Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.9 TDI -01 B6 Tyyppiviat yms.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.9 TDI -01 B6 Tyyppiviat yms.

    Tervehdys, arvoisat audistit!

    Minulla on ilo ja kunnia liittyä joukkoon, tuli ostettua elämäni ensimmäinen Audi!

    Nyt kaipaisinkin asiantuntemusta, otsikon auto siis kyseessä, 200tkm ja risat rullattu, hihna(t) vaihdettu n. 30tkm sitten.
    Mitkä on auton ns. heikot kohdat, eli mitä kannattaa tarkistaa ja onko mitään ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä?

    Minkäänlaista moottorinlämmitintä autossa ei ole, todennäköisesti eeberi pitää laittaa hankintaan.
    Lähivalot olivat aivan surkeat, niihin tulossa xenon-päivitys..

    #2
    200tkm - 250tkm välilllä saattaa joutua uusimaan laturin hihnapyörän "vapaakytkimen".

    Comment


      #3
      A4:sen osto käytettynä, mitä huomioitava?

      Audi A4 B6 ostoa harkitsemassa

      Ja missä tämä uusi foorumilainen ja audi oleskelevat?

      Comment


      • #4
        Pitääkös tuo "vapaakytkin" mitään ääntä ennakkovaroituksena? Olin nimittäin kuulevinani jotain pientä vinkunaa hihnapyörästön suunnilta pelti auki auto käynnissä...

        Kas, olihan noita vanhojakin aiheita, en ilmeisesti oikein hallitse tuota hakutoimintoa :D

        Tampereella asuu omistaja, ja autokin saapuu Hämeeseen vkon loppuna tai ens viikon alussa.. Meni myyjäliikkeen piikkiin tuulilasin vaihtoon ja oikea takajarru jumitteli hieman, katsovat senkin kuntoon.

        Aika karvalakki varustein ko. auto on, mm. vakkari puuttuu, mutta kai siihen tottuu. Onkohan muuten mahdollista vaihtaa keskikonsoli kyynärtuelliseen versioon, sekin kun tuosta puuttui? Sitä on vaan niin tottunut jo siihen kun kahdessa edellisessä oli..

        Ja sellanen tuli kanssa mieleen, että kuinkas paljon muilla nuo diisselin tärinät tuntuu kabiiniin tyhjäkäynnillä? Perstuntumalla tärittää yllättävän paljon. Tosin samalla tämä on myös eka diisseli, että kokemusta niistä ei oikein ole..

        Comment


        • #5
          Sekä alkuperäisen vakkarin, että keskikyynärnojan jälkiasennus onnistuu suht' kivuttomasti. Itsekin olen molemmat omaan autooni laittanut.

          Oma ei ainakaan tärise tyhjäkäynnillä juuri bensakonetta enempää. Kannattaa tarkistaa moottorin tukikumit. Muuttuuko tärinä jos kytkintä painaa?

          Comment


          • #6
            OK, eli siis uutta keskikonsolia metsästämään, tai no ei toki uutta, mutta purkaamolta.
            Mitäs hilppeitä vaaditaan sen vakkarin asentamiseen, ja jos jotain hintahaitaria osaisit sanoa?

            Enpäs tajunnut kokeilla sitä kytkimen painamista. Pitääkin tehdä se heti kun saan auton..
            Mutta joka tapauksessa, kyllä se enemmän tärisee kun bensakone, siitä oon saletti.

            Comment


            • #7
              Et sinä uutta keskikonsolia tarvitse, kyynärnojan ja vakkarin viiksen. Olen itse asentanut -04 tdi Toledoon käsinojan, ei paha rasti. Sen kiinnityshän tulee sinne takatuhkakupin tienoille piiloon muistaakseni. Kuvallisia asennusohjeitakin löytynee netin syövereistä.

              Comment


              • #8
                Viiksen asennukseen löytyy hakemalla paljon tietoa. Lyhyesti: ohjausyksiköstä riippuen tarvitset joko viiksen tai sitten ohjausyksikön ja viiksen. Molemmat tulee rattiputken ympärille. Niin ja vag-com koodaajan. =)

                Comment


                • #9
                  Jos auto on muutenkin karvalakkivarusteilla niin 95% varmuudella tarvitaan myös rattiakselin ohjainlaite. Haulla löytyy lisää.

                  Kyynärnojan asennus ei tosiaan vaadi kuin kyynärnojan kiinnitystarvikkeineen ja reiän tekemisen keskikonsolin takaosaan.

                  Comment


                  • #10
                    Tuossa selailin tota vakkariasiaa, lyhyellä matikalla useemman satasen setti, joten se saa nyt jäädä tulevaisuuteen.
                    On tuo eeberi kuitenkin se tärkein tällä hetkellä, ja siihen tulee menemään sitä valuuttaa väkisinkin melko paljon.

                    Purkaamoista löysin parikin noita kyynärnojia, aikas tiukkaa hintaa noilla vaan pitävät, -04 vuoden A4, ja noja 200?.. Noh, pitää jatkaa hakua, kai niitä vähän halvemmallakin löytyy.

                    Comment


                    • #11
                      En tiedä mikä niissä maksaa, mutta yllätti hinta itsekäin kun tollerooni sitä joskus etsiskelin. Päädyttiin silloin tilaamaan suoraan espanjasta, hinta jäi muistaakseni 130e tienoille, merkkitiski olisi halunnut täysin samasta kapistuksesta jotain 300e vai oliko enemmänkin...

                      Ebay kannattaa kans tutkia.

                      Comment


                        #12
                        eBayssäkin melko hinnakkaita ja keskikyynärnojasta hajoaa helpolla se avausvipu. Painettava sekä avatessa että sulkiessa.

                        Comment


                        • #13
                          Tuo avausvivun ongelma nyt ei sinänsä haittaisi, eniten sitä nojaa kaipaa ajomukavuuden takia.
                          Noh, muutamat kyselyt lähti taas, ehkä sellanen vielä kohtuuhintaan löytyy!
                          Ja vielä kun se autokin kotiutuisi.. :D

                          Comment


                          • #14
                            Dodiin, nyt löytyi koko keskikonsoli kyynärnojineen purkaamolta hintaan 85?!
                            Oli laitettu B2 laaduksi, mutta kuvista päätellen on vaan "hieman" likainen.

                            Tänään myös pitää käydä kysymässä päivän hinta eeberin asennukselle, ja auto pajalle heti kun kotiutuu!

                            Osaisko muuten joka heittää lonkalta onko ko. autossa lähivaloina H7?
                            Voisi tuon xsenon sarjan ostaa myös valmiiksi..

                            Comment


                            • #15
                              Lähi- ja kaukovalot ovat molemmat H7, parkki W5W/T10 lasikantainen.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Jondetski Näytä viesti
                                Pitääkös tuo "vapaakytkin" mitään ääntä ennakkovaroituksena?
                                Kalkattava ääni joka kuuluu erityisesti kylmällä koneella pienillä kierroksilla moottoria kuormitettaessa (liikkeelle lähtiessä esim). Foorumilla on juttua tuosta lisää.
                                Viimeksi muokannut trajanie; 21.1.2010, 21:40. Perustelu: Olitkin näköjään löytänyt jo aiheesta juttua mutta jääkööt tämä kommentti nyt kuitenkin tähän...

                                Comment


                                  #17
                                  Ja käynnistäessä sekä tyhjäkäynnillä rattia käännettäessä kiljahtaa remmi.
                                  Myös laturissa ja sen ympäristössä saattaa olla punertavaa ruostepölyä.

                                  Noin itsellä ennen siivapyörän vaihtoa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei sieltä em. ääniä kyllä kuulunut, että sen suhteen vielä homma bueno.
                                    Se tärinä kabiinissa tyhjäkäynnillä tässä nyt on enemmän ruvenut kylmiä väreitä aiheuttamaan..

                                    Pakko muuten kyllä antaa jengille täällä hieman pisteitä, nopeasti tulee vastauksia ja vielä asiallista näyttää muutenkin olevan foorumin sisältö, hienoa!

                                    Mites muuten, tossa katsoin kuvia mitä autosta oli, niin onkos tossa perhana linssillä toteutettu lähivalo, ja heijastin kaukovalossa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Juurikin näin. B6:ssa on lähivalot aina linssillä ja kaukovalot aina heijastimella (Bixenonissa tosin vain "apukaukovaloina". B7:ssa puolestaan halogeenit ovat lähivaloissakin heijastimella.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Minulla on Audi A4 1.9 tdi vm.-04 AVF 96kw. Tällä hetkellä mittarissa 480tkm. Auto on ollut minulla 2,5v ja ajanut sillä kohta 80tkm. Autossa on tietojeni mukaan alkuperäinen kytkin sekä turbo. Pitäisikö minun olla huolissani? Auto vetää ja kiihtyy hyvin eikä mielestäni kytkin luista. Todella hyvä ajettava auto.
                                        Kun katselen ilmoituksia autoista niin moniin on vaihdettu turbo ja kytkin paljon, paljon ja paljon aikaisemmin.
                                        Jos ja kun nuo pitää vaihtaa niin ilmeisesti melko kallista puuhaa. Onko kannattavaa enää? Auto on muuten siisti ja hyvillä varusteilla sekä kuluttaa vähän. En haluaisi luopua. Olen huollattanut autoa hyvin ja katsastusmiehet ovat kehuneet autoa kilometreihin nähden.

                                        Comment


                                          #21
                                          Miksi ei olisi kannattavaa? Et niiden hinnalla uutta autoa saa. Ahtimesta selviää muutamalla satasella jos budjetti ratkaisun tekee ja itse vaihtaa. Kytkin ja vauhtipyörä töineen tonnin luokkaa.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X