Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Talvi tulee; mitkä renkaat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eli jos etuakselinmassa ei ylitä kahden renkaan yhteenlaskettua kantoluokkaa (tässä tapauksessa 94T), niin homma on hanskassa?
    Juurikin noin.

    Comment


      Itse tuota samaa Micheliniä ajattelin Golfin alle ja vastaavassa koossa. Lonsin kumi näytti muuten myyvän sarjan XI2:sta 205/55-16 91T spekseillä (eli juuri samat kuin TM:n testissä) hintaan 438e.

      Comment


        Nokialaiset tuli haettua, ei menneet kuitenkaan alle vielä (pitäisi "kunnostaa" yhdet vanteet ennen sitä). Toisen munuaisen verran maksoivat, toivottavasti sitten pitävät edes kuin tauti...

        Näissähän on moitittu kuivan kelin ominaisuuksia, eli varmaan löysärunkoiset. Mutta jos edellinen kokemus on ollut XIN vuodelta 2005, ei sekään ominaisuus varmaan kovin puske läpi.

        Comment


        • Michelin X-Ice Xi2 on juuri saatu uusien vanteiden päälle koossa 205/55 16".
          Aikaisemmin ajanut Nokian RSi kitkoilla ja niitä ennen Hakkapeliitta 1-2 nastoilla.

          Comment


          • Hakkapeliitta 5:set tuli lauantaina laitettua alle, kokona 225/40R18. Viime talvi mentiin pari senttiä leveämmillä 4:silla, kuivalla asfaltilla nämä uudet vaikuttavat ainakin hiljaisemmilta. Melutaso tosin ei kuulu itsellä pääkriteereihin talvirenkaita valittaessa...

            Comment


            • Täällä alla myös Hakkapeliitta 5:set koossa 235/35 19". Kokemusta nyt reilu tonni kuivalla asfaltilla, ihan mukavat nuo minusta ovat eikä ihan kauhean äänekkäät edes. Saattaa toki olla, että tuo mukavuus tulee juuri siitä pehmeästä rungosta. Pidosta on vielä paha mennä sanomaan...

              Comment


              • Aattelin laittaa ensimmäistä kertaa eläessäni nastakumit tälle talvee. Goodyear ultragrip extremet. On kuulemma yks hiljasimmasta nastarenkaista. Olikos se ny hakka 4 vai 5 joka piti aivan sairasta ulinaa porukoitten autossa.

                Comment


                • itellä on ollu 2talvea noi hkpl 5 ja onhan se kuivalla asfaltilla ihan kova ääninen. Mutta jäällä ja lumella pito pirun hyvä.

                  Comment


                  • Hakkapeliitta 7 sarja odottelisi tallissa vanteille laittoa. Kitkarenkaat olisi minun ajossa kyllä mukavammat, mutta jos noilla olisi mahdollisella jääradalla vähän mukavampi pito :)

                    Comment


                    • Noni sit meni tilaukseen Gislaved Nordfrost 5 225/45R17 94T XL Rund dubb Nastarenkaat (148€/kpl). Toivottavasti hiljaiset ja hyvät. Eiköhän.
                      Viimeksi muokannut jeremiah; 14.10.2009, 17:14.

                      Comment


                      • Jos haluatte hyvää pitoa edullisesti niin tämä on loistava esimerkki http://www.greendiamond.info/fi/index.html

                        Comment


                          Tuo ei nyt kait vielä ole mikään varteenotettava vaihtoehto kokonaisominaisuuksia ajatellen? Jos olisi, noista varmasti olisi jo joskus kuullutkin jossain varteenotettavassa mediassa. Testejä odotellessa.

                          Voi olla, että olen pahasti vain jäljessä tekniikan kehityksestä, mutta se vaikutelma on, että noissa on vähän vielä se bio-energia-kristallitikku-efekti mukana.

                          Comment


                          • Voin omasta kokemuksesta sanoa, että pitoa vihreissä timanteissä löytyy lumi/jää pinnalla paremmin kuin joissakin merkkikitkoissa, mutta ajo ominaisuudet eivät ehkä ole parhaat, sekin riippuu millaset rungot saa, pinnattu rengas kun on kyseessä. Mutta itsellä on toiminu.

                            Edit: Muistakaa myös, että kun on kyse pinnatusta renkaasta niin ei sitä voi missään testeissä kehua parhaaksi sillä uusien renkaiden ostaminen loppuis ku seinään jos 3 kertaa halvempi rengas olisikin parempi.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Smooth Näytä viesti
                              Edit: Muistakaa myös, että kun on kyse pinnatusta renkaasta niin ei sitä voi missään testeissä kehua parhaaksi sillä uusien renkaiden ostaminen loppuis ku seinään jos 3 kertaa halvempi rengas olisikin parempi.
                              Ei taida pitää paikkaansa?
                              Jos tuollainen talvikäyttöön tarkoitettu uusiorengas olisi parempi kuin uusi rengas niin kyllähän sitä ylistettäisiin. Tuskin rengastestejä tekevät "isot puljut" (esim. TM, tuulilasi, Vi Bilägaren, Za Rulem yms.) rupeavat vääristelemään tuloksi sen perusteella että kun joku halppispyörä on liian hyvä...
                              ...niin ja itelläni ei ole mitään kokemuksia noista "vihreistä timanteista" juttua/huhua olen vain niistä kuullu. ...ja enkä kyllä ole niitä missään testeissä nähnyt edes vertailurenkaina vaikka vuonna 2004 tais tulla jo markkinoille...

                              Comment


                                Ajelin n.2,5 talvea noilla vihreillä timangeilla. Jos puhutaan ainoastaan pidosta erilaisilla pinnoilla en havainnut toiseen ääripäähän, misukan leveisiin ja mataliin kitkoihin, verratessa mitään eroa (auto luonnollisesti nelivetoinen). Ajokäytöksessä ja äänessä sen sijaan oli suuri ero juuri erilaisista rungoista johtuen.

                                Comment


                                • Vihreitä timantteja mainostetaan argumentilla "paras kitkarengas". Taisi juuri eräs matkapuhelinoperaattori saada pyyhkeitä tuosta perustelemattoman parhauden esittämisestä tuotteidensa yhteydessä.

                                  Hieman huvitti, kun aamun Karjalaisessa (taisi olla kaikissa Väli-Suomen aviiseissa) T4 Transporteriinsa renkaita asennuttavaa kuopiolaista kaveria käytettiin haastateltavana ja hieman sivuttiin myös rengastestejä. Kaveri totesi asiallisesti valitsevansa renkaat "jostakin sieltä keskikastista". Kun puhutaan pakujen kantavuus- ja kokoluokan renkaista, ei näitä voi samana päivänäkään verrata rengastesteissä menestyneisiin malleihin -eikä sieltä samanlaista rengasta juuri löydykään, koska tuotteet ovat niin erilaiset. Tätähän tavan toimittaja ei voi tietää.
                                  Kaveri totesi myös kokeilleensa kerran kitkarenkaita, mutta luopuneensa niistä, kun "ei päässyt pihasta liikkeelle". Pakujen kitkoissa on tosiaan hieman enemmän kirjoa kuin henkilömallien vastaavissa.

                                  Artikkelin perusteella sai sellaisen käsityksen, että kitkarenkaitten osuus näillä leveysasteilla olisi yllättäen vähenemässä.

                                  Comment


                                    Nyt olis vaihdettu goodyearin kitkat (saksa malli) hakka-4seen. 225/40/18. pitää vielä yöllä vilkaista notta tuliko ne oikein asennettua ennen kuin lähtee liikkeelle. pientä ujellusta kuului, joka indikoisi pyörimissuunnan olevan väärin.. olin kyllä laittavinani renkaat oikein päin ennen asennusta...

                                    tai sit vaan tuntuu siltä kun vain muutaman kilometrin rapistellut eteenpäin.

                                    Comment


                                      Hakka4set ujeltaa vaikka olis miten päin ;)

                                      Comment


                                        LOL 8,D

                                        OK ajellaan näillä sitten tämä talvi ja myydään pois syksyllä. Saman teen varmaan noille toisille vanteille ja renkaille. Niitä tosin en myy kenellekkään talvirenkaiksi, mut kesäkiekkoina kyllä menee, noi saksan kitkat on hyvät kyllä soralla, mutta ei lumella, eikä jäällä.

                                        Comment


                                        • Onkohan kellään kokemusta Nokian WR G2 renkaista täällä pohjolan oloissa. Itse olen viimeiset 5 talvea laskenut kitkoilla menenään (viime talven GT Champiron sellaisilla...), mutta kiinnostaisi kuinka tuo toimii ns. oikeaan pohjolan kitkaan verrattuna?

                                          Comment


                                          • Itse hankin pakuun juuri tuollaiset. Ei tietenkään voi verrata henkilöauton kokoon, mutta itse olen oppinut luottamaan Tyretestin arvosanoihin ja siellä tuo rengas pärjäsi erinomaisesti.

                                            Comment


                                            • Itellä on jotkut vanhan puoleiset Gislavedit alla. Kauheat on kyllä ajella. Lötköt kuin mitkä. Pitää kai pistää viel pikkusen painetta lisää jos vähän ees jäykistyis.

                                              Comment


                                              • Nokian Hakkapeliitta R:t alle B5:een.

                                                Ihan vakio 15" kokoisena.

                                                Pari talvea liukasteltu saksan-kitkoilla... *kop kop*

                                                Jyrkkä-ei nastoille.

                                                Comment


                                                • http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous...=2009/10/27353

                                                  Comment


                                                  • Itselle on nyt tilattu Misukat Xi2 kitkat koossa 225/45/17. Laitetaan sitten alle, kun talvi tulee.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja jeremiah Näytä viesti
                                                      Noni sit meni tilaukseen Gislaved Nordfrost 5 225/45R17 94T XL Rund dubb Nastarenkaat (148€/kpl). Toivottavasti hiljaiset ja hyvät. Eiköhän.
                                                      Itsellä ei ole NF5-sarjasta moitetta. Hiljaisemmat kuin kuluneet kitkat. Ja pitää ihan kivasti jäälläkin. Koko on 205.50 17"

                                                      Comment


                                                      • Juu ja pärjäs noi mainiosti ainakin tuulilasin testissä. Top3:ssa. Miten lie olikaan TM:ssä.

                                                        Comment


                                                        • Itse hankin Continental contivikingcontact 5. Vielä ei ole päässyt kokeilemaan miten pitää liukkaalla mutta ainakin on hiljaiset, koko 225/45R17

                                                          Comment


                                                            Itse laitoin nyt sitten ContiWinter Viking 2:set tulemaan.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja laituri Näytä viesti
                                                              Onkohan kellään kokemusta Nokian WR G2 renkaista täällä pohjolan oloissa. Itse olen viimeiset 5 talvea laskenut kitkoilla menenään (viime talven GT Champiron sellaisilla...), mutta kiinnostaisi kuinka tuo toimii ns. oikeaan pohjolan kitkaan verrattuna?
                                                              Mulla Nokian WR:t, eikä ihan uudet. Hyvin on Helsingin leikkitalvessa toiminu. Mukavan äänettömät ja kesärengasmaiset ajo-ominaisuuksiltaan. Alkaa Stadin talvikeli olla lähellä keski-Euroopan talvia...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X