Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI V6 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    AKEssa on massaliimalla öljypohjat joten sieltä en usko vian löytyvän. Mites kampiakselin etustefa?

    Comment


      #32
      Kampiakselin etulaipan tasotiiviste. Toki ensin kannattaa katsoa kaikki ylempänä olevat kuten venttiilikopan tiiviste ja nokan stefa.

      Comment


        #33
        Tänään koitin pestä moottoritilan niin hyvin kuin pinelinellä ja puutarhaletkulla sai. Päältä ja alta sai aika hyvin, mutta kaikki siellä välillä on kunnon öljyhiekkakökköä.

        Alhaalta ei mielestäni ole vuotanut, mutta senkin näkee huomenna paremmin kun paikat ovat kuivuneet. Molemminpuolin runsaasti öljyssä venttiilikopan alta, mutta vaikea sanoa vielä onko se juurikin venttiilikopalta lähtenyt valuttamaan.

        Sanottakoon nyt vielä että autolla on rullailtu jo 470tkm, joten vuoto voi periaatteessa olla missä vain?
        Viimeksi muokannut Jaakou; 24.5.2015, 14:37.

        Comment


          #34
          Öljynsuodattimentiivisteen vaihdoin, eikä vuoda ainakaan siitä enää. Tunnin pidin tyhjäkäynnillä + välillä vähän kaasua, enkä huomannut öljyvuotoa. Parintunnin ajelun jälkeen huomasin kuitenkin tallissa että taas oli muutama tippa tullut. Yön aikana jo pahvissa 10cmx10cm kokoinen läntti. Jotenkin tuo öljy osaa tulla juuri semmoisesta paikasta että sotkee vähän jokapuolelta ja kun venttiilikoppien alle ei näe mitenkään niin todellla vaikea hahmottaa vuodon lähdettä. Ajattelin seuraavaksi vaihtaa öljynsuodattimenjalantiivisteen sekä venttiilikoppien tiivisteet.
          Ideoita/neuvoja mitä kannattaisi samalla tehdä/tarkistaa/vaihtaa ?

          Comment


          • #35
            Nokkien kunto jos venakopan tiivarit vaihdat. Suuttimien kumitiivistettä et erikseen saa...

            Comment


              #36
              Mieli tekis ostaa jakopäänhilppeet ja nokka-askelisarja, Mutta en oikein tiedä mikä olisi fiksuinta kun auto maksoi alle 2t€ ja sillä on ajettu 470tkm. Montaa vuotta tällä ei varmaankaan tule ajettua.
              Nokat olisivat varmasti vaihtokunnossa, mutta kuka sen tietää kestääkö nuo 1tkm vai 100tkm.
              Elämän suuria päätöksiä...

              Comment


                #37
                Pitääkö suuttimet ottaa irti jos haluaa venttiilikopankannen pois?
                Irroitettuja osia: vent.kopankannen mutterit, johdot yms ympäriltä ja suuttimienputket.
                Pikaista vastausta kaivataan niin sais tänään vaihdettua nuo tiivisteet.
                Viimeksi muokannut Jaakou; 12.6.2015, 21:47.

                Comment


                • #38
                  Paluuputken nipat irti. Suuttimiin ei kosketa

                  Comment


                    #39
                    Olivat tosiaan nuo tiivisteet osittain palaneet kiinni ja niin kovat että joutui ihan voimalla ottamaan nuo vent.kopankannet irti. Tuolta välistä oli molemmilta puolilta valunut varmasti öljyä.
                    Nyt kuitenkin meni tällä pojalla sormi suuhun kun ainakin puolet venttiilinnostimista olivat irrallaan ja osa palasina.
                    Nyt oikeasti tarvitsee sitä apua. Eli pystyykö tuolle enää mitenkään antamaan tekohengitystä vai onko se ihan sama kerralla laittaa nokat, jakopää, venttiilinnostimet jne uusiksi?
                    Mitä kaikkea noiden venttiilinnostimien takia pitää purkaa että ne saa vaihdettua ja entäs muut työt?

                    Kaikkihan tosiaan lähti öljyvuodosta, ja kun pari vko sitten meni laturin hihna poikki niin alko purkuhommat. Ajattelin ensin että noh, huonotuuri mutta oppiipahan jotain uutta, mutta nyt taisi mennä minun tietotaitoon liian pitkälle.
                    Kuviakin olisin ottanut, mutta puhelinkin sanoi sopimuksensa irti eilen...

                    Tuomakselle vielä kiitos nopeasta vastauksesta.

                    Comment


                    • #40
                      Eihän tuo nokkasarja kallis ole ebayssa... Nokkahilut ja jakopää koko roska jotain 850e..

                      Itse asun Jkl alueella joten jos vinkkiä tai muuta tarviit niin viskaa privaa.. ihmisen tehtävä tuo on kuitenkin :)

                      Comment


                        #41
                        Viskasin privaa, jatketaan siellä.
                        Päivitän tänne kuitenkin välillä miten homma etenee.

                        Comment


                          #42
                          Lopullista vuotopaikkaa ei ikinä selvitetty. Useampia niitä kuitenkin oli ja auto lähtee purkuun/varaosaautoksi.

                          Comment


                            #43
                            Onko kukaan keksinyt konstia millä suuttimien juuret saa pitämään? Liiman kanssa ei huvittaisi ruveta sotkemaan eikä oikein kiinnostaisi uusia koppia ostella hikoilun takia. Lähinnä ajattelin josko joku olisi keksinyt mistä saisi vastaavia kumeja tilalle.

                            Comment


                            • #44
                              Oliko tuo ylempi öljypohjan tiiviste kuinka iso urakka vaihtaa. Pitäis ite tehä sama toimenpide. Ja onko kukaan muu sitä itse vaihdellut? Kiitoksia pikaisista vastauksista.

                              Comment


                                #45
                                No onha siin semmoinen kevyt savotta. Ensin nostaa konetta tai tiputtaa apurungon et pääsee mokomaan edes käsiksi. Apuakselin ja öljypumpun joutuu myös irroittamaan. Tiivistettä ei kai tohon ole(?), muuta ku tiivistemassa väliin. Tälleen äkkiseltään kahvikupin äärestä mitä tuli mieleen. :)

                                Comment


                                • #46
                                  Laita Anssi niihin suuttimen ympärille kutistesukat siihen läpiviennin korkeudelle.. On auttanu monessa tapauksessa kun suuttimeen tulee lisää paksuutta ja pehmeä pinta tiivistekumin kohdalle.

                                  Comment


                                    #47
                                    Tuo oli hyvä idea, saa tarvittaessa siististi pois. Kiitos :)

                                    Comment


                                      #48
                                      Ja asentaessa katsoo että tiivisteen huuli ei pyörähdä yläpuolelle.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X