Noniin. Ajattelin kysyä teiltä nyt neuvoa, kun olen tämän foorumin hyväksi tiedon lähteeksi havainnut jo edellisten ongelmien kanssa.
Tässä nyt on tänä vuonna ollu melko paljo touhua tuon auton kanssa ja seisoikin toimimattomana keväällä 3kk ja, kun just meinaa, että huolettomat kilsat on edessä niin jättää matkan varrelle.
Homma meni jotakuinkin näin:
Olin eilen lähössä ajelemaan 45 kilometrin päähän kaupunkiin ja ihmettelin jo heti alussa, kun joutui starttaamaan todella pitkään ennen kuin hörähti käyntiin. Tyhjäkäynti oli epätasaista ja kierrokset humppasivat 900-930 välillä. Lähdin liikenteeseen ja pääsin noin 15km, kun auto alkoi nykimään ja sammui(?) kesken ajon, laatikko meni vikatilaan ja ratti jäykäksi. Sain onneksi vedettyä sen verran sivuun, etten jäänyt valtatielle tien tukkeeksi. Asiaa jo eilen vähän tutkittiin ja kävi ilmi, ettei suuttimista tule polttoainetta, eli jostain syystä polttoaineen kulku on poikki. Auto käytettiin vcds:ssä ja vikakoodeiksi antoi: 00550 Start of injection regulation, control difference (tämä ollut siis jo viime keväästä asti), mutta eilen oli uutena ilmestynyt tämä 01376 Engine speed signal for injection pump? Meinaako tämä nyt sitä, että hal-anturi on sanonut itsensä irti vai mistä kannattaisi ihan ensimmäisenä lähteä vikaa etsimään?
Mainittakoon, että edellinen omistaja on tehnyt autoon mittavat remontit mm. uusinut polttoainejärjestelmän sekä vaihtanut syöttöpumpun, joten luulisin, että syöttöpumpussa ei ainakaan luulisi olevan vikaa, kun vaihdosta on nyt 3 vuotta aikaa.
Jos jossain on jo aihetta sivuava ketju, samanlaisilla oireilla, niin vinkatkaa ihmeessä. Alkaa olla kärsivällisyys melko lopussa tuon auton kanssa, joten kaikki apu olisi tarpeen!
Tässä nyt on tänä vuonna ollu melko paljo touhua tuon auton kanssa ja seisoikin toimimattomana keväällä 3kk ja, kun just meinaa, että huolettomat kilsat on edessä niin jättää matkan varrelle.
Homma meni jotakuinkin näin:
Olin eilen lähössä ajelemaan 45 kilometrin päähän kaupunkiin ja ihmettelin jo heti alussa, kun joutui starttaamaan todella pitkään ennen kuin hörähti käyntiin. Tyhjäkäynti oli epätasaista ja kierrokset humppasivat 900-930 välillä. Lähdin liikenteeseen ja pääsin noin 15km, kun auto alkoi nykimään ja sammui(?) kesken ajon, laatikko meni vikatilaan ja ratti jäykäksi. Sain onneksi vedettyä sen verran sivuun, etten jäänyt valtatielle tien tukkeeksi. Asiaa jo eilen vähän tutkittiin ja kävi ilmi, ettei suuttimista tule polttoainetta, eli jostain syystä polttoaineen kulku on poikki. Auto käytettiin vcds:ssä ja vikakoodeiksi antoi: 00550 Start of injection regulation, control difference (tämä ollut siis jo viime keväästä asti), mutta eilen oli uutena ilmestynyt tämä 01376 Engine speed signal for injection pump? Meinaako tämä nyt sitä, että hal-anturi on sanonut itsensä irti vai mistä kannattaisi ihan ensimmäisenä lähteä vikaa etsimään?
Mainittakoon, että edellinen omistaja on tehnyt autoon mittavat remontit mm. uusinut polttoainejärjestelmän sekä vaihtanut syöttöpumpun, joten luulisin, että syöttöpumpussa ei ainakaan luulisi olevan vikaa, kun vaihdosta on nyt 3 vuotta aikaa.
Jos jossain on jo aihetta sivuava ketju, samanlaisilla oireilla, niin vinkatkaa ihmeessä. Alkaa olla kärsivällisyys melko lopussa tuon auton kanssa, joten kaikki apu olisi tarpeen!
Comment