Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant 1.9tdi 96kW vm-03 AWX lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Kusettamisen makua sanon minä. Hintojen päivittäminen nettiin on nopeaa puuhaa eikä siihen voi oikein vedota että ne ovat väärät. Erityisesti kun korotus on merkittävä. Periaatteesta vaatisin väkisin vaikka Kuluttajariitalautakunnalla uhaten että hinta pitää. Toisaalta, isommalla periaatteella kiertäisin firman kaukaa ja antaisin puskaradion kertoa muillekin. Kuten juuri nyt kävi.

    Comment


      #62
      Eipä se nettihinta mihinkään sido, vaikka kuinka kuluttajamiestä asialla vaivaisi. Sitten kun työ on tehty ja sen jälkeen tulee puhe hinnasta, voi olla eri asia.
      Ja voin sanoa, että se nettisivujen päivitys ei aina tule ekana mieleen jos on kiire. Tuskin on Oikarilla kusetus ideana. Oikeastaan pidän tyhmänä edes ensimmäisenä sitä ehdottaa.

      Comment


      • #63
        Dieseliä en ehkä Karalalle tarjoisi, yksi hänen softaama 3.0TDI oli jonkun tovin taloudessa, autoa vaivannut pätkiminen kovemmassa vedossa katosi toisen valmistajan softalla.
        Findieselille vahva suositus myös täältä.

        Comment


        • #64
          Kyllä nettihinta sitoo myyjää, on nimittäin käyty nyt kuluttaja-asiamiehen pakeilla asian tiimoilta.
          Aion ottaa vielä Motestiin yhteyttä asiasta.

          Comment


            #65
            Menee kyllä jo aika jeesusteluksi...toivottavasti nuo edulliset tarjoukset ei lopu kokonaan tämän takia...

            Comment


            • #66
              Nyt käyty Mika Karalan luona ohjelmointi awx koneelle.Palvelu oli todella hyvää ja asian tuntevaa.Auto koeajettiin ja auto tutkittiin konepellin alta.Sitten alkoi ohjelmointi ja onnistui hyvin ,auto muuttui täysin.Vetää todella hyvästi ja puhtaasti.

              Kokeilin muutamassa ohituksessa nelosella kaasu pohjassa ilman mitään ongelmia, muuta kuin että vauhti nousee liian suureksi 80km alueella. saattaisi sinitakit tehdä heti jatkamiseen siitä vauhdista. Kyllä ero entisen tehoon oli todella iso,auto vetää puhtaasti ja ei uupaha,kuten ennen ohjelman laittoa.
              Viimeksi muokannut Killeri; 29.3.2016, 23:01. Perustelu: Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.

              Comment


              • #67
                Ajettu 1500 km lastauksen jälkeen.Näyttää kulutus siltä että kestää ajella 120 km/h miitarinäytöllä eikä lisäänny kulutus minnekään päin.Mittaus toi tuloksen 5.01 l/100.Mitattu siten paljonko meni tankkiin dieseliä.
                Jos jaksaa ajella 90km/h nopeudella mittarinäyttö(gps76km/h).Silloin näyttelee 4.4l lukemia kulutus.
                Olen ollut tyytyväinen,mukava tehonlisäys matka-ajoon.

                Comment


                  #68
                  OT, mutta miten sulla mittari heittää 14km/h, vai onko toi typo?

                  Comment


                    #69
                    Jos pitää paikkansa niin on aika pienet renkaat halkaisijaltaan. Tällöin kulutus mittarikin valehtelee.

                    Comment


                    • #70
                      A4 B6 1.9tdi ohjelmoitu audi mietteitä

                      Moi.
                      Elikkäs olen ostanut itselleni joko uuden mukavan tai sitten uuden ikävän harrastuksen. Ihan ensimmäinen diesel mitä koskaan olen omistanut ja nyt hieman alkaa mietityttää mitä tämän kulkineen kanssa pitäisi oikein tehdä.

                      Ostin auton jossa oli pa-paluulinjassa vuoto ja jonkan takia auton käynistäminen ei ollut ns laakipeli eli joutui hieman startata pidempään. Näin minulle uskoteltiin. Käytin auton sitten tarkastuksessa ja vuoto oli kyllä paluu puolella mutta pa-jäähdytin puhki. Tarvikkeena sitä ei tietenkään saannut ja marmorilta sain hinnaksi jotain 750e luokkaa.

                      No löytyipä ehjä euroopasta 50e hintaan. Osa laitettiin paikalleen mutta vika ei poistunut käynistyksen puolelta.

                      Käytin auton tänään diesel korjaamolla ja tandem pumppua testailtiin ja vika voisi olla siellä koska autossa välillä ilmenee jarrujen kovettumista silloin tällöin ajon aikana jos joutuu jarruttamaan voimakkaasti niin polin on muutaman kerran kovettunut. Mikäli oikein ymmärsin niin autosta ei pystynyt paikaltaan ryntäyttämään testinaikana kun autosta on kierrokset rajoitettu johonkin 2200 rpm?? Eli suomeksi ei ota täysiäkierroksia paikallaan. ajon aikana max paine 8-8.5bar ( ohjearvo 8.3-8.7 bar)

                      Auto on ohjelmoitu celtic tuningin ohjelmalla entisten omistajien toimesta voisiko tuossa ohjelmassa olla rajoitin asennettuna? Tehojen lupaukset on 189hv / 401nm. Auto myös vedättäessä tuppaa ravistamaan. Jos nätisti / tasaisesti kiihdyttää niin ei juuri ravista / täristä. Egr tulpattu ja joku launch control oli myynti ilmoitukseen mainittu.
                      Voisiko joku vielä valaista miksi autoon on vaihdettu suutinkisko?! Onko näissä edes olemassa mitään suutinkiskoa?

                      Onko kukaan vaihdellu tandemp pumppuun tiivisteitä? Asentajan mielipide oli että kannattaa ettiä jostain ehjä pumppu tai ostaa uusi. Tiiviste sarjahan noihin on olemassa. Mistä kannattaisi tilailla jos siihen päädyn?

                      Suuttimia ei lähdetty vielä irrottelemaan ja testipenkkiin asentamaan. Ilmeisesti joutuu kaikki suuttimien pultit ja suuttimien keinujen pultit uusimaan jos niitä alkaa irrottelemaan. ( jonkin testin teki ja oli sitä mieltä ettei olisi viitteitä suuttimien tiivisteissä vuotoa )

                      Toivottavasti tästä tekstistä saa edes jotain tolkkua.
                      Auto on siis Audin A4 1.9Tdi awx vm 01

                      Comment


                      • #71
                        AWX:stä ei taida kyllä 190hp irrota vakioturbolla (tai ainakaan pitkää ikää ei sille ahtimelle voi povata), 160-170hp lähempänä totuutta.

                        Voisiko suutinkisko ollakin suuttimien johtosarja? Se ainakin on PD-koneissa tyyppivikana.

                        Vakiona ei kierroksia rajoiteta paikallaan kaasutellessa joten se on sen uuden softan ominaisuus. Jos sillä 190hp on luvattu niin varmaan polttoainettakin syötetään kahden moottorin tarpeisiin jolloin savuakin lienee tulevan niin paljon ettei K-arvo alitu ilman tuollaista kikkailua.

                        Tandemiin vaihtelin tiivisteet sekä sisälle että ulkopintaan, liettuasta irtosi tiivistesarja 50 euroon. Ei ole paha homma, suurin ongelma on saada se tandemi pois autosta. Yksi pultti varsinkin oli niin vittumaisessa paikassa että meniköhän siihen 3 tuntia saada pois.... Alipainepuolella en huomannut muutoksia tuon operaation jälkeen, mutta dieseliä ja öljyä ei enää valu lohkon kylkeä pisin alas maahan.

                        Comment


                        • #72
                          Tosiaan noista tehoista ei ole tietenkään osoittaa mitään dynolappuja mutta huhujen mukaan kaikki olisi brittien puolella dynotettu joihin on luvattu nuo lukemat. Mitenkäs tuo savutus mittaus sitten kun tulee ajankohtaiseksi jos kone paikaltaa antaa vaan 2k rmp?

                          Papereista kyllä käy ilmi että johtosarja on jo jokunen vuosi sitten vaihdettu.

                          Comment


                            #73
                            Oliko se niin, että jarrupoljinta samaan aikaan painaessa kiekat rajottuu tuohon. Muisti on huono, mutta moinen toiminto on jo c4 a6:ssa, niin vois tuossakin olla.

                            Comment


                            • #74
                              Ei tuossa omassa ole vaikutusta onko jarrua painettu pohjaan tai ei. Rajottuu siihen pikkasen reiluun 2k rpm.
                              Alkaa jyristää ja ravistaa kun kierrokset on siellä 2500 kierroksen nurkilla.
                              Saa tuon ravistamaan jo alle 2500 kierroksenkin ku runttaa polkimen pohjaan.
                              80 - 90 vauhtia kun ajelee niin eipä juuri mitää ravistuksia tule. Eli varovasti ja nätisti kun ajelee niin toimii.

                              Tuntuu välillä kun ajelee 130km/h että tulee semmosissa ryppäissä ravistusta? Eli vähän matkaa tuntuu ettei ravista ja sitten tulee muutaman sekunnin ravistus? Onko ohjelma tosiaan niin raju tuossa että ei tuo vakio kaksoismassa kestä.

                              Joku moottorin tukikumi antaa vikailmotusta mutta en usko että sen takia ravistaisi?

                              Comment


                                #75
                                Kuulostaa suutin ongelmalta. VCDS/VAG-COM käteen ja suuttimien korjausarvoja katselemaan näin aluksi.

                                Comment


                                • #76
                                  1.7°KW Synchro. angle -3..+3°Ck.

                                  0.42 mg/str Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
                                  -1.25 mg/str Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
                                  -1.72 mg/str Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
                                  2.49 mg/str Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H

                                  Edittiä vielä:
                                  Tarkemminkun muistelen niin auton saa kolahtamaan silloin tällöin liikkeelle lähtiessä. Eli vaikuttaisi ainakin että moottorin ja laatikon tukikumien vaihdon ajankohta olisi pian. Ja tosiaan kun antaa sitä vikakoodiakin tuosta tukikumista.

                                  Comment


                                    #77
                                    Nelonen ainakin potentiaalinen tärinän aiheuttaja. Eräs 2.0TDI teki tismalleen samaa.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Noniin, Auto on käynny huollossa ja sitä kautta tuli selvyys ongelmiin.
                                      Pumppusuuttimet vaihto kunnossa ja sylinterinkannessa pumppusuuttimien tasopinnat karheat/kuluneet.
                                      Suuttimien johtosarja vaihtu tuossa operaatiossa samalla.
                                      Korjaamon suositukset on uudet suuttimet ja uusi sylinterinkansi.

                                      Jos en ihan väärin muista niin kolmen suuttimen tiivisteet paskana ja yhden suuttimen kolon tasopinnat oli "ok" muuten karheat/kuluneet.
                                      Ilmeisesti noille kulumille/karheumille ei voi tai kannata tehdä mitään? Eli kun suuttimen työntää takaisin koloon vaarana on että tiivisteet hajoaa... Kylmäkäynnistys on ehkä hiukan parempi nyt kun suuttimien tiivisteet on vaihdettu ja varmahan ei voi olla että olisivat ne uudet tiivisteetkään ehjät. Autolla kun ajelee todella nätisti niin juuri mitään tärinöitä ei pahemmin ole mutta vedättäessa melkoinen.


                                      [LEFT] 250rpm / 400rpm / 600rpm / 850rpm
                                      4000psel 4000psel 4000psel 4000psel
                                      50,6-59 / 101,2-118,8 / 151,8-178,2 / 193,2-226,8 ohjearvot
                                      [/LEFT]

                                      1: suutin 22,8 / 92 / 160 / 204
                                      2: suutin 30,5 / 101 / 168 / 222
                                      3: suutin 37 / 96 / 135 / 164
                                      4: suutin 27 / 95 / 150 / 206

                                      Comment

                                      Working...
                                      X