Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vasemmanpuoleisen liikenteen umpion muokkaus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vasemmanpuoleisen liikenteen umpion muokkaus?

    Kämmääminen jatkuu, mutta ei lopu. Oikean umpion xenon kiukuttelin silloin tällöin. Sammuu kesken maaseutuajelun. Vaihdoin pallastin ja sytyttimen, mutta erhe ei poistunut, eli vika on umpion kytkennöissä. Sähkö hommista kun en tiedä mitään, niin tilasin uuden (käytetyn) umpion. Ja lamput toimii! Enkä tietenkään ajatellut kumman puolen kaistaa sillä umpiolla on ajeltu. No nyt kysymys kuuluukin: Voiko sitä xenonin tekemää kuviota vaihtaa niin, että se toimisi oikean puolen liikenteeseen jollakin helpolla niksillä? Ja jos kellään sähkö-osaajalla on tarvetta oikean puoleiselle umpiolle Audi TT mk1, niin yv.

    #2
    Ei millään helpolla niksillä, siellä on projektorissa sellainen peitelevy joka on peilikuva lhd ja rhd umpioiden kesken. Vaatii umpion purkamisen eikä sittenkään ihan yksinkertainen juttu. Huomattavasti helpompaa vaan etsiä valmiiksi oikean mallinen umpio.

    Comment


    • #3
      Oliko Hopsiksella faktaa? Joissain umpioissa on minusta ihan klipsu sen kaistaisuuden muuttamiseksi.

      Comment


        #4
        No ei sen enempää kuin mitä noita omia umpioita purkanut milloin mistäkin syystä. Se klipsuhan ei käännä valokuviota pelikuvaksi.

        Comment


        • #5
          Olen asentanut tarvikeumpiot joissa sai valita kätisyyden ihan vipua kääntämällä. Todennäköisesti sitä mahdollisuutta ei originelli umpiossa ole.
          Ota molemmat pöydälle vierekkäin ja katso saako purettua ilman lasin irroitusta niin paljon että vaihdat vanhasta sen peltilevyn joka kuvion rajaa.
          Voithan tietysti lasinkin irroittaa jos on pakko.

          Comment


            #6
            Mitä nyt itse olen noita räplännyt, niin se läppä ei muuta valokuviota puolelta toiselle, vaan se vaan tekee siitä "suoran" tai sitten normaalisti oikealle puolelle nousevan. Niin päin sitä ei saa että valokuvio nousi vasemmalle puolelle. Ja sama pätee vasemmanpuoleisen liikenteen valoihin, mutta toisinpäin.

            Comment


            • #7
              Tässä tuo minun kirjoittama artikkeli A4 B8 -umpioiden ehostamisesta, jossa näkyy xenon-umpion purkaminen osiin. En toki tiedä, miten vertautuu TT mk1:n umpioon, mutta jos B8:n umpiosta haluaisi "toispuoleisen", niin tuo kuvasta punaisella rajaamani osa (varjostin) pitäisi pystyä kääntämään toisin päin - ei tarvitse kuvaa kauaa katsoa, niin ymmärtää, että se on mahdoton homma. Tuo rajaamani pellinpala (varjostin) tekee siis sen oikealle nousevan valokuvion, koska tuon pellin reuna ei ole suora. Bi-xenoneissa solenoidi liikuttaa varjostinta pois valon edestä, kun pitkät kytketään päälle. Toki jos alkuperäisellä kirjoittajalla on auton alkuperäinen umpio, niin kuten edellä on todettu, molemmat umpiot purkamalla voisi olla hyvinkin mahdollista vaihtaa varjostin umpiosta toiseen.

              Ja artikkelin lukemalla selviää, mitä olen tekemässä pihtien kanssa tuolle toiselle pellin palaselle, mikäli asia kiinnostaa.

              https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...otilaana-a4-b8

              Click image for larger version  Name:	varjostin.PNG Views:	0 Size:	836,6 Kt ID:	1906032
              Attached Files

              Comment

              Working...
              X