Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 3.0 Tdi quattro vm 2005 hyytyi kesken ajon

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kiitos tiedoista minäpä tutkistelen asioita

    Comment


      #32
      Meillä kävi samanlailla. Sytytti hehkuvalon ja sammui suoraan ajosta.
      Autona a4 b8 avant -08 CCWA tiptronic ajettu 108000 km.

      Korkeapainepumpun hihna on ehjä.

      Ensiapuna vaihdettiin polttoainesuodin, ei vaikutusta. Polttoainesuodattimen ja pumpun välisestä liitoksesta kokeiltiin ja polttoaine lensi kaarella. Eli ainakin jotakin elämää sähköpumpuissa on, molemmat tankissa oleva ja suodattimen vieressä oleva pitävät ääntä ts ei ainakaan jumissa.

      Vikakoodit luettiin vcds:ällä ja koodit tuli liian korkeasta ja matalasta railpaineesta, ja ainakin liian matalasta siirtopaineesta. Lisäksi liuta muita koodeja jotka on jäänyt nollaamatta aiemmin, sekä liian alhaisesta jännitteestä johtuvia.

      Vikakoodien nollauksen jälkeen ainoat koodit on saatu liian alhaisesta jännitteestä satunnaisista paikoista. Ja en tallentanut koodeja, kun nohevana ajattelin saavani uuden oikeasta vikapaikasta.

      Polttoainepaineita logitin ja rail tavoitepaine on 300 000 hpa. Paine on sammuksissa n 6000 hpa, startatessa vaihtelee voimakkaasti pääasiassa 40 000 - 50 000 hpa. Välillä hetkellisesti paine käy yli 100 000 hpa jolloin auto ehtii sytyttää yhden tai kaksi sylinteriä, jolloin paine romahtaa takaisin 40 000 hpa. Starttauksen lopettaessa paine tippuu nopeasti taas 6000 hpa.

      Kysymys kuuluu onko railpumppu, pumpun säädin vai jotain muuta pimeänä? Miten kauan täytyy startata, että saa vikakoodin liian alhaisesta railpaineesta?
      Akku on yön yli laturissa ja huomenna taas uudella innolla kimppuun.

      Comment


      • #33
        Voipi olla et joku suutin vuotaa läpi.

        Comment


          #34
          Railpumppuhan se sieltä oli mennyt.

          Mistä saa paremmalla hintalaatusuhteella uuden, kuin marmorilta? Vai onko käytetty vaihtoehto?

          Comment


          • #35
            Jos pumppu menny nii joutuu mahollisesti vaihtaa suuttimet tai putsaa ne, tankin ja kaikki linjat huuhtelee. Siis jos pumpusta irronnut metallia. Yleenä ku ku pumppu mekaaniseti hajoo ni ei nouse paineet melkeimpä yhtää taas jos se pumpun säädin jumittaa ni voi painetta vähän nostaakki.
            Viimeksi muokannut jarppa^; 9.3.2017, 16:00.

            Comment


              #36
              Joo on pumpusta irronnut metallia. Tarkoitus on putsailla ainakin moottoritilasta linjat.
              Pääseekö sitä moskaa tankkiin asti, ja jos niin riittääkö suodattimessa putsausteho? Ei hirveästi innostaisi ruveta tankkia puhdistamaan. Pystyykö suuttimia paljoa kotikonstein puhdistamaan? Täytyy melkein varalta ostaa myös N276 jos sinne on tarttunut metallia väliin.

              Linkin takana kuvia aiheesta https://veni.kuvat.fi/kuvat/Audi+A4+B8/

              Comment


              • #37
                Sanon suoraa et tulee olee kallis korjaus, suuttimet pajalle. Tehtaan ohje taitaa olla et kaikki polttoaine tavarat pitäs laittaa uusiks paitsi tankin voi pestä. Kannattaa tosiaan putsaa kaikki paikat hyvin, tulee kaliiks korjautella suuttimia koko ajan ku ne menee metallista tukkoon.

                Comment


                  #38
                  Onhan se toki niinkin, plus kiloeuron pumppuja saa vaihdella samaan tahtiin.

                  Comment


                  • #39
                    Ennen tuntui kalliilta uusia se VP44:n, mutta tais olla halpaa kuin saippua verrattuna näihin cr-probleemiin.

                    Comment


                      #40
                      Eikös tuo metallimuju jää suodattimeen? Jos kerta konehuoneesta putsaa kaiken niin ei kai sillä luulisi väliä olevan, jos jotain tankkiin menee.

                      Comment


                      • #41
                        Siitä kokeilee onnea.,:)

                        Comment


                        • #42
                          Joskus Shellin koulutuksessa oli puhetta noista autojen suodattimista.
                          Ovat kalaverkkoa verrattuna hydrauliikassa käytettäviin.
                          Tämä siis vain huomautuksena tähän väliin, että voi olla viisasta se puhdistaminen kokonaisuudessaan, vaikka työläshän se toki on.
                          Voi siis mennä pikku paska läpi suotimesta, toki ne isot hileet siihen jää.
                          Nimen omaan se pikku muju on vihollinen siellä hydrauliikassa...

                          Comment


                            #43
                            Voisi olla jopa järkevää laittaa väliaikaisesti paluupiiriin joku hytikkasuodin purkkavirityksellä. Halvempaa se olisi kuin koko paskan uusiminen/puhdistuttaminen.

                            Comment


                            • #44
                              Elikkäs auto tuntui aamulla hieman mopolta ja nyki ja kun töistä lähdin niin sammui. Ei ainakaan perus bluetooth testerillä anna vikakoodeja. Tankinpumppua kokeiltu toista mutta ei sano mitään.
                              Sulakkeet ja rele(614) ehjiä. Mistähän lähtisi vikaa purkamaan?

                              Comment


                                #45
                                Liekö tyhmä kysymys, mutta railipumpun hihna ehjä/hampaat tallella?

                                Comment


                                • #46
                                  Hihna vaihdettu kuukausi sitten. Ehjältä näyttäs ja pumppu pyörii. Tankin pumppu ei vaan sano mitään kun virrat lyö päälle.
                                  Kokrilin myös ottaa suoraan virrat pumpulle mutta ei siltikään lähde käyntiin. Joku anturivika eikä aukaise suuttimia(?)
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 19.6.2019, 17:06. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X