Haulla luin aihetta sivuten, mutta en löytänyt vastausta oman autoni oireisiin suoranaisesti. Kokeillaan siis uutta ketjua.
Kävi eilen seuraavaa:
Ensin ihan normaalia matka-ajoa n. 100km keskimäärin satasen vauhtia, muutama ohitus matkan varrella. Vammalan ja Tampereen välillä sitten jyrkän alamäen puoleen väliin asti päästin vitosvaihteella ilman kaasua. Alamäen lopussa ajattelin että kiihdytän loppumatkan ja vauhti nousi noin sataan kolmeenkymppiin. Kun pohja tuli vastaan ja ylämäki alkoi, tunsin autossa jonkinnäköisen nytkähdyksen eteenpäin. Muistelen jälkeenpäin että nytkähdys tapahtui joko aivan montun pohjalla, tai sitten viimeistään melko heti, kun monttu vaihtui ylämäeksi. Ei suuri nytkähdys, mutta sellainen että huomasin ja ajattelin että mikä mahtoi olla. Seuraavat ylämäet ja tasamaat sitten huomasin, että ei jaksa vääntää tai kiihtyä oikein mitenkään. Nelosella ja vitosella koitin, mutta hädin tuskin tasamaalla kiihtyi vitosella satasta kovemmaksi vauhti. Vähän ennen kotia vielä viimeisessä motarin rampissa n. kyydenkympin vauhdissa kolmosella kaasu pohjassa, ja "kiihtyvyys" oli kuin joku olisi työntänyt autoa takaa päin. En osannut mitään tehdä asialle, joten jätin auton yöksi nukkumaan. Nyt aamulla töihin tultuani auto oli taas aivan "normaali". Ei ongelmia kiihtyvyydessä tai väännöissä.
Mistä moinen olisi mahtanut oikein johtua, onko ohimenevä tauti, vai jotain korjaamisen tarpeessa? Auto menee huomenna jakopääremppaan, joten voisin kysyä samalla josko vikakoodit saisi luettua, ja tsekattua onko jotain hälyyttävää näkyvissä.
Auto siis 200tkm ajettu AFN-kone, täysin vakio tietääkseni.
Kävi eilen seuraavaa:
Ensin ihan normaalia matka-ajoa n. 100km keskimäärin satasen vauhtia, muutama ohitus matkan varrella. Vammalan ja Tampereen välillä sitten jyrkän alamäen puoleen väliin asti päästin vitosvaihteella ilman kaasua. Alamäen lopussa ajattelin että kiihdytän loppumatkan ja vauhti nousi noin sataan kolmeenkymppiin. Kun pohja tuli vastaan ja ylämäki alkoi, tunsin autossa jonkinnäköisen nytkähdyksen eteenpäin. Muistelen jälkeenpäin että nytkähdys tapahtui joko aivan montun pohjalla, tai sitten viimeistään melko heti, kun monttu vaihtui ylämäeksi. Ei suuri nytkähdys, mutta sellainen että huomasin ja ajattelin että mikä mahtoi olla. Seuraavat ylämäet ja tasamaat sitten huomasin, että ei jaksa vääntää tai kiihtyä oikein mitenkään. Nelosella ja vitosella koitin, mutta hädin tuskin tasamaalla kiihtyi vitosella satasta kovemmaksi vauhti. Vähän ennen kotia vielä viimeisessä motarin rampissa n. kyydenkympin vauhdissa kolmosella kaasu pohjassa, ja "kiihtyvyys" oli kuin joku olisi työntänyt autoa takaa päin. En osannut mitään tehdä asialle, joten jätin auton yöksi nukkumaan. Nyt aamulla töihin tultuani auto oli taas aivan "normaali". Ei ongelmia kiihtyvyydessä tai väännöissä.
Mistä moinen olisi mahtanut oikein johtua, onko ohimenevä tauti, vai jotain korjaamisen tarpeessa? Auto menee huomenna jakopääremppaan, joten voisin kysyä samalla josko vikakoodit saisi luettua, ja tsekattua onko jotain hälyyttävää näkyvissä.
Auto siis 200tkm ajettu AFN-kone, täysin vakio tietääkseni.
Comment