Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 3.0 Tdi quattro vm 2005 hyytyi kesken ajon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 3.0 Tdi quattro vm 2005 hyytyi kesken ajon

    Nyt kaivattais vähän viisauksia auto reppanan kanssa,pari viikkoa sitten auto hyytyi kesken ajon moottoritielle, ei ikinä ennen tehnyt vastaavaa eikä edes varoitellut , auto kun hyytyi niin hehkun valo syttyi jonka jälkeen auto ei ole lähtenyt käyntiin, vikakoodia käyty luettamassa kahdessaki eri paikassa ja auto ei anna mitään vikakoodeja.. onko muilleki käyny vastaavaa ????? naftaa tulee suodattimelle asti iha hyvin, korkeapaine pumpusta ku ottaa letkun irti niin tulee jotakin mutta ken tietää kuinka kovaa/paljo sieltä pitäis tulla, hihna katsottu on ehjä ei puutu hampaita.

    Mitä tehdä? vastauksia kaivataan

    Kiitos jo etukäteen

    ps. vaikee korjaa ku ei tiedä mistä lähteä liikkelle kaikki katsottava on katsottu :)
    Viimeksi muokannut mika1986; 7.8.2016, 20:21.

    #2
    Aloitetaan tällä perinteisellä, eli onko vikakoodit luettu VCDS:llä? Vai jollain yleislukijalla?

    Comment


    • #3
      mitähän nuo korjaamot nyt käyttää boschin vehkeillä.en sen enempää tiijä , tähän asti kaikkiin muihin autoihi toiminu kyllä ja antanu kaikki viat, toinen kone oli joku koti kone jossa ohjelma en nyt muista mikä

      Comment


        #4
        Voin lukea vielä tolla vcds:llä jos haluat. Näkyy olevan vantaa paikkakuntana. Laita yksityisviestiä jos kiinnostus heräsi.
        Viimeksi muokannut Teppana; 7.8.2016, 20:23. Perustelu: Typo

        Comment


        • #5
          Tässä olisi osa löydettyjä koodeja oisko näistä apuja ?? mikä johtuisi että ei lähde käymään ,onko kellään kokemuksia tai samoja vikoja ??'

          013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
          P3348 - 004 - Electrical Malfunction

          005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
          P161A - 001 - Open Circuit

          006217 - Please check DTC Memory of Transmission Controller
          P1849 - 008 - - Intermittent

          001592 - Throttle Body Actuator Bank 1 (J338)
          P0638 - 002 - Implausible Signal - Intermittent

          004738 - Valve for Fuel Metering (N290)
          P1282 - 001 - Open Circuit - Intermittent

          009783 - Torque Management Feedback Signal A
          P2637 - 000 - - Intermittent

          00493 - ESP-Sensor Unit (G419)
          008 - Implausible Signal - Intermittent

          00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
          002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

          Comment


          • #6
            Pitäs kattoo mitä koodeja tulee ees takas ja testerillä katsella arvoja kun käynnistelee. Mut kato ny ettei sammutusläppä oo jääny kiinni asentoon.

            Comment


            • #7
              moro jarppa, missähän tuollainen sammutusläppä sijaitsee. mun mielestä koodeja tuli noista moottori ongelmista jotka ei poistunut muistaakseni muut koodit poistui , voiko siis sammutus läppä mennä kiinni yhtäkkiä moottoritiellä? voi olla osa vioista on tullu ku akku on sahattu tyhjäksi,niin jännitteen mukaa tullut myös vikoja, hitto ku ei oo tarvinnu näiden ongelmien kannsa painita ennen

              Comment


              • #8
                se on siin öljytikun vieressä kaasuläpän näköinen. Virrat päällä pitäs aukee.

                Comment


                  #9
                  Milloin tankkipumppu on vaihdettu viimeksi, entä ruiskupumpun hihna?

                  Comment


                  • #10
                    1 Postauksessa sanottii et naftaa tulee ja hihna ehjä.

                    Comment


                    • #11
                      tankki pumpusta ei ole tietoa mutta pumppaa kyllä hullunlailla ruiskupumpun hihnan vaihdosta ei tietoa mutta kaikki hampaat tallella

                      Comment


                      • #12
                        okei täytyypä huomenna kattoo mitä se sanoo enpä tuollaista asiaa ole huomioinu edes, antaako yleensä vikakoodin vai onko ihan mekaaninen , nää dieselit ei ole mun juttu ,bensa vehje ois jo käynnissä :) itse epäilin korkeapainepumppua koska naftaa tulee aikas heikosti toki voi olla sensori vikakin, suodattimelle asti pumppaa hullunlailla mutta kun ... ei tietoa ?

                        Comment


                        • #13
                          Testerillä selviäis nopeesti nouseeko rail paineet.

                          Comment


                          • #14
                            harmi kun ei ole testeriä,mutta selvitän huomenna sen läpän että aukeeko vai ei

                            Comment


                              #15
                              Oma on kolmesti sammunut lennosta. Kahdesti tankkipumppu ja kerran hihnasta hampaat.

                              Comment


                              • #16
                                Niinhän ne yleensä noi viat on mut tyyppi väittää et ne on kunnossa.

                                Comment


                                • #17
                                  Kannattaisi ehkä lukea vikakoodit VCDS:llä tai VAS:lla. Täällä on muistaakseni ollut toinenkin ketju, jossa oli moottori ongelmia ja hehkun valo kävi päällä vikatilanteessa. Mitään vikakoodeja ei löytynyt, kunnes luettiin VCDS:llä, jolla sitten koodeja alkoikin löytymään.

                                  EDIT: Tuossa ketjussa kävi niin kuin edellä kirjoitin: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=153762

                                  Tosin tilanne ei ole ihan identtinen, hänellä auto meni limp modeen, mutta pysyi käynnissä. Mutta kuitenkin pointtina se, että kaikki testerit eivät vikakoodeja löydä vaikka sellaisia tarjolla olisi.
                                  Viimeksi muokannut jussis; 13.8.2016, 09:52. Perustelu: Lisäys

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vika löytyi, turbon akseli poikki :( täyttänyt coolerin ja todennäköisesti myös katin öljyllä, nyt alkaaki jumalaton purkaminen että saa kaiken puhtaaksi..... v.t.t.a.a......
                                    Ei kellään sattuis olee tiedossa sopiiiko tuohon 3.0 TDI:hin joku muu kuin vastaava turbo??
                                    ja oisko kellään tarjolla edullista ahdinta ei tarvitse olla uus kunhan on edullinen ja toimiva :*)

                                    Comment


                                      #19
                                      Mulla kävi viime kesänä sama homma. Välijäähyistä öljyt pois ja uusi Ahdin paikalleen vaan. Mitä tarkoitat muulla turbolla? Ei siihen ole kuin yksi vaihtoehto jos vakiota meinaat.

                                      Comment


                                      • #20
                                        nii meinasin että pitääkö olla juuri 3 litrasesta vai käviskö vaikka 2,7:turbo ?
                                        http://www.topautoosat.fi/alanko-8052791.html
                                        tuommoinen löyty ja muka pitäs käydä mutta onkohan näin ei ainakaan hinnalla pilattu.
                                        kävikö villep sullaki niin et auto hyytyi eikä enää käynnistyny?
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 30.8.2016, 23:29. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sanon suoraa et unohda toi turbo.

                                          Comment


                                          • #22
                                            nii sitä mäki mietin :) kuhan se hetken toimis :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Eikö se Turbo muka sanonut mitään kun akseli napsahti poikki? Ei edes savua? Jos Katti olisi täynnä öljyä, savuakin olisi tullut melkonen määrä.
                                              Kuulostaa taas maallikon korvaan niin oudolta, että akseli poikki eikä mitään sivuoireita. Sitä öljyäkään niin paljoa ei sieltä tule hetkessä, että täyttäisi coolerin.
                                              Viimeksi muokannut Puuhapete; 31.8.2016, 10:05.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mulla katkesi turbon akseli kesken ajon alkukesästä.
                                                Koetauluun ei syttynyt yhtään varoitusvaloa yms.

                                                Nilkuttaen ja savun saattelemana kotiin.
                                                Testeri kiinni ja ahdot näytti nollaa, joten epäilys oli ahtoputkelle.

                                                Savua tuli vasta kun kaasutti, tyhjäkäynnillä normaali.
                                                Omituista oli että öljyä ei ollut kussut minnekään, joten uusi turbo kiinni vanhaan säätimeen ja se oli siinä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mullakin napsahti nelikossa akseli poikki. Lahdesta Jalasjärvelle nilkuttaen pysty ajamaan.
                                                  Mistä se öljy sieltä kovin lujaa pääsisi, kun akseli on kuitenkin edelleen paikoillaan, vaikkakin poikki.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Niin mä sen kanssa järkeilin...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hyviä kysymyksiä, vastaisin mielelläni jos oisin itse ajanut autoa silloin kun se hajosi, mutta mun tiedossa oli vaan että hyytyi kesken ajon ja heh ku valo syttyi, savuista ei tietoa. Eilen korjaamolla saivat käyntiin kun otti turbolta letkut irti, ja öljyä tulee läpi, vaikea sanoa onko sitten muutakin mennyt ku turbo mutta akseli ainakin on poikki, kai se täytyy tarvike turboa kokeilla pääsee halvemmal :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Olisko se turbo leikannut kunnolla sitten. Hyvää mäihää, jos ei ole silpunnut.
                                                        Turbossa en lähtisi viimesiä pennejä säästämään. Säästyy murheelta, kun pistää kunnollisen. Kysyisin itse ainakin Finturbolta tai muilta joilla on ihan hyvä maine. Sinne voi löytyä parempikin samaan hintaan, joka menee ilman modauksia.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Rupesin kaasua painamaan niin meni limp modeen ja lopulta sammui. Muutaman kerran sain käyntiin, mutta lopulta lavetilla jatkettiin matkaa. Eikä tosiaan mitään savua pölläyttänyt. Fin-turbolta tuli muutamassa päivässä uusi tilalle.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Minä en kyllä tarvikeahtimeen välttämättä laittaisi rahojani...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X