Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.5 TDI V6 AFB sammui kesken ajon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.5 TDI V6 AFB sammui kesken ajon

    Noniin. Ajattelin kysyä teiltä nyt neuvoa, kun olen tämän foorumin hyväksi tiedon lähteeksi havainnut jo edellisten ongelmien kanssa.

    Tässä nyt on tänä vuonna ollu melko paljo touhua tuon auton kanssa ja seisoikin toimimattomana keväällä 3kk ja, kun just meinaa, että huolettomat kilsat on edessä niin jättää matkan varrelle.

    Homma meni jotakuinkin näin:
    Olin eilen lähössä ajelemaan 45 kilometrin päähän kaupunkiin ja ihmettelin jo heti alussa, kun joutui starttaamaan todella pitkään ennen kuin hörähti käyntiin. Tyhjäkäynti oli epätasaista ja kierrokset humppasivat 900-930 välillä. Lähdin liikenteeseen ja pääsin noin 15km, kun auto alkoi nykimään ja sammui(?) kesken ajon, laatikko meni vikatilaan ja ratti jäykäksi. Sain onneksi vedettyä sen verran sivuun, etten jäänyt valtatielle tien tukkeeksi. Asiaa jo eilen vähän tutkittiin ja kävi ilmi, ettei suuttimista tule polttoainetta, eli jostain syystä polttoaineen kulku on poikki. Auto käytettiin vcds:ssä ja vikakoodeiksi antoi: 00550 Start of injection regulation, control difference (tämä ollut siis jo viime keväästä asti), mutta eilen oli uutena ilmestynyt tämä 01376 Engine speed signal for injection pump? Meinaako tämä nyt sitä, että hal-anturi on sanonut itsensä irti vai mistä kannattaisi ihan ensimmäisenä lähteä vikaa etsimään?

    Mainittakoon, että edellinen omistaja on tehnyt autoon mittavat remontit mm. uusinut polttoainejärjestelmän sekä vaihtanut syöttöpumpun, joten luulisin, että syöttöpumpussa ei ainakaan luulisi olevan vikaa, kun vaihdosta on nyt 3 vuotta aikaa.

    Jos jossain on jo aihetta sivuava ketju, samanlaisilla oireilla, niin vinkatkaa ihmeessä. Alkaa olla kärsivällisyys melko lopussa tuon auton kanssa, joten kaikki apu olisi tarpeen!

    #2
    Rev signal for injection pump -Defective

    This fault message is stored if the speed sender
    in the injection pump is transmitting false
    signals or no signal at all.

    Possible Causes :- Injection pump defective

    Symptoms :- Engine stops (safety cut-out)

    Solution :- Renew Injection Pump
    Pumpun aivot siis mahdollisesti kyrvähtäneet. Ei nuo pitkäikäisiä ole, jos pääsee kuivana pyörähtämään eikä polttoaine jäähdytä pumppua.
    Ps.Mukavia harrastevehkeitä nämä 2.5v6 tdi:t, käyttöautoksi ei kyllä passaa.

    Comment


    • #3
      Eli pahinta saapi pelätä. Voiko tosiaan nyt olla koko pumppu paskana, vai voiko toivoa, että pelkät aivot?

      Mitenkään halvalla ei olla päästy tämän rakkineen kanssa. Viime keväänä routatöyssy aiheutti apulaitehihnojen poikkaisemisen, ilmastoinnin kennon paskaks menon, sekä jakopään jaon sekasin menon, samassa rytäkässä huomattiin, että nokat on kuluneet ja nekin samaan syssyyn vaihettiin. Auto siis ollut meillä viime vuoden toukokuusta ja kilometrejä tullut kevään seisomisesta huolimatta nyt reilu 40t.

      Comment


      • #4
        Pystyyköhän niitä aivoja muuten mittaamaan mitenkään? Kai niiden jonkinlaista arvoo pitäis antaa?

        Comment


          #5
          Iisalmessa MTM-huolto korjaa noita pumpun ecuja.
          http://www.mtmhuolto.com/epages/mtmh...egories/Yritys

          Erikoisosaamiseemme kuuluu mm. jakajapumppu VP30/VP44 ohjainlaitteiden korjaaminen sekä eberi/webasto huollot, myös edellisten ohjainlaitteiden korjaukset kuuluvat toimenkuvaamme.

          Comment


          • #6
            Malassu on meille tuttu kaveri. Käytettiin viime keväänä absin boxi hänen käsittelyssä. :) Meinasin vaan, että jos niitä aivoja sais jotenkin testattua, että onko vika selvästi siinä niin ei turhaan tule purettua. Vai saako aivot irti pumpusta niin ettei koko keulaa tarvitse taas purkaa?

            Comment


              #7
              Koko pumpunkin saa irti keulaa purkamatta.

              Comment


              • #8
                Päivitetäänpäs tänne nyt, kun vika on löytynyt.
                Eli pumpun ecuhan se oli sanonut ittensä irti ja viety eilen Malassulle korjattavaksi.

                Comment


                • #9
                  Sama vika audi a6 2.5tdi -00

                  Itsellä auto sammui kesken ajon, hinasin talliin;vaihdoin polttoainesuodattimen eikä millään käyntiin. Joka suuttimelta tulee kyllä naftaa startatessa. Luin vikakoodit nii näyttää juuri tuota 01376 engine speed signal for injection pump. Voiko olla että aivot kärynnyt? Oliko kuinka kallis korjauttaa? Ite kans mietin tuota et saako ne irti pumpusta vai vienkö vaan suoraan pumpun korjaamolle?
                  Viimeksi muokannut Jerryk; 15.11.2016, 16:01.

                  Comment


                    #10
                    Tänne ilmestyi myös vikakoodi 01376:
                    Eilen Audi a6 2,5 tdi (AFB) quattro sammui risteykseen tyhjäkäynniltä. Se lähti kyllä saman tien avaimesta käyntiin, ja sain ajettua auton ongelmitta kotipihaan.
                    Tänään säädin nokkahihnaremontin jälkeen perusennakon kohdilleen. - Tai siis olin tyhjäkäyttämässä autoa pihassa lämpimäksi VCDS kytkettynä ennakon säätöä varten. Sitten moottori alkoi käymään raskaasti ja rupesi pitämään ronklattavaa ääntä muutaman sekunnin ajan, kunnes se sammui. Tuota ennen moottori oli käynyt parisen minuuttia ihan normaalisti tyhjäkäyntiä.

                    Vikakoodi moottorin ohjausyksiköltä paljasti seuraavaa:
                    Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.clb
                    Control Module Part Number: 4B0 907 401 M
                    Component and/or Version: 22.5l/4VT EDC G000AG D60
                    Software Coding: 01006
                    Work Shop Code: WSC 02325
                    VCID: 285F2EBBC8713001BD-4B00
                    1 Fault Found:
                    01376 - Engine Speed Signal for Injection Pump
                    37-00 - Faulty

                    Kolme kysymystä:
                    1) Voiko jakohihnan vaihdolla saada pumpun mykäksi?
                    2) Voiko 2t-öljyn lisääminen naftan joukkoon pimentää pumpun?
                    3) Voiko pumppu pettää mekaanisesti, sillä olen ollut pari päivää kuulostelevinani pumpun pitävän kylmänä kolisevaa ääntä?

                    Comment


                    • #11
                      2.5TDI a4 vm.2000 sammui ajosta eikä startannu avaimella.

                      Moikka vaan. Tuossa vuoden vaihteessa hain itselleni harjoittelu projektin a4 b5 2.5tdi v6:sen herkku quattron ja edelleenkin synnyttää itselle kysymys merkkejä syy:
                      Ajoin autolla korkeilla kierroksilla hetkellisesti, pyöräytin auton vauhdissa 180 astetta ja koitin jatkaa matkaa siitä. Kuitenkin auto hyytyi (vaihteella 2) kun ei jaksanut vääntää ja sammui sitten risteykseen eikä enää käynnistynyt. Työnsin auton parkkipaikalle ja mittaristo ei antanut mitään merkkiä viasta vaan kaikki vaikutti normaalilta. pitkään starttailin tosin lyhyesti aina kerrallaan ettei nyt muuta hajoa. Tankissa naftaa oli ainakin puolen väliä jos mittariin luottaminen. annoin auton jäähtyä ja ei silti. Lopuksi jouduin soittamaan kaveria narun kanssa paikalle ja vetäessä laitoin kolmosen sisään ni johan heräs.. Ei pätkinyt tai mitään kuin vikaa ei olisi koskaan ollutkaan.. Osaako kukaan sanoa mistä kyseinen voisi johtua, onko jotain hajoamassa. Tosissaan nyt auto toimii ja vähän alaväännöt katehissa, mutta kesällä sitten toisella topicilla nokkaremontin yhteydessä puidaan sitä.. :)

                      150 hp moottori kyseessä taisi olla juuri tämä AKN. Kiitos vastauksista, vähän tuo searchin käyttö hakusessa jos tästä löytyy jotain ni voi poistaa.
                      Viimeksi muokannut Combat engineer; 5.2.2019, 15:51.

                      Comment


                        #12
                        ...ilmaa mennyt pyöräytyksessä putkiin...?

                        Comment


                        • #13
                          Tarkoitatko naftaletkuihin? Tosissaan toistin tänään aamulla saman hieman kevyemmin vain, elikkä auto ympäri käsijarrulla ja siitä kakkosella olisi koittanut jatkaa matkaa, kierrokset oli alhaalla ja kun kakkosella koitti jatkaa matkaa auto sammahti. Nyt käyntiin lähtö oli erittäin vaivalloinen, juuri ja juuri jaksoi herätä piti kaasua painaa että käynnistyi.. ( en kyllä pitkään alkanut sahaamaan kun elon merkkejä antoi niin polkasin samoin tein).

                          Itsellä käy mielessä joku syöttövika ehkä? Juurikin ettei polttoaine pääse jostain syystä etiäppäin. Olisi ehkä jotain ilmakuplan tynkää sitten? Hätä ei ole mut olisihan se kiva näin talven aikaa jos auto sammuu marketin pihaan ettei tarviis narun jatkeeks laittaa...

                          Oon koittannu vikakoodeja lukea, mutta pimeni lukija (toivottavasti) ekan pyöräytyksen yhteydessä tulee vain "Link error" aikaisemmin toimi ja antoi lukea vikakoodit. Laitteena toimii Maxscan vag 405.

                          PS. Auto ei siis sammu itse pyöräytyksestä vaan väännön loputtua kesken se sammuu elikkä "keitän kahvit" jos tuota sanaa enää kukaan käyttää. Mutta se miksi se ei käynnisty normaalisti onkin pohdintani aihe.
                          Viimeksi muokannut okkim; 6.2.2019, 08:55. Perustelu: Rivityksiä korjattu luettavammaksi.

                          Comment


                            #14
                            Hommaa VCDS niin alkaa vikakoodien luku onnistua.

                            Comment


                              #15
                              Pääsisikö vain helpommalla, ettei pyöräyttelisi ympäri sitä autoa yleisessä liikenteessä? Ilmeisesti auto toimii muuten normaalisti kun ajetaan liikennesääntöjen mukaan? Kun leikitään ja paiskotaan normaalilla henkilöautolla suljetulla alueella(marketin parkkipaikka ei ole tämmöinen), on hyvinkin mahdollista että vikavaloja tai vikatiloja saa aikaiseksi. Peltoautot ja ralliautot erikseen, ne on aina hajalla ajojen jälkeen ja se kuuluu asiaan.

                              Comment


                                #16
                                Tuossa tilanteessa EDL (jarruilla toteutettu tasauspyörästön lukko) saattaa jarrutella ja kirjaimellisesti mennä sen verran lukkoon, että lähdössä auto kyykkää. Jarrua vasten sammutettu auto voi käynnistyä joskus vähän huonosti, eikä mahdotonta sekään, että pumpun ajoitus olisi hypännyt.

                                Comment


                                • #17
                                  No en nyt sanois, että hyvin toimii. Hyvin kuitenkin 350tkm ajetuksi ilman moottorin avausta. Alaväännöt on kateissa, MAF anturi on vaihdettu ja pieni muutos siitä tulikin mutta ei suurta vaikutusta.
                                  Perushuollot tehnyt kertaalleen Öljyt + suodatin ja polttoaineen suodatin. Jakopään hihnat uusittu + vesipumppu.
                                  Ja tarkoitus ei nyt ole antaa kuvaa, että liikenteessä sillä autolla pelleillään ja marketin pihalla meinasin juurikin suljettuja taikka muuten muulta liikenteeltä sivussa olevia alueita.
                                  Minusta se nyt ei vain ole autolta normaalia käytäntöä ettei käynnisty avaimesta kääntämällä, mutta vetämällä käynnistyy ja siihen haluaisinkin vaikka arvailuja kokeneemmilta auton tuunaajilta, josko vika löytyisi jostain yksinkertaisesta ilmavuodosta joistakin syöttö/imu pumpuista.
                                  Ei muun liikenteen seassa sovikkaan auton kanssa pelleillä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuo pumpunajoitus itselläkin kävi mielessä, että ottaisiko se häikkää kun yhtäkkiä kaasupohjassa auto sammuu.. EDL:stä kuullutkaan, kiitos tästä pitääkin perehtyä sen toimintaan tarkemmin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      VCDS hankittu

                                      Vihdoin saapui VCDS-kaapeli.
                                      Vikakoodit:
                                      airbag:
                                      65535 Internal Control Module Memory Error -- Intermittent --

                                      Engine:
                                      00575 - intake manifold pressure 08-10 control limit surpassed -intermittent
                                      00741 - Brake pedal monitoring 27-00 implausible signal

                                      Vikakoodien nollattua ainoastaan herjaa tuota airbagia.

                                      Auto on toiminut itsellä sammumatta, mutta sellaisen huomion tehnyt että kun joku muu ajaa (katsastusmies/korjaamon henkilöstö) Ensimmäisellä liikkeelle lähdöllä keittää kahvit poikkeuksetta ja tuijottaa minua hölmistyneenä. Eli jotain siellä on vikaa.. Vai onko sitte menny herrat tottuun liikkeellelähtöavustimeen ^^

                                      Edit. Pumpunajoitus VCDS ohjelmistolla hyppii siinä alimman viivan yläpuolella ja välillä käy viivan päällä. Elikkäs meinaako se nyt säätöä sen suhteen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulla antoi bägiyksikkö samaa koodia. Kulemma ebaystä kiinalainen bägi reset tool, niin vian korjausta voi siirtää X aikaa eteenpäin. Jotenkin se ohjausyksikkö disintegroituu pikkuhiljaa. Mun autoon vaihdettiin "uusi" yksikkö, ja vuoden nyt ollut viaton taas.

                                        Comment


                                        • #21
                                          2.5tdi sammui käynnistyttyä

                                          Seuraava vika, olin aamulla lähdössä pihasta töihin, sain auton käyntiin, mutta ennenkuin ehdin edes liikkeelle auto sammui ja ei enää käynnistynyt.
                                          Vikakoodit luin ei herjannut mistään? VCDS löytyy.
                                          Konepelti auki ja siitä huomasi että polttoainetta letkussa ei ole kuin puoleen väliin. Elikkäs onko nyt kyseessä kuuluisa vp44 vaiko tankissa oleva siirtopumppu...?
                                          Hirveesti en koittannu käynnistellä kun lukenut, että silläkin on onnistuttu rikkomaan vp44. Polttoaineen suodatin vaihdettu noin 4kk takaperin.

                                          a4 b5 akn -00 2.5tdi quattro v6

                                          Comment


                                          • #22
                                            Paljonko on tankissa tavaraa? Jos yli puolen välin niin auton pitäisi toimia, vaikka tankissa oleva pumppu olisi pimeänä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Combat engineer Näytä viesti
                                              VCDS hankittu

                                              Vihdoin saapui VCDS-kaapeli.
                                              Vikakoodit:
                                              airbag:
                                              65535 Internal Control Module Memory Error -- Intermittent --

                                              Engine:
                                              00575 - intake manifold pressure 08-10 control limit surpassed -intermittent
                                              00741 - Brake pedal monitoring 27-00 implausible signal

                                              Vikakoodien nollattua ainoastaan herjaa tuota airbagia.

                                              Auto on toiminut itsellä sammumatta, mutta sellaisen huomion tehnyt että kun joku muu ajaa (katsastusmies/korjaamon henkilöstö) Ensimmäisellä liikkeelle lähdöllä keittää kahvit poikkeuksetta ja tuijottaa minua hölmistyneenä. Eli jotain siellä on vikaa.. Vai onko sitte menny herrat tottuun liikkeellelähtöavustimeen ^^

                                              Edit. Pumpunajoitus VCDS ohjelmistolla hyppii siinä alimman viivan yläpuolella ja välillä käy viivan päällä. Elikkäs meinaako se nyt säätöä sen suhteen.
                                              Vanha topikki mutta silti ajankohtainen ainakin täällä. Ajoitus tulisi olla keskimmäisen ja ylimmän välissä. Ylhäältä alaspäin (värejä en nyt ulkoa muista)

                                              Aikaisella 'Advanced'
                                              0-0
                                              Myöhäisellä 'Retarded'
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Combat engineer Näytä viesti
                                              2.5tdi sammui käynnistyttyä

                                              Seuraava vika, olin aamulla lähdössä pihasta töihin, sain auton käyntiin, mutta ennenkuin ehdin edes liikkeelle auto sammui ja ei enää käynnistynyt.
                                              Vikakoodit luin ei herjannut mistään? VCDS löytyy.
                                              Konepelti auki ja siitä huomasi että polttoainetta letkussa ei ole kuin puoleen väliin. Elikkäs onko nyt kyseessä kuuluisa vp44 vaiko tankissa oleva siirtopumppu...?
                                              Hirveesti en koittannu käynnistellä kun lukenut, että silläkin on onnistuttu rikkomaan vp44. Polttoaineen suodatin vaihdettu noin 4kk takaperin.

                                              a4 b5 akn -00 2.5tdi quattro v6
                                              Tankin pumpun tehtävä on nostaa aine tankin sisällä olevaan astiaan jos polttoaineentaso on liian alhainen (en muista litramäärää)

                                              Vp44 etupäässä on siipipumppu joka pyöriessään tuottaa alipaineen järjestelmään jonka voimalla aine nousee perille asti. Ns matalapainepää. Korkeapainepää on pumpun takaosassa joka vastaa oikean ruiskutuspaineen syntymisen.

                                              Enemmän veikkaisin ajoituksen hyppimistä kuin että pumppu olisi sippi, mahdollista toki sekin. Jos psg-5 olisi särki, ei vikakoodit häviäisi nollaamalla.
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 12.5.2021, 13:47. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X