vaihde tuo liian matalat kierrokset ja jo tasaisellakin alkaa jyristää, joutuu ratin vaihdelätkillä tiputtelemaan pienemmälle jo loivassakin ylämäessä..

      Eli: 255/35, 19" jos 8,5 vanne niin ET30 on parempi kuin 35 (ja jos 9,0" niin saa olla ET35, mutta eipä kauheasti tuota sisempänä)

      GMP.n Italia -vanteista on myös vain hyvää sanottavaa (yhdet olleet alla jopa talvella, tosin ceramic pro strong pinnoitettuina) ..Atom, Katana, Paky ym. on hyvännäköisiä & käsittääkseni sitä parasta "rautamo-replicaa" mitä OEM.n jälkeen rahalla saa?

      Ja otsikon mukaisesti itse vielä renkaista sen verran, että nyt alla on hyvän vannekaupan myötä tulleet elämän ensimmäiset "Kiinan-muovit" ts. hyväkuntoiset Landsail LS588UHP, ja on kyllä todellinen positiivinen yllätys ainakin sekä suuntavakavuudeltaan että melutasoltaan 20" koossa. Jopa ensimmäiset "sohjotestit" ko. gummeilla tuli tässä yksi pvä pakosta ajettua :-) ja aivan hallittu sekä rauhallinen oli pidonmenetys kun oli tullakseen, ei mitään paniikkia, kaikki ESPit sun muut oli pois kytketty (ts. hupivalo loimotti mittaristossa) ja pito lähti ja palasi aina joustavasti sekä täysin ennakoitavasti..

      Se on todettava, että kun auto on seisonut kylmässä useamman pv, niin ovat ensimmäiset parisataa metriä kylläkin ns. "mutterit", mitä ei ole tapahtunut koskaan millään ns. "laaturenkaalla"..
      Viimeksi muokannut Jaszka Q; 12.4.2021, 23:35.

      Comment

      Working...
      X