Puolisen vuotta sitten ostettu 2007 A4 1.9 TDI - koneella kuluttaa keskimäärin 6,4 litraa satasella. Tuo lukema tuntuu hieman suurelta kun ottaa huomioon, että saman konsernin matalatehoisempi 1.9TDI vei edellisessä autossa 5,5 ja joskus alle.
Ajo on pääasiassa moottoritieajoa, mutta ajelen rauhallisesti eli matkanopeus on aina max 120kmh. Koskaan en ole saanut tuota viemään alta kuutta litraa, en vaikka ajellut pienempiä 80-100 kmh teitä.
VCDS:llä on logattu eri testeillä MAF, turbo yms ja ainoa mikä poikkeaa odotetusta on lämmöt: vaikka mittaristossa viisari nousee rivakasti 90 asteeseen, VCDS (myös Torque) näyttää lämpöjen nousevan samaan tahtiin, mutta stoppaavan 80 asteeseen. Tuossa ne sitten pysyvät vaikka kuinka pitkään ajelee, kesät talvet.
Jarrut ei tunnu kahnaavan, ei kuluta öljyä. Kulutus on yhtä suuri niin kesä- kuin talvirenkailla.
Merkkiliikkeessä tuumaili, että koska tuon auton tehdastermari päästää 87 asteessa, ei tuo seitsemän asteen ero ole niin merkittävä että pitäisi vaikuttaa kulutukseen. Mitä mieltä olette?
Termari olisi jo vaihdettu, mutta tuossa koneessa se on vesipumpun takana jemmassa niin on hieman isompi työ.
Kysymys kuuluukin: mitä teidän kanssa-autoilijoiden vastaavat vekottimet kuluttaa? Paljon teillä on lämmöt noissa vehkeissä?
Ajo on pääasiassa moottoritieajoa, mutta ajelen rauhallisesti eli matkanopeus on aina max 120kmh. Koskaan en ole saanut tuota viemään alta kuutta litraa, en vaikka ajellut pienempiä 80-100 kmh teitä.
VCDS:llä on logattu eri testeillä MAF, turbo yms ja ainoa mikä poikkeaa odotetusta on lämmöt: vaikka mittaristossa viisari nousee rivakasti 90 asteeseen, VCDS (myös Torque) näyttää lämpöjen nousevan samaan tahtiin, mutta stoppaavan 80 asteeseen. Tuossa ne sitten pysyvät vaikka kuinka pitkään ajelee, kesät talvet.
Jarrut ei tunnu kahnaavan, ei kuluta öljyä. Kulutus on yhtä suuri niin kesä- kuin talvirenkailla.
Merkkiliikkeessä tuumaili, että koska tuon auton tehdastermari päästää 87 asteessa, ei tuo seitsemän asteen ero ole niin merkittävä että pitäisi vaikuttaa kulutukseen. Mitä mieltä olette?
Termari olisi jo vaihdettu, mutta tuossa koneessa se on vesipumpun takana jemmassa niin on hieman isompi työ.
Kysymys kuuluukin: mitä teidän kanssa-autoilijoiden vastaavat vekottimet kuluttaa? Paljon teillä on lämmöt noissa vehkeissä?
Comment