Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI savuttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Mutta onko pietzojen säätöön kenelläkään laitteistoa? Vaatiiko ne jonkun yberkalliin koneen jota ei kukaan viitsi hankkia ja siksi myydään koko suutinta?
    Ja jos esim Bosh ilmoittaa ettei ole virallisia varaosia, niin moni ei lähde tarvikkeilla pelaamaan.

    Comment


      #62
      http://joendiesel.com/index.php?pinc=3

      Oiskohan tuommonen penkki. Joku vuosi sitten oli 3 kpl. Suomessa.
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 30.10.2013, 12:35.

      Comment


        #63
        Samahan on pumppusuuttimien kanssa. Kärkiä kyllä saa, mutta harva paikka niitä suostuu tai edes pystyy vaihtamaan.

        Comment


          #64
          Joo ei noit missään nyrkkipajalla säädetä todellakaan. Ei tuo vaadi kuin oikean penkin.

          Comment


            #65
            Aikanaan kun 3.0tdi (BKN) omistin, sain myös hankkia kierroksen uusia suuttimia vuotavien tilalle. Mutta mistä tässä keskustellussa tapauksessa tuo kolmen tonnin kuluerä muodostuu?

            Comment


            • #66
              Dieselasennustyö 200€
              Diagnostiikkamaksu 35€
              Suuttimet 2760€
              Rahtimaksu 62€
              Korjaamotarvikkeet 8€

              Teetätettynä homma teki tasan tuon verran.
              Kuten aikaisemmin mainittiin, niin minullahan oli kokonainen kierros käytettyjä suuttimia, joita ei laitettu heikon kunnon takia.. Ois varmaan toiminu niilläkin jonkun aikaa ja selvinny halvalla.

              Comment


                #67
                Kyllä on hintaa suuttimilla. Oikeasti aika ryöstöähän toi on.

                Comment


                  #68
                  Kieltämättä melko kalliit suuttimet siihen nähden mitä itse maksoin. Noin puolet noiden suuttimien hinnasta ja vähän altakin. Riippuu toki paljon mistä ne hankkii. Mutta hyvä että tuli kuntoon.

                  Comment


                    #69
                    Noh, suuttimet 450€ kappale. Korjaamo tuskin tilailee niitä netistä, kun niille on joku takuu annettava, takuuasioita kun hoitaa mielummin naamatusten tai ainakin puhelimella ja Suomeksi.
                    Minusta ihan normihinta, toki asiakkaalle ikävää, että suuttimet sattuu maksamaan aika paljon.
                    Ryöstöä en huomaa missään kohtaa.

                    Comment


                      #70
                      Nojoo, joka puulaaki katteensa määrittelee itse. Millään muulla ei voi perustella 450e hintaa suuttimelle kuin ahneudella.

                      Comment


                      • #71
                        Laakkoselle olisi käsittääkseni saanut kantaa selvästi enemmän rahaa ja auto oli saatava kuntoon mahdollisimman nopeasti... Eli halvempia vaihtoehtoja ei siihen tilanteeseen ollut.

                        Mistä muuten Miikka hommasit suuttimet silloin?

                        Comment


                          #72
                          Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                          Nojoo, joka puulaaki katteensa määrittelee itse. Millään muulla ei voi perustella 450e hintaa suuttimelle kuin ahneudella.
                          En ole tietoinen mitä yleisesti suuttimet maksaa varaosaliikkeessä. Mutta tässä lienee turha alkaa kertaamaan jälleenmyyjäketjua, jos puhutaan suomalaisesta varaosakaupasta, tai minkä maalaisesta tahansa. Kiva niistä on jotain myyjällekkin jäädä( kai sitä pitäisi vaan tehdä nolla kauppaa, että asiakas saa mahdollisimman halvalla). Ja jos ei hinta miellytä, voi toki itse tilailla niitä mistä halvimmalla saa.
                          Monikaan yritys ei viitsi kuitenkaan tilailla osia mistä sattuu, kun asiakkaalle joutuu antamaan aina takuun myydylle osalle, olkoot hinta vaikka euron. Takuun hoitaminen suomalaisen kanssa kasvotusten tai puhelimessa on helvetisti helpompaa kuin saksalaisen kanssa.

                          Edit: Ja jos nyt joku ahne pitää kaivaa esiin ketjusta, olkoot se sitten tukkuri. Esimerkkinä se, että pienillä korjaamoilla ei ole enää asiaa tukkureiden varastoihin, kaikki myydään tukkureiden omien varaosaliikkeiden kautta ja kas, siihen tuli taas yksi välikäsi lisää. Muutenhan korjaamo saisi pirun halvalla osan ja näin voisi hinnoitella hyvällä katteella sen vielä asiakkaallekkin edulliseksi, nyt se ei ole mahdollista.
                          No toisaalta varaosaliikkeet työllistää lisää ihmisiä ja viime kädessä asiakas ostaa osan korjaamolta samaan hintaa kuin varaosaliikkeestä. Ellei sitten korjaamo vielä ole lisäahne ja ota vähän extraa. Loppupeleissä kaikki on siitä kiinni, minkä hinnan asiakas ja korjaamo osalle sopii.

                          Comment


                          • #73
                            Jossain kohtaa noita ihan mielenkiinnosta kattelin ebay.de:sta ja halvimmat tais olla 319eur/kpl. Rahdit joitain kymppejä päälle.
                            Mutta kuten todettua, korjaamo ei tilaa niitä ebaysta ja varmaan haluaa vielä siivunsa välistä joten _mun mielestä_ nämä seikat huomioiden ihan kohtuullisesti linjassaan tuo 450eur/kpl.
                            Toki siinä itse tilaamalla olisi sen 600-700eur saattanut säästää.

                            Comment


                              #74
                              Varaosien tehdashinnat vs jälleenmyyntihinta on melkosen kaukana toisista.
                              Hinnat pidetään keinotekoisesti korkeana. Syypää harvemmin on se viimene porras.
                              Välikäsiä vain on liikaa.
                              Kuluttajaa hämää hinnat. Moniko jättäisi täysin saman osan ostamatta, jos sen hinta olisi esim puolet tuosta 450€:stä. Moni jättäisi väliin kun se on niin halpa.

                              Comment


                              • #75
                                Onko suuttimien hinnat noussut? itse ostin uudet bkn koneen suuttimet vajaa parivuotta sitten 270€/kpl. ja ihan suomesta tulivat seuraavalle päivälle.
                                Tosin tuli silti hintaa remonrille kun ajattelin että säästän, ja ostin esin käytetyt eli paskat 150e/kpl.

                                Comment


                                  #76
                                  Mistä oletta nuita BKN suuttimia tilanneet halvalla ei kaise mikään salaisuus ole tarvisin. 059130277ab tai bosch 0445115082

                                  Comment


                                    #77
                                    Dieselkontor on perinteisesti ollut edullnen, enää näissä tapauksissa. Kaikki taitavat myydä enemmän tai vähemmän OE-tason tuotetta, eli varsin edullisesti ei taida edes päästä. Tuossa se etsimäsi, luulisin.

                                    Comment


                                      #78
                                      Tuolta kattelin jo mutta tyrkyttää BKN ään moottorin kirjainten mukaan 2.7tdi suuttimia, ne ei bosch taulukon mukaan mulle käy, nuo linkin suuttimet varmaan oikeat minunkin mielestä.

                                      Ei uskalla tilata ennen kun saan varmuuden on sen verrat hintavat.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Itse olin lukevinani että viimeisin päivitys olisi 059 130 277 BD Bosch 0445115079 -siis BKN-kone.Hintaa tulee 2tonnin kahtapuolta/sarja. ps.tsekkasin Audin orkkisosasivuilta-juu,näin on,koska kyseessä on EURO4-kone/1600bar.Ei saa käyttää EURO5-koneen 1800bar suuttimia.
                                        Viimeksi muokannut oskupossu; 3.3.2014, 01:18. Perustelu: edit

                                        Comment


                                        • #80
                                          Terve, eli 2006 vm. A4 3.0 TDI ASB moottorilla savutus ongelmaa, joka ilmenee vain tyhjäkäynnillä hetken oltuaan, alkaa pukata putkien päästä vaaleahkoa selvästi naftan käryistä savua. Vedot on tallessa, auto käy hienosti. Perimätiedon mukaan piti olla karalan softa jota en kyllä allekirjoittaisi, vakio vedot nyt kuiteskin varmasti tallessa. Ohessa kuva suuttimien korjausarvoista, jos joku pätevämpi osaisi kertoa miltä näyttää, itse en ymmärä niitten päälle juuri mitään :DClick image for larger version

Name:	440F3338-86F1-4855-BDCF-9E750CF42045.jpeg
Views:	1100
Size:	103,8 Kt
ID:	1922201

                                          Comment


                                            #81
                                            Kopioin suoraan tuolta "...ei käynnisty" - ketjusta:
                                            Vie hiiren kursori siihen arvolaatikon päälle niin näyttää suositusarvot, en nyt muista oliko se jotain +-2,99. ​​​​​​
                                            Lue ennemminkin kanavat 72-77, niistä näkee suutinten ruiskutusajan millisekunneissa, ne kertoo enemmän suutinten kunnosta. Kunhan ne on jotain luokkaa alle 30ms niin pitäis olla vielä ok.
                                            Mutta kun se jo sauhuttelee tyhjäkäynnillä niin kyllähän ne suuttimet alkaa olla kunnostus/vaihtokunnossa.

                                            Comment


                                              #82
                                              Tuo olikin hyvä tieto huomiselle kun käyn katsomassa yhtä autoa, tulee olla alle 30ms tai sitten pitää keskustella..




                                              Viimeksi muokannut Killeri; 13.8.2021, 20:37. Perustelu: Ei sotketa keskustelua vcds-asioilla.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Olisko nyt paremmin luettu, tosin itse en noista arvoista oikein ymmärä, jos joku paremmin tietävä osais selventää miltä näyttää?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Luepa tämä läpi:
                                                  https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-tdi-suuttimet

                                                  Jos ei ole tietoa onko suutinten alustiivisteprikkoja koskaan vaihdettu niin niistä kannattaa aloittaa. Samalla vaihtaa löpösuodatin ja laittaa Forten diesel fuel conditioneria.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Lainataan tätä. 2.7tdi camp alkaa muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen hieman savuttamaan ja hetken savutuksen jälkeen kerää kosteutta putken päihin, ja se maistuu makealta.
                                                    Antaa auton olla sammuneena vähän aikaa, pistää käyntiin ja taas saa muutaman minuutin odottaa ennen savuttamista.
                                                    onko egr:ään viittaava ongelma?

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X