Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0TDI DPF valo syttyi, mitä tehdä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 3.0TDI DPF valo syttyi, mitä tehdä?

    ....vai onko mentävä suoraan pajalle? Onko mitään keinoa, millä valon saisi pois? Valo ei vilku vaan palaa kiinteästi. tehot osittain poissa.

    #2
    Vikakoodit ensin lukuun. Jos ei ole mahdollista muuten lukea niin sitten korjaamolle.

    Comment


    • #3
      Kannattaa korjata otsikko, niin jälkeenpäin löytää joku tarvitseva tämän. dpf valo varmaan, vai alkoiko se tekemään pdf tiedostoja...

      Käytännössä partikkelisuodatin on vikatilassa ja tämä johtaa auton vikatilaan menemiseen. Eli ei ahda, kuin perus määrän(eli jousikuorma kait näissäkin, n.0,5bar?).

      Comment


      • #4
        ohjekirjassa lukee mitä pitää tehä. muistaakseni jotai että ajaa s-asennolla vähintään 2000kierrosta muutaman kilsan. Ittellä pari kertaa tullu ku nii lyhyttä ajoo tulee pitkään että suodatin ei kerkeä polttaa itteään puhtaaks.

        Comment


        • #5
          ollaa näköjää samalta kylältä ni voidaa kyl vika koodit lukasta jos tahot. Multa löytyy vehkeet siihen

          Comment


          • #6
            hupsista..dpf, niinpä tietenkin. Noh täytyy yritää tuota ohjekirjan ohjetta, josko se auttaisi....jos ei, vikakoodit lukuun ja kättä taskuun.

            Comment


            • #7
              Missäs päin kyseinen dpf koneessa lymyilee? Ilmeiseti jonkinlainen "pömpeli" on kyseessä?

              Comment


              • #8
                pakoputkessa oleva hiukkas suodatin "pömpeli"

                Comment


                • #9
                  ....eli heti pakosarjojen jälkeen konehuoneessa vaiko auton alla varsinaisessa putkistossa? (tyhmä minä)

                  Comment


                  • #10
                    heti miten ahtimen jälkeenhän tuo on ainakin 2.0tdi mosassa, joten voisin kuvitella että myös tässä vehkeessä on melkeenpä ahtimen jälkeen kyseinen "pömpeli".

                    Korjatkaa jos olen väärässä.

                    Comment


                    • #11
                      Melkein keskellä auton alla on DPF tuossa, pitkä soikiopönttö jossa lämpöanturi ja paineenmittausputket kiinni. Siinä pöntön etuosassa voi olla lyhyt kattikenno ennen varsinaista DPF-kennoa.

                      VNT-ahdin on tuossa servolla ohjattu, siivet lienee auki vikatilassa eli ei ahda paljoa mitään silloin.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä sen pitäs ittensä tyhjentää ku ajat moottorin kuumaksi. Tosiaan yli 2000rpm ku pitää nii homma nopeutuu kummasti. Sitten jos DPF valo rupeaa vilkkumaan, niin ei ole muuta vaihtoehtoa ku pakko regenerointi.

                        Comment


                          #13
                          kiinostais paljon aj kun valo syttyi.

                          Comment


                          • #14
                            No niin. Eli tässä koodit:

                            AUDI Diesel EDC 16CP34 vikamuisti:

                            1818:pakokaasun takaisnkier.järj.max.arvo ylitetty.
                            2988:partikkelisuod.hiukkasmassa liian suuri.
                            69: ilmamassamittari,max arvo ylitetty.
                            1024:ilmamassamittari.minimiarvo alitettu.
                            1157:ilmamassamittari,toimintahäiriö.
                            1166:tuntematon vika.
                            14478:tuntematon vika.
                            10382:tuntematon vika.

                            uusi Maf paikalleen, ja taas mentiin. DPF valo ei pala ja auto toimii taas normaalisti. Ainoa asia mikä askarruttaa, ovat ns."tuntemattomat viat".
                            Mutta joka tapauksessa, kiitos vastauksista. katsotaan oliko ns."lopullinen korjaus" vaivaan, vai putkahtaakohan jotain uutta....cant say...dont know...:) ja "polttoajo" suoritettu. Kieseli kiekui 4000rpm/min noin 20min ja nopeutta 80-110km/h....Ohjelmoinnin osuutta häiriöön en osaa sanoa, voiko aiheuttaa ongelmia DPF:n kanssa. Karalan ohjelmahan tuossa on eli 272hv/550nm....

                            Comment


                            • #15
                              Hohhoijaa....Sähelsin jotakin vcds laitteella kaiketi. Ennen sähläystä ei vikavaloja palanut ja nyt hehkun kiekura vilkuttaa ja moottorinvikavalo palaa..helv....Rupesin kattoo
                              tota hiukkasloukku juttua, kun anto vikaa siitä tukkeutumisesta. Aloin kattoo tuolla vcds sitä pakkopolttoa.mielestäni en mitään muuttanut, mutta nyt sitten tulikin viat sen myötä..Jäikö tuonne nyt jokin
                              asetus päälle mitä en tajua. start ja stop ei myöskään enää toimi.



                              Diesel Particulate Filter (Bank 1)
                              P242F 00 [101] - Restricted/Clogged
                              Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                              Freeze Frame:
                              Fault Status: 00000001
                              Fault Priority: 2
                              Fault Frequency: 1
                              Mileage: 379007 km
                              Date: 2020.10.28
                              Time: 13:23:20

                              Engine speed: 735.00 /min
                              Normed load value: 14.1 %
                              Vehicle speed: 0 km/h
                              Coolant temperature: 65 °C
                              Intake air temperature: 27 °C
                              Ambient air pressure: 990 mbar
                              Voltage terminal 30: 14.560 V
                              Unlearning counter according OBD: 40
                              Crankshaft speed (RPM): 735.0 /min
                              Vehicle speed: 0.00 km/h
                              Exhaust gas jet volume in particle filter: 74.1 m³/h
                              Particul.filter diff.pressure: 8 hPa
                              Particle filter: oil ash volume: 0.35 l
                              Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 114.1 °C
                              P Flt Ld fac Ash Cor: 0.7145

                              5188 - Diesel Particle Filter
                              P2463 00 [101] - Excessive Soot Accumulation
                              Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                              Freeze Frame:
                              Fault Status: 00000001
                              Fault Priority: 2
                              Fault Frequency: 1
                              Mileage: 379007 km
                              Date: 2020.10.28
                              Time: 13:23:23

                              Engine speed: 734.50 /min
                              Normed load value: 16.9 %
                              Vehicle speed: 0 km/h
                              Coolant temperature: 65 °C
                              Intake air temperature: 27 °C
                              Ambient air pressure: 990 mbar
                              Voltage terminal 30: 14.560 V
                              Unlearning counter according OBD: 40
                              P Flt Ld fac Ash Cor: 0.7145
                              Particul.filter diff.pressure: 7 hPa
                              Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 113.6 °C
                              Exh t Adap TP Flt Ds B1: 98.8 °C
                              Exhaust gas jet volume in particle filter: 64.6 m³/h
                              Current operating mode_2-Bits 0-7: 00000000
                              Current operating mode_2-Bits 0-7: 00000000
                              Current operating mode_2-Bits 0-7: 00000000
                              Current operating mode_2-Bits 0-7: 00010000

                              10382 - Thermostat for Cylinder Head
                              P199E 00 [039] - Open Circuit
                              Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                              Freeze Frame:
                              Fault Status: 00000001
                              Fault Priority: 2
                              Fault Frequency: 1
                              Mileage: 379007 km
                              Date: 2020.10.28
                              Time: 13:23:21

                              Engine speed: 728.00 /min
                              Normed load value: 16.5 %
                              Vehicle speed: 0 km/h
                              Coolant temperature: 65 °C
                              Intake air temperature: 27 °C
                              Ambient air pressure: 990 mbar
                              Voltage terminal 30: 14.560 V
                              Unlearning counter according OBD: 40
                              Shut-off timer: last engine shut-off time: 826 s
                              TECU t Max: 66.4 °C
                              Mean injection quantity: 5.69 mg/stroke
                              Ambient temperature: 11.0 °C
                              Control Module temperature: 28.1 °C

                              5189 - Particulate Trap Bank 1
                              P2002 00 [101] - Efficiency Below Threshold
                              Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                              Freeze Frame:
                              Fault Status: 00000001
                              Fault Priority: 2
                              Fault Frequency: 1
                              Mileage: 379007 km
                              Date: 2020.10.28
                              Time: 13:23:23

                              Engine speed: 734.50 /min
                              Normed load value: 16.9 %
                              Vehicle speed: 0 km/h
                              Coolant temperature: 65 °C
                              Intake air temperature: 27 °C
                              Ambient air pressure: 990 mbar
                              Voltage terminal 30: 14.560 V
                              Unlearning counter according OBD: 40
                              Ambient temperature: 11.0 °C
                              Particle filter: offset for differential press.: 2 hPa
                              Particle filter: soot mass measured: 4.67 g
                              Particle filter: soot mass calculated: 18.16 g
                              Particle filter: kilometers since last regeneration: 372843 m
                              Particle filter field regeneration: cancel conditions-Bits 0-7: 00000000
                              Particle filter field regeneration: cancel conditions-Bits 0-7: 00000000

                              Comment


                                #16
                                Jäikö pakkopoltto kesken?

                                Comment


                                • #17
                                  Voi olla.Siinähän sanottiin että jarrua ja kaasua painaa yhtäaikaa..Sen jälkeen tuli ERROR kun tein noi..

                                  Jotaihan mätää siinä tapahtu..Saisko ton nyt kuitenkin palautettua?. Että pitikin alkaa sählää
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 28.10.2020, 16:31. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kaasua ja jarrua ei paineta kuin aluks. Polton aikana ei tartte painaa, se teksti on vähän hämäävä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sen jälkeen se välittömästi kaatu ja tuli tuo ERROR .Eli ei jatkunut mihinkään. Tuli vaan noi vika valot. Tossahan autossa on se joku sound system. pitäs laittaa kuulema joku lämpösuoja
                                      sen eteen ettei vahingoitu lämmöstä. Sekin uutta asiaa. Olisko ideoita tuohon voiko tuon palauttaa miten?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aja service regen uudelleen ja jos herjaa, niin yritä uudelleen. Mulla meni samoilla ohi vuodeksi, kunnes taas palasi. Sit vaihdatti paine-ero anturin.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ja se heittää tuon errorin jos pitää kaasua ja jarrua liian kauan pohjassa tai siis jos niitä liikuttelee kun poltto on jo käynnissä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mahtaako tuo alkaa nyt sitä tehdä ollenkaan kun toi vikavalo palaa? Muuten mulla on tuo autel maxicom joka ilmotti siitä lämpösuojasta joka pitäs asentaa ennen polttoa.
                                            Mieluummin kyllä tekisin sen tolla vcds laitteella.
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 28.10.2020, 16:33. Perustelu: Rivitys korjattu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla meni ASB koneesta ilmeisesti ensin paine-eroanturi rikki. Autolla tuli ajettua n. 100km tästä huolimatta. Anturin vaihdon jälkeen tuli juuri vastaava vikakoodi kuin tämä
                                              P242F 00 [101] - Restricted/Clogged
                                              ​​
                                              Ei antanut tehdä pakkopolttoa ilmeisesti sen takia kun DPF oli diagnostiikan perusteella "täynnä tuhkaa tai nokea". Ilmeisesti mitattu paine-ero oli lian pitkään suuri (koska viallinen anturi antoi vääriä arvoja) ja tästä seurasi suuri mitattu noki- tai tuhkamääärä.

                                              Ainoa millä itse sain pakkopolton tehtyä oli se, että koodasin DPF:n vaihdetuksi. Toki siitä seurasi se että DPF:n laskennallinen tuhkamäärä on nyt liian pieni.
                                              ​​​​

                                              Comment


                                                #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Aaaditr Näytä viesti
                                                Mahtaako tuo alkaa nyt sitä tehdä ollenkaan kun toi vikavalo palaa?
                                                Pitäisi onnistua pakkopoltto myös tuolloin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vikavalot poistettu resetoimalla paine-ero anturi ja dpf. Jäi tietysti vaivaa mahtaako toi autom.poltto nyt tapahtua. Miten toi vaikuttaa yleensä tuohon dpf toimintaan tuo resetointi. Ajettu nyt 350 km tuon resetoinnin jälkeen. Jotain lukemia tuolta tulee jo. Eikös tuo autom.regenointi ole ohjelmoitu eculle, milloin se käynnistyy.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    VCDS:llä näkee kuinka monta kilometriä tai sekuntia sitten on polttanut. Ajat, seuraat noita ja alat huolestua jos ei polta kun reilu 1000 km ajettu.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Noihin tuhkaarvoihin tulee lukemia,mutta tuo viimeksi milloin tehnyt polton se kilometrilukema näyttää nollaa..Ennen tätä sähläystä lukema oli ok.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X