....vai onko mentävä suoraan pajalle? Onko mitään keinoa, millä valon saisi pois? Valo ei vilku vaan palaa kiinteästi. tehot osittain poissa.
							
						
					Kuulutus
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
A6 3.0TDI DPF valo syttyi, mitä tehdä?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	Vieras
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Kannattaa korjata otsikko, niin jälkeenpäin löytää joku tarvitseva tämän. dpf valo varmaan, vai alkoiko se tekemään pdf tiedostoja...
 
 Käytännössä partikkelisuodatin on vikatilassa ja tämä johtaa auton vikatilaan menemiseen. Eli ei ahda, kuin perus määrän(eli jousikuorma kait näissäkin, n.0,5bar?).
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Melkein keskellä auton alla on DPF tuossa, pitkä soikiopönttö jossa lämpöanturi ja paineenmittausputket kiinni. Siinä pöntön etuosassa voi olla lyhyt kattikenno ennen varsinaista DPF-kennoa.
 
 VNT-ahdin on tuossa servolla ohjattu, siivet lienee auki vikatilassa eli ei ahda paljoa mitään silloin.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 No niin. Eli tässä koodit:
 
 AUDI Diesel EDC 16CP34 vikamuisti:
 
 1818:pakokaasun takaisnkier.järj.max.arvo ylitetty.
 2988:partikkelisuod.hiukkasmassa liian suuri.
 69: ilmamassamittari,max arvo ylitetty.
 1024:ilmamassamittari.minimiarvo alitettu.
 1157:ilmamassamittari,toimintahäiriö.
 1166:tuntematon vika.
 14478:tuntematon vika.
 10382:tuntematon vika.
 
 uusi Maf paikalleen, ja taas mentiin. DPF valo ei pala ja auto toimii taas normaalisti. Ainoa asia mikä askarruttaa, ovat ns."tuntemattomat viat".
 Mutta joka tapauksessa, kiitos vastauksista. katsotaan oliko ns."lopullinen korjaus" vaivaan, vai putkahtaakohan jotain uutta....cant say...dont know...:) ja "polttoajo" suoritettu. Kieseli kiekui 4000rpm/min noin 20min ja nopeutta 80-110km/h....Ohjelmoinnin osuutta häiriöön en osaa sanoa, voiko aiheuttaa ongelmia DPF:n kanssa. Karalan ohjelmahan tuossa on eli 272hv/550nm....
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Hohhoijaa....Sähelsin jotakin vcds laitteella kaiketi. Ennen sähläystä ei vikavaloja palanut ja nyt hehkun kiekura vilkuttaa ja moottorinvikavalo palaa..helv....Rupesin kattoo
 tota hiukkasloukku juttua, kun anto vikaa siitä tukkeutumisesta. Aloin kattoo tuolla vcds sitä pakkopolttoa.mielestäni en mitään muuttanut, mutta nyt sitten tulikin viat sen myötä..Jäikö tuonne nyt jokin
 asetus päälle mitä en tajua. start ja stop ei myöskään enää toimi.
 
 
 
 Diesel Particulate Filter (Bank 1)
 P242F 00 [101] - Restricted/Clogged
 Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
 Freeze Frame:
 Fault Status: 00000001
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 1
 Mileage: 379007 km
 Date: 2020.10.28
 Time: 13:23:20
 
 Engine speed: 735.00 /min
 Normed load value: 14.1 %
 Vehicle speed: 0 km/h
 Coolant temperature: 65 °C
 Intake air temperature: 27 °C
 Ambient air pressure: 990 mbar
 Voltage terminal 30: 14.560 V
 Unlearning counter according OBD: 40
 Crankshaft speed (RPM): 735.0 /min
 Vehicle speed: 0.00 km/h
 Exhaust gas jet volume in particle filter: 74.1 m³/h
 Particul.filter diff.pressure: 8 hPa
 Particle filter: oil ash volume: 0.35 l
 Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 114.1 °C
 P Flt Ld fac Ash Cor: 0.7145
 
 5188 - Diesel Particle Filter
 P2463 00 [101] - Excessive Soot Accumulation
 Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
 Freeze Frame:
 Fault Status: 00000001
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 1
 Mileage: 379007 km
 Date: 2020.10.28
 Time: 13:23:23
 
 Engine speed: 734.50 /min
 Normed load value: 16.9 %
 Vehicle speed: 0 km/h
 Coolant temperature: 65 °C
 Intake air temperature: 27 °C
 Ambient air pressure: 990 mbar
 Voltage terminal 30: 14.560 V
 Unlearning counter according OBD: 40
 P Flt Ld fac Ash Cor: 0.7145
 Particul.filter diff.pressure: 7 hPa
 Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 113.6 °C
 Exh t Adap TP Flt Ds B1: 98.8 °C
 Exhaust gas jet volume in particle filter: 64.6 m³/h
 Current operating mode_2-Bits 0-7: 00000000
 Current operating mode_2-Bits 0-7: 00000000
 Current operating mode_2-Bits 0-7: 00000000
 Current operating mode_2-Bits 0-7: 00010000
 
 10382 - Thermostat for Cylinder Head
 P199E 00 [039] - Open Circuit
 Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
 Freeze Frame:
 Fault Status: 00000001
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 1
 Mileage: 379007 km
 Date: 2020.10.28
 Time: 13:23:21
 
 Engine speed: 728.00 /min
 Normed load value: 16.5 %
 Vehicle speed: 0 km/h
 Coolant temperature: 65 °C
 Intake air temperature: 27 °C
 Ambient air pressure: 990 mbar
 Voltage terminal 30: 14.560 V
 Unlearning counter according OBD: 40
 Shut-off timer: last engine shut-off time: 826 s
 TECU t Max: 66.4 °C
 Mean injection quantity: 5.69 mg/stroke
 Ambient temperature: 11.0 °C
 Control Module temperature: 28.1 °C
 
 5189 - Particulate Trap Bank 1
 P2002 00 [101] - Efficiency Below Threshold
 Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
 Freeze Frame:
 Fault Status: 00000001
 Fault Priority: 2
 Fault Frequency: 1
 Mileage: 379007 km
 Date: 2020.10.28
 Time: 13:23:23
 
 Engine speed: 734.50 /min
 Normed load value: 16.9 %
 Vehicle speed: 0 km/h
 Coolant temperature: 65 °C
 Intake air temperature: 27 °C
 Ambient air pressure: 990 mbar
 Voltage terminal 30: 14.560 V
 Unlearning counter according OBD: 40
 Ambient temperature: 11.0 °C
 Particle filter: offset for differential press.: 2 hPa
 Particle filter: soot mass measured: 4.67 g
 Particle filter: soot mass calculated: 18.16 g
 Particle filter: kilometers since last regeneration: 372843 m
 Particle filter field regeneration: cancel conditions-Bits 0-7: 00000000
 Particle filter field regeneration: cancel conditions-Bits 0-7: 00000000
 
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Sen jälkeen se välittömästi kaatu ja tuli tuo ERROR .Eli ei jatkunut mihinkään. Tuli vaan noi vika valot. Tossahan autossa on se joku sound system. pitäs laittaa kuulema joku lämpösuoja
 sen eteen ettei vahingoitu lämmöstä. Sekin uutta asiaa. Olisko ideoita tuohon voiko tuon palauttaa miten?
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Mahtaako tuo alkaa nyt sitä tehdä ollenkaan kun toi vikavalo palaa? Muuten mulla on tuo autel maxicom joka ilmotti siitä lämpösuojasta joka pitäs asentaa ennen polttoa.
 Mieluummin kyllä tekisin sen tolla vcds laitteella.
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Mulla meni ASB koneesta ilmeisesti ensin paine-eroanturi rikki. Autolla tuli ajettua n. 100km tästä huolimatta. Anturin vaihdon jälkeen tuli juuri vastaava vikakoodi kuin tämä
 P242F 00 [101] - Restricted/Clogged
 
 Ei antanut tehdä pakkopolttoa ilmeisesti sen takia kun DPF oli diagnostiikan perusteella "täynnä tuhkaa tai nokea". Ilmeisesti mitattu paine-ero oli lian pitkään suuri (koska viallinen anturi antoi vääriä arvoja) ja tästä seurasi suuri mitattu noki- tai tuhkamääärä.
 
 Ainoa millä itse sain pakkopolton tehtyä oli se, että koodasin DPF:n vaihdetuksi. Toki siitä seurasi se että DPF:n laskennallinen tuhkamäärä on nyt liian pieni.
 
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Pitäisi onnistua pakkopoltto myös tuolloin.Alkuperäinen kirjoittaja Aaaditr Näytä viestiMahtaako tuo alkaa nyt sitä tehdä ollenkaan kun toi vikavalo palaa?
 Comment
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Vikavalot poistettu resetoimalla paine-ero anturi ja dpf. Jäi tietysti vaivaa mahtaako toi autom.poltto nyt tapahtua. Miten toi vaikuttaa yleensä tuohon dpf toimintaan tuo resetointi. Ajettu nyt 350 km tuon resetoinnin jälkeen. Jotain lukemia tuolta tulee jo. Eikös tuo autom.regenointi ole ohjelmoitu eculle, milloin se käynnistyy.
 Comment

Comment