Käynnistäessä pärähtää noin sekunnin ajan, jonka jälkeen käy normaalisti. Kiihtyy hitaasti, ja vaikka painaa kaasun pohjaan, niin päivävastoin suurimmalla vaihteella lähes hidastuu. Kuitenkaan ei pakoputkesta tällöin tule ylimääräisiä savuja niinkuin aiemmin nopeissa kiihdytyksissä. Voi kuitenkin ajaa muuten lähes normaalisti, kun ajelee leppoisasti, mutta suurimmissa vastasissa tahtoo vauhti hiipua. Vikavaloja ei ilmoita, eikä poikkeuksellista ääntä. Mainittakoon vielä, että turbomittari näyttää suurimmillaan paineita kiloon asti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 1.9 TDI:n moottori vetää huonosti
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
On egri käytössä; tuskin lie siinä vikaa, jos ei lie tukkinut ilmansaantia sylintereihin. Ja turbo antaa kiihdytyksessä paineita kiloon asti. Tuntuu kuin olisi polttoaineen saannista pulaa, ja tuo satunnainen sekunnin pörähdys käynnistettäessä - se voisi viitata ruiskupumpun vikaan?
Comment
-
Kyseessä on Audi A4 B5, 1.9 TDI AFN -moottorilla varustettu Quattro. Ja vikakoodeja ei ole näkyvissä. Mutta voisiko siis ilmoittaa muuten olemassa olevan vian, jos ajaisi testerillä? Mainittakoon vielä, että vauhti tippuu isommassa vastamäessä satasesta seitsemäänkymppiin, (normaalisti pysyy samana) eikä puske kuitenkaan ylimääräisiä savuja. Jotenkin ei anna tarpeeksi polttoainetta? Johtuisiko ilman puutteesta, niin sen myötä säännöstelee myös p-aineensaantia?
Comment
-
Jos se aina startatessa käyttää kierrokset hetkellisesti ylhäällä ja ei ole vetoja niin voi olla sammutinsolenoidi vaihtokunnossa tai sitten se o-rengastiiviste siinä solenoidissa on pois paikoiltaan. Tämä oli aivan ensimmäinen vika omassa Seat Toledo AHUssa noin vuonna 2001... ja siksi eksyin aikanaan tdiclub.com foorumille ja loppu on historiaa ;).
Toinen tyypillinen tehonpuutteen aiheuttaja noissa on huono MAF-anturi joka antaa liian pieniä ilmamäärälukemia ECUlle joka sitten rajoittaa ruiskutusmäärää sen mukaan.
Kummastakaan näistä ei tule vikakoodia.
Comment
Comment