Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 3.0 TDI massiivinen öljyvuoto.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Q7 3.0 TDI massiivinen öljyvuoto.

Älkää suotta murehtiko 1l/1000km öljynkulutuksia. Omassa on tällä hetkellä 1l/1sekunti

Pohjustus: Olin palaamassa reissusta kotiin, kun rekkaa ohittaessani (kaasu pohjassa ylämäkeen) Pamahti näyttöön, että öljynpainetta ei ole. Auto sivuun välittömästi ja nokkapelti ylös. Öljyä ihan joka paikassa. Öljytikussa ei näkynyt mitään.

Hinausautolla auto korjaamolle ja sieltä sitten odottelemaan tuomiota. Korjaamolla olikin sen verran kiire, etteivät olisi ihan heti saaneet sitä työn alle, mutta olivat laittaneet koneeseen öljyä ja käynnistäneet, mutta sammuttaneet heti uudestaan, koska öljyä roiskui niin paljon, että vuodon paikallistaminen oli mahdotonta. Asiallisesti mainittiin myös homman kannattavuutta taloudellisesti, kun paljon ajettu vanha auto kyseessä, varsinkin jos kone todetaan vaihtokuntoiseksi. Hain sitten auton kotiin hinausautolla ja ajattelin tutkia, löytyisikö vika "helposti'.

Korjaamolta tuli vinkki öljylauhduttimesta. Sain sen tänään puretuksi, mutta eipä siinä mitään selkeää vikaa näkynyt. Sylintereiden väli oli täynnä öljyä. Vaihdetuista pulteista päätellen, se olikin jo kertaalleen vaihdettu.

Osaako täältä joku antaa vinkkiä, mikä on seuraava tutkittava kohta, mistä öljyt voisi karata? Ajattelin nyt itse ö.suodattimen jalkaa.

Moi. Mulla -06 Q7. BUG... Heitteli öljyä eikä heti selvinnyt mistä no sitten selvisi kaikki pois kansien välistä "eli solassa " alimmainen tiiviste.
    Lisätään vielä että ei sotkenut nesteitä ei ollut helppo päätellä mistä välillä tiputtaa ja välillä suorastaan heitteli.
    Viimeksi muokannut sntekniikka; 24.10.2025, 10:43.

Comment

Startilla pyörittää ja katsoo mistä alkaa tulla öljyä pihalle.

Comment

Jostain jäänyt muistikuva, että öljysuodattimen kotelo saattaa haljeta ja sulle löytyy ihan metallinen jälkituotanto-osakin. Saattoi kosketella myös TFSI-konetta, mutta olisi helppo tarkistaa ainakin.

Comment

Working...
        X