....vai onko mentävä suoraan pajalle? Onko mitään keinoa, millä valon saisi pois? Valo ei vilku vaan palaa kiinteästi. tehot osittain poissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 3.0TDI DPF valo syttyi, mitä tehdä?
Collapse
X
-
Vieras
-
Kannattaa korjata otsikko, niin jälkeenpäin löytää joku tarvitseva tämän. dpf valo varmaan, vai alkoiko se tekemään pdf tiedostoja...
Käytännössä partikkelisuodatin on vikatilassa ja tämä johtaa auton vikatilaan menemiseen. Eli ei ahda, kuin perus määrän(eli jousikuorma kait näissäkin, n.0,5bar?).
Comment
-
Melkein keskellä auton alla on DPF tuossa, pitkä soikiopönttö jossa lämpöanturi ja paineenmittausputket kiinni. Siinä pöntön etuosassa voi olla lyhyt kattikenno ennen varsinaista DPF-kennoa.
VNT-ahdin on tuossa servolla ohjattu, siivet lienee auki vikatilassa eli ei ahda paljoa mitään silloin.
Comment
-
-
No niin. Eli tässä koodit:
AUDI Diesel EDC 16CP34 vikamuisti:
1818:pakokaasun takaisnkier.järj.max.arvo ylitetty.
2988:partikkelisuod.hiukkasmassa liian suuri.
69: ilmamassamittari,max arvo ylitetty.
1024:ilmamassamittari.minimiarvo alitettu.
1157:ilmamassamittari,toimintahäiriö.
1166:tuntematon vika.
14478:tuntematon vika.
10382:tuntematon vika.
uusi Maf paikalleen, ja taas mentiin. DPF valo ei pala ja auto toimii taas normaalisti. Ainoa asia mikä askarruttaa, ovat ns."tuntemattomat viat".
Mutta joka tapauksessa, kiitos vastauksista. katsotaan oliko ns."lopullinen korjaus" vaivaan, vai putkahtaakohan jotain uutta....cant say...dont know...:) ja "polttoajo" suoritettu. Kieseli kiekui 4000rpm/min noin 20min ja nopeutta 80-110km/h....Ohjelmoinnin osuutta häiriöön en osaa sanoa, voiko aiheuttaa ongelmia DPF:n kanssa. Karalan ohjelmahan tuossa on eli 272hv/550nm....
Comment
-
Hohhoijaa....Sähelsin jotakin vcds laitteella kaiketi. Ennen sähläystä ei vikavaloja palanut ja nyt hehkun kiekura vilkuttaa ja moottorinvikavalo palaa..helv....Rupesin kattoo
tota hiukkasloukku juttua, kun anto vikaa siitä tukkeutumisesta. Aloin kattoo tuolla vcds sitä pakkopolttoa.mielestäni en mitään muuttanut, mutta nyt sitten tulikin viat sen myötä..Jäikö tuonne nyt jokin
asetus päälle mitä en tajua. start ja stop ei myöskään enää toimi.
Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F 00 [101] - Restricted/Clogged
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 379007 km
Date: 2020.10.28
Time: 13:23:20
Engine speed: 735.00 /min
Normed load value: 14.1 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 65 °C
Intake air temperature: 27 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.560 V
Unlearning counter according OBD: 40
Crankshaft speed (RPM): 735.0 /min
Vehicle speed: 0.00 km/h
Exhaust gas jet volume in particle filter: 74.1 m³/h
Particul.filter diff.pressure: 8 hPa
Particle filter: oil ash volume: 0.35 l
Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 114.1 °C
P Flt Ld fac Ash Cor: 0.7145
5188 - Diesel Particle Filter
P2463 00 [101] - Excessive Soot Accumulation
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 379007 km
Date: 2020.10.28
Time: 13:23:23
Engine speed: 734.50 /min
Normed load value: 16.9 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 65 °C
Intake air temperature: 27 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.560 V
Unlearning counter according OBD: 40
P Flt Ld fac Ash Cor: 0.7145
Particul.filter diff.pressure: 7 hPa
Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 113.6 °C
Exh t Adap TP Flt Ds B1: 98.8 °C
Exhaust gas jet volume in particle filter: 64.6 m³/h
Current operating mode_2-Bits 0-7: 00000000
Current operating mode_2-Bits 0-7: 00000000
Current operating mode_2-Bits 0-7: 00000000
Current operating mode_2-Bits 0-7: 00010000
10382 - Thermostat for Cylinder Head
P199E 00 [039] - Open Circuit
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 379007 km
Date: 2020.10.28
Time: 13:23:21
Engine speed: 728.00 /min
Normed load value: 16.5 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 65 °C
Intake air temperature: 27 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.560 V
Unlearning counter according OBD: 40
Shut-off timer: last engine shut-off time: 826 s
TECU t Max: 66.4 °C
Mean injection quantity: 5.69 mg/stroke
Ambient temperature: 11.0 °C
Control Module temperature: 28.1 °C
5189 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [101] - Efficiency Below Threshold
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 379007 km
Date: 2020.10.28
Time: 13:23:23
Engine speed: 734.50 /min
Normed load value: 16.9 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 65 °C
Intake air temperature: 27 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.560 V
Unlearning counter according OBD: 40
Ambient temperature: 11.0 °C
Particle filter: offset for differential press.: 2 hPa
Particle filter: soot mass measured: 4.67 g
Particle filter: soot mass calculated: 18.16 g
Particle filter: kilometers since last regeneration: 372843 m
Particle filter field regeneration: cancel conditions-Bits 0-7: 00000000
Particle filter field regeneration: cancel conditions-Bits 0-7: 00000000
Comment
-
Sen jälkeen se välittömästi kaatu ja tuli tuo ERROR .Eli ei jatkunut mihinkään. Tuli vaan noi vika valot. Tossahan autossa on se joku sound system. pitäs laittaa kuulema joku lämpösuoja
sen eteen ettei vahingoitu lämmöstä. Sekin uutta asiaa. Olisko ideoita tuohon voiko tuon palauttaa miten?
Comment
-
Mahtaako tuo alkaa nyt sitä tehdä ollenkaan kun toi vikavalo palaa? Muuten mulla on tuo autel maxicom joka ilmotti siitä lämpösuojasta joka pitäs asentaa ennen polttoa.
Mieluummin kyllä tekisin sen tolla vcds laitteella.
Comment
-
Mulla meni ASB koneesta ilmeisesti ensin paine-eroanturi rikki. Autolla tuli ajettua n. 100km tästä huolimatta. Anturin vaihdon jälkeen tuli juuri vastaava vikakoodi kuin tämä
P242F 00 [101] - Restricted/Clogged
Ei antanut tehdä pakkopolttoa ilmeisesti sen takia kun DPF oli diagnostiikan perusteella "täynnä tuhkaa tai nokea". Ilmeisesti mitattu paine-ero oli lian pitkään suuri (koska viallinen anturi antoi vääriä arvoja) ja tästä seurasi suuri mitattu noki- tai tuhkamääärä.
Ainoa millä itse sain pakkopolton tehtyä oli se, että koodasin DPF:n vaihdetuksi. Toki siitä seurasi se että DPF:n laskennallinen tuhkamäärä on nyt liian pieni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Aaaditr Näytä viestiMahtaako tuo alkaa nyt sitä tehdä ollenkaan kun toi vikavalo palaa?
Comment
-
Vikavalot poistettu resetoimalla paine-ero anturi ja dpf. Jäi tietysti vaivaa mahtaako toi autom.poltto nyt tapahtua. Miten toi vaikuttaa yleensä tuohon dpf toimintaan tuo resetointi. Ajettu nyt 350 km tuon resetoinnin jälkeen. Jotain lukemia tuolta tulee jo. Eikös tuo autom.regenointi ole ohjelmoitu eculle, milloin se käynnistyy.
Comment
Comment